Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Arka vites ayarı

Scudo
Herkese merhabalar,

Uzun zamandır hayalini kurduğum tur için MTB bisikletimde bir modifikasyon yapıyorum. Ancak bir bisikletçi olarak o kadar video izlememe ve okumama rağmen vites konusunu bir türlü çözemedim. Tecrübe sahibi kişilere danışmak istediğim bir durum mevcut. Bisikletçiye götürmüş olmama rağmen bir türlü vitesi düzgün halledemedik. Arka vites fotoğrafta görüldüğü üzere biraz yamuk duruyor ki bu farklı vitese geçiş yapılınca açı olarak biraz daha yamuluyor.

1. Görseldeki durum normal midir? Yoksa yeni bir aktarıcı veya kadro kulağına mı gerekiyor?
2. Arka rubleyi sıfır takmama rağmen orta viteslerde sürekli bir alt ardından bir üst vites geçişi yapıyor.
3. Düzgün çalışan viteslerde ise bir çıt sesi duyuluyor.
4. Zincir hareket halinde iken (detaylı bakınca) bir 8 çizme hareketi yapıyor.
5. Sürüş halinde orta viteslerde (2 x 4-5-6) aniden pedal düşüyor. Sanki bir dişliyi zincir atlıyormuş gibi bir hissiyat veriyor.
6. Üzerindeki zincir en fazla 400 km yapmıştır.

NOT: Tüm vites telleri yeni değişti.
267835 dosyayı görüntüle267836 dosyayı görüntüle267837 dosyayı görüntüle
Hocam arka aktarıcı veya kulak yamulmuş. Sanki kulak normal ama aktarıcı ilk attığın fotoğrafta şöyle durması gerekirken “|” böyle duruyor “\” Ben olsam elimle bi düzeltmeye çalışırdım ki az önce de öyle yaptım. 1.2.3.4.5 sıkıntısız çalışırken ne yaparsam yapayım 6 da problem çıkartıyodu. 6 ya göre ayarlarsam 3 te aynı şeyi yaşıyodum. Düzeltince geçti.
 
rr 340 bisikletimde tüm vitesler neredeyse sorunsuzken 2.vitese geçince tık tık sesi geliyor ama vites performansı değişmiyor geçenlerde aktarıcı ile oynadım biraz sonunda 2. Vitesteki sorunu çözdüm ama vites performansı kötüleşti neden böyle oluyor bilen varmı
Bisikletimi aldığımda bisiklet hakkında neredeyse hiç birşey bilmiyordum yani bakım falan yok şu anda yeni bisiklete geçeceğim için zincir,ruble falan değiştirmeyeceğim nasıl gider bu ses
 
rr 340 bisikletimde tüm vitesler neredeyse sorunsuzken 2.vitese geçince tık tık sesi geliyor ama vites performansı değişmiyor geçenlerde aktarıcı ile oynadım biraz sonunda 2. Vitesteki sorunu çözdüm ama vites performansı kötüleşti neden böyle oluyor bilen varmı
Bisikletimi aldığımda bisiklet hakkında neredeyse hiç birşey bilmiyordum yani bakım falan yok şu anda yeni bisiklete geçeceğim için zincir,ruble falan değiştirmeyeceğim nasıl gider bu ses
Ayarı doğru yaptığınızı düşünerek yazıyorum, çok sebebi olabilir ama en muhtemel sebebi zincir ruble aşınması oluyor genelde.
 
rr 340 bisikletimde tüm vitesler neredeyse sorunsuzken 2.vitese geçince tık tık sesi geliyor ama vites performansı değişmiyor geçenlerde aktarıcı ile oynadım biraz sonunda 2. Vitesteki sorunu çözdüm ama vites performansı kötüleşti neden böyle oluyor bilen varmı
Bisikletimi aldığımda bisiklet hakkında neredeyse hiç birşey bilmiyordum yani bakım falan yok şu anda yeni bisiklete geçeceğim için zincir,ruble falan değiştirmeyeceğim nasıl gider bu ses
Merhaba,ilk önce kadro kulağı düzgün olmalı,en küçük dişli limit ayar vidasını aktarıcının ilk makarası ile en küçük dişli arasında 1 mm fark olmalı,bu çok önemli.büyük dişli limit ayar vidasını da zincir ruble arasına ulaşamayacak şekilde olmalı ,yani vites kolu hareketini kesmeli.geriye kalan zincir ruble aşınmaya bağlı sekme yapabilir bunu değişimini takip etmelisiniz.tel gerginlik ayarını zaten biliyorsunuzdur.kolay gelsin.
 
Bugün vites ayarı yapacağım derken, arka aktarıcıda ki barrel adjuster diye geçen parça ile çok oynadığım için aktarıcı üzerindeki yuvası yalama olmuş. Arka aktarıcı yuvasına vidasını takamadım boşa dönüyor hep. Bu şekilde boştayken kullansam vites ayarlarında problem olur mu (Tel gerginliğini yukardan ayarlasam)? Bisikletçi'ye götürsem yiv açabilir mi, ya da tornacıda mı açtırmam lazım?


how-adjust-indexed-rear-derailleur-02.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
Bugün vites ayarı yapacağım derken, arka aktarıcıda ki barrel adjuster diye geçen parça ile çok oynadığım için aktarıcı üzerindeki yuvası yalama olmuş. Arka aktarıcı yuvasına vidasını takamadım boşa dönüyor hep. Bu şekilde boştayken kullansam vites ayarlarında problem olur mu (Tel gerginliğini yukardan ayarlasam)? Bisikletçi'ye götürsem yiv açabilir mi, ya da tornacıda mı açtırmam lazım?


283648 dosyayı görüntüle
Bisikletçiye götür. hiç olmadı parça değiştirir. Çok masraflı olur sanmıyorum.
Sen bile sorduğuna göre yamuk.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Yuvası bütünleşik sora üzerinde. Ya boşta kullanıcam yada vida yuvasını bir şekilde halletmem lazım

Bisikletçiye götür. hiç olmadı parça değiştirir. Çok masraflı olur sanmıyorum.
 
Yuvası bütünleşik sora üzerinde. Ya boşta kullanıcam yada vida yuvasını bir şekilde halletmem lazım
Ali; Biz ne dersek diyelim, sen en sonunda bisikletçiye gideceksin. Seni anlıyorum. Fakat bence bu iş bisikletçide bitecek gibime geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: enzo ve aslan007
Bugün vites ayarı yapacağım derken, arka aktarıcıda ki barrel adjuster diye geçen parça ile çok oynadığım için aktarıcı üzerindeki yuvası yalama olmuş. Arka aktarıcı yuvasına vidasını takamadım boşa dönüyor hep. Bu şekilde boştayken kullansam vites ayarlarında problem olur mu (Tel gerginliğini yukardan ayarlasam)? Bisikletçi'ye götürsem yiv açabilir mi, ya da tornacıda mı açtırmam lazım?

117118-00-d-196313.jpg
Inline Cable Adjuster denen kablo arası ayarlayıcılarından takılabilir. Ama bisikletçinin arka aktarıcıya bakıp halletmesi daha muhtemel.
 
Merhaba, herkese keyifli forumlar.. Arka aktarıcı işi biraz sakat. Eğer ki arka aktarıcının çalışma mantığı kavranamamışsa ya da verimli çalışmıyorsa bence bir mekanikere gösterilmesinde fayda var. Çünkü başıma gelmişti, klasik mekanik aktarıcı için konuşuyorum, arka aktarıcının büyük ve küçük çark limitlerini belirleyen H ve L vidalarındaki 1-2 tur farkından, aktarıcı arka janta dolanmıştı ve jant telleri + kadro kulağı + arka aktarıcı dan olmuştum. Neyse ki yara almadım ama daha büyük sorunlar açabilirdi.. Hele şimdi böyle bir şey yaşamak, ekonomik ihtimallerimiz düşünüldüğünde, bisikleti bile bıraktırabilir.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
Merhaba, herkese keyifli forumlar.. Arka aktarıcı işi biraz sakat. Eğer ki arka aktarıcının çalışma mantığı kavranamamışsa ya da verimli çalışmıyorsa bence bir mekanikere gösterilmesinde fayda var. Çünkü başıma gelmişti, klasik mekanik aktarıcı için konuşuyorum, arka aktarıcının büyük ve küçük çark limitlerini belirleyen H ve L vidalarındaki 1-2 tur farkından, aktarıcı arka janta dolanmıştı ve jant telleri + kadro kulağı + arka aktarıcı dan olmuştum. Neyse ki yara almadım ama daha büyük sorunlar açabilirdi.. Hele şimdi böyle bir şey yaşamak, ekonomik ihtimallerimiz düşünüldüğünde, bisikleti bile bıraktırabilir.
Benimde başıma gelmişti. Nasıl olduğunu anlayamıştım. Sadece arka aktarıcı yamuldu Penseyle düzeltip kullanmıştım.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Benimde başıma gelmişti. Nasıl olduğunu anlayamıştım. Sadece arka aktarıcı yamuldu Penseyle düzeltip kullanmıştım.

Siz ucuz atlatmışsınız o zaman 😃 İnş tekrarını yaşamazsınız. Benim hızım ort 35-36 idi. Önce arka jant durur gibi oldu. Sonra aniden kitlendi. Bu sürede ne olduğunu anlamaya çalışırken çoktan 6-7 tel kırılmış, aktarıcı bulunduğu konumun tam tersi, seleye doğru uzanmış, jantın iç taraflarında duruyordu 😅 kilitli pedallara da yeni yeni alışıyordum, nasıl durdum bilmiyorum. Masraf çoktu 😩
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Selam. Bir sorum olacaktı konudan alakasız. Alakasız çünkü kendi sorumu oluşturabileceğim bir ilan oluşturamadım o yüzden buraya yazıyorum. Arka arttırıcı alacağım fakat braketli ve braketsiz olarak 2ye ayrılıyor. Nedir bu braket? Şimdiden teşekkürler.
 
Selam. Bir sorum olacaktı konudan alakasız. Alakasız çünkü kendi sorumu oluşturabileceğim bir ilan oluşturamadım o yüzden buraya yazıyorum. Arka arttırıcı alacağım fakat braketli ve braketsiz olarak 2ye ayrılıyor. Nedir bu braket? Şimdiden teşekkürler.

Braketsiz olan kadro kulağına takılıyor; braketli ise göbek miline, kadro ile somun arasına.

Şunların ikisi de Shimano RD-TY300:

Braketli:
unknown.png


Braketsiz:
unknown.png
 
Çok teşekkürler hocam. Peki size zahmet bana braketli ucuz bir arka artırıcı önerisinde bulunabilirmisiniz? Profosyonel değilim sadece bisikletimi ayaklandırmak istiyorum bisikletim de iyi birşey değil. bütçe 60-80tl diyelim.
 
Geri