Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet bakımı bu kadar para eder mi?

ahmtayd

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mart 2015
Mesaj
500
Tepki
308
Şehir
Istanbul
İsim
Ahmet
Bisiklet
Carraro
Merhaba Beyler. Carraro 052 yol bisikletim var daha önce de bir konu açmıştım bakıma bu kadar para veremem diye kendim yapmak istiyorum diye ama bisikletim 2 senedir yattığından dolayı önce bilen bir elden tam bakımının geçmiş olması sonra sağlam bisiklet üzerinde bu işi öğrenmenin daha mantıklı olacağını düşündüm.
Bisikletimi tekrar anlatayım 2 senedir ev içi odada yatıyor. Herhangi pas küf sorunu yok. Akordlar bozuk. Göbekler yağlanmalı diye tahmin ediyorum bilmiyorum gerek var mı ?

Bisikletçim tam bakıma 150₺ dedi ve bana cidden çok fazla geldi bu. Bu işin içinde değilim ama 1-2 saat etmeyecek basit bi bakım için çok yüksek geldi bu fiyat. Sizce ne yapılmalı bu fiyat verilir mi ?

Biliyorum onların da ekmek parası bu ama insan kolay veremiyor bu paraları hele öğrenciyse...

Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler
 
Scudo
Bakım için gereken her şeyi maksimum 400 liraya kapatırsınız bence.gereken aletleri alıp sadece akort ayarını bisikletçiye yaptırabilirsiniz. İnternette birçok video var bu konuyla ilgili.
 
@Mustafa Zeybek
Hocam orta göbek sökülmeli mi benim bisiklette ?
 
@ahmtayd 150 degilde 100 dese tamam dicem..igneden ipligine herseyini elden gecirmesi lazim..arabama bilimum bakim malzemelerin hepsini 150 ye aldim 20 de ustaya kistiririm al sana 1 yillik 10000 km bakimi halloldu..bir bisiklet icin 150.lira fazla bence..100 eyvalah.
 
@ahmtayd sökülmeli mi bilmem ama ben olsam sökerim. Benim bisikletçim şunu kullanıyor (link) bunun üstüne gereken yağları da aldınız mı bisikletçinin kapısından girmezsiniz.

Bu arada 150 lirayı ben de çok buldum. Maşa bakımı, hidrolik fren olsa bir nevi anlarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Boran Selçuk
@Mustafa Zeybek
Hocam bu setlerin ucuzu markasızı filan yok mu ? Bu da şişirilmiş bi fiyat
 
Acil değilse ucuz olması için Aliexpress'ten bakabilirsiniz.
 
Bende markasızı var, hem vidaları yalama yapıyor hem kendisi yalama oluyor. Belki fiyat performans ürünü vardır ama ben bilmiyorum maalesef.
Bisikletçim bunu kullandığı için vardır bir bildiği diye düşünerek önerdim. Bu konuları daha iyi bilenler yardımcı olacaktır.
 
@ahmtayd hangi bisikletçi olduğunu ifşa etmenizi rica ediyorum. Hem, Sakarya'daki pedaldaşları kazıklanmaktan korumuş oluruz. Mağazanın fotoğrafıyla beraber paylaşmanızı rica ediyorum.

Bir genel bakıma bu parayı çekip, utanmadan 150 lirayı (kemiksiz, cillop gibi) 15 dakikada cebe indirebiliyorsa bu satıcıdan fren pabucu bile alınmaz. Bırakın, mahalledeki çocukların bisikletlerine korna,zil falan satsın, onlara vites ayarı yapsın. Bu kafayla anca onu yapar, o da uzun sürmez zaten.

150 lira derken içinden geçenleri de açıklayayım, üstü kapalı konuşmuş çünkü:
(Ooo altında 2000 liralık bisiklet var, demek ki babası zengin. Kaskı, eldiveni, ayakkabısı her şey tam, bunlara da toplam 500 lira bayılmıştır. Demek ki hızlı gitmek, bu işi iyi yapmak istiyor. Bisikletinin en ince ayrıntısına kadar ayarlanıp,temizlenmesini ve tıkır tıkır işler hale getirilmesini istiyor, bu adama bu hissiyatı vermek kafadan 100 lira zaten. 50 lira da normal komple bakım ücreti, tamam en iyisi 150 lira diyeyim. Zaten bisikletine bakım yapmayı yakında kendi öğrenir, şunun şurasında 2 kere ya öperim ya öpemem ben bunu, yolabildiğim kadar yolayım.)


Bakımı 1-2 saatte değil, 15 dakikada yapacağına emin olabilirsin.
 
Bisikletinizi 2 yıldır kullanmadığınızı yazmışsınız. Eğer kapalı yerde muhafaza edildiyse, bisikletin jant göbeği ve orta göbek bakımına ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Zira buralara yapılacak bakım, göbeklerin açılıp temizlenmesi ve yeniden greslenerek kapatılması olacak. Siz bisikletinizi 2 yıldır kullanmadınız, bu bölgelerde su, yağmur, çamur, toz, toprak teması olmadı ise, herhangi bir bakım yapılmasına gerek yok. Sonuçta gres yağı son kullanma tarihi olan bir madde değil :)

Sadece jant akorduyla bisikletinizi uzun bir süre daha sorunsuz kullanabileceğinizi tahmin ediyorum.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Aynen öyle sayın hocam çok güzel analiz etmişsin. Ayrıca bulunduğum şehirde bu tür pahalı bisikletlerle ilgilenen yalnızca 2 bisikletçi var. Durum böyle olunca ikisi de şişirmiş yapacak bişi kalmamış.

Şimdi siz bana ne önerirsiniz yardımcı olur musunuz ne yapmalıyım nasıl yapmalıyım. Elim yatkındır diye tahmin ediyorum yardımcı olan işi anlatan biri olursa halledebilirim.
Bana yardımcı olabilir misiniz acaba bu bakım konusunda
 
Bisikleti güzelce yıkayıp kurulayın. Ruble ve zincire dikkatlice bakın, pas yoksa sorun yok. Mümkünse zinciri bisikletten çıkarıp, tüm baklaları teker teker esneklik testi yapın (bükün güzelce). Açılmayan bakla varsa açılır duruma gelene kadar alıştırın, gerekirse çözücü damlatın(wd40 bile olabilir)

Bisikletin üzerinde 20'ye yakın vida bulunur. Ve ilk bunlar paslanır. Arka aktrarıcının üzerindeki vidalardan, aynakol üzerindeki vidalara, sele borusu ve sele vidalarından gidon-gidon boğazı vidalarına kadar kontrol edip pas varsa halledin. Vidaların sıkılığını kontrol edin. Özellikle aynakol yapraklarını tutan vidalar gevşediyse, sürüş sırasında gacırtı veya meşhur "tık tık" sesini yapabilir.

Bunun dışında 2 yer kaldı:
Birincisi aynakol göbeği: Eğer aynakolda bir sorun yoksa, dönmesi normalse(akıcıysa) ve ses gelmiyorsa (pedala yüklenince her turda gelen çat çat sesi vs.) sökmeye veya yağlamaya gerek yok diyebilirim, fakat yine de kurumuş olabilir. Aynakolu 10-20 liraya (bence ideal fiyat) söktürüp-yağlatıp tekrar taktırabilirsiniz. Veya anahtarlarını edinip kendiniz yapabilirsiniz.

İkincisi jantlar ve jant göbekleri. Jantlarla ilgili problemi siz daha iyi biliyorsunuzdur, akort gerekiyorsa akort yaptırın. Ayarları kaçmışsa bile az kaçmıştır, zaten tekrar ayarlaması fazla zaman almaz, bu yüzden ücreti fazla tutmaz. Jant göbekleri de aynı aynakol göbeği gibi, akıcılıklarını göz kararı kontrol edip, dönerken içinden garip sesler geliyor mu diye dinleyin. Jantlarda akort dışında problem olduğunu sanmıyorum. Ama açıp bakmadan anlamak zor, size normal görünüyorsa öyle kullanabilirsiniz.

Başka dikkat gerektirecek bir yer aklıma gelmiyor şimdilik :naslyany: Gidon ve gidon boğazı vidalarını da kontrol edin.

++
Arka aktarıcı yayına, ön aktarıcı yayına, (yay varya hani içlerinde) arka aktarıcıdaki 2 adet ufak çarkın gobeklerine yağ damlatın.
Vites geçişlerinizin daha iyi ve eskisi gibi olması için vites tellerini baş ve işaret parmağınızın arasına alarak yağlayın elinizle. Bunu yapabildiğiniz tüm vites telleri için yapın. Özellikle vites telinin dışındaki siyah plastik koruma(bazı bölgelerde bu koruma var, bazı yerlerde yok) ile tel arasında bir "yağ bölgesi" oluşturun :) Tel, rahatça hareket edebilsin (bilirsin, vites değişirken bu tel hareket eder)
 
Akort yaptırsanız 50 tl-100 tl isterler çünkü iyi bir akort 3-4 saat sürer, bisiklete göre değişir ama yine 1-2 saat sürer. Bir jant göbeği yağlama bile yarım saat sürer. Mesela hidrolik fren bakımı yine zaman ister. Yani düzgün bir bakım için normal bir para istemiş. Ama tabi 15-20 dakkada kontrol ve önlem amaçlı bakım bukadar tutmaz. Bakımdan bakıma değişir ama 2 sene yatmış bisiklet için normal fiyat.
 
bence akordunu yapın (yada yaptırın) zincirini vs yağlayıp 10 20km test sürüşüne çıkın neyi eksik zaten anlarsınız, dışarda kalmış olsa birsürü şey çıkabilir ama kapalı yerde çok olsa rutubetten etkilenir diye düşünüyorum
 
Benim bisikleti alalı 5-6 ay oldu orta göbekten gıcırtı sesi geliyordu arife günü usta söktü komple, içinden çok minik toz kum parçaları çıktı Bura'da (doktor bisiklet) pedalları da sıkarak benden 15 TL ücret aldı ses kesildi çok memnunum servisimden.


P_20170624_093640.jpg
 
Jantları, vites geçişlerini, vs. güzel bir video çekerseniz nerede arıza olabileceğini anlayabiliriz.

Şahsen "2 sene durmuş bir bisikletin bana göre hiç bir sorunu yoktur" demek geliyor içimden ama durduğu yerden tutun, sizin önceki kullanımınızdan doğmuş olabilecek sıkıntıları geçtim sizin tamir kabiliyetinizi öngöremiyoruz. Bu yüzden en açıklayıcı tamir yönergeleri bile gerçek ihtiyacınıza ya fazla ya da alakasız gelebilir.

İyisimi bir süreliğine eski bir bisiklete binin. Sürekli tamir isteyeceğinden neyin gerçek arıza olup olmadığını anlar hale gelirsiniz. Böylelikle farklı tatlar almış olur ve gücünüzü tekrar kazanırsınız.

Daha kısa yol.. :rolleyes: bisiklete meraklı bir arkadaş bulun.:kyfmyrn:
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
bu bakım işi resmen soygun bazıları ön ve arka göbeğe bakım yapmadan geçiyorlar zincire 2 fıs yağ sıkıyor vites ayarını kontrol ediyor bakım diye yutturuyorlar millete , ben dechatlon dan 150 tlye alet takımı aldım ve rahatım kendim yapıyorum
 
@Burak Yanlıç Linki ya da resim var mı sitede bulamadım, neler var alet takımlarının içinde.
 
Geri