Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisan Grand Tour Satın Aldım

@özgür duygu selam, aynakolu 50-34 den 52-36 ya mi değiştirdiniz? Ne tür farklılıklar oldu, bahseder misiniz rica etsem? Teşekkürler
 
Scudo
Bende grand tour veya (eco) almak istiyorum ama neredeyse hiçbir bayide bulamıyorum. Bisikletin + ve - lerini sorunlarını kullanılan arkadaşlar yazabilir mi
 
@_Madmexx _ yok aynakol grand tourda zaten 52 36. Ben önceden 50 34 kullanıyordum ve daha rahattım.
 
@noyanyan Keşke bisiklet tırmansa ne yazık ki bacak tırmanıyor. Uzun bir turdan sonra denk gelen rampada inip yürüdüğümü bilirim bu oranlarla.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
@_Madmexx _ yok aynakol grand tourda zaten 52 36. Ben önceden 50 34 kullanıyordum ve daha rahattım.
Selam, aynı bisiklet olmadığı için, ağırlık farki da etkili olabilir.

Şehir bisikletimde arkada 34 ruble olmasina ragmen, bisiklet ağır oldugu için sanırım, yol bisikletimde 52-36 ve 11-28 ile hiç zorlanmadım yokuşlarda. Bisiklet, çok hafif bir kere ya da digeri çok ağırdı.

6% ustu egimlerde zorluyor sadece. Sonuç olarak kondisyonda bitiyor iş. Bu arada, 50 34 / 11 34 kombinasyonunu düşünemiyorum bile...
 
Bu gidon bogazi isi epey sabir ve zaman isteyen bir seymis. Ustunde gelen stok halinden 11lige gectim oneriler dogrultusunda ve yapilan basit fit sonrasinda. Fakat korkunc boyun ve sirt agrisi cektim, simdilik ters cevirdim pozitiv acisi ile alismaya calisiyorum. Bunun alisma sureci mi boyle oluyor yoksa uzatarak yanlis mi yaptim?11ligin normal acisina gecip alismak icin zorlamalimiyim yoksa eskini mi takayim? Bilemiyorum henuz, kafam cok karisik. Deneyimi olanlarin yorumlari varsa mutlu olurum.
245951 dosyayı görüntüle
Yol bisikletinde frenlerin üstünden tuttuğunuzda ve ideal pozisyonunuzda oturduğunuzda gidon ön teker göbeğini görmenizi engellemesi gerekir .En basit yöntemiyle bu şekilde ölçebilirsiniz. urum böyleyken ağrı yapıyor ise, zamanla alışırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: vusalazeroglu
Jant yakıyor. Aynakolu değiştiren oldu mu, 52 36 50 34 ne farkeder yeaa diodum. Her kullanışımda tokat gibi vuruyor. (psikolojik de olabilir)
Yol bisikletine geçişte 50 34 , 11 32 den şaşmamak lazım. 52 36 11 28 gibi oranlar yeni kullanıcıyı ağlatır. Bence değiştirme devam et , zorlamaya devam ederse arkaya 32 ruble takarsın
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
50/34 kullanıcıların %90'ı için yeterli bir oran. Bulunduğunuz yerde yokuş fazlaysa başka aynakol kullanmayın, değiştirme imkanınız varsa değiştirin.
 
@selim82 @Oğuzhan Y. Arkadaşlar selam, da nasıl bu kadar net konuşuyorsunuz. 52 36 kullanıyorum, rahatım. illa da tavsiye etmiyorum veya savunmuyorum da. Yanlış anlamayın samimi olarak soruyorum, 52 36 nın ağlattığı veya kullanmayın tavsiyesi için % Gradient kaçtan yukarı olmalı?

Bu yazdıklarınızdan sonra 52 36 ile kendimi kondisyonu tavan yapmış, usta bir yarışçı gibi hissetmeye başladım da :D
 
@selim82 @Oğuzhan Y. Arkadaşlar selam, da nasıl bu kadar net konuşuyorsunuz. 52 36 kullanıyorum, rahatım. illa da tavsiye etmiyorum veya savunmuyorum da. Yanlış anlamayın samimi olarak soruyorum, 52 36 nın ağlattığı veya kullanmayın tavsiyesi için % Gradient kaçtan yukarı olmalı?

Bu yazdıklarınızdan sonra 52 36 ile kendimi kondisyonu tavan yapmış, usta bir yarışçı gibi hissetmeye başladım da :D
Yılda 10.000 civarı biniyorum. Çok fazla sürüş gurubunda sürüyorum. Sporcular ile de biniyorum. Yeni binenlerlede.çok fazla yaşanmışlık var.
Bursa,da oturuyorum ve bolbol tırmanıyoruz. 36 28 kombinasyonu sporcu geçmişi olmayan biri için çok sert.60 kadans ile dizlerini çürüteceğine yada bisikletten soğuyucağına 50 34 ile başlamak en iyisi.yeni başlayanlara tavsiyem yavaş yavaş büyük dişliler geçmeleri. Hele fondo koşmak gibi derdi yoksa , sadece tur mantığı ile binecekse hiç Gerek Yok. Gerçi 50 34 ile fondo da rahat kazanılır. Hele yaş 30 üstü ise ufaktan kendini göre göre arttırmak daha da önemli.
 
Son zamanlarda favorim 1x aktarım sistemleri. Yani önde aktarıcının olmayıp özel tip tek aynakol dişlisinin bulunduğu, arkada ise zincir gerginliğinin daha kontrollü olduğu clutch (kavrama diyesim var) mekanizmasına sahip aktarıcıların kullanıldığı sistem.

Standart 2x sisteme göre bazı dezavantajları olsa da bisikletinde sadelik ve basitlik arayan, kadans farklılıklarına çok da takılmayan benim gibi anın tadını çıkarmaya odaklı kullanıcılar için biçilmiş kaftan.

Aslen mtb dünyasından devşirildiği için şimdilik gravel bisikletlerde daha yaygın. Ülkemizde satılan orta sınıf bisikletlerde ise sadece Mosso GVL700'ün bir modelinde var bildiğim.

Maksimum hızdan ve vites geçiş aralıklarından biraz fedakarlık etmek gerekiyor evet. Ama o zincir sürtme sesi ve çaprazda kalma endişesi olmadan sürüş keyfine değer bana göre.
 
@selim82 selam, açıklamanız için teşekkür ediyorum. Tamamen sizin ile aynı fikirdeyim. Kafamı karıştıran nokta, 36-28 kullanmam. Forum sayesinde yüksek kadans (ort. 90 kadans üstü) kullanmaya ve bu sayede dizlere yüklenmeme dikkat ediyorum. Yine de dişli küçültmeye gerek var mıdır?
Maksimum hızdan ve vites geçiş aralıklarından biraz fedakarlık etmek gerekiyor evet. Ama o zincir sürtme sesi ve çaprazda kalma endişesi olmadan sürüş keyfine değer bana göre.
Selam, çapraz sürüş kısmı için gözlemim, birçok bisikletçi arkadaşın bu şekilde kullandığı yönünde. Ön ve arka dişli en büyükte olacak şekilde. Ben bu kombinasyonu tavsiye edilmediği için kullanmıyorum. Tecrübeli arkadaşların yorumlarını merak ediyorum açıkçası. Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@selim82 selam, açıklamanız için teşekkür ediyorum. Tamamen sizin ile aynı fikirdeyim. Kafamı karıştıran nokta, 36-28 kullanmam. Forum sayesinde yüksek kadans (ort. 90 kadans üstü) kullanmaya ve bu sayede dizlere yüklenmeme dikkat ediyorum. Yine de dişli küçültmeye gerek var mıdır?

Selam, çapraz sürüş kısmı için gözlemim, birçok bisikletçi arkadaşın bu şekilde kullandığı yönünde. Ön ve arka dişli en büyükte olacak şekilde. Ben bu kombinasyonu tavsiye edilmediği için kullanmıyorum. Tecrübeli arkadaşların yorumlarını merak ediyorum açıkçası. Teşekkürler
Evet en çok yaptığım şeydir. Hızlı çıkışlarda malesef büyükte kalıyor . Çapraz kullanım performanslı adamın işi zaten. Yoksa 10 km ile çıkanın işi değil.
Zaten kaliteli markaların sürücü modelleri 50 34 olur yarış modellerinde 52 36 ya geçiyor. 52 36 11 30 dan iyi kombinasyon .
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Selam, çapraz sürüş kısmı için gözlemim, birçok bisikletçi arkadaşın bu şekilde kullandığı yönünde. Ön ve arka dişli en büyükte olacak şekilde. Ben bu kombinasyonu tavsiye edilmediği için kullanmıyorum. Tecrübeli arkadaşların yorumlarını merak ediyorum açıkçası. Teşekkürler

2x çekiş sistemine yapılabilecek en kötü şeylerden biridir çapraz kullanmak. Zincirin vaktinden erken uzaması, aktarıcıların yıpranması, hatta ekstrem durumlarda yokuşta vites değiştirmeye çalışırken ani yüklemede kadro kulağının kopması ile sonuçlanabilir.

Yokuşlara gelmeden uygun vitese geçme alışkanlığı kolay kazanılmıyor ama verimli ve uzun ömürlü bir çekiş sistemi için oldukça gerekli.
 
2x çekiş sistemine yapılabilecek en kötü şeylerden biridir çapraz kullanmak. Zincirin vaktinden erken uzaması, aktarıcıların yıpranması, hatta ekstrem durumlarda yokuşta vites değiştirmeye çalışırken ani yüklemede kadro kulağının kopması ile sonuçlanabilir.

Yokuşlara gelmeden uygun vitese geçme alışkanlığı kolay kazanılmıyor ama verimli ve uzun ömürlü bir çekiş sistemi için oldukça gerekli.
Kadro kulağını kırmasan bile yamultuyor. Biranda ufak dişçiye geçemeyince 50 28 de kalıyor. Kötü alışkanlık
 
Valla cok guzel bilgilendim cok tesekkur ederim. 50 34 gecisi yapacak olursak turkiyeden nerden buluruz? Kimsede stokta yok online baktiklarim. Wiggle disinda cok secenek yok gibi. Orda da iki farkli olcusu var 170 ve 172,5 olurda alacak olursak hangisini neye gore sececez?
 
Valla cok guzel bilgilendim cok tesekkur ederim. 50 34 gecisi yapacak olursak turkiyeden nerden buluruz? Kimsede stokta yok online baktiklarim. Wiggle disinda cok secenek yok gibi. Orda da iki farkli olcusu var 170 ve 172,5 olurda alacak olursak hangisini neye gore sececez?

Tabii ki sizin keyfinize de bağlı ancak bu krank uzunluğu genelde bisikletin kadro büyüklüğü ile doğru orantılı oluyor. Örneğin 52 kadroya kadar 170, 58 kadroya kadar 172.5, 58ten sonra 175 gibi. Kendi bisikletinizin krank uzunluğundan memnunsanız, ölçüp aynı uzunlukta sipariş verebilirsiniz.
 
Geri