Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Herkese merhaba. Uzun zamandır bisiklet kullanıyorum. Fakat ya başkalarının bisikletlerin ödünç aldım ya da kiralayarak sürdüm. Kendime bisiklet almaya karar verdim fakat bisiklet konusunda gerçekten çok bilgsizim. Araştırma aşamasında bu foruma denk geldim ve sorularıma cevap bulabileceğimi düşündüm.
Öğretmenim. Okula geliş gidiş için hafta sonları da gezinmek için kullanmayı düşünüyorum. Hafta içi 5+5 km hafta sonları fazla olabilir. Okul yolu asfalt ve köy yolu. 3 yaşındaki kızımı da (15kg) arka koltuk ile taşıyacağım bu süreçte. Dağ bisikleti mi şehir bisikleti mi araştırmalıyım? Nelere dikkat etmeliyim bisiklet ve çocuk koltuğu seçiminde? Yardımcı olursanız çok sevinirim 🤗 herkese iyi forumlar...
 
Scudo
Merhabalar ben geçenler de de buradaydım ancak şuan istediğim cevapları alamadığımı fark ettim ve başka şeylere yöneldim
Ben genelde evden okula arada sahile gitmek için bir bisiklet düşünüyorum ve 2 senede yapmayı planladığım bir tur rotam var (bkz. (link)) benim katlanır bisiklete gönlüm yatıyor eve çıkarmak indirmek için ve katlanır bisikletin ayrı bir havası olduğu gerçek alırsam muhtemelen Tilt 120 alırım ancak başka örneğiniz varsa yada şu bisikleti al daha çok işine yarar derseniz değerlendirebilirim aradığım özellikler şunlar:
sabit yada kitlenebilen maşa
v fren
aliminyum kadro
ön arka bagaj delikleri olması

Belki işinize yarar diye söyleyeyim
64 kg
88 iç bacak boyu
100 bacak boyu
184 boy

para konusu en fazla 1200 1300 civarı şimdiden teşekkür ederim
 
@Glsln Yol genelde asfalt ise fazla bir çukur yoksa düz maşalı şehir bisikleti öneririm. Asfalt ama fazla çukur varsa kilitlenebilir masali şehir bisikleti öneririm. Sürekli toprak, çakıl dolu yolsa dağ bisikleti alabilirsiniz. Asfaltta dağ bisikleti çok yorar sizi
 
  • Beğen
Tepkiler: Glsln
Merhabalar, Yaklaşık yedi sene dağ bisikleti kullanmış biri olarak yakın zamanda yol bisikletine geçme kararı aldım. Şu an için 2500 lira bütçem var. Bu konuda tecrübeli abilerim ve kardeşlerimden bilgi almak adına tekrardan foruma giriş sağladım. Şu an için araştırmalarım doğrultusunda mosso cavelier 700 tourney cazip geldi fakat daha uygun daha başarılısı muhakkak vardır diye düşünerek sizlere sormak istedim. Bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum. iyi forumlar
 
Merhaba, herkese iyi forumlar dilerim. Uzun süredir bisiklet sürmüyorum ancak çocukken aşk ile sürer her yere onunla giderdim. Yeniden bisiklet alma fikri uzun süredir aklımdaydı ve nihayet kararımı kesinleştirdim. Ancak bildiğiniz gibi bisikletler derya deniz ve hal böyle olunca seçim yapmakta bir o kadar zor… Bende benden tecrübeli olan sizlerin fikir ve görüşlerinizden yararlanmak amacıyla bu başlığı açtım. Aşağıda verdiğim bilgiler nazarında tavsiyeler verirseniz çok mutlu olurum. Şimdiden yardım edenlere teşekkür ederim. 😊

Yaş: 27
Boy: 185cm
Kilo: 82 (Pek değişmez)
Şehir: İzmir ( Dolayısıyla hep asfalt yoldayım ancak Egekent mah. Gibi tepede bir semtte oturduğum için 1,9km mesafeli ‘’ 6%/ EĞİM / 12%’’ lik bir yolum var gerisi dümdüz. )
Mesafe: Aslında gidebileceğim kadar uzak yerlere gitme fikri çok cazip geliyor zaten hali hazırda yakın çevrede dolaşmak için bisiklet alma fikri cazip gelmiyor.
Kondisyon: Şu zamana kadar sporla aram sıkı fıkı oldu o yüzden çabuk kondisyon toplarım ve spor yapmayı çok severim.
Bütçe: Maalesef 1000 TL nakdim var yeni mezunum ama üstünü ailemden isteyeceğim. Yine de çok çıkamam mümkün olduğunca kelepir bir şey düşünüyorum (2.el alın derseniz o da olur).
 
@brkont hocam bende o bütçede bisiklet bakarken 2020 model Trivor 1.0 görmüştüm gayet güzel bir bisikletti ancak kadro boyu olur mu fikrim yok bana uymaz diye bakmıyorum ama sen değerlendirebilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: brkont
Arkadaşlar bisiklet bayi işleten birine mosso legarde 1821 i sordum bana bisanı övmeye başladı mosso dan en az 5 gömlek üst bi markadır satış sonrası desteği türkiye de tektir falan anlatmaya başladı.
Acaba legarde 1821 muadilinde bisan bisikletleri karşılaştırırsak adam haklı mı yoksa kendi bayisine iş yaptirmaya mı çalışıyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Arkadaşlar bisiklet bayi işleten birine mosso legarde 1821 i sordum bana bisanı övmeye başladı mosso dan en az 5 gömlek üst bi markadır satış sonrası desteği türkiye de tektir falan anlatmaya başladı.
Acaba legarde 1821 muadilinde bisan bisikletleri karşılaştırırsak adam haklı mı yoksa kendi bayisine iş yaptirmaya mı çalışıyor?
5 gömlek üstü falan denemez. Bence mosso da bisan da aynı standartta. Ha şöyle bir durum var bisan Türkiye’de çok daha eski ve köklü bir marka ama uzun süredir elini eteğini çekmişti piyasadan. Daha yeni geri döndü. O yüzden piyasaya sunduğu ürünlerin kronik bir sıkıntısı var mı? Çatlama,boya sökülmesi,göbek dağıtma vs. gibi çok bilemiyorum. Günümüzde zaten aynı fiyat segmentindeki kadrolar hemen hemen birebir aynı tekniklerle,malzemelerle,makinelerle üretiliyor. 2.000 liralık X marka Y marka Z marka bisikletlerin kadro kalitesi olarak çok bir farkı olmaz. O işler eskidendi. Her marka kendi üretim tekniğiyle,kendine has ürünler,kadrolar çıkarırdı. Hepsinin ayrı bir yanı olurdu,birbirine avantajı/dezavantajı olurdu. Şimdi öyle değil ki. Dünyanın her yerinde,aynı hammade,aynı mühendislik,aynı tasarımlar,aynı makineler,aynı işçilik uygulanıyor. 10.000 lira verirsin ona göre bisiklet olur 3.000 verirsin ona göre olur. O yüzden ooo şu marka kadro süpeeer falan olayı kalmadı pek. Parayı veren düdüğü çalıyor. Zaten bisikletler de artık arabalar gibi hepsi birbirine benziyor. 3-5 büyük kendini ispatlamış marka üretim yapıyor diğerleri de orasıyla burasıyls oynayarak aynı tasarımları üretiyorlar. Mosso ile ilgili birçok kullanıcı var,deneyimlerini sorma imkanının var bisanla ilgili şuan pek öyle bişey yok ama bisanın ürünlerini inceledim onlarda gayet güzel iş çıkarmışlar. Ben olsam şu aşamada özelliklerini incelerim birisinin diğerinden üstün yanı var mı bakarım (hafiflik,kaliteli jantlar,üst model aktarıcı kullanmışlar mo vs,) fark varsa daha iyi malzeme kullanmış olanı alırım. Yoksa gözüme estetik olarak güzel gözükeni her ikisi de güzelse daha ucuz olanını alırım.
 
5 gömlek üstü falan denemez. Bence mosso da bisan da aynı standartta. Ha şöyle bir durum var bisan Türkiye’de çok daha eski ve köklü bir marka ama uzun süredir elini eteğini çekmişti piyasadan. Daha yeni geri döndü. O yüzden piyasaya sunduğu ürünlerin kronik bir sıkıntısı var mı? Çatlama,boya sökülmesi,göbek dağıtma vs. gibi çok bilemiyorum. Günümüzde zaten aynı fiyat segmentindeki kadrolar hemen hemen birebir aynı tekniklerle,malzemelerle,makinelerle üretiliyor. 2.000 liralık X marka Y marka Z marka bisikletlerin kadro kalitesi olarak çok bir farkı olmaz. O işler eskidendi. Her marka kendi üretim tekniğiyle,kendine has ürünler,kadrolar çıkarırdı. Hepsinin ayrı bir yanı olurdu,birbirine avantajı/dezavantajı olurdu. Şimdi öyle değil ki. Dünyanın her yerinde,aynı hammade,aynı mühendislik,aynı tasarımlar,aynı makineler,aynı işçilik uygulanıyor. 10.000 lira verirsin ona göre bisiklet olur 3.000 verirsin ona göre olur. O yüzden ooo şu marka kadro süpeeer falan olayı kalmadı pek. Parayı veren düdüğü çalıyor. Zaten bisikletler de artık arabalar gibi hepsi birbirine benziyor. 3-5 büyük kendini ispatlamış marka üretim yapıyor diğerleri de orasıyla burasıyls oynayarak aynı tasarımları üretiyorlar. Mosso ile ilgili birçok kullanıcı var,deneyimlerini sorma imkanının var bisanla ilgili şuan pek öyle bişey yok ama bisanın ürünlerini inceledim onlarda gayet güzel iş çıkarmışlar. Ben olsam şu aşamada özelliklerini incelerim birisinin diğerinden üstün yanı var mı bakarım (hafiflik,kaliteli jantlar,üst model aktarıcı kullanmışlar mo vs,) fark varsa daha iyi malzeme kullanmış olanı alırım. Yoksa gözüme estetik olarak güzel gözükeni her ikisi de güzelse daha ucuz olanını alırım.
Teşekkür ediyorum ben de aynı fikirdeyim fakat adama yazar yazmaz sorumu bile cevaplamadan Bisan önermesi ilginçti :) Ayni adam 1 ay kadar önce bir meslektaşıma Bisan MTX 7200 sattı. Satarken de şehir bisikletlerinin düz yolda aslında daha çok yorduğunu, Kayseriye uygun olmadığını (kayseri çoğunlukla dümdüz belli yerlerinde de max %20 yokuş olan bi şehir) söyleyip %90 asvalt-stabilize %10 arazide kullanacak birisine dağ bisikleti sattı. Peki bu yaptığının bisiklet camiasinda mantıklı bi karşılığı var mı onunda sormak isterim.
 
Satarken de şehir bisikletlerinin düz yolda aslında daha çok yorduğunu, Kayseriye uygun olmadığını (kayseri çoğunlukla dümdüz belli yerlerinde de max %20 yokuş olan bi şehir) söyleyip %90 asvalt-stabilize %10 arazide kullanacak birisine dağ bisikleti sattı.
Elindeki fazlalık dağ bisikletini satmak için kandırmış. Yol bisikleti satsa tamam şehir bisikletinden az yorar derdik ama düz yolda en çok yoran dağ bisikletidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Elindeki fazlalık dağ bisikletini satmak için kandırmış. Yol bisikleti satsa tamam şehir bisikletinden az yorar derdik ama düz yolda en çok yoran dağ bisikletidir.
Bana da öyle geldi teşekkür ediyorum. Keşke Kayseri yerine biraz daha bisiklet sürmenin keyifli olduğu şehirde yaşasaydım diyorum. En büyük ağaçlığı uçtan uca yürüyerek 20 dakikada geçersin. Ne bir göl ne bir nehir ne de deniz var. Olan göller de baraj gölü. Mars'ta su bulunsa anca Kayseri'deki bi baraj gölü gibi bir görüntü olur :D
 
Herkese Merhaba,
Bir konuda fikrinizi almak isterim.. Genelikle şehiriçi ve haftasonu max 150 km turlar için manifesto ve bisan trx 8600 arasında kaldım. Manifesto nun aktarıcıları Sora ancak göbekleri Tourney; diğer tarafa da Bisan Trx 8600 ise full deore setli bir bisiklet..
100-150km lik turlarda dik asfalt yokuşlarda hangisi avantajlı olur? göbekleri tourney olan bir sora set mi? yoksa Full deore set mi?
Şimdiden teşekkürler...
 
Herkese Merhaba,
Bir konuda fikrinizi almak isterim.. Genelikle şehiriçi ve haftasonu max 150 km turlar için manifesto ve bisan trx 8600 arasında kaldım. Manifesto nun aktarıcıları Sora ancak göbekleri Tourney; diğer tarafa da Bisan Trx 8600 ise full deore setli bir bisiklet..
100-150km lik turlarda dik asfalt yokuşlarda hangisi avantajlı olur? göbekleri tourney olan bir sora set mi? yoksa Full deore set mi?
Şimdiden teşekkürler...
Hocam uzun turda ben tercihimi bisan dan yana kullanırdım şahsen. Manifesto tırmanış yol bisikleti setine sahip ama ama biraz daha düz yol tur bisikleti gibi düşünebilirsiniz geometrisini. 11-34 kaset var, 34-50 aynakol. 34/34 = 1 aynakol ruble oranı. Yokuşta zorlar hocam uzun ve yüklü turlarda.
Bisan da ise 48-36-26 aynakol, 11-36 ruble var 26/36 = 0.72 aynakol-ruble oranı. Bisan tırmanışa çok daha uygun bir tur bisikleti. Bununla dağa-taşa, düz duvara tırmanırsınız.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım. Bisiklete hevesim isteğim sayenizde çok çok artiyor. Daha önce 1 yıl kadar gazelle orange plus kullandım ve geçen hafta sattım bisikletimi. Şimdilerde Legrand tour2 veya metz2 bisiklet almayı düşünüyorum. Legrand hakkında bir bilgisi olan arkadaşımız aydınlatırsa çok sevinirim. Akıcı bir bisiklet midir çok dayanıklı mıdır narin mıdır bilmiyorum. Sadece Polonya kökenli bir bisiklet olduğunu ogrendim.Forumda legrand ile ilgili inceleme bulamadım varsa link de verebilirsiniz. Bisikleti düz yolda kullanacağım ve 4yasindaki oğlumla gezmek için işe gitmek için kullanacağım.Küçük ve düz bir ilçede yaşıyoruz . Şimdiden hepinize tesekkurler.
 
Teşekkür ediyorum ben de aynı fikirdeyim fakat adama yazar yazmaz sorumu bile cevaplamadan Bisan önermesi ilginçti :) Ayni adam 1 ay kadar önce bir meslektaşıma Bisan MTX 7200 sattı. Satarken de şehir bisikletlerinin düz yolda aslında daha çok yorduğunu, Kayseriye uygun olmadığını (kayseri çoğunlukla dümdüz belli yerlerinde de max %20 yokuş olan bi şehir) söyleyip %90 asvalt-stabilize %10 arazide kullanacak birisine dağ bisikleti sattı. Peki bu yaptığının bisiklet camiasinda mantıklı bi karşılığı var mı onunda sormak isterim.

Bu satıcı tam bir "Kayserili" hocam !!!
 
Herkese merhabalar,
Kasım 2019 da taşıma kolaylığı olsun diye Dahon SUV D6 aldım. Ama yokuşlarda çok zorlandım ve en fazla 3-4 kere binebildim. Şimdi bunu satıp bir şehir bisikleti almak istiyorum. 180 boy ve 110 kiloyum. Kullanım amacım düz yolda tamamen kondisyon ve kilo vermek için olacak. Kullanım yeri olarak Bağdat Caddesi ve sahil yolu. Bütçe 2000-2200 arası.
Bisiklet önerilerinizi merakla bekliyorum. Şimdiden teşekkürler..
 
Hocam uzun turda ben tercihimi bisan dan yana kullanırdım şahsen. Manifesto tırmanış yol bisikleti setine sahip ama ama biraz daha düz yol tur bisikleti gibi düşünebilirsiniz geometrisini. 11-34 kaset var, 34-50 aynakol. 34/34 = 1 aynakol ruble oranı. Yokuşta zorlar hocam uzun ve yüklü turlarda.
Bisan da ise 48-36-26 aynakol, 11-36 ruble var 26/36 = 0.72 aynakol-ruble oranı. Bisan tırmanışa çok daha uygun bir tur bisikleti. Bununla dağa-taşa, düz duvara tırmanırsınız.
@selimipek Çok teşekkür ederim
ilginize..
 
Merhaba, boyum 1,84 kilom 120 bisiklet almak istiyorum biraz araştırdım dağ bisikletleri öneriliyor sizin tavsiyeleriniz nelerdir kilolu biri olarak hangi bisikleti tercih etmeliyim. Yol bisikleti vb. Şuanlık decathlon da rr 520 gözüme çarptı bunu almalı mıyım yoksa benim için yanlış bir tercih mi olur?
 
Herkese merhaba. Kendime fazlaca ağır olmayan bir şehir bisikleti bakıyorum.
İstanbul'da önerebileceğiniz ve hemen hemen tüm marka modelleri görebileceğim büyükçe bir bisiklet mağazası var mıdır?

Teşekkürler.
 
Merhaba,

Şehir içinde ve zaman zaman orta mesafe (30-40 km) kullanım için bir bisiklet almak istiyorum. öyle çok şahane bir şey olmasına lüzum yok. Ancak öyle çok uzun mesafeler yapmayacağım için şehir bisikletinde karar kıldım. Bana uygun kadro ölçüsü 18''.

Kron tx100 v, kron rf100 26 v, corelli trivor 4.0 arasında kaldım.
Bunların dışında 1200 liraya ikinci el Btwin Triban 100 yol bisikleti buldum seçenekler 4'e çıktı.

bilgisi olan ya da bu fiyat aralığında başka bir bisiklet önerisi olanların görüşlerine açığım.
 
Geri