(Geçmiş olsun)
Yüksek hıza uygunluktan kastım aslında "istendiğinde hızlı gidebilme, bunu yapabilmek için deli gibi pedal çevirmek zorunda kalmama yeteneği". Ben trekking sınıfında 46/11'den daha düşük oranların çok yavaş kaldığını, bir yerden bir yere gitmeye çalışırken kısıtlayıcı olduğunu düşünüyorum. Tabii bu tamamen kullanıcıya bağlı. Zaten sakin sakin gezmek isteyen kullanıcıya 40/11, hatta 32/11 bile yeterli gelebilir.
Sportive 250 yaklaşık eski karbon maşalı fitness'in konforlu muadili gibi olur. Bence güzel seçenek. SRAM tecrübesi kısıtlı (SRAM 3.0 dışında kullanmadım) bir kullanıcı olduğumdan Rival22'nin nasıl bir set olduğu hakkında fikrim yok. Yedek parça durumu hakkında da.
Bisan benim gözümde satılan modellerin sitedeki özelliklerde olmaması nedeniyle firma olarak sabıkalı ama her zaman böyle olacak diye bir şey yok. Yavaş yavaş trendin gerisinde kalmaya başlayan bir model olsa da seti sokakta hala "kral". Fiyatı da diğerlerinden makul.
Kron da hatalı bileşen seçimleriyle sabıkalı ama TX 1000'de listelemedeki hata dışında bileşen seçimi hatası yok. Sadece sınıfına göre dişli seçimleri bana mantıklı gelmedi. Bu sınıftaki bir bisikletin kullanıcısı 26/45 tırmanma oranına ihtiyaç duymaz gibi geliyor bana. Örneğin (link)'deki gibi arkada yine 11-45 varken önde 46-30 kullanıp daha sınıfına uygun oranlar sunabilirler, hem tırmanması güçlü, hem hızlanabilen bir model yapabilirlerdi.