Can Çelik
🛠 🛠 🛠
- Kayıt
- 20 Eylül 2019
- Mesaj
- 3.746
- Tepki
- 7.239
- Yaş
- 39
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Can Çelik
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Fixed Gear
Hayır gerekmiyor.Merhaba ben tekerlerimi değiştirdim,vidasız dişli takacağım eskiden vidalıydı,şimdi hg zincir takmam lazım ve ona uygun aynakol da lazımmış acaba arka aktarıcıyı da değiştirmem gerekir mi?21 vitesli 2015 model salcano ng 750 v fren bir bisikletti.
Arka ruble hala 7 vitesliyse aktarıcı aynakol değiştirmeye gerek yok ama rubleyi 8,9 vitese yükseldiysen gereke bildirMerhaba ben tekerlerimi değiştirdim,vidasız dişli takacağım eskiden vidalıydı,şimdi hg zincir takmam lazım ve ona uygun aynakol da lazımmış acaba arka aktarıcıyı da değiştirmem gerekir mi?21 vitesli 2015 model salcano ng 750 v fren bir bisikletti.
Hg zincir takacağım için aynakol mecbur değişecek arka aktarıcının dişlileri sıkıntı çıkarır mı acaba diye şüphe etmiştim,yeni takacağım ruble de 7 vites,teşekkür ederimArka ruble hala 7 vitesliyse aktarıcı aynakol değiştirmeye gerek yok ama rubleyi 8,9 vitese yükseldiysen gereke bildir
Gerçekten çok haklısınız. Bi ayarsızlık olduğunda, zincir bir üst dişliye geçmek ister geçemez şıkırdar ya, aynen o rahatsız şıkırdama sesi. Ayarlanmıyor. Bende yağladım, ayarlamak için çok uğraştım ve o sesten kurtulamadım. Demek 300 TL sıkışmış zincire anlaşıldı. Rublede de vites geçişleri çok gürültülü. Zincir değişiminden sonra o da düzeldi mi acaba?GR14 ile ilk haftamı doldurdum. Bisikletin üstünde gelen zincir YBN markaydı. Bir zincir nasıl olur da bu kadar sesli çalışır ,alamadım. Yağladığım halde, sürüş esansında hep çaprazda kalmış gibi hırıl hırıl ötüyordu. 3 gün ancak dayanabildim. G2'de de kullanıp memnun kaldığım Shimano CN-HG95 10s aldım ve ses falan kalmadı. Ön vites geçişleri bile o kadar iyileşti ki anlatamam. Biraz pahalı bir zincir olsa da tavsiye ederim.
Yeni zinciri takar takmaz her şey şıkır şıkır çalışmaya başladı.. Ne ses kaldı,ne de vites geçişlerinde sorun.Gerçekten çok haklısınız. Bi ayarsızlık olduğunda, zincir bir üst dişliye geçmek ister geçemez şıkırdar ya, aynen o rahatsız şıkırdama sesi. Ayarlanmıyor. Bende yağladım, ayarlamak için çok uğraştım ve o sesten kurtulamadım. Demek 300 TL sıkışmış zincire anlaşıldı. Rublede de vites geçişleri çok gürültülü. Zincir değişiminden sonra o da düzeldi mi acaba?
Teşekkürler bilgi için.@teyteydragon Baklalar değil pim farklı. Zincirin ek yeri pimi ortası dolu olan. Zincir kopmadıysa başka bir sebepten ötürü temizleyecek olsanız o pimden sökeceksiniz. Takarken yeni pim takacaksınız. Şunun gibi: (link)
Zinciri kendi aynakol + ruble sisteminize göre hesaplayın. Dogrusu budur.Zincirim aşındığı için değiştirmek için orjinalinde takılı olan zincirin aynı markanın yine 10 dişliye göre olan versiyonundan aldım (KMC X10-1 yerine KMC X-10). Eski zincir ile yan yana koyduğumda bir bakla küçük olduğunu gördüm. Satın aldığım mağazaya sorduğumda bir baklanın sorun çıkartmayacağını takabileceğimi söyledi. Bu konuda sizin neriniz ne olur?
en büyük dişli ve en büyük aynakol dişlisine monte ettiğimde ( henüz 2 bakla eklemeden) tam gergin mi olmalı zincir?Zinciri kendi aynakol + ruble sisteminize göre hesaplayın. Dogrusu budur.
270636 dosyayı görüntüle
Evet. Buyuk dislilere taktiginiz zincirin 2 ucu kavusuyor, uzerine 2 bakla daha ekleyip birlestiriyorsunuz.en büyük dişli ve en büyük aynakol dişlisine monte ettiğimde ( henüz 2 bakla eklemeden) tam gergin mi olmalı zincir?
Zinciri taktım benim hissedebildiğim bir problem yok vites geçişlerinde. Ön aktarıcıda son iki viteste koruyucu (yanlış tabir kullanıyor olabilirim ingilizce case dedikleri kısım) zincire sürtüyordu. Ön aktarıcı için vites ayarını yapıp onu hallettim.@bis212 Eski zinciriniz ideal boydaysa, bu yeni aldığınız zincir haliyle kısa gelir. Aktarıcının gericisi fazla zorlanır, ayrıca zincirin fazla gergin olduğu viteslerde vites geçişlerinde aksaklıklar yaşanır. Ha eğer eski zincir olması gerekenden fazla boyutlandırılmışsa, bir sorun yaşamazsınız.
@suat akman Bu görseldeki zincir boyutlandırma ideal zincir boyunu her zaman vermeyebilir. Genel mantık, hız vitesinde (zincirin ölü tarafının en gergin olduğu hal) aktarıcının rahat çalışabileceği sağ sol yapabileceği bir boşluk olmalı zincirde. Aynı zamanda, tırmanış viteslerinde (zincirin ölü tarafının en bol olduğu hal) zincirin diş atlamasına müsaade etmeyecek bir gerginlik olmalı. Bu iki şartın beraber sağlanamadığı bir durum, uzun bacak aktarıcıya işaret eder.
(Zincirin ölü tarafı, kendi uydurduğum bir tabir olup, zincirin tahrikte rolü olmayan, zemin tarafındaki kısmı oluyor.)