Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

2:30 da Nevada dan Hocamız gayet güzel sıkıntımızı açıklamış.

karbon kayak takımı olsa farkı görürdük.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Scudo
Bisiklet KTM, ultegra setli. Birçok kişi normal kadroda düşük setler kullanıyor. Aynı kadroya ultegra yada DuraAce taksak fazlasıyla yeterli ama malzeme pahalılaştıkça dayanımı (ömrü düşüyor) manalı değil ev kullanıcısına. Ölçmeden biçmeden ben kullandım şu kadar faydalı, böyle performanslı demek daha da havada kalan bir durumdur. Aynı setleri kullanıp denerseniz uzun yol yapmayan birisi için %1-5 arası performans kazanımı faydasız fakat profesyonel sporcuya yarışı kazandırır ama arkadaşlarla bir uzanalım dediğinizde faydası olmaz. Şehir içi suv nasıl asıl performansını gösteremiyorsa aynı hesap.

Titanyuma da binmedim bu arada. Ben rasyonel düşünürüm. Rantabl değil ise anlamsızdır. Vardı eskiden XXX bisiklette çalışan bir arkadaş karbon bisiklete sahipti ama kullanıyor muydu ? kendi cevabı : hayır, bana gereksiz aslında.

Bu şuna benzer. Bir zamanlar yine başka bir yakın arkadaşım büyük bir bankanın bilgi işlem merkezinde çalışıyordu. Bizim tonla para verip aldığımız işlemci anakart bellek oralarda upgrade nedeni ile ıskartaya çıktığından ve toptan ihale ile hurdacılara satıldığından bedava alabiliyordu. Biz ise aynısına sahip olabilmek adına para dökmek zorundaydık. bazıları böyle işin membaında çalışınca almak daha kolay da olabiliyor.
 
Bisiklet KTM, ultegra setli. Birçok kişi normal kadroda düşük setler kullanıyor. Aynı kadroya ultegra yada DuraAce taksak fazlasıyla yeterli ama malzeme pahalılaştıkça dayanımı (ömrü düşüyor) manalı değil ev kullanıcısına. Ölçmeden biçmeden ben kullandım şu kadar faydalı, böyle performanslı demek daha da havada kalan bir durumdur. Aynı setleri kullanıp denerseniz uzun yol yapmayan birisi için %1-5 arası performans kazanımı faydasız fakat profesyonel sporcuya yarışı kazandırır ama arkadaşlarla bir uzanalım dediğinizde faydası olmaz. Şehir içi suv nasıl asıl performansını gösteremiyorsa aynı hesap.

Titanyuma da binmedim bu arada. Ben rasyonel düşünürüm. Rantabl değil ise anlamsızdır. Vardı eskiden XXX bisiklette çalışan bir arkadaş karbon bisiklete sahipti ama kullanıyor muydu ? kendi cevabı : hayır, bana gereksiz aslında.

Bu şuna benzer. Bir zamanlar yine başka bir yakın arkadaşım büyük bir bankanın bilgi işlem merkezinde çalışıyordu. Bizim tonla para verip aldığımız işlemci anakart bellek oralarda upgrade nedeni ile ıskartaya çıktığından ve toptan ihale ile hurdacılara satıldığından bedava alabiliyordu. Biz ise aynısına sahip olabilmek adına para dökmek zorundaydık. bazıları böyle işin membaında çalışınca almak daha kolay da olabiliyor.
Üstadım nacizane bana göre hata yaptığın nokta kişisel görüşünü genel yargı gibi dile getirmen.
Şu kadar performanstaki adama ne gerek var.
%1 için ne gerek var , amatöre ne gerek var
Fikri sağlamlaştırmak içinde karbonun hassas yapısı , çit kırılışı, vs negatif düşünceler ile pekiştiriyorsun
Öncelikle ne gerek var öznel bir konudur. Ve genelde imkanı olmasına rağmen gelecek kaygısı ile almayanların sözüdür. Mesela mercedes alabilecekken daha alırken satarken edeceği zararı ,yedek parça pahalılığını düşünüp megane almak gibi bişey. Şimdi insanlar ikiye ayrılıyor. Kimisi yaşadığı andan zevk almaya bakıyor kimisi sanki ertesi güne çıkacağı garanti gibi yaşıyor.
Bu sözlerden kimse sanmasınki zenginim.
Ben kendi mosso 735 mı 2600 satıp 6750 tl cube attain gtc aldım. Alüminyum parasına geldi. Yılda 8000 9000 kullanan biriyim. Performans odaklı sürmeyide severim.
Özellikle şu zamanda bisiklete para harcamak zaten saçma . Ama buda aşk arkadaşım sevgi. Seviyoruz .
O yüzden çok mantıksal düşünme. İş gerekliliğe gelirse karnım doysun , barınacak yerim olsun elbette yeter. Ama varken de imkanın olduğu zamanda yemesini bilmek lazım der kaçarım😂
 
@SOZUAK Ne oldu bizim deore göbek, hani sende zibil gibi olan?..Yahu parasıyla...
😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Karbon ile ağır kadrolu bisikletler arasında hiçbir fark yokmuş. Burada bunu bilimsel olarak açıklamışlar. burada..
Karbon kadro gerçekten çok fark ediyor mu?
Bilime güvenmek lazım, Hafif bisiklet kullanacağına kişi önce kendini hafifletmeli, yani kilo vermeli.
Evet yokuş yukarı azıcık faydası olur ama, yokuş aşağı ağır kadrolu bisiklet daha avantajlı diyorlar..
 
Karbon ile ağır kadrolu bisikletler arasında hiçbir fark yokmuş. Burada bunu bilimsel olarak açıklamışlar. burada..
Karbon kadro gerçekten çok fark ediyor mu?
Bilime güvenmek lazım, Hafif bisiklet kullanacağına kişi önce kendini hafifletmeli, yani kilo vermeli.
Evet yokuş yukarı azıcık faydası olur ama, yokuş aşağı ağır kadrolu bisiklet daha avantajlı diyorlar..

Zaten aero bisikletler agırdır profil yapısından dolayı. Ağır ve rüzgar direnci az olunca, yokuş aşağı pedal çevirmesen kadroya yatsan bile iyi hızlanıyorsun.
 
Karbon ile ağır kadrolu bisikletler arasında hiçbir fark yokmuş. Burada bunu bilimsel olarak açıklamışlar. burada..
Karbon kadro gerçekten çok fark ediyor mu?
Bilime güvenmek lazım, Hafif bisiklet kullanacağına kişi önce kendini hafifletmeli, yani kilo vermeli.
Evet yokuş yukarı azıcık faydası olur ama, yokuş aşağı ağır kadrolu bisiklet daha avantajlı diyorlar..
Ne kadar saçma bilimsellikten uzak bir araştırma. Bisikleti kullanırken kaç watt basmış ne kadar süre sürmüş. 1000 km bu kanıya var mış. Ortalama kaç km ile sürmüş. İkisi bisikletle 100 watt basmışsa ne fark edebilir sayın dr. Bu konu uzar.
 
Bu iş bence/sence ile zor sonuçlanır. Seçim yapan neden karbon veya alü seçmiş, kendi gerekçesini paylaşsın yeter. Hangisi daha iyi diye hüküm vermek için tüm komponentleri ve ağırlığı aynı alü ile karbonun performansını ölçerek karşılaştırmadıkça dişe dokunur bir değerlendirme çıkmaz ki. Hatta hangi alü, hangi karbon? Onlarca çeşidi yok mu bu malzemelerin?

Ama genelde ne kadar ekmek, o kadar köfte. Fiyatına göre performans artıyor. Fiyat/performans bile aynı oranda artmıyor, fiyat ekseni dümdüz ilerlerken performans artışı git gide yavaşlıyor.

Bisikleti sık sık deviren, devrilen bir kişiyim. O konuda biraz şanssızım malesef. Yasladığım taş devriliyor, dayadığım pedal kayıyor, bir şekilde düşüyor. Benim bisikletin üzerine dengesiz bisiklet yaslayıp devrilmesine sebep olanı,
ne bileyim ben ona yaslamışsam kendininkini dikkatsizce çekip benim bisikleti devireni çok oluyor. Hatta mola verirken "ne güzel pisletmiş" diye yoldan geçen kişilerin bile çok defa bisikletimi devirdiği oldu.

Böyle kısmetli biriyken bisikleti yükseltmeye karar verdiğimde malzeme seçimi yapmam gerekti. Karbon bisikleti devirip kırmayı becerirsem ( kendimde o potansiyeli görüyorum :ssrtcbya: ) yerine yenisini koyacak bütçeye sahip olmadığım için, evladiyelik bir şey almaya karar verdim. Karbon pislet parası ödeyip, çoğu karbon kadar sert ve konforlu olduğu değerlendirilmiş alüminyum bir model seçtim.
 
Karbon ile ağır kadrolu bisikletler arasında hiçbir fark yokmuş. Burada bunu bilimsel olarak açıklamışlar. burada..
Karbon kadro gerçekten çok fark ediyor mu?
Bilime güvenmek lazım, Hafif bisiklet kullanacağına kişi önce kendini hafifletmeli, yani kilo vermeli.
Evet yokuş yukarı azıcık faydası olur ama, yokuş aşağı ağır kadrolu bisiklet daha avantajlı diyorlar..

Tüm tıp araştırmaları bu kalitedeyse vay halimize.
 
Hala komedi bir tartışma olarak görüyorum. Basketçi değilsen molten spalding top sizin neyinize almayın kardeşim. :)

Benim bisiklet hikayem tam olarak Pinokyo - Beldesan - Bisan - Beldeyama - Salcano - Mosso - Batus - Trek şeklinde son ikisi karbon. Mosso dan Batus a geçince oha oldum. Batus da Trek e geçinde kaliteli karbon farklıymış dedim. Yokuşta altımda ezilmedi büzülmedi. Paran varsa işi keyif adına bile yapsan paranın yettiğinin en iyisi en keyif vereni oluyor açıkçası. Şimdi hali vakti yerinde biri olsam küçümsemiyorum dikkat edin neden Doğan Şahin e bineyim ki? Alırım BMW Mercedes neyse binerim. Ha ama Doğan Şahin ile kullanmayı öğrendiğimiz aşikar.

Ama şunu söylemek istiyorum. Gereksiz kelimesi gerçekten gereksiz. Gereksiz olsa yapmazlar dimi :ssrtcbya: Karbona binmeyin tey allam bu nasıl bir tezdir. :)
 
Guneşte gevremis, eski ricitligini kaybetmis karbon bisikletli bir arkadasida dinlemek istiyorum :(
Ben de tavuk değilim emme yumurtanın iyisinden anlarım. Yine de hem tavuğu hem de horozu dinlemek isterim
 
O zaman yılda 10.000 km yol yapmayanlar Clio alsın, ne gerek var Passat ve ya 5.20 almaya. Zaten aradaki performans farkı da çok değil :)

Not: Clio kullanıyorum.
 
O zaman yılda 10.000 km yol yapmayanlar Clio alsın, ne gerek var Passat ve ya 5.20 almaya. Zaten aradaki performans farkı da çok değil :)

Not: Clio kullanıyorum.
Olurmu hiç, 5.20 hem sert, hem ricit hem cici..Tüm enerji yola akıyor, clioda birazı boşa gidiyor..
 
Defalarca kez bence dedim daha ne diyeyim. Kimse almasin kotudur demedim. Konular arasinda vardi ultegra ile alt setler arasinda performans farki var diye. Dogrudur hic ust seviye setli pisikletim olmadi. Olsun diye de ugrasmadim. Deoreden sonrasina ihtiyacim yok. Kaldi ki bir sezon iki ayri bisikletin km gostergelerinde toplam yol olarak ayri ayri 9binli kmleri gorecek kadar yogun kullandigim/spor yaptigim zamanlar oldu.

Ask ise ask tabi . Esimi o kadar bisiklete ikna edene kadar canim cikti. 1 tane neyine yetmiyor deyip durdu daha gecen aya kadar. Bir anda ne olduysa ses etmez oldu.

Deore gobek olayina gelince icki sigara aliskanligi olmayan biriyim. Ayda 500TL sigaraya bayilmiyorum. 150-200 TL lik bir gobek sonucta oyle pahali degil.

Bunca yillik bisiklet hayatimda birkac ufak kazacik disinda Allaha sukur ne kadro catlattim ne gobek dagittim basima en fazla lastik patlamasi geldi ki artik araba lastik tamir spreyi aldim mi yanima o da dert degil. Hatta yillarca ve binlerce km yol yapan eski bisikletimi kayinbiradere sattim. Uzerinde ilk dizdigim jantlar var. Ne akordu kacti ne yamuldu ne gobekler sorun cikartti. Bakim makim da yapmadim hatta o gobekleri sadece bir sefer acip yagladim. Belli bir seviye ki artik bakinca gorece pahali diyebilirsiniz ama uzun omurlu malzeme uygun fiyata alinabiliyor. Zamaninda sora gobek alinca vay be derken simdi ortaseker 105 alip mutlu mesut yasiyorsunuz.
Demem o ki kendi eksiginizi pahali donanimlar alma yoluna gitmek yerine calisarak kapatmalisiniz. Surada kac pro bisikletci var konuya yazan. Profesyonel demek gecimini bu isten cikaran yapan anlaminda soruyorum. Tamam usta bisikletcisinizdir uzmansinizdir bende de daha iyisinizdir. Bu yasta bu kadar ara vermis birisi olarak iddiam yok. Ama daha bisikletinizde kacinizin iyi donanimi var kacinizin bisikletinde kadans sensorune kadar var isin bilimsel kismina insan fizyolojisine ne kadar hakimsiniz.
Antrenor olupta yolda yediginiz cikolatanin bir anda enerjinizi limiti asinca tabi, yok ettigini icindeki yaga baglayan adam gordum. Kardiyo calisma ile kabalama calismayi ayirdedemeyen tipki araba motoru vites devir hizi uyumu gibi kadans hiz vites ayari yapan kac kisi var. Yolda giderken enerjisi bitmeden yavas yavas yukleyen lastiginin basincini kontrol eden. Zamaninda cok aradim ama su anda da var mi bilmiyorum Turkce bu isi anlatan bir kitabin bile olmadigi bir spordan bahsediyoruz. Kendim de anca akademik kaynaklardan o zamanki ingilizcemle zar zor cozdugum kitap fotokopisi disinda birsey yoktu. Baktiginizda kaciniz en azindan youtube deki yabanci kaynaklarin anlattiklarini anlayip bilgi ediniyorsunuz. Bilincsiz kulaktan dolma seylerle falanca iyi dedi filanca cok begenmis. Goreceli kavramlar paraniz coksa alin hayalinizde varsa alin ama bu makinenin motoru sizsiniz. Siz ne kadar iyiseniz o okadar gider daha fazla degil.
 
  • Beğen
Tepkiler: BilalKorukcu
Turkce bu isi anlatan bir kitabin bile olmadigi bir spordan bahsediyoruz
Demişken, kesinlikle "şçğüö" kullanmıyorsunuz farkında mısınız? Yakın zamanda sırf cümleleri büyük harfle başlatmıyorum diye ceza almış biri olarak uyarmak istedim..
 
Telefonla yazdim. Turkce karakterler yok maalesef
 
  • Hahaha
Tepkiler: Metal06
Arkadaslar 5 dakika önce evin etrafinda 3 ay sonra bir tur attım. Karbon yada alüminyum olsun yeter ki bisiklet olsun.
Al benden de o kadar. Bisiklet sonunda geldi geçen hafta ardım sele gördü. Acayip mutlu uyuyorum geceleri. Paçalardan ter akmasını özlemişim. Yemişim karbonunu, alüminyumunu, titanyumunu, çeliğini, demirini, bambusunu, kütüğünü... 😂 Bisiklet olsun yeter.
 
x:Beğendiniz mi?
y:Evet

x:Siz bir sporcusunuz
y:Hayır

x:Siz saniyelerin peşindesiniz,kom kovalıyorsunuz,daha hızlı olmak istiyorsunuz?
y :Yok hayır

x:Anladım,Siz bu karbonu konfor için istiyorsunuz. Konfora, titreşimleri sönümletmeye ihtiyacınız var?
y:Yok


X:Sizin rijitlik merakınız var,esnemesin istiyorsunuz
y:Hayır

x: (Biraz da sinirli ve değişik bir ses tonuyla )Sizin bu karbon bisiklete gerçekten ihtiyacınız var mı?
y:Yok ,ama bu karbonu istiyorum.

Her şeyin bir nedeni olması gerekmez, bazı şeyleri sadece beğendiğiniz ve istediğiniz için istersiniz.
 
Geri