Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir hakkında sorular ve cevaplar

mazot paslandırıyor, tiner ve pril paslandırmıyor öyle mi? Bu ne yaaa. zincirin paslanmasıyla boy ölçümünün ne alakası var? Zinciri özel ölçü aleti plmadan ölçmek çok zor. zaten %0,75-%1 gibi uzama varsa değişmesi gerekiyor. bu farkı da cetvelle anlayamazsınız. forumda elle tutulur bilgiden çok laf salatası var yaa.
 
  • Beğen
Tepkiler: kallone
Scudo
Yağın azlığından zincir paslanmaz
Yanlış biliyorsam düzeltin, benim bildiğim şu: yağ ve gres suyu uzak tutuyor dolayısıyla pası önlüyor. Bu yüzden örneğin zinciri yağını söküp yıkadıktan hemen sonra yağlamak gerekiyor ki yağ aralara işlesin suyu uzaklaştırsın pası önlesin. Dolayısıyla yağ tüm zincire ulaşmamışsa ulaşmadığı kısımlar pas olabiliyor ıslandığında.
 
kesinlikle doğru. millet hadsiz yaa. cehalet almış başını yürümüş adam bi halt bilmediğinin farkında değil yazarken sanırsın o konuda tez hazırlamış. yağın iki görevi var oksijenle teması kesip paslanmayı önlemek, sürtünmeyi azaltıp aşınmayı önlemek. Mazot yağlıdır, hatta bazı kamyoncular benzerliği nedeniyle mazot yerine 10 numara yağ bile kullanırlar yakıt olarak. bisiklette temizlik için de son derece uygun ve elverişlidir (daha uygun bir materyal bilmiyorum.) mazot yerine tiner ve bulaşık deterjanı önermek, ne bileyim abi diyecek laf bulamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: kallone
Çok ilginç bir durum.
 
mazot paslandırıyor, tiner ve pril paslandırmıyor öyle mi? Bu ne yaaa. zincirin paslanmasıyla boy ölçümünün ne alakası var? Zinciri özel ölçü aleti plmadan ölçmek çok zor. zaten %0,75-%1 gibi uzama varsa değişmesi gerekiyor. bu farkı da cetvelle anlayamazsınız. forumda elle tutulur bilgiden çok laf salatası var yaa.
Dizel ; sanayide özellikle okside etsin diye birçok alanda kullanılır, araştır laf söylemeden önce öğren, bu forumda da birçok işin uzumanı bu konuda yazıları vardır, ben dizel de kullandım tiner de dizel bariz paslandırıyor, sen ne istersen kullan, ben deneyimimi paylaştım.
Zincir boyu konusunda ise kahkahalarla güldürdün; zincir şayet uzadıysa zaten kurtarmayla uğraşmaya gerek yok direkt yeni zincir al dedim ama bunu kavrayabilecek iq' nun olmaması gerçekten üzücü, bu yaşa kadar nasıl yaşamışsın hayret. Zincir ölçme aletiylede ölçülür yoksada ölçülür arkadaşa yardımcı olmaya çalıştım.
Zincir yağlamadan bir haber insanlar rahatça yazı yazıyor burada, zinciri gres yada yağa mı bulamayı düşünüyorsunuz, araştırın da zincir nasıl yağlanır öğrenin, o zaman neden sadece baklalara bir damla yağ öneriliyor? Zincir her baklaya bir damla olarak yağlanır komple sıvanmaz.
ben anlamıyorum arkadaşlar burada herkes deneyimini paylaşarak birbirine yardımcı olmaya çalışıyor, ama bazıları nasıl rahatsızlık çıkarırım diye tetikte bekliyor, Forum laf salatasıysa girme ona buna pislik yapmaya.
Yanlış biliyorsam düzeltin, benim bildiğim şu: yağ ve gres suyu uzak tutuyor dolayısıyla pası önlüyor. Bu yüzden örneğin zinciri yağını söküp yıkadıktan hemen sonra yağlamak gerekiyor ki yağ aralara işlesin suyu uzaklaştırsın pası önlesin. Dolayısıyla yağ tüm zincire ulaşmamışsa ulaşmadığı kısımlar pas olabiliyor ıslandığında.
Beni boşverin yerli-yabancı kaynaklardan zincir yağlamasına bakın lütfen; genel olarak her baklaya-ek yerine bir damlanın fazla bile fazla olduğu söyleniyor yani her durumda zincirin komple yağ yada gresle kaplanmadığı bir durum söz konusu. tabi mantık çerçevesinde havayla temasını keser ve oksitlenmeyi engeller ama bisiklette o şekilde kullanışlı olmaz her tarafınız yağ olur. Yol bisikletlerinin - yarışçıların bisikletlerinin bakımlarına youtube dan bakın neden zinciri yağın içine daldırıp çıkartmıyorlar da dışına değilde sadece ek yerlerine yağ sürüyorlar?
 
Beni boşverin yerli-yabancı kaynaklardan zincir yağlamasına bakın lütfen; genel olarak her baklaya-ek yerine bir damlanın fazla bile fazla olduğu söyleniyor yani her durumda zincirin komple yağ yada gresle kaplanmadığı bir durum söz konusu. tabi mantık çerçevesinde havayla temasını keser ve oksitlenmeyi engeller ama bisiklette o şekilde kullanışlı olmaz her tarafınız yağ olur. Yol bisikletlerinin - yarışçıların bisikletlerinin bakımlarına youtube dan bakın neden zinciri yağın içine daldırıp çıkartmıyorlar da dışına değilde sadece ek yerlerine yağ sürüyorlar?
Yarışçıların ne yaptığının pek bir önemi yok ortalama bir bisikletçi için. Ben her yarışta yeni zincir kullanamam, veya bisikletimi kullanmadan önce veya kullandıktan hemen sonra profesyonellere bakım yaptıramam. Sadece baklalara bir damla kondurma benim de uyguladığım yağlama şekliydi, ilk yağmurlu sürüşümde pas içinde kaldı zincir (Shimano HG601).
 
Yarışçıların ne yaptığının pek bir önemi yok ortalama bir bisikletçi için. Ben her yarışta yeni zincir kullanamam, veya bisikletimi kullanmadan önce veya kullandıktan hemen sonra profesyonellere bakım yaptıramam. Sadece baklalara bir damla kondurma benim de uyguladığım yağlama şekliydi, ilk yağmurlu sürüşümde pas içinde kaldı zincir (Shimano HG601).

Sürüşten gelir gelmez kuruladınız mı? Bazen o bile önlemeye yetiyor, aklınızda olsun. Bir arkadaşın daha belirttiği gibi zinciriniz uzadıysa zaten yenileme vakti gelmiş de olabilir. Bunun için zinciri arkada en küçüğe, önde ise en büyük dişliye aldıktan sonra alttaki fotodaki gibi zinciri çekin. Eğer fotodaki gibi bir durum varsa zaten zincir değiştirme zamanı gelmiş demektir. Değiştirip her 300 - 400kmde bir zincir temizliği yapıp yağlarsanız sorun kalmaz. Ben yağlama için muc-off dry kullanıyorum. Asla kararmıyor ve ço kolay temizleniyor.

1631473661371.png
 
Sürüşten gelir gelmez kuruladınız mı? Bazen o bile önlemeye yetiyor, aklınızda olsun. Bir arkadaşın daha belirttiği gibi zinciriniz uzadıysa zaten yenileme vakti gelmiş de olabilir. Bunun için zinciri arkada en küçüğe, önde ise en büyük dişliye aldıktan sonra alttaki fotodaki gibi zinciri çekin. Eğer fotodaki gibi bir durum varsa zaten zincir değiştirme zamanı gelmiş demektir. Değiştirip her 300 - 400kmde bir zincir temizliği yapıp yağlarsanız sorun kalmaz. Ben yağlama için muc-off dry kullanıyorum. Asla kararmıyor ve ço kolay temizleniyor.

273836 dosyayı görüntüle
Sürüşten gelince kurulamadım maalesef, yaptığım hatalardan biri de o oldu sanırım. 1-2 hafta önce uzunluğunu bahsettiğiniz yöntemle kontrol etmiştim, bir uzama yok gibiydi.

Bahsetmeyi unuttum, turu eşimle yaptık, eşimin bisikletini de aynı şekilde turdan sonra temizlemedim, ve onda paslanma olmadı. Aradaki fark benim zincirin yetersiz yağlanmasıydı diye düşünüyorum. Baklaların içi yağlıydı, ama kenarları yeterince yağlı değildi. O yüzden kenarları pas oldu.

Birkaç yüz km'de tamamen yağı söküp yeniden yağlıyorum. Fakat bisikleti aldığımdan beri ilk kez yağmurda dışarı çıktım, ıslak havada nasıl oluyormuş ilk kez tecrübe ettim. Bundan önceki bisikletlerim yağ içinde yüzdüğü için (temizlemeden üstüne sürerdim) onlarda ya paslanma olmuyordu, veya yağ ve kirden pas gözükmüyordu :)
 
Sürüşten gelince kurulamadım maalesef, yaptığım hatalardan biri de o oldu sanırım. 1-2 hafta önce uzunluğunu bahsettiğiniz yöntemle kontrol etmiştim, bir uzama yok gibiydi.

Bahsetmeyi unuttum, turu eşimle yaptık, eşimin bisikletini de aynı şekilde turdan sonra temizlemedim, ve onda paslanma olmadı. Aradaki fark benim zincirin yetersiz yağlanmasıydı diye düşünüyorum. Baklaların içi yağlıydı, ama kenarları yeterince yağlı değildi. O yüzden kenarları pas oldu.

Birkaç yüz km'de tamamen yağı söküp yeniden yağlıyorum. Fakat bisikleti aldığımdan beri ilk kez yağmurda dışarı çıktım, ıslak havada nasıl oluyormuş ilk kez tecrübe ettim. Bundan önceki bisikletlerim yağ içinde yüzdüğü için (temizlemeden üstüne sürerdim) onlarda ya paslanma olmuyordu, veya yağ ve kirden pas gözükmüyordu :)

Yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Sizin başınıza gelen şey aynı şekilde benim de başıma gelmişti. Zincirimiz de aynıydı. Temizledim geçtim. Çok kafaya takmadım zaten sonrasinda da zinciri değiştirdim. Bu arada muc-off kullanmaya başladıktan sonra sabun, su ve zincir temizleme aparatı ile 5 dakikada pırıl pırıl yapıyorum. Öncesinde shimano yağ kullanıyordum belki de o yağ uygun bir yağ değildi.
 
Yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Sizin başınıza gelen şey aynı şekilde benim de başıma gelmişti. Zincirimiz de aynıydı. Temizledim geçtim. Çok kafaya takmadım zaten sonrasinda da zinciri değiştirdim. Bu arada muc-off kullanmaya başladıktan sonra sabun, su ve zincir temizleme aparatı ile 5 dakikada pırıl pırıl yapıyorum. Öncesinde shimano yağ kullanıyordum belki de o yağ uygun bir yağ değildi.
Yağ olarak Muc-Off Hydrodynamic vardı benim zincirde. Eşimin zincirde de ya aynısı ya da Shimano PTFE Dry Lube olması lazım, evde sadece bu iki yağ var çünkü.
 
Konuyu hortlatıyorum sanırım . Bisan rc 9900 ile 2 senedir bisiklet sürüyorum . Yaklaşık 4000 km katettim . Zincirim haliyle uzadı ve değiştirmek istiyorum .
Arka ruble ultegra r8000
shimano hg 601 ile shimano hg 701 arasında kaldım
ne tavsiye edersiniz
 
Konuyu hortlatıyorum sanırım . Bisan rc 9900 ile 2 senedir bisiklet sürüyorum . Yaklaşık 4000 km katettim . Zincirim haliyle uzadı ve değiştirmek istiyorum .
Arka ruble ultegra r8000
shimano hg 601 ile shimano hg 701 arasında kaldım
ne tavsiye edersiniz
Ana farkları HG701'in sürtünmeyi ve dolayısıyla eskimeyi azaltıcı kaplamasıymış. Shimano sürtünmede yaklaşık %20 fark olduğunu iddia ediyormuş. Fiyatları arasında ise %50 ve üstü fark gördüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Konuyu hortlatıyorum sanırım . Bisan rc 9900 ile 2 senedir bisiklet sürüyorum . Yaklaşık 4000 km katettim . Zincirim haliyle uzadı ve değiştirmek istiyorum .
Arka ruble ultegra r8000
shimano hg 601 ile shimano hg 701 arasında kaldım
ne tavsiye edersiniz
Uzamayı tahmin olarak mı belirlediniz yoksa aletle mi? Çok erken uzamış. Ben ilk zinciri 15.000kmde değiştim. Şu an ikinci zincirim 8000kmyi geçti uzama emaresi yok.
 
konusunu görmüşken bende fikir almak için sorayım. zincirimi kireç sökücü ile temizlerken kaplamasını sarı dumanlarla çıkarttım :D dış kaplaması gitti ama toplamda 2000 km oldu yeni zinciride bu yüzden yedek olarak almıştım acaba yeni zinciri bekletsemmi yoksa eski zinciri mi yedek yapsam
 
Uzamayı tahmin olarak mı belirlediniz yoksa aletle mi? Çok erken uzamış. Ben ilk zinciri 15.000kmde değiştim. Şu an ikinci zincirim 8000kmyi geçti uzama emaresi yok.
8000 km'de hiç uzama olmaması mümkün gözükmüyor. Bir de zinciri gererek cetvel ile ölçün bence.
 
@Ekincan 15.000 Km sonrasında yeni zincirde sekme problemi filan olmadan kullanabildiyseniz taktir ediyorum gerçekten. Ben 7-8000 Km aralığında zincirin ömrünün sonuna gelmiş oluyorum.
 
@Ekincan 15.000 Km sonrasında yeni zincirde sekme problemi filan olmadan kullanabildiyseniz taktir ediyorum gerçekten. Ben 7-8000 Km aralığında zincirin ömrünün sonuna gelmiş oluyorum.
İlk zinciri söktüğümde bu durumdaydı. Sekme vs olmadı. Hala aynı ruble aynakol dişlerini kullanıyorum.
991E4C52-8182-4347-895C-AD84371CA244.jpeg
 
İyi yakalamışsınız, değişmenizin size yararı olur. 12 zincir değişimi boyunca birkaç ruble, en sonunda da bir aynakol değişimi gerekir. Sizin zamanında zincir değişmenizin yararı, bunların bu süre zarfında sağlıklı çalışması. Zincire ne kadar iyi bakarsanız o kadar uzun ömürlü olacağını biliyorsunuz, rublenin de bunun üzerine 3-4 zincirlik ömrü var. Bakmazsanız, grupset oldukça pahalı.
 
Cevaplar için teşekkür ederim . Gerçekten faydalı oldu. Zinciri uzadığına eminim. Bütün testler doğruyu gösteriyor:) Bisikletçi ile doğru olup olmadığını istemesek de kaçamadık.
Ultegra cn hg 701 zinciri alıp kendim takmayı planlıyorum . Sormak istediğim bir konu daha var . Zincirde ki bakla sayısı
116 bakla ile 126 bakla arasındaki farklar nedir.
bu bakla sayısını sadece arka aktarıcının pozisyonuna göre mi ayarlayacağız ?
 
Geri