Canım tartışmaya katılmak istediği için katılıyorum. Umarım sakıncası yoktur. Sakınca bulanlar da "Milletin ağzı torba değil ki büzesin" sözünün tecellisi olarak görsünler. Konu beynelmilel olduğu için fikrini beyan etmek isteyen herkes etmelidir.
Öncelikle Denizin yaşamış oldukları özelinde yazmak isterim. Kendisini haklı buluyorum. Kimse iddiaya konu şekilde (yüzyüze ya da diğer iletişim kanallarında), bu şekilde karşılanmak istemez.
Kendi yaklaşımım; firmalar kurumsal olsun ya da olmasın, satışı yapan "kişi- birey" olduğu sürece arada bu tarz sorunlar olabilecektir. Önüne geçmek mümkün değil. Olumlu olan kısım, firmanın hatasını telafi için bir çaba içine girmesidir. Gözardı edilmemesi gereken birşey var. Neden müşteri memnuniyeti ile ilgili düzey ifade edilirken %100 gibi rakamlar konuşur? şimdi bu noktada, bir defa alışveriş yapmış ya da yapmamış ama mağazaya girmiş sadece, muhabbet etmiş olanlar meseleye dahil olmasınlar diyemeyiz...istatistiğin parçası onlar da. Bu yüzden mesele müşteri memnuniyeti ise, ilişkiye girmiş herkesin düşüncesi önem arz eder. Bu minvalde, geriye dönük olarak yapılan yorumları inceleyip bir "nitel analiz" programına soksam, eminim ki firma hatırı sayılır derecede müşteri memnuniyetine önem veriyor çıkar. (ki esasında bu düşünceyi paylaşıyorumda). Alışveriş yapanlar olarak ancak sübjektif kriterlere göre değerlendirme şansımız var. Yani durumsal- kişi özelinde tespit yapabiliyoruz. Bu da demektir ki, cürüm çok büyük olmadığı sürece (malın bedelinin iade edilmemesi- fiziki müdahale vs) ne memnun kalanların ne de beğenmeyenlerin diğer taraf üzerinde tahakkümü olamaz.
Lütfi Bey yaş olarak büyük, Mehmet Bey ise akranımız sayılır. Kişilerin müşteri memnuniyeti algılaması, ticari yaşamın onlarca yıldır evrilegelen durumu, firmayı temsil edenlerin müşteri memnuniyeti kavramını aynı şekilde değerlendirmediğini gösterebilir. Mehmet Beyin tutumunu bu açıdan olması gerekenin tecellisi olarak görüyorum. Bundan sonra da firmanın müşteri ilişkilerinin şekillenmesinde dikkate alacaklarına eminim.
Unutmadan, Erdoğanlar Bisiklet firması ile alışveriş yapmış, alışverişin ötesinde bir zamanlar bisiklet konusunda bir proje için kendilerinden destek görmüş biriyim. Geçmişe dönük olarak topik dahilinde araştırma yapanlar, bu başlığa yorum yazdığımı göreceklerdir. Ben memnun kalmışımdır, umarım bu mesele de değerli Deniz' in mağduriyetinin giderilmesi ile sonuçlanacaktır.