Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

Temkinli gitmeye gayret ediyorum. Zaten Edirne'nin yolları aşırı berbat pekte imkan bırakmıyor bana. Arka lastik jant kısmından patlamıştı, bugün tekrar kontrol edip bakacağım. Dinlenmek için durmuştum kenarda duruyorken patladı. Önde ise üstünde bile değildim düzgün sayılır bir yerde giderken patladı.
Jantlar tubeless ready yani TLR ise iç lastiksiz sisteme geçebilirsiniz. Patlak derdi olmaz yada zırhlı lastik ararsanız Pirelli cinturato VELO tavsiye ederim. 700x32 yada 700x35.

Sürüş keyfinin içine ediyor patlak olunca. Hele grup ile sürüyorsanız.
 
Scudo
T11 derken Peugeot T11 mi? Öyle ise artık gelmez, çünkü üretilmiyor. Onun yerine Bianchi (link) geçti.
Vites kolları ve fren bakımından (link), Bianchi T0011'den daha iyi.
Arada 5 bin lira fark var derken T11 mi 5000 lira daha ucuz? Ya da T0011 mi? Yoksa Legarda mı ucuz, burası pek açık değil. T11 ucuzsa son kalanlardan biri olduğundandır. Yoksa benzer donanımda 5 bin TL büyük fark, ucuz olan alınabilir.
Bianchi t11 20 bin lira civarında 2327 ise 14 bin civarı. Aradaki farka değecek bir komponent var mı acaba? Birisi deore set, diğeri altus sanırım. Bir de boyum 170, 46 kadro uygun sanırım, denedim ama 41'i yoktu o daha uygun olabilir diye soruyorum.
 
Bianchi t11 20 bin lira civarında 2327 ise 14 bin civarı. Aradaki farka değecek bir komponent var mı acaba? Birisi deore set, diğeri altus sanırım. Bir de boyum 170, 46 kadro uygun sanırım, denedim ama 41'i yoktu o daha uygun olabilir diye soruyorum.

Model ismini tam vermeyince bahsedilenin hangi model olduğunu anlamak zor oluyor biraz.

Bianchi T11 diye bir model yok, Peugeot T11 var.
Bianchi'de (link) var, (link)'nin özellikleri ondan az daha iyi (freni ve vites kolları daha iyi). Bu T0011 Deore setli değil, Acera-Altus karışık setli, Mosso'dan daha pahalıya alınmaz.
Bianchi'de benzer model isminde Deore'li olan modelin kodu (link). Bu model daha iyi, eğer Mosso'dan 5 bin lira pahalı olan bazı bayilerin sattığı aynakolu ve frenleri de Shimano olan modelse aradaki farka değer, firmanın sitesindeki gibi aynakolu Prowheel, frenleri Promax olanda aradaki farka değip değmeyeceği tartışılır.
Bir de (link) var, bu Peugeot T11x2'nin karşılığı, 2x9 vitesli.

Mosso'da 1.70 boya 46 da 41 de olabilir, bacak boyunuz ortalamaya yakın ya da uzunsa 46, kısaysa 41 daha iyi olabilir. Ben 174 boy, 81 cm iç bacak boyuyla 46 kadro Legarda kullanıyorum. 51 de denedim, biraz sınırda geldi. 46 rahat benim için.
 
Model ismini tam vermeyince bahsedilenin hangi model olduğunu anlamak zor oluyor biraz.

Bianchi T11 diye bir model yok, Peugeot T11 var.
Bianchi'de (link) var, (link)'nin özellikleri ondan az daha iyi (freni ve vites kolları daha iyi). Bu T0011 Deore setli değil, Acera-Altus karışık setli, Mosso'dan daha pahalıya alınmaz.
Bianchi'de benzer model isminde Deore'li olan modelin kodu (link). Bu model daha iyi, eğer Mosso'dan 5 bin lira pahalı olan bazı bayilerin sattığı aynakolu ve frenleri de Shimano olan modelse aradaki farka değer, firmanın sitesindeki gibi aynakolu Prowheel, frenleri Promax olanda aradaki farka değip değmeyeceği tartışılır.
Bir de (link) var, bu Peugeot T11x2'nin karşılığı, 2x9 vitesli.

Mosso'da 1.70 boya 46 da 41 de olabilir, bacak boyunuz ortalamaya yakın ya da uzunsa 46, kısaysa 41 daha iyi olabilir. Ben 174 boy, 81 cm iç bacak boyuyla 46 kadro Legarda kullanıyorum. 51 de denedim, biraz sınırda geldi. 46 rahat benim için.
T0011x3 olanını kastettim, onu almaya niyetliydim ancak ellerinde büyük beden kalmış. Mosso legarda 2327'nin 46 kadrosu vardı, onu mu alsam diye sordum. Amacım 30-50km arası turlar yapmak, performans beklentim yok. Dolayısıyla belki de aradaki farka değmez diye düşündüm sonuçta yarış bisikleti değil. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
 
Jantlar tubeless ready yani TLR ise iç lastiksiz sisteme geçebilirsiniz. Patlak derdi olmaz yada zırhlı lastik ararsanız Pirelli cinturato VELO tavsiye ederim. 700x32 yada 700x35.

Sürüş keyfinin içine ediyor patlak olunca. Hele grup ile sürüyorsanız.
Patlayan yer tekrardan içeriden patlamış. Bu da demek oluyor ki jantın içerisinde olan plastik işini iyi göremiyor. Alternatif ne yapılabilir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Patlayan yer tekrardan içeriden patlamış. Bu da demek oluyor ki jantın içerisinde olan plastik işini iyi göremiyor. Alternatif ne yapılabilir?

Jant için doğru genişlikte olan kaliteli bir jant şeridi/bandı/geti alın. Vittoria ve Token şeritler çok iyi. Token'lar 200+ psi basınca dayanıklı.
Örneğin bu yol bisikleti için, 15 mm: (link)
Trekking, şehir bisikletleri ve ekonomik sınıf MTB'lerdeki 19" jantlara genelde 19 mm şerit oluyor ama Mavic 19 mm'lik jantları için 20 mm öneriyor. Bu bilgi genelde jant üreticilerinin sitelerinde oluyor.
Token şeritler için farklı ölçülerde örnekler:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Yeni jant şeridi uygulamadan önce de jantınızın iç kısmını el ve göz ile iyice kontrol edin iç lastiği yada bandı kesebilecek çıkıntı vs var mı diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokbann
Bilgili arkadaşlara bir sorum daha olacak. Bianchi Via Nirone 7 modelinde 2023 model ile 2024 model arasında gidon ve drop bar pozisyonu ve eğimi konusunda ciddi fark var. Daha doğrusu 2024 modelin görünümü tüm yol bisikletlerinin aksine bir görüntüye sahip. Ben anlayamadım, yorumlayabilecek birileri var mıdır?

IMG_7040.jpegIMG_7041.jpeg
 
arkadaşlar giant talon 3 iyi mi?
 
Bilgili arkadaşlara bir sorum daha olacak. Bianchi Via Nirone 7 modelinde 2023 model ile 2024 model arasında gidon ve drop bar pozisyonu ve eğimi konusunda ciddi fark var. Daha doğrusu 2024 modelin görünümü tüm yol bisikletlerinin aksine bir görüntüye sahip. Ben anlayamadım, yorumlayabilecek birileri var mıdır?

318047 dosyayı görüntüle318048 dosyayı görüntüle
Gidon bogazi yukari dogru acili biraz 2024 modelde onun haricinde pek fark yok gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemkurkcu
bisikletten anlayan abilerim/ablalarım şu kardeşinize bir yardımcı oluverin hele.

şimdi ben kargo ile ikinci el bisiklet almayı düşünüyorum ve bir bisiklet buldum. çeşitli münakaşalar sonucunda almayı düşündüğüm bisikletin sahibi tam olarak şöyle bir şey yazmış:

vites atarken aynakol (pedalın bağlı bulunduğu dişli) deki zinciri büyük yada küçük dişliye geçiren mekanizmayı hareket ettiren. Sol baş parmağımızla ittiğimiz kol yada mandal. İleri itilmiyor. Arıza yaptı. Bende zaten çok ucuz diye yaptırmadım.

şimdi bu söz konusu bisiklet çok iyi bir bisiklet ve adam ucuza koymuş. eğer bu arıza çok büyük bir arıza değilse ve yaptırılabilir ise almak isterim ne dersiniz?

almadan önce detaylı video da isteyeceğim.
 
.
 
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar, Maksimum 20000TL bütçem var. Daha çok şehir içi kullanacağım ama merkez dışına çıkmakta istediğimden dolayı dağ bisikletim tercihimdir. Boy 1.70 iç bacak boy 76CM. Carraro 2918 ve GIANT Talon 2 önerildiğini gördüm. Yollar yokuşlu ve bazı bölümleri tam olarak iyi değil, daha çok spor amaçlı kullanacağım ama aynı zamanda gezinti içinde. Başka bir öneriniz varsa bekliyorum. İyi forumlar :)
 
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar, Maksimum 20000TL bütçem var. Daha çok şehir içi kullanacağım ama merkez dışına çıkmakta istediğimden dolayı dağ bisikletim tercihimdir. Boy 1.70 iç bacak boy 76CM. Carraro 2918 ve GIANT Talon 2 önerildiğini gördüm. Yollar yokuşlu ve bazı bölümleri tam olarak iyi değil, daha çok spor amaçlı kullanacağım ama aynı zamanda gezinti içinde. Başka bir öneriniz varsa bekliyorum. İyi forumlar :)
(link)
 
52 yada 54 alabilirsiniz 1 beden bisiklet icin cok bir fark yaratmiyor ama 52 daha uygun sanki. 2024 model alin ama kablolar falan icerde komple 2024te. Hepsiburadada 48k civari suan

Satıcı ile görüştüm, gidon tarafında kablolar içeriden gitmiyormuş ne yazık ki.
 
DAYTONA 930 29

Hocam internette belirtilen fiyata yok, 30.000TL'den başlıyor hepsi. Ve ayrıca kadroları da uygun değil.
Buldum bir tane, 5000 TL fark var arasında. Değer mi?
 
Son düzenleme:
Bilgili arkadaşlara bir sorum daha olacak. Bianchi Via Nirone 7 modelinde 2023 model ile 2024 model arasında gidon ve drop bar pozisyonu ve eğimi konusunda ciddi fark var. Daha doğrusu 2024 modelin görünümü tüm yol bisikletlerinin aksine bir görüntüye sahip. Ben anlayamadım, yorumlayabilecek birileri var mıdır?

318047 dosyayı görüntüle318048 dosyayı görüntüle

İki fotoğraf da aynı açıda ve hizadan göstermiyor. Alttaki 24mm üstteki 70mm lensle çekilmiş gibi. Yani ne alaka dersen, alttaki bisiklete gidon seviyesinin altından, üstteki tam gidon seviyesinden fotoğraflanmış. Alttaki fotoya dikkatli bakarsan gidonun barı tuttuğu nokta gözüküyor. Karşıdan baktığında ön çatalın arkada kalanını ve gidonun geri kalanını görmemen lazım. Alttakinde, arkadaki çatal gözüküyor. Gidon boynu bir tık açı olarak yüksek gibi ama kadrajlama garip gösteriyor sanki. Haliyle göz aldanması diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemkurkcu
Hocam internette belirtilen fiyata yok, 30.000TL'den başlıyor hepsi. Ve ayrıca kadroları da uygun değil.
Buldum bir tane, 5000 TL fark var arasında. Değer mi?

Hemen hemen aynı segmentte daytona 720 yada 920 bakabilirsiniz. İnternette birkaç yerde görmüştüm.
 
İki fotoğraf da aynı açıda ve hizadan göstermiyor. Alttaki 24mm üstteki 70mm lensle çekilmiş gibi. Yani ne alaka dersen, alttaki bisiklete gidon seviyesinin altından, üstteki tam gidon seviyesinden fotoğraflanmış. Alttaki fotoya dikkatli bakarsan gidonun barı tuttuğu nokta gözüküyor. Karşıdan baktığında ön çatalın arkada kalanını ve gidonun geri kalanını görmemen lazım. Alttakinde, arkadaki çatal gözüküyor. Gidon boynu bir tık açı olarak yüksek gibi ama kadrajlama garip gösteriyor sanki. Haliyle göz aldanması diyorum.
Göz aldanması vs. değil. Sadece gidon boğazı ters takılmış. O yüzden açısı yukarı doğru.
Yanlış mı, değil. Gidon yükseltmek ve daha az agresif olup daha rahat tutuş için yapılabiliyor.

Kabaca alttaki gibi.

1718269028664.png
 
Geri