Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir hakkında sorular ve cevaplar

Arkadaşlar vites ayarlarının doğru yapıldığına ilişkin bir işarettir bu(zincirin geriye doğru çevrilmesi).Başıma geldi nedeninini hala çözemedim.Bisiklete atladım durduk yerde,aktarıcı çatır çutur tellere girdi.Aktarıcı çöpe gitti.Bir ayarsızlık sorunu yoktu halbuki.Bisikleti ters çevirdim göbek vidaları gevşemiş onu sıkıştırdım.Acaba ön ve arka çark çapraz konumdaydı,ondan mı oldu bilemedim.Yalnız bisiklete binmeden zincir sisteminin doğru çalıştığını test edin,bu test en basiti,pedalın geriye çevrilip çevrilmediğidir.Selamlar,saygılar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan78 ve Atasoy
Scudo
Bazı durumlarda bisikleti bıraktığınız zaman tekrar bindiğinizde vites kolu bıraktığınız konumda kalsa bile bir sebepten zincir farklı bir dişliye geçmiş olabilir. Binip bir anda asılınca da hemen eski pozisyonuna geçemediği durumlarda saçmalayabilir. Hele ki arka viteslerde en büyük ya da en küçük dişlilerde olursa jatda ya da kadroya taşma durumu olabilir. Orta viteslerde olduğunda tıkırt diye geri geçeceğinden ya da bir şekilde sıkışma ihtimali olmadığından çabucak eski haline gelir.
Bisiklete binmeye başlarken kol ile zincirin aynı konumda olup olmadığını kontrol etmenizde fayda olur.

Yağsız kalmış ya da kurum bağlamış dişlilerde terse çevirmek attırıcıyı sıkıştırıp yamultabilir ya da zorlayabilir.
 
Bazı durumlarda bisikleti bıraktığınız zaman tekrar bindiğinizde vites kolu bıraktığınız konumda kalsa bile bir sebepten zincir farklı bir dişliye geçmiş olabilir. Binip bir anda asılınca da hemen eski pozisyonuna geçemediği durumlarda saçmalayabilir. Hele ki arka viteslerde en büyük ya da en küçük dişlilerde olursa jatda ya da kadroya taşma durumu olabilir. Orta viteslerde olduğunda tıkırt diye geri geçeceğinden ya da bir şekilde sıkışma ihtimali olmadığından çabucak eski haline gelir.
Bisiklete binmeye başlarken kol ile zincirin aynı konumda olup olmadığını kontrol etmenizde fayda olur.

Yağsız kalmış ya da kurum bağlamış dişlilerde terse çevirmek attırıcıyı sıkıştırıp yamultabilir ya da zorlayabilir.
güzel bir paylaşım olmuş, dikkat etmekte fayda var
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
(bkz. Bisiklete atladım durduk yerde)
 
Hocam geçmiş olsun. Profil fotonuzu ve mesajlarınızı bilmesem, forumda sürekli trollük yapan bir arkadaşın yazısı (Her seyahati olaylı, bol aksiyonlu) sanacaktım.
 
bisikletle fakie hareketini yaparken, bazen zincir vitesten düşebiliyor. sanırım 1 diş kısaltmam gerekecek.
 
Bazı durumlarda bisikleti bıraktığınız zaman tekrar bindiğinizde vites kolu bıraktığınız konumda kalsa bile bir sebepten zincir farklı bir dişliye geçmiş olabilir. Binip bir anda asılınca da hemen eski pozisyonuna geçemediği durumlarda saçmalayabilir.

Dürtüklüyorlar, kurcalıyorlar :mad:
Bisikleti kilitleyip birakıyorsun 5 dk. markete ıvıra zıvıra gidiyorsun, birisi geliyor vites attırıcı kollari mincikliyor, amortisor kilidini durtuyor, aydınlatma takılıysa isigini acip oyle bırakıyor...
Bisiklete biniyorsun pedala basınca vites degismeye calisiyor :krktm:
Aydınlaticiyi farketmiyorsun ihtiyacin oldugunda pili bitmiş oluyor :acpsnr:
Kurcalamayın kardeşim başkasının malını! Sizin yuzunuzden aktarici kırmak, vites ayarıyla ugrasmak zorunda mıyız biz?
 
Dürtüklüyorlar, kurcalıyorlar :mad:
Bisikleti kilitleyip birakıyorsun 5 dk. markete ıvıra zıvıra gidiyorsun, birisi geliyor vites attırıcı kollari mincikliyor, amortisor kilidini durtuyor, aydınlatma takılıysa isigini acip oyle bırakıyor...
Bisiklete biniyorsun pedala basınca vites degismeye calisiyor :krktm:
Aydınlaticiyi farketmiyorsun ihtiyacin oldugunda pili bitmiş oluyor :acpsnr:
Kurcalamayın kardeşim başkasının malını! Sizin yuzunuzden aktarici kırmak, vites ayarıyla ugrasmak zorunda mıyız biz?
hacı abi bisikletin üzerine yazmanı tavsiye ederim. burdaki arkadaşlar yapmaz öyle şeyler :komik:
 
Dürtüklüyorlar, kurcalıyorlar :mad:
Bisikleti kilitleyip birakıyorsun 5 dk. markete ıvıra zıvıra gidiyorsun, birisi geliyor vites attırıcı kollari mincikliyor, amortisor kilidini durtuyor, aydınlatma takılıysa isigini acip oyle bırakıyor...
Bisiklete biniyorsun pedala basınca vites degismeye calisiyor :krktm:
Aydınlaticiyi farketmiyorsun ihtiyacin oldugunda pili bitmiş oluyor :acpsnr:
Kurcalamayın kardeşim başkasının malını! Sizin yuzunuzden aktarici kırmak, vites ayarıyla ugrasmak zorunda mıyız biz?
Mümkün mertebe biziklet evden çıktıktan tekrar eve gelene kadar yanımdan ayıtmamaya gayret ediyorum. Kilitleyip bir yere giremem çünkü kilit taşımıyorum, bir cafede oturursam yanımda ya da önümde ol alı yoksa oturmam. 😁
Arabayla bir yere gşçidiş esnasında arkada asılı iken tümsek ya da çukur geçişlerinde zincir düşebiliyor ufak dişlilere.

Duran bisikletin de ışığını açıp öyle bırakmak falan. Sopalık tiplermiş vallahi 🤨
 
kireç sökücü ile temizlemeyin arkadaşlar :D ben bugün denedim mutfakta. 3-4 defa uyguladım hatta epey bi kir çıkıyo sandım zincirin kaplamasına kadar söktü :D hatta son döktüğümde iyice temizlesin diye muftaktan çıktım koku ağır olduğu için içeride sarı dumanlar vardı ve kireç sökücü epey ısınmıştı . allah var iyi temizledi o konuda yalan söyleyemem :) hatta o kadar temizlemiş ki ben powerlink almıştım meğerse üzerinde 1 tane varmış orasıda kendiliğinden çıkmış. inş sürüş esnasında bu fazla temizlik sorun çıkarmaz bana. ilk başta korktum o pimi sökecek kadar nasıl temizledi bu demiri mi eritti diye fakat biraz hırpaladığım için kabın içinde oda sökülmüş.
 
Bende geçen gün zincirimi yeniledim,ölçtürdüm yaklaşık yarım santim uzama meydana gelmiş,16 17bin km civarı olmuştu,bu konuda bilgisi olmayan arkadaşlar için bilgi amaçlı yazıyorum,zinciriniz uzarsa ''dur bir bakla çıkarayımda kısalsın'' olayı değilidir zincirin uzaması,zinciriniz uzadığında eğer zamanında değiştirmezseniz rublenizde ve ayna kolunuzdaki dişlilerde dönüşü olmayan aşınmalar meydana gelir,şöyle ki uzayan zincirin dişlilere oturma aralığı farklılık gösterceğinden ruble veya aynakol dişlilerinizi yanlış ve orantısız şekilde aşındırır,zinciriniz artık kullanılamayacak kadar eskidiğinde ise yeni zincir dahi taksanız artık rubleniz ve aynakolunuzdaki dişliler eskisi gibi olmadığından bu sefer yeni zincirde işlev görmez olacaktır ve rublenizi ve aynakolunuzuda kaybedebilirsiniz yani masraf üstüne masraf yapmamak için bakımlarınızı ve müdahelelerinizi zamanında yapın yada yapamıyorsanız yaptırın,sağlıklı sürüşler.
 
@bis212 Zincirlerin çoğu 144L olup bu ölçü çoğu çekiş sistemi için yeterlidir. Zincir rublenin dişli sayısına göre alınır. Dişli arttıkça zincirin iç genişliği azalır, yani zincir daralır. Aktarıcısız bisikletlerde uzun ömür bakımından 1/2" kullanılır. 9 dişliye kadar olan rublelerde 3/32", 9 ve sonrasında 11/128" zincir kullanılır. 9'dan sonra zincirin iç genişliği aynı kalır ama baklaların sacı incelir, bu sebeple zincir daralmaya devam eder.
Merhabalar, size bir sorum olacak;
Evde amatörce topladığım bisikletime alivio 11-30 dişli 8 li ruble taktım ama en küçük dişli kadroya çok yakın olduğundan 6-7-8 li rubleler için olan zincirler en küçük dişlide dönmüyor. Bugün elimdeki kmc 9 lu ruble için olan zinciri takıp denedim sürtme yok (6-7-8 li zincire göre daha ince olduğunda) Bisikleti böyle kullanmanın bir sakıcası var mıdır.

Not; ruble ile kadro arasına pul koymayı da denedim ama bu defa da kadro göbek milinedn biraz taştı.

Özetle 8 li rublede 9 lu zincir kullanmanın sakıncası var mıdır? Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@kyucel Sakıncası vardır çünkü 8'li rublelerde dişliler 2mm sacdan yapılır. 8'li rublede 8+ zincir kullanırsanız zincir dişliye boşluksuz oturur ve vites değiştirmelerde ekstradan sürtme yaşanır. Ayrıca arka aktarıcıdaki jokey dişlileri zincire geniş gelir ve zincir pimleri oluklara oturmaz.

Milinizin (yani aks/dingil) montaj aralığını biraz daraltıp arka maşayı kasmadan maşaya geçece hale getirmeniz en iyi yol. Mümkünse milinizin bir fotoğrafını atarsanız bir fikir verebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kyucel
şaşkınım bir zinciri 15700 km kullanabiliiyr musunuz?
Sanırım daha da gideri vardı. Çünkü aynakol ve ruble dişlerini kullanılmayacak derecede aşındırmamış. Kullanılan yağ ve temizliğin önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü dağ bisikletimin temizliğini daha seyrek yapıyordum, 5000km civarında rublenin dişlerini eritecek kadar eskitmiş zincirim.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Kadir İLBAY
@kyucel Sakıncası vardır çünkü 8'li rublelerde dişliler 2mm sacdan yapılır. 8'li rublede 8+ zincir kullanırsanız zincir dişliye boşluksuz oturur ve vites değiştirmelerde ekstradan sürtme yaşanır. Ayrıca arka aktarıcıdaki jokey dişlileri zincire geniş gelir ve zincir pimleri oluklara oturmaz.

Milinizin (yani aks/dingil) montaj aralığını biraz daraltıp arka maşayı kasmadan maşaya geçece hale getirmeniz en iyi yol. Mümkünse milinizin bir fotoğrafını atarsanız bir fikir verebilirim.
Cevap çin teşekkür ederim, bu sabah kmc 9 lu ruble için olan zincirle 30+ km kullandım (Eymir Gölünde 3 tur) benim hissettiğim bir sıkıntı yoktu. Zincir atması, sürtmesi ses vs. bir şey gözlemlemedim ama tecrübeli bir bisikletçi olmadığımdan net bir şey söyleyemem.

Aşağıda fotoları detaylı çekmeye çalıştım.
fotolarda kıyas yapabilmek için ikinci zinciri de rublenin üzerine koydum. Sağdaki KMC 9 lu rublr için olan, soldaki markasını bilmiyorum ama daha önceden elimde olan 6-7-8 li ruble için olan. Teşekkür ederim.

WhatsApp Image 2021-09-05 at 13.10.50.jpegWhatsApp Image 2021-09-05 at 13.10.48 (2).jpegWhatsApp Image 2021-09-05 at 13.10.48.jpegWhatsApp Image 2021-09-05 at 13.10.47 (2).jpegWhatsApp Image 2021-09-05 at 13.10.47.jpegWhatsApp Image 2021-09-05 at 13.10.46.jpeg
 
zincir uzunluk olarak aynı. sonuçta 1 inch. ama 9 lu zincirin dar olduğu bariz görülüyor.
 
Arkadaşlar bugün bisikleti aldığımdan beri ilk kez ıslak havada bisikletle çıktım. Yağmur çamur ne ararsan var. 45km gezdik geldik. Bisikleti eve bıraktım, 2-3 saat sonra temizlemek için yanına gittim ki ne göreyim, zincir paslanmış. Fotoğrafları aşağıya koyuyorum.

Şimdi nerede yanlış yaptım, neden tek kullanımda paslandı onu merak ediyorum. Yağı mı azdı? Yanlış yağ mı kullandım? Yoksa başka birşey mi? Normalde yağmurda çamurda bisiklet çok kullandım, ilk kez bu kadar hızlı paslandığına şahit oluyorum. Pasın bu yolculukta oluştuğuna emin olabilirsiniz çünkü yola çıkmadan önce zinciri kontrol ettim.

Nerede yanlış yaptım?

photo5902477287952070323.jpg
photo5902477287952070324.jpg
 
Arkadaşlar bugün bisikleti aldığımdan beri ilk kez ıslak havada bisikletle çıktım. Yağmur çamur ne ararsan var. 45km gezdik geldik. Bisikleti eve bıraktım, 2-3 saat sonra temizlemek için yanına gittim ki ne göreyim, zincir paslanmış. Fotoğrafları aşağıya koyuyorum.

Şimdi nerede yanlış yaptım, neden tek kullanımda paslandı onu merak ediyorum. Yağı mı azdı? Yanlış yağ mı kullandım? Yoksa başka birşey mi? Normalde yağmurda çamurda bisiklet çok kullandım, ilk kez bu kadar hızlı paslandığına şahit oluyorum. Pasın bu yolculukta oluştuğuna emin olabilirsiniz çünkü yola çıkmadan önce zinciri kontrol ettim.

Nerede yanlış yaptım?

273741 dosyayı görüntüle
273742 dosyayı görüntüle
Yağın azlığından zincir paslanmaz, neden oldu bende bilmiyorum ama zincir boyuna bakın yanılmıyorsam 20 bakla 10 inç yapması gerekiyor diye bir hesabı vardı ( forumda vardır araştırınız ) Boyu uzadıysa zaten konuşmaya gerek yok değiştirin başınız ağrımasın en temizi, boy iyiyse sakın dizel-mazot ile temizlemeyin çünkü paslandırıyor, ben tiner + pril diye tabir ettiğimiz bulaşık deterjanı koyuyorum bir pet şişeye yağı kiri söküyor, pası gidermek ve parlaklık için ise, zinciri bir kaba koyun biraz limon tuzu ve kaynar su ekleyin ama DİKKAT AÇIK HAVADA YAPIN BU İŞLEMİ ÇIKAN BUHARI SOLUMAYIN!!! bir süre geçince pas sökülüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Geri