Scudo Sports

Alba Fold elektrikli katlanır kulübü

Merhaba bayramdan önce aldığım ve henüz 120 km de olan fold2 de şöyle bir sorunum var.

şarj göstergesi 3/5 seviyesine geldiğinde, biraz pedal desteği istediğim zaman (2 veya 3 seviye) sanki pil bitmiş gibi cihaz kapanıyor. Bir süre bekleyince açıılıyor tekrar, ama yine biraz güç istediğimde yine kapanıyor.

geçen pazar ilk defa fark ettim, şarj ettim 1 saatte felan şarj oldu, sonra kullandım, bugün yine aynını yaptı. Tannem bisiklet ile telefon
ilke görüştüm, yarın götüreceğim. Bakalım ne çıkacak. Sizce sorun nedir
 
Scudo
Arkadaşlar ben bol bol pedal çevirmek isteyen birisiyim spor ve kondisyon İçin. Ancak dizimdeki problem nedeniyle elektrikli tercih ediyorum. Yokuşları fazla olan bi semtte yaşıyorum. Bu yüzden dizime fazla yüklenmeden pedal çevirmek istediğim için FOLD 2 ile decathlon daki (1-2 kg daha hafif) “TILT 500E” markası arasında kaldım..

sizce hangisini tercih etmeliyim?
Dediğim gibi daha çok pedallama yapmak istiyorum spor için..
 
Merhaba bayramdan önce aldığım ve henüz 120 km de olan fold2 de şöyle bir sorunum var.

şarj göstergesi 3/5 seviyesine geldiğinde, biraz pedal desteği istediğim zaman (2 veya 3 seviye) sanki pil bitmiş gibi cihaz kapanıyor. Bir süre bekleyince açıılıyor tekrar, ama yine biraz güç istediğimde yine kapanıyor.

geçen pazar ilk defa fark ettim, şarj ettim 1 saatte felan şarj oldu, sonra kullandım, bugün yine aynını yaptı. Tannem bisiklet ile telefon
ilke görüştüm, yarın götüreceğim. Bakalım ne çıkacak. Sizce sorun nedir

Bende standart şarj cihazı ile 4 saatte doluyor.
Muhtemelen sizin pil kısmen dolu için mi 1 saatte yapıyor acaba?
Arkadaşlar ben bol bol pedal çevirmek isteyen birisiyim spor ve kondisyon İçin. Ancak dizimdeki problem nedeniyle elektrikli tercih ediyorum. Yokuşları fazla olan bi semtte yaşıyorum. Bu yüzden dizime fazla yüklenmeden pedal çevirmek istediğim için FOLD 2 ile decathlon daki (1-2 kg daha hafif) “TILT 500E” markası arasında kaldım..

sizce hangisini tercih etmeliyim?
Dediğim gibi daha çok pedallama yapmak istiyorum spor için..

Tilt 500e ile Fold2 arasında ciddi menzil farkı var. Sebebi: Decathlon 24 V 7,8 A batarya

Fold2: 36 V 7,8 A
Büyük batarya: 36 V 10,5 A

Dolayısıyla menzil büyük batarya ile kıyaslarsak iki katı fark var.
(Yaklaşık 35 km yerine 80 km ye kadar)
 
Merhabalar bugün aldığım alba fold 2 (yüksek bataryalı hali) modelini biraz inceledim ve almak isteyenler için bi iki gözlemimi paylaşmak istiyorum.

+ Henüz 19km yaptım sadece bir yokuş vardı. Şehir bisikletiyle zar zor çıktığım yokuşu (tern ile yürüyerek çıkıyorum) 3. seviyede düz yolda gider gibi çıktım çok hoştu.
+ Gidişte pil 3 çubuk doluyken dönüşte kırmızıya yani 1'e düştü herhalde normaldir tam bilemiyorum. Işıkları da yaktım. Işıklar açıkken lcd ekranı biraz kararıyor sebebini anlamadım ama yazılar okunuyor.
- Şarj aletini(hızlı şarj olanı) bataryaya takmadan prize taktığımda kıvılcım çıktı, alba teknik servisine vatzap üzerinden yazdım bataryayı ve şarj aletini geri gönderin bakalım dediler.
+ Müşteri hizmetleri gerçekten çok ilgili, alırken de öyleydi.
+ Genel olarak sağlam gözüküyor, pilin ortada olması çok iyi diye düşünüyorum kimse de elektrikli olduğunu anlamıyor ilk bakışta. Sadece kaynak yerleri gerçekten göze batıyor ama olması gereken öyle diye düşünüyorum.
- Gidon normal katlanırlardan bi iki tık daha uzakta, dağ bisikleti gidonunu tutar gibi hissettim ve kollarım ağrıdı (boyum 163), koltuğu öne aldıysam da dik şekilde süremedim. Tern b7 daha düz pozisyonda sürülüyor mesela. Fold 2 için kelebek gidon bakıyorum.
- Selenin tutamaçı çok iyi ama sele çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim.
- Katlayınca tekerlekler paralel kapanmıyo yani mıknatıslar tam birleşmiyo, haliyle katlı halde sürülmüyo ama mıknatısın yerini değiştirerek vs çözebileceğimi düşünüyorum.
+ Çoğu katlanırın altında, bisikleti yere koyunca aynakol yere değmesin diye parça olmuyor bunda var ve çok iyi. Olmasa dahonun tekerlekli ayağını takardım gerçi. Tern b7de çok iyi olmuştu.
- Bide ortadaki katlama mandalının üstündeki yaylı mekanizma hiç güvenli gelmedi öylesine konulmuş gibi. Hatta işe yaradığına da emin değilim. Bu konuda da tern'i örnek alabilirler.
- Gaz kolum takılı geldi sağ olsunlar ekstra uğraşmadım ama gaz kolunu hafif aşağıya eğince, üstten çıkan kablosu zili engelledi orda da sıkıntı var gaz kolunun kablosu üstten değil aşağıdan gitse daha iyi olurmuş.
+ Fren bacakları, pabuçlar yeterli gözüküyor yine de 3 mevsim pabuçlarla değişim yapıcam. Lastikler de güzel gözüküyor ve tekrar şişirmeme gerek olmadan geldi.
- Bisikleti sürerken ortadan ya da önden çıt çıt sesi geliyo daha çözemedim ne olduğunu.

5. seviyede hız 25km'e ulaştığında desteğini kesmeli ama gözlemlediğim kadarıyla 24lerde bırakıyor çalışmayı, sıkıntı değil.
Fold x ile fold 2 arasında kalmıştım ama onun yere yakın gövdesi, kalın lastikleri, daha hantal duruşu hoşuma gitmemişti. Aradaki batarya farkı da sadece menzile etki ediyormuş diye fold 2 aldım.
Kargo zamanında geldi ama UPS yerine Aras ile yollamaları hoşuma gitmedi sonuçta yaklaşık 10 bin ödedim ama neyse ki kutulaması ve üzerindeki uyarılar iyiydi bisiklet sıkıntısız geldi.
Eksileri çok ama çoğu halledilebilir ve yokuş çıkmasını da sevdim. Diğer markaların batarya yerleri hiç hoşuma gitmiyordu fazla da seçenek yoktu. Daha fazla kullanınca daha detaylı yazarım herkese iyi pedallamalar.

Fiyatı da bi tık pahalı bence.
 
Son düzenleme:
Merhabalar bugün aldığım alba fold 2 (yüksek bataryalı hali) modelini biraz inceledim ve almak isteyenler için bi iki gözlemimi paylaşmak istiyorum.

+ Henüz 19km yaptım sadece bir yokuş vardı. Şehir bisikletiyle zar zor çıktığım yokuşu (tern ile yürüyerek çıkıyorum) 3. seviyede düz yolda gider gibi çıktım çok hoştu.
+ Gidişte pil 3 çubuk doluyken dönüşte kırmızıya yani 1'e düştü herhalde normaldir tam bilemiyorum. Işıkları da yaktım. Işıklar açıkken lcd ekranı biraz kararıyor sebebini anlamadım ama yazılar okunuyor.
- Şarj aletini(hızlı şarj olanı) bataryaya takmadan prize taktığımda kıvılcım çıktı, alba teknik servisine vatzap üzerinden yazdım bataryayı ve şarj aletini geri gönderin bakalım dediler.
+ Müşteri hizmetleri gerçekten çok ilgili, alırken de öyleydi.
+ Genel olarak sağlam gözüküyor, pilin ortada olması çok iyi diye düşünüyorum kimse de elektrikli olduğunu anlamıyor ilk bakışta. Sadece kaynak yerleri gerçekten göze batıyor ama olması gereken öyle diye düşünüyorum.
- Gidon normal katlanırlardan bi iki tık daha uzakta, dağ bisikleti gidonunu tutar gibi hissettim ve kollarım ağrıdı (boyum 163), koltuğu öne aldıysam da dik şekilde süremedim. Tern b7 daha düz pozisyonda sürülüyor mesela. Fold 2 için kelebek gidon bakıyorum.
- Selenin tutamaçı çok iyi ama sele çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim.
- Katlayınca tekerlekler paralel kapanmıyo yani mıknatıslar tam birleşmiyo, haliyle katlı halde sürülmüyo ama mıknatısın yerini değiştirerek vs çözebileceğimi düşünüyorum.
+ Çoğu katlanırın altında, bisikleti yere koyunca aynakol yere değmesin diye parça olmuyor bunda var ve çok iyi. Olmasa dahonun tekerlekli ayağını takardım gerçi. Tern b7de çok iyi olmuştu.
- Bide ortadaki katlama mandalının üstündeki yaylı mekanizma hiç güvenli gelmedi öylesine konulmuş gibi. Hatta işe yaradığına da emin değilim. Bu konuda da tern'i örnek alabilirler.
- Gaz kolum takılı geldi sağ olsunlar ekstra uğraşmadım ama gaz kolunu hafif aşağıya eğince, üstten çıkan kablosu zili engelledi orda da sıkıntı var gaz kolunun kablosu üstten değil aşağıdan gitse daha iyi olurmuş.
+ Fren bacakları, pabuçlar yeterli gözüküyor yine de 3 mevsim pabuçlarla değişim yapıcam. Lastikler de güzel gözüküyor ve tekrar şişirmeme gerek olmadan geldi.
- Bisikleti sürerken ortadan ya da önden çıt çıt sesi geliyo daha çözemedim ne olduğunu.

5. seviyede hız 25km'e ulaştığında desteğini kesmeli ama gözlemlediğim kadarıyla 24lerde bırakıyor çalışmayı, sıkıntı değil.
Fold x ile fold 2 arasında kalmıştım ama onun yere yakın gövdesi, kalın lastikleri, daha hantal duruşu hoşuma gitmemişti. Aradaki batarya farkı da sadece menzile etki ediyormuş diye fold 2 aldım.
Kargo zamanında geldi ama UPS yerine Aras ile yollamaları hoşuma gitmedi sonuçta yaklaşık 10 bin ödedim ama neyse ki kutulaması ve üzerindeki uyarılar iyiydi bisiklet sıkıntısız geldi.
Eksileri çok ama çoğu halledilebilir ve yokuş çıkmasını da sevdim. Diğer markaların batarya yerleri hiç hoşuma gitmiyordu fazla da seçenek yoktu. Daha fazla kullanınca daha detaylı yazarım herkese iyi pedallamalar.
Çok uzun. Bunu kimse okumaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihgocmez
Merhabalar bugün aldığım alba fold 2 (yüksek bataryalı hali) modelini biraz inceledim ve almak isteyenler için bi iki gözlemimi paylaşmak istiyorum.

+ Henüz 19km yaptım sadece bir yokuş vardı. Şehir bisikletiyle zar zor çıktığım yokuşu (tern ile yürüyerek çıkıyorum) 3. seviyede düz yolda gider gibi çıktım çok hoştu.
+ Gidişte pil 3 çubuk doluyken dönüşte kırmızıya yani 1'e düştü herhalde normaldir tam bilemiyorum. Işıkları da yaktım. Işıklar açıkken lcd ekranı biraz kararıyor sebebini anlamadım ama yazılar okunuyor.
- Şarj aletini(hızlı şarj olanı) bataryaya takmadan prize taktığımda kıvılcım çıktı, alba teknik servisine vatzap üzerinden yazdım bataryayı ve şarj aletini geri gönderin bakalım dediler.
+ Müşteri hizmetleri gerçekten çok ilgili, alırken de öyleydi.
+ Genel olarak sağlam gözüküyor, pilin ortada olması çok iyi diye düşünüyorum kimse de elektrikli olduğunu anlamıyor ilk bakışta. Sadece kaynak yerleri gerçekten göze batıyor ama olması gereken öyle diye düşünüyorum.
- Gidon normal katlanırlardan bi iki tık daha uzakta, dağ bisikleti gidonunu tutar gibi hissettim ve kollarım ağrıdı (boyum 163), koltuğu öne aldıysam da dik şekilde süremedim. Tern b7 daha düz pozisyonda sürülüyor mesela. Fold 2 için kelebek gidon bakıyorum.
- Selenin tutamaçı çok iyi ama sele çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim.
- Katlayınca tekerlekler paralel kapanmıyo yani mıknatıslar tam birleşmiyo, haliyle katlı halde sürülmüyo ama mıknatısın yerini değiştirerek vs çözebileceğimi düşünüyorum.
+ Çoğu katlanırın altında, bisikleti yere koyunca aynakol yere değmesin diye parça olmuyor bunda var ve çok iyi. Olmasa dahonun tekerlekli ayağını takardım gerçi. Tern b7de çok iyi olmuştu.
- Bide ortadaki katlama mandalının üstündeki yaylı mekanizma hiç güvenli gelmedi öylesine konulmuş gibi. Hatta işe yaradığına da emin değilim. Bu konuda da tern'i örnek alabilirler.
- Gaz kolum takılı geldi sağ olsunlar ekstra uğraşmadım ama gaz kolunu hafif aşağıya eğince, üstten çıkan kablosu zili engelledi orda da sıkıntı var gaz kolunun kablosu üstten değil aşağıdan gitse daha iyi olurmuş.
+ Fren bacakları, pabuçlar yeterli gözüküyor yine de 3 mevsim pabuçlarla değişim yapıcam. Lastikler de güzel gözüküyor ve tekrar şişirmeme gerek olmadan geldi.
- Bisikleti sürerken ortadan ya da önden çıt çıt sesi geliyo daha çözemedim ne olduğunu.

5. seviyede hız 25km'e ulaştığında desteğini kesmeli ama gözlemlediğim kadarıyla 24lerde bırakıyor çalışmayı, sıkıntı değil.
Fold x ile fold 2 arasında kalmıştım ama onun yere yakın gövdesi, kalın lastikleri, daha hantal duruşu hoşuma gitmemişti. Aradaki batarya farkı da sadece menzile etki ediyormuş diye fold 2 aldım.
Kargo zamanında geldi ama UPS yerine Aras ile yollamaları hoşuma gitmedi sonuçta yaklaşık 10 bin ödedim ama neyse ki kutulaması ve üzerindeki uyarılar iyiydi bisiklet sıkıntısız geldi.
Eksileri çok ama çoğu halledilebilir ve yokuş çıkmasını da sevdim. Diğer markaların batarya yerleri hiç hoşuma gitmiyordu fazla da seçenek yoktu. Daha fazla kullanınca daha detaylı yazarım herkese iyi pedallamalar.

Hocam hayırlı olsun.
Bende de fold2 var ve boy 165 cm ve sorunsuz kullanıyorum.

Gidonu kendimize döndürerek yaklaştırmak mümkün. Ben kendim yapabildim.
Gidonu değiştirmeden Önce bunu deneyin derim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Chipetpet
Ben bi bisiklete 10bin lira vermeden önce bu konudaki bütün yazılanları iki kere okumuştum....
Sen bir kadın olarak bir bisiklete 10.000 TL; "Yazı ile: On bin Türk Lirası" veriyorsan,, ben sana zaten bir karşılık vermem. İyi günlerde kullan. Başımın üstünde yerin var...
Ben okudum ve titiz bir kullanıcı.
Herşeyi yazmış bisiklet hakkında.
Daha ne olsun. Bravo.
Abi bak; En kral yol bisikleti için bu kadar yaz, gene okumam. Hani katlanırmış, şuymuş, buymuş. Kesinlikle onunla alakalı değil.
 
Dahon D8 vitesse kullanıcısıyım. Zorlu yokuşlar için (Mesela İzmir Varyant) 2.bisiklet olarak fold2 araştırıyorum. Tern ile kıyaslamanız çok faydalı olmuş. Yorumlardan anladığım kadarıyla Dahon ve Tern kalitesi beklememek gerekiyor. Ama yine de düşünülebilir.
Merhabalar bugün aldığım alba fold 2 (yüksek bataryalı hali) modelini biraz inceledim ve almak isteyenler için bi iki gözlemimi paylaşmak istiyorum.

+ Henüz 19km yaptım sadece bir yokuş vardı. Şehir bisikletiyle zar zor çıktığım yokuşu (tern ile yürüyerek çıkıyorum) 3. seviyede düz yolda gider gibi çıktım çok hoştu.
+ Gidişte pil 3 çubuk doluyken dönüşte kırmızıya yani 1'e düştü herhalde normaldir tam bilemiyorum. Işıkları da yaktım. Işıklar açıkken lcd ekranı biraz kararıyor sebebini anlamadım ama yazılar okunuyor.
- Şarj aletini(hızlı şarj olanı) bataryaya takmadan prize taktığımda kıvılcım çıktı, alba teknik servisine vatzap üzerinden yazdım bataryayı ve şarj aletini geri gönderin bakalım dediler.
+ Müşteri hizmetleri gerçekten çok ilgili, alırken de öyleydi.
+ Genel olarak sağlam gözüküyor, pilin ortada olması çok iyi diye düşünüyorum kimse de elektrikli olduğunu anlamıyor ilk bakışta. Sadece kaynak yerleri gerçekten göze batıyor ama olması gereken öyle diye düşünüyorum.
- Gidon normal katlanırlardan bi iki tık daha uzakta, dağ bisikleti gidonunu tutar gibi hissettim ve kollarım ağrıdı (boyum 163), koltuğu öne aldıysam da dik şekilde süremedim. Tern b7 daha düz pozisyonda sürülüyor mesela. Fold 2 için kelebek gidon bakıyorum.
- Selenin tutamaçı çok iyi ama sele çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim.
- Katlayınca tekerlekler paralel kapanmıyo yani mıknatıslar tam birleşmiyo, haliyle katlı halde sürülmüyo ama mıknatısın yerini değiştirerek vs çözebileceğimi düşünüyorum.
+ Çoğu katlanırın altında, bisikleti yere koyunca aynakol yere değmesin diye parça olmuyor bunda var ve çok iyi. Olmasa dahonun tekerlekli ayağını takardım gerçi. Tern b7de çok iyi olmuştu.
- Bide ortadaki katlama mandalının üstündeki yaylı mekanizma hiç güvenli gelmedi öylesine konulmuş gibi. Hatta işe yaradığına da emin değilim. Bu konuda da tern'i örnek alabilirler.
- Gaz kolum takılı geldi sağ olsunlar ekstra uğraşmadım ama gaz kolunu hafif aşağıya eğince, üstten çıkan kablosu zili engelledi orda da sıkıntı var gaz kolunun kablosu üstten değil aşağıdan gitse daha iyi olurmuş.
+ Fren bacakları, pabuçlar yeterli gözüküyor yine de 3 mevsim pabuçlarla değişim yapıcam. Lastikler de güzel gözüküyor ve tekrar şişirmeme gerek olmadan geldi.
- Bisikleti sürerken ortadan ya da önden çıt çıt sesi geliyo daha çözemedim ne olduğunu.

5. seviyede hız 25km'e ulaştığında desteğini kesmeli ama gözlemlediğim kadarıyla 24lerde bırakıyor çalışmayı, sıkıntı değil.
Fold x ile fold 2 arasında kalmıştım ama onun yere yakın gövdesi, kalın lastikleri, daha hantal duruşu hoşuma gitmemişti. Aradaki batarya farkı da sadece menzile etki ediyormuş diye fold 2 aldım.
Kargo zamanında geldi ama UPS yerine Aras ile yollamaları hoşuma gitmedi sonuçta yaklaşık 10 bin ödedim ama neyse ki kutulaması ve üzerindeki uyarılar iyiydi bisiklet sıkıntısız geldi.
Eksileri çok ama çoğu halledilebilir ve yokuş çıkmasını da sevdim. Diğer markaların batarya yerleri hiç hoşuma gitmiyordu fazla da seçenek yoktu. Daha fazla kullanınca daha detaylı yazarım herkese iyi pedallamalar.

Fiyatı da bi tık pahalı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Chipetpet
Merhabalar bugün aldığım alba fold 2 (yüksek bataryalı hali) modelini biraz inceledim ve almak isteyenler için bi iki gözlemimi paylaşmak istiyorum.

+ Henüz 19km yaptım sadece bir yokuş vardı. Şehir bisikletiyle zar zor çıktığım yokuşu (tern ile yürüyerek çıkıyorum) 3. seviyede düz yolda gider gibi çıktım çok hoştu.
+ Gidişte pil 3 çubuk doluyken dönüşte kırmızıya yani 1'e düştü herhalde normaldir tam bilemiyorum. Işıkları da yaktım. Işıklar açıkken lcd ekranı biraz kararıyor sebebini anlamadım ama yazılar okunuyor.
- Şarj aletini(hızlı şarj olanı) bataryaya takmadan prize taktığımda kıvılcım çıktı, alba teknik servisine vatzap üzerinden yazdım bataryayı ve şarj aletini geri gönderin bakalım dediler.
+ Müşteri hizmetleri gerçekten çok ilgili, alırken de öyleydi.
+ Genel olarak sağlam gözüküyor, pilin ortada olması çok iyi diye düşünüyorum kimse de elektrikli olduğunu anlamıyor ilk bakışta. Sadece kaynak yerleri gerçekten göze batıyor ama olması gereken öyle diye düşünüyorum.
- Gidon normal katlanırlardan bi iki tık daha uzakta, dağ bisikleti gidonunu tutar gibi hissettim ve kollarım ağrıdı (boyum 163), koltuğu öne aldıysam da dik şekilde süremedim. Tern b7 daha düz pozisyonda sürülüyor mesela. Fold 2 için kelebek gidon bakıyorum.
- Selenin tutamaçı çok iyi ama sele çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim.
- Katlayınca tekerlekler paralel kapanmıyo yani mıknatıslar tam birleşmiyo, haliyle katlı halde sürülmüyo ama mıknatısın yerini değiştirerek vs çözebileceğimi düşünüyorum.
+ Çoğu katlanırın altında, bisikleti yere koyunca aynakol yere değmesin diye parça olmuyor bunda var ve çok iyi. Olmasa dahonun tekerlekli ayağını takardım gerçi. Tern b7de çok iyi olmuştu.
- Bide ortadaki katlama mandalının üstündeki yaylı mekanizma hiç güvenli gelmedi öylesine konulmuş gibi. Hatta işe yaradığına da emin değilim. Bu konuda da tern'i örnek alabilirler.
- Gaz kolum takılı geldi sağ olsunlar ekstra uğraşmadım ama gaz kolunu hafif aşağıya eğince, üstten çıkan kablosu zili engelledi orda da sıkıntı var gaz kolunun kablosu üstten değil aşağıdan gitse daha iyi olurmuş.
+ Fren bacakları, pabuçlar yeterli gözüküyor yine de 3 mevsim pabuçlarla değişim yapıcam. Lastikler de güzel gözüküyor ve tekrar şişirmeme gerek olmadan geldi.
- Bisikleti sürerken ortadan ya da önden çıt çıt sesi geliyo daha çözemedim ne olduğunu.

5. seviyede hız 25km'e ulaştığında desteğini kesmeli ama gözlemlediğim kadarıyla 24lerde bırakıyor çalışmayı, sıkıntı değil.
Fold x ile fold 2 arasında kalmıştım ama onun yere yakın gövdesi, kalın lastikleri, daha hantal duruşu hoşuma gitmemişti. Aradaki batarya farkı da sadece menzile etki ediyormuş diye fold 2 aldım.
Kargo zamanında geldi ama UPS yerine Aras ile yollamaları hoşuma gitmedi sonuçta yaklaşık 10 bin ödedim ama neyse ki kutulaması ve üzerindeki uyarılar iyiydi bisiklet sıkıntısız geldi.
Eksileri çok ama çoğu halledilebilir ve yokuş çıkmasını da sevdim. Diğer markaların batarya yerleri hiç hoşuma gitmiyordu fazla da seçenek yoktu. Daha fazla kullanınca daha detaylı yazarım herkese iyi pedallamalar.

Fiyatı da bi tık pahalı bence.

Şarj aleti kullanım klavuzundan alıntı:

Şarj aletinde elektrik yokken batarya tarafını söküp takmalısınız.
Yani şarj başlangıcında önce bataryanın fişini takıyoruz. Sonra prizin fişini takıyoruz.

Şarj bittiğinde de tam tersi. Önce prizden fişi çekip, sonra bataryanın fişini çekiyoruz.

Bunu yaparsanız, kuvılcım çıkmaz. Ve batarya zarar görmez.:)
 
Merhabalar bugün aldığım alba fold 2 (yüksek bataryalı hali) modelini biraz inceledim ve almak isteyenler için bi iki gözlemimi paylaşmak istiyorum.

+ Henüz 19km yaptım sadece bir yokuş vardı. Şehir bisikletiyle zar zor çıktığım yokuşu (tern ile yürüyerek çıkıyorum) 3. seviyede düz yolda gider gibi çıktım çok hoştu.
+ Gidişte pil 3 çubuk doluyken dönüşte kırmızıya yani 1'e düştü herhalde normaldir tam bilemiyorum. Işıkları da yaktım. Işıklar açıkken lcd ekranı biraz kararıyor sebebini anlamadım ama yazılar okunuyor.
- Şarj aletini(hızlı şarj olanı) bataryaya takmadan prize taktığımda kıvılcım çıktı, alba teknik servisine vatzap üzerinden yazdım bataryayı ve şarj aletini geri gönderin bakalım dediler.
+ Müşteri hizmetleri gerçekten çok ilgili, alırken de öyleydi.
+ Genel olarak sağlam gözüküyor, pilin ortada olması çok iyi diye düşünüyorum kimse de elektrikli olduğunu anlamıyor ilk bakışta. Sadece kaynak yerleri gerçekten göze batıyor ama olması gereken öyle diye düşünüyorum.
- Gidon normal katlanırlardan bi iki tık daha uzakta, dağ bisikleti gidonunu tutar gibi hissettim ve kollarım ağrıdı (boyum 163), koltuğu öne aldıysam da dik şekilde süremedim. Tern b7 daha düz pozisyonda sürülüyor mesela. Fold 2 için kelebek gidon bakıyorum.
- Selenin tutamaçı çok iyi ama sele çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim.
- Katlayınca tekerlekler paralel kapanmıyo yani mıknatıslar tam birleşmiyo, haliyle katlı halde sürülmüyo ama mıknatısın yerini değiştirerek vs çözebileceğimi düşünüyorum.
+ Çoğu katlanırın altında, bisikleti yere koyunca aynakol yere değmesin diye parça olmuyor bunda var ve çok iyi. Olmasa dahonun tekerlekli ayağını takardım gerçi. Tern b7de çok iyi olmuştu.
- Bide ortadaki katlama mandalının üstündeki yaylı mekanizma hiç güvenli gelmedi öylesine konulmuş gibi. Hatta işe yaradığına da emin değilim. Bu konuda da tern'i örnek alabilirler.
- Gaz kolum takılı geldi sağ olsunlar ekstra uğraşmadım ama gaz kolunu hafif aşağıya eğince, üstten çıkan kablosu zili engelledi orda da sıkıntı var gaz kolunun kablosu üstten değil aşağıdan gitse daha iyi olurmuş.
+ Fren bacakları, pabuçlar yeterli gözüküyor yine de 3 mevsim pabuçlarla değişim yapıcam. Lastikler de güzel gözüküyor ve tekrar şişirmeme gerek olmadan geldi.
- Bisikleti sürerken ortadan ya da önden çıt çıt sesi geliyo daha çözemedim ne olduğunu.

5. seviyede hız 25km'e ulaştığında desteğini kesmeli ama gözlemlediğim kadarıyla 24lerde bırakıyor çalışmayı, sıkıntı değil.
Fold x ile fold 2 arasında kalmıştım ama onun yere yakın gövdesi, kalın lastikleri, daha hantal duruşu hoşuma gitmemişti. Aradaki batarya farkı da sadece menzile etki ediyormuş diye fold 2 aldım.
Kargo zamanında geldi ama UPS yerine Aras ile yollamaları hoşuma gitmedi sonuçta yaklaşık 10 bin ödedim ama neyse ki kutulaması ve üzerindeki uyarılar iyiydi bisiklet sıkıntısız geldi.
Eksileri çok ama çoğu halledilebilir ve yokuş çıkmasını da sevdim. Diğer markaların batarya yerleri hiç hoşuma gitmiyordu fazla da seçenek yoktu. Daha fazla kullanınca daha detaylı yazarım herkese iyi pedallamalar.

Fiyatı da bi tık pahalı bence.


Çok uzun. Bunu kimse okumaz.

Bende Alba fold2 kullanıcısıyım. Keyifle okudum. Gayet güzel ve anlaşılır yazılmış.

fiyat konusu, kişiden kişiye değişir tabi ama, bu tarz bisikletlerin fiyat bantları 3500 TL lerden başlayıp 20000+ lara kadar gidiyor. Fiyat olarak Alba nın altında konumlanan markalar ise RKS, volta ve biraz da yuki diyebiliriz. ancak araştırdığım kadarıyla bu üç marka da işçilik, kullanılan parça, yedekparça/servis ağı itibari ile Alba dan çok uzakta.
 
Alba fold x i sadece bisiklet olarak kullansam çok mu yoruyor acaba
 
Fold 2 için şarj konusunda bir sorum var. öncelikle pilin tamamen bitmesini beklemeli miyiz. Açıkçası ben 2/5 ve 1/5 aralığında şarj ediyorum. Bildiğim kadarıyla li ion pillerde böyle bir zorunluluk yok. Yani illa ki bitmesini beklemek gereksiz. Ama fikrinizi almak istedim.

ikincisi şarjı nasıl yapıyorsunuz. Yani önce adaptörü fişe takıp, soketi pile mi takıyorsunuz, yoksa önce soketi pile takıp adaptörü elektriğe sonra mı takıyorsunuz. Bu sıralamanın bir önemi var mı. Ben önce soketi takıp sonra elektrik bağlantısını sağlıyorum, şarj olunca da tam tersi ,yani önce elektriği çıkarıp sonra soketi çıkarıyorum.

şu ana kadar Li ion piller ile aram iyi gitmedi, onun için bunu elimden geldiği kadar dikkatli ve uzun ömürlü kullanmak istiyorum.

xiaomi e scotter ım vardı, bu konuları hiç bilmiyor ve takip etmiyordum, 8 ay kadar kullanmadım, pili öldü. ☹️.
şu an kullandığım Alba fold 2 nin -buraya da yazdığım- bir sorunu olmuştu, pili 3/5 seviyesinde ilken birden bire sıfırlıyordu. şükür ki garanti vardı. Bazı hücreler arızalı imiş değişti, ana kart değişti, sorun çözüldü.
ama artık pil sorunu yaşamak istemiyorum, bu yüzden iyice öğrenmek için soruyorum.
 
Merhabalar bugün aldığım alba fold 2 (yüksek bataryalı hali) modelini biraz inceledim ve almak isteyenler için bi iki gözlemimi paylaşmak istiyorum.

+ Henüz 19km yaptım sadece bir yokuş vardı. Şehir bisikletiyle zar zor çıktığım yokuşu (tern ile yürüyerek çıkıyorum) 3. seviyede düz yolda gider gibi çıktım çok hoştu.
+ Gidişte pil 3 çubuk doluyken dönüşte kırmızıya yani 1'e düştü herhalde normaldir tam bilemiyorum. Işıkları da yaktım. Işıklar açıkken lcd ekranı biraz kararıyor sebebini anlamadım ama yazılar okunuyor.
- Şarj aletini(hızlı şarj olanı) bataryaya takmadan prize taktığımda kıvılcım çıktı, alba teknik servisine vatzap üzerinden yazdım bataryayı ve şarj aletini geri gönderin bakalım dediler.
+ Müşteri hizmetleri gerçekten çok ilgili, alırken de öyleydi.
+ Genel olarak sağlam gözüküyor, pilin ortada olması çok iyi diye düşünüyorum kimse de elektrikli olduğunu anlamıyor ilk bakışta. Sadece kaynak yerleri gerçekten göze batıyor ama olması gereken öyle diye düşünüyorum.
- Gidon normal katlanırlardan bi iki tık daha uzakta, dağ bisikleti gidonunu tutar gibi hissettim ve kollarım ağrıdı (boyum 163), koltuğu öne aldıysam da dik şekilde süremedim. Tern b7 daha düz pozisyonda sürülüyor mesela. Fold 2 için kelebek gidon bakıyorum.
- Selenin tutamaçı çok iyi ama sele çok rahatsız ediciydi mecbur değiştirdim.
- Katlayınca tekerlekler paralel kapanmıyo yani mıknatıslar tam birleşmiyo, haliyle katlı halde sürülmüyo ama mıknatısın yerini değiştirerek vs çözebileceğimi düşünüyorum.
+ Çoğu katlanırın altında, bisikleti yere koyunca aynakol yere değmesin diye parça olmuyor bunda var ve çok iyi. Olmasa dahonun tekerlekli ayağını takardım gerçi. Tern b7de çok iyi olmuştu.
- Bide ortadaki katlama mandalının üstündeki yaylı mekanizma hiç güvenli gelmedi öylesine konulmuş gibi. Hatta işe yaradığına da emin değilim. Bu konuda da tern'i örnek alabilirler.
- Gaz kolum takılı geldi sağ olsunlar ekstra uğraşmadım ama gaz kolunu hafif aşağıya eğince, üstten çıkan kablosu zili engelledi orda da sıkıntı var gaz kolunun kablosu üstten değil aşağıdan gitse daha iyi olurmuş.
+ Fren bacakları, pabuçlar yeterli gözüküyor yine de 3 mevsim pabuçlarla değişim yapıcam. Lastikler de güzel gözüküyor ve tekrar şişirmeme gerek olmadan geldi.
- Bisikleti sürerken ortadan ya da önden çıt çıt sesi geliyo daha çözemedim ne olduğunu.

5. seviyede hız 25km'e ulaştığında desteğini kesmeli ama gözlemlediğim kadarıyla 24lerde bırakıyor çalışmayı, sıkıntı değil.
Fold x ile fold 2 arasında kalmıştım ama onun yere yakın gövdesi, kalın lastikleri, daha hantal duruşu hoşuma gitmemişti. Aradaki batarya farkı da sadece menzile etki ediyormuş diye fold 2 aldım.
Kargo zamanında geldi ama UPS yerine Aras ile yollamaları hoşuma gitmedi sonuçta yaklaşık 10 bin ödedim ama neyse ki kutulaması ve üzerindeki uyarılar iyiydi bisiklet sıkıntısız geldi.
Eksileri çok ama çoğu halledilebilir ve yokuş çıkmasını da sevdim. Diğer markaların batarya yerleri hiç hoşuma gitmiyordu fazla da seçenek yoktu. Daha fazla kullanınca daha detaylı yazarım herkese iyi pedallamalar.

Fiyatı da bi tık pahalı bence.
Teşekkür ederim. Çok güzel bir açıklama olmuş
 
  • Beğen
Tepkiler: Chipetpet
bisikletinizde fren sensoru var mi? ihtiyac duyuyor musunuz?
 
Merhaba bayramdan önce aldığım ve henüz 120 km de olan fold2 de şöyle bir sorunum var.

şarj göstergesi 3/5 seviyesine geldiğinde, biraz pedal desteği istediğim zaman (2 veya 3 seviye) sanki pil bitmiş gibi cihaz kapanıyor. Bir süre bekleyince açıılıyor tekrar, ama yine biraz güç istediğimde yine kapanıyor.

geçen pazar ilk defa fark ettim, şarj ettim 1 saatte felan şarj oldu, sonra kullandım, bugün yine aynını yaptı. Tannem bisiklet ile telefon
ilke görüştüm, yarın götüreceğim. Bakalım ne çıkacak. Sizce sorun nedir
Ben de kit taktırdım 48V 16A pil 5 kademeli LCD ekranda 3. kademede iken daha yarıdan fazla dolu sanıyor iken sistem kapatıyor ve bir daha açmıyor kendini.
 
Ben Fold 2 tecrübemi yazayım. Umarım forumdaşların işine yarar.
Alba Fold 2 ile yaklaşık bir yılı doldurdum.
Ve 2000 km yi tamamladım.


256210 dosyayı görüntüle

ilk aldığımda tek şarj ile 90-100 km gidebiliyordum. Şu an bu 80 km lere düştü.
Aynen tekefonlarda olduğu gibi LiOn batarya kullandıkça performans kaybı var.
Bu nedenle büyük batarya tercih etmek lazım.
Bir de bilgisayarın günlük km sıfırlaması pek kullanışlı değil. Ortadaki düğme ve + düğmesine basılı tutunca bu ekran geliyor.
- düğmesine basınca NO yazısı YES oluyor.
Sonra ortadaki menü tuşuna basılı tutunca km ve zamanı sıfırlıyoruz. Bu daha basit olmalıydı.

mekanik açıdan bir sorun yok ve bisiklet çok kullanışlı. Rahat ve konforlu.
Gidon katlanma yerini ve kadrodaki katlama yerini silikon süt ile yağlamam lazım. Servise gittiğimde ilk üç ayda bunu yaptılar. Şimdi tekrar yapılsa iyi olur.

ARIZALAR:
Bisikletten düşme neticesi arka aktarıcıda parça değişimi 300 TL tuttu. Bu kullanıcı hatası tabii.
Bataryanın USB çıkışından telefon şarj olmuyordu. Garanti kapsamında değişti.

özetle bisiklet sağlam ve dayanıklı. Herkese tavsiye ederim.

5000 km yi doldurunca tekrar tecrübelerimi yazarım.
Tüm ALBA kullanıcılarının da yazmasını önemle rica ediyorum.:)

Merhaba hocam, 90 km nasıl yapabiliyorsunuz bende de alba fold 2 var. 9.6 V batarya ile aldım 5 aydır kullanıyorum. Ama 25-30 geçemedim. Pedal çeviriyorum sürekli.
 
Merhaba hocam, 90 km nasıl yapabiliyorsunuz bende de alba fold 2 var. 9.6 V batarya ile aldım 5 aydır kullanıyorum. Ama 25-30 geçemedim. Pedal çeviriyorum sürekli.

Selam hocam,
Benim Fold2 şu an 2.800 km yi doldurdu.

Ve geçen hafta tek şarj ile 87 km yapabildim.

Ben bilgisayardaki 5 kademeden 1.ci kademede kullanıyorum.
Nadiren 2.ci kademe kullanıyorum.

60 kg yum. Çünkü vücut ağırlığı etkiler.
Genelde hafif ve orta seviye rampa olan yollarda kullanıyorum.
El gazı kullanmıyorum.
Yüksek kadans ve 3.cü 4.cü vites bölgesi çoğunlukta oluyor.
Lastik havalarına 2-3 haftada bir bakıyorum.
Ön 40 psi, arka 42-44 psi yapıyorum.
Bisiklet evde kapalı ortamda duruyor.
Vb., vb.
Demek istediğim tek şarj batarya menzilini etkileyen çok faktör var.:)

hangi şartlarda kullandığınızı yazmadığınız için ne desem yalan.:)

edit : bu da bilgisayar ekranı:
Önceki şarjla 87 km gittikten sonra, bilgisayarı sıfırlamadım.
Ve tekrar şarj edip 23 km gittim.
Kalan şarj %90 toplam km 110.
Yani 87 km de şarj ettikten sonra 23 km daha yaptım.:)

F53A1A0B-C8E5-4AA0-AF69-1238E5AAA306.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Geri