Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir temizliği

Petrol türevleri içinde en iyisi gaz yağıdır. Benzin istasyonları pek satmak istemiyor. Aldığınızda fazlaca alıp kalın bir bidonda saklayıp atömizörlü bir aparatla tüm aksama püskürtüp 5 dakika bekleyin.
Tabi bisiklet sehpası üzerinde zaman ve emek kaybı olmuyor.
Açık havada yapıp ardından orta şiddette basınçlı su, deterjanla köpürtüp bez ve uygun fırça ile partikülleri temizleme ve durulama..
Kurutma için seri şekilde pedal çevirip vitesleri değiştirme, ardından fön makinesi ile son işlem.
Yağ tercihi bütçe ve hava koşullarına göre sizin tercihiniz...
Zincirin ömrünü ölçerek belirlemeli.
8-10 k civarı oluyor genelde.
Yoksa ölü dirilmiyor...
 
Scudo
....Benzin istasyonları pek satmak istemiyor. Aldığınızda fazlaca alıp kalın bir bidonda saklayıp....

Alternatif: (link)
Diğer alternatifler de bazı nalburlar, mangal-kamp malzemesi satan yerler, oto yıkamacılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve cazci
Ben gaz yağını denedim kokusundan dolayı ciğerlerim yandı balkonda temizlememe rağmen o yüzden son seçenek olarak tutuyorum her zaman.
Asperoksun kötü yanı Serdar'ın dediği gibi göbeğe vs sızarsa sizlere ömür oluyor bilyeler ve çevresinde ki bileşenler.
 
Arkadaşlar zinciri waxlamaya başladığımdan beri. Bu sorunların hiç birini yaşamıyorum. Tavsiye ederim. Zincirin üstündeki waxı her 200 300 km bir yeniliyorum. Eski waxı bertaraf etmek için zinciri söktükten sonra kaynar suya koymak yeterli.. Gayet temiz bir olay.. Temel bir yatırım gerekiyor ama hazırlayacağınız yarım litre wax size uzun süre yeteceği için gayet te ekonomik.

(link)

Bu kanal severek takip ettiğim bir kanal ve bu konuda gayet iyi bir video. İyi sürüşler herkese..
 
Zincirin üstündeki waxı her 200 300 km bir yeniliyorum
200-300 km de bir balmumunu yenilemek uğraştırıcı ve dar bir aralık değil mi? Yani normali bu olabilir bilmiyorum, sadece yenileme aralığı normal yağlamaya göre sanki daha sık gibi geldiği için soruyorum. iyi günler
 
Arkadaşlar zinciri waxlamaya başladığımdan beri. Bu sorunların hiç birini yaşamıyorum. Tavsiye ederim. Zincirin üstündeki waxı her 200 300 km bir yeniliyorum. Eski waxı bertaraf etmek için zinciri söktükten sonra kaynar suya koymak yeterli.. Gayet temiz bir olay.. Temel bir yatırım gerekiyor ama hazırlayacağınız yarım litre wax size uzun süre yeteceği için gayet te ekonomik.

(link)

Bu kanal severek takip ettiğim bir kanal ve bu konuda gayet iyi bir video. İyi sürüşler herkese..
İyide ne anlamı var ki o kadar uğraşmanın eğer 200-300km de bir yenileyeceksen? Bana saçma geliyor. Zaten normal de zincir bakımı 200-300km de yapılıyor.
 
Zaten onun için çok tercih edilmiyor. Çok daha temiz, daha sessiz ve yumuşak bir zinciriniz oluyor ama dayanıklılığı az. Daha kısa sürelerde bakım gerektiriyor. Tüm artılar aynı yerde toplansaydı, zaten kimse başka yöntemlere bakmazdı bile, tüm piyasa wax'çı olurdu :ssrtcbya:

Daha pratik uygulama yöntemleri geliştirilirse ileride, çok daha yaygınlaşacaktır. Henkel firmasına sormak lazım, WD40 teknolojisi içine wax entegre edebilirler mi acaba? Atıyorum bir WX40 olsa, her sürüşten önce zincire sıkmaya razı olurum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Zaten onun için çok tercih edilmiyor. Çok daha temiz, daha sessiz ve yumuşak bir zinciriniz oluyor ama dayanıklılığı az. Daha kısa sürelerde bakım gerektiriyor. Tüm artılar aynı yerde toplansaydı, zaten kimse başka yöntemlere bakmazdı bile, tüm piyasa wax'çı olurdu :ssrtcbya:

Daha pratik uygulama yöntemleri geliştirilirse ileride, çok daha yaygınlaşacaktır. Henkel firmasına sormak lazım, WD40 teknolojisi içine wax entegre edebilirler mi acaba? Atıyorum bir WX40 olsa, her sürüşten önce zincire sıkmaya razı olurum :D

Bilmiyorum söylediğinize ne kadar benzer ama ben Squirt'in wax tabanlı lube'unu kullanıyorum. (Yağ yerine lube diyorum çünkü yağ değil). Standart waxing sürecine göre uygulaması çok daha kolay ancak ilk baştaki zinciri fabrika yağından arındırma ve temizleme işlemlerinin uygulanması gerekiyor.

Zincirin kirlenmesi ve kararması diye bir şey kalmadı diyebilirim. Pul pul, kurumuş mum gibi kirler olabiliyor ancak onları da sıcak su ve bez yardımıyla hemen çıkarabiliyorum. Sonrasında zinciri yağlar gibi wax bazlı lube'u her baklaya damlatıp işlemi tamamlıyorum.

Tabii ki bunun da dezavantajları var. Gerçek wax'a göre zincire daha az nüfuz ettiği için tam wax performansını alamıyorsunuz. Ayrıca sürüşten hemen önce değil en az bir gece önce yapılması gerekiyor. Ve yağmurlu kış şartlarında zincirin paslanma riskini artırıyor, yağ gibi suyu itmediği için. Bu sebeple kışın yağ ile kullandığım ikinci zincire geçmeyi planlıyorum.
 
Bir dönem ben de nasıl zincir temizleme işine kafayı takmıştım. İzlediğim yüzlerce youtube videosu, yüzlerce forum postu sonrası kendimce bulduğum çözüm şöyle oldu:

9680316137522.jpeg
Bu zincir temizleme aletinin kullanmak zincir sökmek istemeyenler için en iyi seçenek bence, alt kısmını temizlemek için ne sıvı kullanacaksanız ondan dolduruyorsunuz hızlı ve kolay şekilde güzelce temizliyor. Zincir fabrikadan çıktığından daha temiz olsun derseniz sırasıyla bulaşık deterjanlı su, sentetik tiner ve beyaz ispirtoyla bu temizleme işlemini tekrarlayabilirsiniz.

Zinciri söküp yaparım derseniz de bu temizleme aleti olmadan bir kavanoza zinciri atıp, deterjanlı su, sentetik tiner, beyaz ispirto sıralamasını yapabilirsiniz.

Ben bir süredir Dynamic Slick wax(Damlatarak kullanılan waxlardan) kullanıyorum yağ yerine, temizleme işinden sıkıldığım için ve memnunum.
 
Bugün zinciri bende temizledim. Burayı belkide baştan sona okumuşumdur. En verimli Sonuç gaz yağı ve mazot genel çoğunluk bu kanıda gibi duruyor. Sonuç olarak en kolay bulabileceğim temizlik ürünü Asperox la temizlemek oldu. Forumdaki bir abimin tavsiyesiyle de Asperox direk kadroya sıkmak yerine kullanacağım fırçaya sıkarak uyguladım tavsiye ederim böylelikle Kadroya fazla yaymamaya çalıştım.

SONUÇ;

IMG-20230610-WA0011.jpegIMG-20230610-WA0009.jpeg
 
Ben bir süredir Dynamic Slick wax(Damlatarak kullanılan waxlardan) kullanıyorum yağ yerine, temizleme işinden sıkıldığım için ve memnunum.
Bu damlatarak kullanılan waxların yağa kıyasla ne artısı oluyor?
 
Bu damlatarak kullanılan waxların yağa kıyasla ne artısı oluyor?

Yağ olmadığı için toz çamur zincire çok daha az yapışıyor. Zincir kararmıyor. Yine aynı sebepten komponentler arası sürtünme azaldığı için drivetrain parçalarının ömrü uzuyor.

Kış şartlarında yağ gibi suyu zincirden uzaklaştırmadığı için dezavantajlı ama. Ve ilk uygulanması zaman alıyor. Ayrıca her uygulamada da bir önceki akşamdan yapılması tavsiye ediliyor.
 
Yağ olmadığı için toz çamur zincire çok daha az yapışıyor. Zincir kararmıyor. Yine aynı sebepten komponentler arası sürtünme azaldığı için drivetrain parçalarının ömrü uzuyor.

Kış şartlarında yağ gibi suyu zincirden uzaklaştırmadığı için dezavantajlı ama. Ve ilk uygulanması zaman alıyor. Ayrıca her uygulamada da bir önceki akşamdan yapılması tavsiye ediliyor.

Satın alacabileceğim bir link falan var mıdır? Çok bilgim olmadığı için aradığım ürünü bulamadım.
 
Satın alacabileceğim bir link falan var mıdır? Çok bilgim olmadığı için aradığım ürünü bulamadım.

Tey tey silinen hesabıma cevap yazmışsınız. Şansa gördüm valla.

Ben şu ürünü kullanıyorum: www. bike24 .com / p2233968.html

İlk önce 120ml şişesini aldım. Memnun kalınca hesaplı olması açısından 500ml büyük şişesini aldım. Kararan zincirden ve temizliğinden o kadar nefret ediyorum ki, benim için daha yüksek olan fiyatını hak ediyor.
 
Tey tey silinen hesabıma cevap yazmışsınız. Şansa gördüm valla.

Ben şu ürünü kullanıyorum: www. bike24 .com / p2233968.html

İlk önce 120ml şişesini aldım. Memnun kalınca hesaplı olması açısından 500ml büyük şişesini aldım. Kararan zincirden ve temizliğinden o kadar nefret ediyorum ki, benim için daha yüksek olan fiyatını hak ediyor.

Cevabınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi 500 ml baya hesaplı duruyor. Kullanım açısından ekstra dikkat etmem gereken bir uygulama var mıdır, yoksa direkt döküp klasik pedal çevirme işlemini mi uyguluyoruz?
 
Cevabınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi 500 ml baya hesaplı duruyor. Kullanım açısından ekstra dikkat etmem gereken bir uygulama var mıdır, yoksa direkt döküp klasik pedal çevirme işlemini mi uyguluyoruz?

Ilk kullanım öncesi zinciri ve zincirin geçtiği tüm aksamı mutlaka iyice temizlemek gerekiyor. Temizlikten kastım, sadece kir değil, şimdiye kadar kullanılan yağı da çıkarmak gerekiyor. Youtube'da çok fazla video var bununla ilgili. Sizin için zaten çalışan bir yöntem varsa onu da kullanabilirsiniz, tek koşul rublenin, zincirin, aynakol dişlilerinin ve aktarıcı makaralarının bile kirden ve yağdan arınmış olması. Aksi durumda wax işlemesi gereken yerlere işleyemiyor.

Bir de bisikletinizi çok fazla yağmur çamur koşullarında kullanıyorsanız tavsiye etmem çünkü yağ içermediği için, suyu zincirden uzak tutmuyor, zincirde ve rublede paslanma riski olabiliyor.
 
Ilk kullanım öncesi zinciri ve zincirin geçtiği tüm aksamı mutlaka iyice temizlemek gerekiyor. Temizlikten kastım, sadece kir değil, şimdiye kadar kullanılan yağı da çıkarmak gerekiyor. Youtube'da çok fazla video var bununla ilgili. Sizin için zaten çalışan bir yöntem varsa onu da kullanabilirsiniz, tek koşul rublenin, zincirin, aynakol dişlilerinin ve aktarıcı makaralarının bile kirden ve yağdan arınmış olması. Aksi durumda wax işlemesi gereken yerlere işleyemiyor.

Bir de bisikletinizi çok fazla yağmur çamur koşullarında kullanıyorsanız tavsiye etmem çünkü yağ içermediği için, suyu zincirden uzak tutmuyor, zincirde ve rublede paslanma riski olabiliyor.

Sanırım bisiklet için bir ameliyat masası açmam gerekiyor. Yağmurlu bir günde sürme gafletinde bulunup o şekilde bırakmıştım o topa bir daha girmem zaten. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. İyi akşamlar dilerim
 
Motorumun yağlama işlemi için Motul C4 edindim. Ama öncesinde yağı çözdürmem içinde doğal olarak yine Motul un C1 ini de aldım. Şimdi C1 elimde pis pis sırıtarak bisikletin zincirine bakıyorum..😂😂😂

C1 sizce bisiklet kullanımına uygun mu? Yoksa herhangi bir zarar sebep olur muyum?
 
Geri