Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir hakkında sorular ve cevaplar

21 vites ise, önceki rubleniz 7'li imiş. Takacağınız ruble 8 veya daha az dişlili ise bişey değiştirmenize gerek yok. 3/32" zincir kullanmaya devam edeceksiniz.
 
Scudo
GR14 ile ilk haftamı doldurdum. Bisikletin üstünde gelen zincir YBN markaydı. Bir zincir nasıl olur da bu kadar sesli çalışır ,alamadım. Yağladığım halde, sürüş esansında hep çaprazda kalmış gibi hırıl hırıl ötüyordu. 3 gün ancak dayanabildim. G2'de de kullanıp memnun kaldığım Shimano CN-HG95 10s aldım ve ses falan kalmadı. Ön vites geçişleri bile o kadar iyileşti ki anlatamam. Biraz pahalı bir zincir olsa da tavsiye ederim.
 
@Burak Altaç Sorun markadan değil. Zaten zincir bir yere sürtmüyorsa, kendi çalışmasıyla ses çıkarmaz. YBN muhtemelen 3/32" zincirdi ve çalışırken bir yere sürtüyordu. Dar zincire geçince sürtme ortadan kalkmış ve ses kesilmiş.
 
Merhaba ben tekerlerimi değiştirdim,vidasız dişli takacağım eskiden vidalıydı,şimdi hg zincir takmam lazım ve ona uygun aynakol da lazımmış acaba arka aktarıcıyı da değiştirmem gerekir mi?21 vitesli 2015 model salcano ng 750 v fren bir bisikletti.
Hayır gerekmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: gizli yüz
Merhaba ben tekerlerimi değiştirdim,vidasız dişli takacağım eskiden vidalıydı,şimdi hg zincir takmam lazım ve ona uygun aynakol da lazımmış acaba arka aktarıcıyı da değiştirmem gerekir mi?21 vitesli 2015 model salcano ng 750 v fren bir bisikletti.
Arka ruble hala 7 vitesliyse aktarıcı aynakol değiştirmeye gerek yok ama rubleyi 8,9 vitese yükseldiysen gereke bildir
 
Arka ruble hala 7 vitesliyse aktarıcı aynakol değiştirmeye gerek yok ama rubleyi 8,9 vitese yükseldiysen gereke bildir
Hg zincir takacağım için aynakol mecbur değişecek arka aktarıcının dişlileri sıkıntı çıkarır mı acaba diye şüphe etmiştim,yeni takacağım ruble de 7 vites,teşekkür ederim
 
GR14 ile ilk haftamı doldurdum. Bisikletin üstünde gelen zincir YBN markaydı. Bir zincir nasıl olur da bu kadar sesli çalışır ,alamadım. Yağladığım halde, sürüş esansında hep çaprazda kalmış gibi hırıl hırıl ötüyordu. 3 gün ancak dayanabildim. G2'de de kullanıp memnun kaldığım Shimano CN-HG95 10s aldım ve ses falan kalmadı. Ön vites geçişleri bile o kadar iyileşti ki anlatamam. Biraz pahalı bir zincir olsa da tavsiye ederim.
Gerçekten çok haklısınız. Bi ayarsızlık olduğunda, zincir bir üst dişliye geçmek ister geçemez şıkırdar ya, aynen o rahatsız şıkırdama sesi. Ayarlanmıyor. Bende yağladım, ayarlamak için çok uğraştım ve o sesten kurtulamadım. Demek 300 TL sıkışmış zincire anlaşıldı. Rublede de vites geçişleri çok gürültülü. Zincir değişiminden sonra o da düzeldi mi acaba?
 
Gerçekten çok haklısınız. Bi ayarsızlık olduğunda, zincir bir üst dişliye geçmek ister geçemez şıkırdar ya, aynen o rahatsız şıkırdama sesi. Ayarlanmıyor. Bende yağladım, ayarlamak için çok uğraştım ve o sesten kurtulamadım. Demek 300 TL sıkışmış zincire anlaşıldı. Rublede de vites geçişleri çok gürültülü. Zincir değişiminden sonra o da düzeldi mi acaba?
Yeni zinciri takar takmaz her şey şıkır şıkır çalışmaya başladı.. Ne ses kaldı,ne de vites geçişlerinde sorun.
 
  • Beğen
Tepkiler: yanık_orhan
Bugün bisikleti temizlerken zincirde resimde gözüken farklı bir halka (bakla?) farkettim. Ne işe yarar, neden farklı, bilen var mı?

photo1627136980.jpeg
 
@teyteydragon Baklalar değil pim farklı. Zincirin ek yeri pimi ortası dolu olan. Zincir kopmadıysa başka bir sebepten ötürü temizleyecek olsanız o pimden sökeceksiniz. Takarken yeni pim takacaksınız. Şunun gibi: (link)
 
@teyteydragon Baklalar değil pim farklı. Zincirin ek yeri pimi ortası dolu olan. Zincir kopmadıysa başka bir sebepten ötürü temizleyecek olsanız o pimden sökeceksiniz. Takarken yeni pim takacaksınız. Şunun gibi: (link)
Teşekkürler bilgi için.

İkinci olarak baklanın üstündeki "10" ne anlama geliyor? Vites sayısı diye düşündüm ilk ama bisiklet 11 vites, 10 değil.
 
Zincirim aşındığı için değiştirmek için orjinalinde takılı olan zincirin aynı markanın yine 10 dişliye göre olan versiyonundan aldım (KMC X10-1 yerine KMC X-10). Eski zincir ile yan yana koyduğumda bir bakla küçük olduğunu gördüm. Satın aldığım mağazaya sorduğumda bir baklanın sorun çıkartmayacağını takabileceğimi söyledi. Bu konuda sizin öneriniz ne olur?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ibrahim00
Zincirim aşındığı için değiştirmek için orjinalinde takılı olan zincirin aynı markanın yine 10 dişliye göre olan versiyonundan aldım (KMC X10-1 yerine KMC X-10). Eski zincir ile yan yana koyduğumda bir bakla küçük olduğunu gördüm. Satın aldığım mağazaya sorduğumda bir baklanın sorun çıkartmayacağını takabileceğimi söyledi. Bu konuda sizin neriniz ne olur?
Zinciri kendi aynakol + ruble sisteminize göre hesaplayın. Dogrusu budur.
zincir-uzunlugu-11-bisiklopedi.jpeg
 
en büyük dişli ve en büyük aynakol dişlisine monte ettiğimde ( henüz 2 bakla eklemeden) tam gergin mi olmalı zincir?
Evet. Buyuk dislilere taktiginiz zincirin 2 ucu kavusuyor, uzerine 2 bakla daha ekleyip birlestiriyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

Ön 1 de sorun yok, 2 ve 3te böyle ses yapıyor. Çözüm lazım yolda mola verdik bunun için 😔
 
Selamlar, bisikletim için burada önerilmesi üzerine C-30 Tec KMC zincir sipariş ettim. Ürün elime ulaştı fakat kutunun üstünde C-7 yazmakta, ürünü iade etmem gerekir mi yoksa bu da kullanılabilir mi?
 
@bis212 Eski zinciriniz ideal boydaysa, bu yeni aldığınız zincir haliyle kısa gelir. Aktarıcının gericisi fazla zorlanır, ayrıca zincirin fazla gergin olduğu viteslerde vites geçişlerinde aksaklıklar yaşanır. Ha eğer eski zincir olması gerekenden fazla boyutlandırılmışsa, bir sorun yaşamazsınız.

@suat akman Bu görseldeki zincir boyutlandırma ideal zincir boyunu her zaman vermeyebilir. Genel mantık, hız vitesinde (zincirin ölü tarafının en gergin olduğu hal) aktarıcının rahat çalışabileceği sağ sol yapabileceği bir boşluk olmalı zincirde. Aynı zamanda, tırmanış viteslerinde (zincirin ölü tarafının en bol olduğu hal) zincirin diş atlamasına müsaade etmeyecek bir gerginlik olmalı. Bu iki şartın beraber sağlanamadığı bir durum, uzun bacak aktarıcıya işaret eder.

(Zincirin ölü tarafı, kendi uydurduğum bir tabir olup, zincirin tahrikte rolü olmayan, zemin tarafındaki kısmı oluyor.)
 
@bis212 Eski zinciriniz ideal boydaysa, bu yeni aldığınız zincir haliyle kısa gelir. Aktarıcının gericisi fazla zorlanır, ayrıca zincirin fazla gergin olduğu viteslerde vites geçişlerinde aksaklıklar yaşanır. Ha eğer eski zincir olması gerekenden fazla boyutlandırılmışsa, bir sorun yaşamazsınız.

@suat akman Bu görseldeki zincir boyutlandırma ideal zincir boyunu her zaman vermeyebilir. Genel mantık, hız vitesinde (zincirin ölü tarafının en gergin olduğu hal) aktarıcının rahat çalışabileceği sağ sol yapabileceği bir boşluk olmalı zincirde. Aynı zamanda, tırmanış viteslerinde (zincirin ölü tarafının en bol olduğu hal) zincirin diş atlamasına müsaade etmeyecek bir gerginlik olmalı. Bu iki şartın beraber sağlanamadığı bir durum, uzun bacak aktarıcıya işaret eder.

(Zincirin ölü tarafı, kendi uydurduğum bir tabir olup, zincirin tahrikte rolü olmayan, zemin tarafındaki kısmı oluyor.)
Zinciri taktım benim hissedebildiğim bir problem yok vites geçişlerinde. Ön aktarıcıda son iki viteste koruyucu (yanlış tabir kullanıyor olabilirim ingilizce case dedikleri kısım) zincire sürtüyordu. Ön aktarıcı için vites ayarını yapıp onu hallettim.

Genel bir sorum var zincir satın almak ile ilgili. Zincirin kutusunda kaç vitesli sisteme göre olduğu yazıyordu ama bakla sayısı ya da uzunluk cm olarak kutuda göremedim. Ben mi atladım? Zincir alırken bakla sayısına da mı bakılır?
 
@bis212 Zincirlerin çoğu 144L olup bu ölçü çoğu çekiş sistemi için yeterlidir. Zincir rublenin dişli sayısına göre alınır. Dişli arttıkça zincirin iç genişliği azalır, yani zincir daralır. Aktarıcısız bisikletlerde uzun ömür bakımından 1/2" kullanılır. 9 dişliye kadar olan rublelerde 3/32", 9 ve sonrasında 11/128" zincir kullanılır. 9'dan sonra zincirin iç genişliği aynı kalır ama baklaların sacı incelir, bu sebeple zincir daralmaya devam eder.
 
Geri