Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet kültürünü nasıl yaygınlaştırabiliriz

Ben ne yapılırsa yapılsın olmayacağı görüşündeyim arladaşlar. Sonuçta bu bir kültür veya zorunda kalma meselesi. Örneğin Amsterdam'da park edecek yer kalmayınca insanlar yıllar içinde bisiklete yöneldiler. Ama Almanya'da bu durum tam olarak kültürle oluşmuş bir olgu. Türkiye'de bunun olacağını zannetmiyorum ne yazık ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: abdntstn
Scudo
19-22 Kasım'da Sürdürülebilir Yaşam Festivali gerçekleşecek.
Festival kapsamında
Bisiklet Arabalara Karşı filmi gösterimde olacak.
Fredrik Gertten'in yönetmenliğini yaptığı film 20 Kasım Cuma akşamı 18.10'da Salt Beyoğlu'nda ve 21 Kasım Cumartesi akşamı 20.15'de Şişli Kent Kültür Merkezinde ücretsiz olarak gösterilecek.
Festivalin tüm programına (link) adresinden ulaşabilirsiniz.
Bisiklet kullanmayan bir arkadaşınızla bu filme giderek ilgisini çekebilirsiniz.
 
@cagrigencol amaç kültüre ufak bir katkı olsun...
Şahsi olarak isteğim bu.
Yoksa bisiklet kültürü sadece bisiklet ile de gelişecek bir şey değil.
Bisiklete dair sorunlar tamamen sosyolojik sorunlar.
Eğitim, çevre bilinci, bilimsel sanatsal ve toplumsal kültür ve daha bir çok etmenin sonucudur bisiklet kültürü.
Yani buz dağının görünen kısımlarını yazıyoruz bu başlıkta, belki birileri en azından trafikte bisikletliyi taciz etmez diye.

Şahsi fikrim budur :)
 
@Ahmetgitar evet girişimler olmalı bende sizin bu hareketinizi çok destekliyorum ancak daha bugün beni ezmeye çalışan 3 şoförden birinin polis olmasını saymıyorum bile :D alıştık artık :D elektrikli kafesler falan mı giysek acaba :D
 
@cagrigencol zor tabi. Ben de bu gün 70km yol yaptım Ankara'da. Hele ki dönüş yolu trafik saati trafikte resmen çıldırdım. Kilitli pedaldan da yol bisikletinden de nefret ettim resmen. Ama yapacak bir şey yok.
Yine de bir yaygınlaşma ve bisikletlilere karşı saygı ve farkındalık olmaya başladı. Bunu geliştirmek de hepimizin görevi gibi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cagrig
bisiklet klüpleri toplu halde sık sık sürüşler akılda kalıcı bir etki olabilir ve her zaman karsidaki hanzo da olsa hoş görü dış sıkarak sabır etmek gerek müsade isteyerek müsade ettiği için küçük bi el hareketi ile tebrik etmek trafikte dialog içerisinde devam etmek gerek sonra giyim, kuşam, bisiklet ve donanımı ile özeni doğuracak şekilde kuşanırsak bilinç altında bir dürtü olusturabiliriz ama dialog çok önemli trafikte herkes stresli sabırlı davranarak örnek olup sonra güler yüzle tebrik etmek silah gibi etkili olacaktır
 
Bence yaygınlaşıyor zaten ama süreç algımızdan daha yavaş olduğu için pek bir şey olmuyormuş zannediyoruz . İşyerinde öyle veya böyle belki 50 belki 100 kişi üzerinde dolaylı bir etkim olduğunu düşünüyorum kültür yaygınlaşması açısından. Herkes binecek sevecek diye bir durum yok zaten.Ama bir kişi araba alma ve yolda kullanma kararı kadar benim seçimimde saygı görmeli ve şehirde hakkı korunmalı .Arabalar şu an çok güçlü ama biz çoğalarak ve kullanarak bisikletimizi yavaş yavaş onlardan hakkımız olan yolumuzu alacağız .Ve kesin kazanacağız çünkü haklıyız !
 
Umarım bir gün halkının, bisikletli ve toplum taşımalı hayatı benimsediği bir ülkeye uyanırız :) seda sayan yorumu ayrıca güzel :D
 
  • Beğen
Tepkiler: abdntstn
Bilindiği gibi devletin toplum sağlığı için 1 milyon bisiklet dağıtma projesi vardı. Bu proje kapsamında bu sene yine 300.000 bisiklet dağıtılacak. Sağlık bakanlığı 2017 yılına değin bu işi tamamlamayı hedefliyor. Çok güzel, toplum sağlığı için faydalı bir düşünce. Amacına ulaşır mı ulaşmaz mı, ne ölçüde faydalı olur göreceğiz.
 
@MehmetAliB.
Yanlız bu bisikletlerin %80 i kamuya dağıtılacak ve kamu kuruluşlarında bisiklet parkı yok ve bu büyük bir sorun..
Bisiklet yolunu söylemiiyorum o zaten yok..

Bisiklet kültürünün yaygınlaşması için eğitim diyeceğim ama çok klasik ve olmayacak.
Bence beyinlere format atılıp tekraradan yenilikçi ve çevreci bir sistem yüklenmesi gerekir.
 
@MehmetAliB. genelde çocuklara dağıtıldığını görüyorum. yani bu şekilde hiçbir zaman sağlıklı toplum hedefine ulaşamayacak bir proje. ha devlet dağıtmış ha kendileri almış çocukların kullanacağı yerler belli. 18 yaş üstü kesimi bu işe özendirmek, bisiklet yolları yapmak, belirlenen zaman dilimleri içerisinde belli kilometreleri yapanlara ödülller vermek gibi uygulamalar yapılmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Biz bisiklet kullananlar olarak bisiklet yolu varken kaldırımdan yada araba seridinden niye gitmiyoruz. Bu insanlar niye bunu düşünmüyor acaba. Adım atan demiyor ki ben napiyorum. Benim bu yolda ne kadar hakkım var karşımdaki kisinin ne hakkı var. İnsan olup empati kursa herkes dert kalmıcak ülkedede insanı bir garip. Pirlantasindan pisligine kadar hepsinden var. (seviyeleme düşünce tarzı id ego superego)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly ve MehmetAliB.
Bence toplum bilinci aşılanmalı en basit bir bisiklet kullanıcısı bile alüminyum bisiklet ile çeliğin farkını bilmeli ve yollar yapılmalı trafikte araçlar sıkıştırmazsa bu bisikletlileri saygı gösterirlerse bu iş çözülür trafikte rahatlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Önce kafaları değiştirmek gerek her gördügü bisikletliyi taciz eden zihniyetten bir şey bekleyemeyiz.Önce toplumda başlaması gerek değişiminiz ancak hiç umudum yok.Evet bisiklet kullanımı artıyor ama ona karşılık aracı sadece motorlu görenlerde artıyor.Çok fazla gördüm ki 20 yaşlarda olupta "yaaa abi seninkide iş değil git bi araba al sür bisikletle çocuk işi" diyen ...
 
Her araç kullanıcısı diğer araç kullanıcılarına saygılı davranmadığına göre her bisiklet kullanıcısından da aynı saygıyı bekleyemeyiz. Herkesin bisiklet kullanması devlet desteği olmadan mümkün gözükmüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: secret
Bisiklet kulturunden soz ederken kullanim sekillerinden ve kullanici profillerinden de bahsetmek lazim!

* Ulasim icin bisiklet kullanan bilincli bisiklet kullanicisi sayisi gozlemledigim kadari ile cok az.
* Ulasim icin bisiklet kullanan cogu kisi cok kalitesiz bisikletleri, bilincsiz ve zorunlu olarak kullaniyor.
* Bisiklet kulturunden bahseden cok sayida kisi bisikletini genellikle spor ve gezi amacli kullaniyor, hayatinin cogu alanina entegre etmiyor ve/veya edemiyor.
* Spor ve gezi amacli kullanan kisilerin buyuk kısmı haftasonu etkinliginde bisikleti tercih ediyor. Ancak belli bir parkur icin arabayla bisikletleri goturuyor, parkurda gununu gecirip arabayla geri geliyor.
Buyuk sehirlerde bu zorunluluk olabilir mesafe ve yogun trafik nedeni ile. Ancak kucuk yerlesim yerlerinde de bisiklete binmek icin oncelikle aracla yola cikanlar azimsanmayacak kadar cok. ''Ya pedallayip gidelim'' dediginizde bu turcularin buyuk kismi ''siz pedallayin orada bulusuruz'' diyerek arabasindan ayrilmaya razi olamiyor...

Bisiklet kulturunu yayginlastirmak istiyorsak bilincli bisikletci dedigimiz kesiminde buyuk kismini bastan ele almamiz gerektigini dusunuyorum.
Bunu soylerken herkes elbette herseyi bisikletle yapmayacak ve/veya 100 km basacak denemez. Ama Bisikleti hayatina biraz daha yaymaya ve daha cok kullanmaya calismali bence!
 
Bisiklet kulturunu yayginlastiracak yegane sey STRAVA ve onun getirdigi sosyal paylasim ortamidir.

Insanlar bisiklet bindikce, kostukca bunlari strava ile kayit altina alip, foto ekliyip facebook ve instagram'da paylasmaya basladi. Bu paylasimlar artiyor.

Kucumseyin yada kucumsemeyin, oyun teorisi ve strava bu konuda artik ana katalizor...

Iyi ki de oyleler..
 
Hafta sonu bisikletçisiydim. Ööyle çıkıp kendi kendime takılıyordum.
İşe bisikletle gitmeye başladığımdan beri kendime ve çevreme daha tesirli olduğumu hissediyorum.
 
Geri