Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir yağlama

@Onryolcu Normal, fabrikada sürülen yağ o. Kirlenene kadar kullanabilirsiniz.
 
Scudo
Forumda bir kaç yerde zincirde temizlik için ıslak mendil kullandığını belirten kişiler gördüm. Kullanan deneyen var mı acaba? Pratik gibi duruyor aslında ama sağlıklı mı zincire bir zarar verir mi bilemiyorum?
Temizlik için ıslak mendil kullanıyorum ve bir sıkıntısını görmedim. Zincir 1500 kmde ve sorunsuz çalışıyor. Özellikle yenidoğan bebekler için üretilen ve saf su içeren mendillerin sorun yaratacağını sanmam. Zincir kuruyunca da kuru ortam yağlayıcı ile tekrar yağlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: viatorem
Bende yeni zincir aldım üstündeki yağ mum tabakaaı gibi yapış yapış ve kalın kıvamlı bu normalmi direk toz toprak yapışacak bi yağ.
Zincir için en iyi yağ o. Ben 750km kullandım kendi yağıyla. Daha da kullanırdım ama toza battığım için mecbur temizleyip başka yağ kullandım.
 
Yağlama işlemi ruble ve aynakol için değil zincir baklalarının arasındaki pimler için yapılır. Ruble ve aynakolu yağlamamıza gerek yok sadece pimlere 1er damla damlatıp biraz bekledikten sonra fazla yağı silmeniz yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
Merhabalar. Squirt wax bazlı yağ ile ilgili bilgi bekleyen arkadaşlar vardı. Bugün ikinci kez temizleyip yağladığım zincir ile 45 km lik bir tur attım. Genelde sıcak asfalt ama tozlu. Aşağıdaki resimler temizlendikten ve yaglandiktan hemen sonra
P00815-171905.jpgP00815-171922.jpg
Bu aşamada tarif edildiği gibi her baklaya bir damla yağ damlatıp, tüm zincir yaglandiktan sonra biraz bekleyip aynı işlemi tekrarladım. Yağ başta koyu kıvamlı ve bej renkte iken sonradan rengi seffaflasiyor. Zincir üzerinde bir yağ tabakası kalmıyor. Bugünkü turdan sonra ise zincir şu halde:
P00816-094156.jpgP00816-094205.jpg
Illa ki bir kararma var ama benim eski yağıma (Shimano Ptfe Lube) nerdeyse hiç yok. O yağ ile yaglandiktan maximum bir iki tur sonra zincir simsiyah oluyor bütün tozu çekiyordu.
Yalnız bu Squirt denilen yağdan mıdır, yoksa aktarıcının dişlileri söküp temizlediğimden dolayı mıdır, daha önce pek hissetmediğim hafif bir zincir sesi duymaya başladım. Muhtemelen aktarıcının dişlilerinin içinde bir miktar yağ vardı ben onu tamamen temizledim degreaser ile. Bu husustan tam emin değilim ama...
 
Merhabalar. Squirt wax bazlı yağ ile ilgili bilgi bekleyen arkadaşlar vardı. Bugün ikinci kez temizleyip yağladığım zincir ile 45 km lik bir tur attım. Genelde sıcak asfalt ama tozlu. Aşağıdaki resimler temizlendikten ve yaglandiktan hemen sonra
237461 dosyayı görüntüle237462 dosyayı görüntüle
Bu aşamada tarif edildiği gibi her baklaya bir damla yağ damlatıp, tüm zincir yaglandiktan sonra biraz bekleyip aynı işlemi tekrarladım. Yağ başta koyu kıvamlı ve bej renkte iken sonradan rengi seffaflasiyor. Zincir üzerinde bir yağ tabakası kalmıyor. Bugünkü turdan sonra ise zincir şu halde:
237463 dosyayı görüntüle237464 dosyayı görüntüle
Illa ki bir kararma var ama benim eski yağıma (Shimano Ptfe Lube) nerdeyse hiç yok. O yağ ile yaglandiktan maximum bir iki tur sonra zincir simsiyah oluyor bütün tozu çekiyordu.
Yalnız bu Squirt denilen yağdan mıdır, yoksa aktarıcının dişlileri söküp temizlediğimden dolayı mıdır, daha önce pek hissetmediğim hafif bir zincir sesi duymaya başladım. Muhtemelen aktarıcının dişlilerinin içinde bir miktar yağ vardı ben onu tamamen temizledim degreaser ile. Bu husustan tam emin değilim ama...

Hocam çok teşekkürler ayrıntılı anlatımlarınız için. Siz ne yapmayı düşünüyorsunuz? Buna mı devam edeceksiniz yoksa bildiğimiz klasik yağlama yöntemine mı?
 
@Mustaac Arkadaşım,
Bildiğin gibi ruble, zincir ve aynakol birlikte etkileşim halinde çalışan (çekiş sistemi) donanımlardır. Bu nedenle birinin bakımı yapıldığında diğer ikisinin de bakımının yapılması gerekir. Yoksa kirlenmeden ortadan kalkmaz.
Bakımı A) Temizlik B) Yağlama olarak kabul edilebiliriz.
A) Temizlik sırasında zincirin temizlenmesi kolaydır, çünkü çelik olduğu için eriyip sıvılaşacak herhangi bir malzeme içermez. Zincir için her türlü tiner, solvent, mazot, benzin gibi çözücü malzemeler, diğer donanımlara ve çevreye zarar vermemek kaydıyla kullanılabilir. Ama zincirin bunlarla temizlenebilmesi için ruble ve aynakoldan sökülmüş olması gerekir. Yoksa bu çözücüler diğer donanımlara akıp bunlara zarar verebilir.
Burada bu çözücülerden zarar görebilecek donanımların başında arka göbek ve freewheel gelir. Bildiğin gibi göbek içi gres yağı ile sıvanmıştır, aynı şekilde freewheel'in içi de gres ile sıvanmış bilye yataklarına sahiptir. Tiner, solvent, çözücü (örn. degreaser) bu yataklardaki gresi inceltip dışarı akmasına yol açar ve yatakları bu solventlerin de uçması ile hemen kurur. Sonuç aşınmadır ve eğer uzun süre o şekilde kullanılmışsa göbek ve/veya freewheelin değişmesini gerektirebilir. Aynı şey aynakolun bağlı olduğu orta göbek için de geçerlidir.
O nedenle ruble ve aynakol yerlerinde takılı iken solvent, gazyağı, mazot vs. ile temizlenmemelidir. O göbek yataklarına sızması ve gresi eritmesini önlemek mümkün olmaz.
Ruble ve aynakol için 2 yol izlenebilir. Ya bunlar 1) göbeklerinden sökülüp zincirin temizlendiği çözücülerde yıkanır (rublede mesafe ringleri sert plastik olduğu için yine de çok güçlü çözücüler kullanılmamalıdır) ya da 2) sökülmeden yerinde sadece deterjanlı bir sünger ile çabukca silinip su ile durulanır.
B) Yağlama konusunda çok değişik görüş ve inançlar vardır. Kimimiz alır sanayi makina yağını veya motor yağını ucuza halleder işini, kimimiz de markaya 4-5 katı para verir içi rahat eder. Bütün inançlara saygılı bir kişi olarak bu konuda bir şey söylemek benim buradaki amacımı aşar.
Kolay gelsin.
 
@Haluk Eke Haluk bey verdiğiniz önemli bilgiler için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi arka janti soktukten sonra çok dikkatli bir şekilde sadece rublede degreaser kullandım. Biliyorsunuz degreaserlar sprey şeklinde nereye sıktığınızı kontrol etmek çok zor değil. Ama arka jant göbeği için bundan sonra ekstra dikkat ederim.
Arka aktarıcının dislilerini sokup gazyagi ile temizledim. Yine zinciri sokup gazyagi ile temizledim. Ön aktarıcıda ise gazyagli bez ile dişleri temizledim.

Benim sorum aslında şu: arka aktarıcının dişlilerini söktüğümde gres benzeri bir yağa rastlamadim. O yüzden dişlileri tekrar monte ederken de yağlamadım. Bu dişlilere bir yağ kullanmak gerekiyor mu rahat dönmeleri için?

@Ceasar Bravo Ben teşekkür ederim hocam. Ben yağdan memnunum kullanmaya devam edeceğim. Klasikte zincir hem çok aşırı kir topluyor, hem de yağ chain stay ve arka janti kirletiyor sık sık. Görüntü olarak da bu parlayan ruble-zincir ikilisi beni memnun etti.

@cazci
 
@Mustaac Arka aktarıcı dişlileri monte ederken belki uygun torkta güç uygulamak sesin kesilmesini sağlayabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Mustaac Rubleyi göbekten sökmedikçe bence hiç çözücü kullanmayın. Hele degreaser hiç, çünkü adı üstünde "gres-arındırıcı".

Aktarıcı makaralarının içinde gres yoktur, yağ vardır. Zincir yağı da olabilir. Ben toz topladığı için hiçbir zincir yağını kullanmıyorum. Gazyağı ile temizlediğiniz her yer gazın uçmasıyla kurumuş olur ve mutlaka yağlanmalıdır. Aktarıcı makarasının orta metal kapağının aralığından çok ince olmayan makina veya motor yağı akıtın veya fırça ile defalarca damlatın. Bunu her iki yönden de yapın. Yağın fazla dökülmesi sorun değildir, zaten taşan akar gider.
 
21432D1E-4D8F-47FE-9F8E-2E93784E9170.jpegMerhabalar, sunun gibi bir alet alan var mi? Dummy hub olarak aratınca Türk sitelerde bulamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
(link)
Uygun fiyatlı...
 
Abiler ben yağlar ıslak zincire sürülürse kararıyor mu acaba? Xcp kullanıyorum ve son 2 sürüşümde de biraz ıslaktı zincir. Ve kararıyor yavaştan. Çok sinirim bozuluyor kararması çok kötü sebebi bu olabilir mi yoksa başka yağa mı geçeyim. Xcp karartmaz diye biliyordum da....
 
Yeni yıkanmış bisiklete de olması gerekenden çok yag sürerseniz kararma oluyor. İslak zincirde de benzer durum olmuş olabilir. Yag sökücü ile temizleyip iyice kurulayıp yağlarsanız daha uzun sure temiz kalacaktır. Mucoff yağlarını kullanıyorum, ortalama 100 km / haftada bir temizleyip her baklaya çok ufak bir damla önle yagliyorum, bir kararma sorunu yaşamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: İsa DEMİRKOL
20210807_094919.jpg
Abiler bu kalıntılar nasıl çıkar ya. Xcp kullanıyorum. Zincir rubleyi temizliyorum yağ sökücü ve mazotla tertemiz oluyor ama sonra bir sürüyorum xcp hâli bu. Artık şu ruble tam temizlenmiyor bile. Sizce hatam ne olabilir ?
 
Merhabalar, sunun gibi bir alet alan var mi? Dummy hub olarak aratınca Türk sitelerde bulamadım

Elinizde eski bir qr mandalı, bir de jockey wheel varsa şöyle bir şey uydurabilirsiniz. İş görüyor fazlasıyla.

WhatsApp Image 2021-03-21 at 15.04.59.jpeg
 
Abiler ben yağlar ıslak zincire sürülürse kararıyor mu acaba? Xcp kullanıyorum ve son 2 sürüşümde de biraz ıslaktı zincir. Ve kararıyor yavaştan. Çok sinirim bozuluyor kararması çok kötü sebebi bu olabilir mi yoksa başka yağa mı geçeyim. Xcp karartmaz diye biliyordum da....
Hocam xcp kullanıyorum bende dağda sürdüğüm için mi bilmiyorum 3-4 sürüşten sonra kararıyor işlevini yitiriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsa DEMİRKOL
Hocam xcp kullanıyorum bende dağda sürdüğüm için mi bilmiyorum 3-4 sürüşten sonra kararıyor işlevini yitiriyor.
Abi biz galiba fazla sürüyoruz ya. Ben artık 5 damla falan sürüp bırakıcam. Çünkü fabrikadan gelen halinde de yağı azdı yani öyle denicem son kere iyice temizleyip xcp yi. Olmazsa bay bay
 
Geri