Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet önerileri

En ilgili tek konuya yazsanız daha iyi olur, sizin için takibi de kolay olur. Şurası daha doğru konu, ben de orada cevap verdim: Yol bisikleti tavsiyeleri
Kron'u satın aldım. Spartiat Bey öneriniz icin teşekkür ederim. Kondisyonu iyi durumda. Şimdi dağ bisikleti almak istiyorum. Mosso Black Edition buldum. 20000 TL' ye önerebileceğiniz dağ bisikleti var mı?
Boy:173
Kilo:80
Bütçe:20k
bikestore.com.tr/mosso-black-edition-h-29-jant-18-l-kadro-18-vites-dag-bisikleti-siyah-st18403

(Görüşleriniz ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.)
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar bisiklet sürmeye başlamak istiyorum fazla tecrübem ve bütçem olmadığı için Corelli Fit Bike 1.0 almak istiyorum tavsiye eder misiniz veya tavsiye ettiğiniz bir bisiklet var mı?
Boy:178
Kilo:77
Bütçe:10k
 
Kron'u satın aldım. Spartiat Bey öneriniz icin teşekkür ederim. Kondisyonu iyi durumda. Şimdi dağ bisikleti almak istiyorum. Mosso Black Edition buldum. 20000 TL' ye önerebileceğiniz dağ bisikleti var mı?
Boy:173
Kilo:80
Bütçe:20k
bikestore.com.tr/mosso-black-edition-h-29-jant-18-l-kadro-18-vites-dag-bisikleti-siyah-st18403

(Görüşleriniz ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.)

(link) ((link)) güzel, yeni trende uygun CUES setli, 36-22 aynakol ve 11-39 ruble araziye ve tırmanmaya uygun. Maşasının gidondan kilitli olması da iyi. Çift katlı, düşük profilli 20 mm iç genişlikli jantı var, fena değil. Hollowtech orta göbek ve aynakol kullansalarmış iyiymiş.

Carraro'daki alternatifleri (link) ve (link), ikincide gidondan kilitleme yok, fiyatı daha ucuz; ilkinde burada andığım iki bisikletten de az daha iyi bir arka attırıcı var. Her ikisinin de rublesi 11-36 olduğundan yokuş performansları Mosso'dan az daha kötü. Herhalde önce eldeki eski tip rubleleri bitirmeyi planlamışlar, sonra CUES rublesine geçerler. Her iki modelde de maşalar noname. Trekking modellerinde süspansiyonda genelde Carraro'lar daha iyidir, bu grupta Mosso daha iyi.

Bianchi'de de benzer olarak (link) var, arka attırıcısı Daytona 918 ile beraber bu mesajdakilerin iyisi, rublesi 11-36, maşası Carraro'lardakierden iyi ama gidondan kilitli değil.

Bisan'da şimdilik benzer ürün yok, eski setli var, yaklaşık yukarıdakilerle aynı fiyatta, biraz daha zayıf özellikli.

Hepsinin içinde Mosso en iyisi sayılabilir. Arka attırıcı 3020 değil de 4020 olsaydı tümüyle en iyisi olurdu.
 
Merhabalar bisiklet almak istiyorum ancak bu konularda pek bilgim yok . Hem asfalt hem de kırsalda kullanmak için ulaşım ve spor amaçlı bir şey istiyorum.
Uzun süre kullanıma uygun sağlam dayanıklı ,
Max bütçe 21 k ,
Boy: 182 Kilo: 87
Ayrıca kadro renginde tercihim sadece SİYAH'tır.
Tavsiyenizi bekliyorum , teşekkürler şimdiden
 
Merhabalar bisiklet almak istiyorum ancak bu konularda pek bilgim yok . Hem asfalt hem de kırsalda kullanmak için ulaşım ve spor amaçlı bir şey istiyorum.
Uzun süre kullanıma uygun sağlam dayanıklı ,
Max bütçe 21 k ,
Boy: 182 Kilo: 87
Ayrıca kadro renginde tercihim sadece SİYAH'tır.
Tavsiyenizi bekliyorum , teşekkürler şimdiden

Mosso Legarda Pro'lara bakabilirsiniz ((link)), şöyle bir siyah stili var:
1727537615514.png

Serinin tepe ürününün resmi fiyatı 23 bine yakın ama yeni zamlı hali bu, piyasada daha uygun bulunabiliyor: (link)
Daha hesaplı bir model olarak (link) bütçenizin içinde kalır.

Bisan'da da siyah modeller var, bu biraz bütçe üstü: (link) , bu bütçe içi: (link)

Bianchi'de de bunlar var, siyah sayarsanız:
Bütçe üstü: (link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
teşekkür ederim , MOSSO LEGARDA PRO X20 MSM'ye karar kıldım . Nerden alabilirim diye araştırıyorum şuanda
 
teşekkür ederim , MOSSO LEGARDA PRO X20 MSM'ye karar kıldım . Nerden alabilirim diye araştırıyorum şuanda
Size 51 olur gibi ama iç bacak boyuna bağlı:
(link)
(link)

51 küçük olursa 56:
(link)
 
İç bacak 82cm
 
İç bacak 82cm
Bir yerlerde 46 ve 51 kadro Legarda'ların herhangi bir modelini deneyebilirseniz iyi olur. Ben 174 boy ve 81 iç bacak ile 46 kadro Legarda kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: brnysr105
Bir yerlerde 46 ve 51 kadro Legarda'ların herhangi bir modelini deneyebilirseniz iyi olur. Ben 174 boy ve 81 iç bacak ile 46 kadro Legarda kullanıyorum.
51 kadroyu siparis ettim houseofbike'dan . Teşekkürler yardımınız için
 
@efepro35 Hem arazi hem de yol için bisiklet önerisi buraya yazdığın mesaj alıntılanmadığı için buraya yazayım. Bütçe TL (Türk Lirası) olarak ise maalesef 1000 TL 'ye çok bir şey bulamazsın. Letgodan falan eski 24-26" çift süpansiyonlu bisiklet falan anca denk gelir ki onu da bulabileceğinden şüpheliyim. Konu içindeki diğer önerilere bakmanı tavsiye derim bütçe biraz daha artmalı.
 
Merhaba sayın forum üyeleri,
33 yaşındayım. Lise hayatım boyunca her gün bisikletim ile vakit geçirirdim. Şimdilerde yeniden iki tekere dönmeyi düşünüyorum. Amacım spor ve şehir içi/sahilde gezinti. Boy 1.75 ve kilo 80. Bütçem 12-15bin TL olmak üzere sizlerden bisiklet tavsiyelerinizi rica edeceğim. Aklımda mosso legarda pro x21 51cm var ancak bana ne kadar uygun bir bisiklet emin olamıyorum. Yaşadığım yer itibariyle deneme imkanım da malesef kısıtlı. Sayın @Spartiat 174 boy ile 46 kullandığını söylemiş benim için 51 büyük mü olur? Sitelerdeki kadro hesaplamalarında boy ölçülerime göre bu kadro çıkıyor. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)
 
Merhaba sayın forum üyeleri,
33 yaşındayım. Lise hayatım boyunca her gün bisikletim ile vakit geçirirdim. Şimdilerde yeniden iki tekere dönmeyi düşünüyorum. Amacım spor ve şehir içi/sahilde gezinti. Boy 1.75 ve kilo 80. Bütçem 12-15bin TL olmak üzere sizlerden bisiklet tavsiyelerinizi rica edeceğim. Aklımda mosso legarda pro x21 51cm var ancak bana ne kadar uygun bir bisiklet emin olamıyorum. Yaşadığım yer itibariyle deneme imkanım da malesef kısıtlı. Sayın @Spartiat 174 boy ile 46 kullandığını söylemiş benim için 51 büyük mü olur? Sitelerdeki kadro hesaplamalarında boy ölçülerime göre bu kadro çıkıyor. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim :)
15 bin bütçeyle kaset rubleli modellerden bulamaz mısınız, Legarda Pro x24, Legarda 2324, Sportive 324 gibi? Bütçeyi biraz geçse de vidalı rubleli 21 vitesliler yerine onları tercih etseniz daha iyi olur, çünkü 21 vitesli bu modellerde vidalı ruble-göbeğin yaygın sorunları ve kötü dişli oranları dışında giriş seviyesi modeller oldukları için genelde en düşük seviye bileşenler kullanılıyor.
Kadro boyu için boy dışında iç bacak boyu da önemli. Ben 174 boy ve 81 iç bacakla 46 kadro kullanıyorum ama 51 kadro da kullanabiliyorum, sadece sınırda hissettiriyor. Trekking bisikletlerinde kadro boyu yol bisikletlerindeki kadar hassas bir konu değil, çünkü bazı Sportive ve Legarda modellerinde kadro boyu sele sikmesi yüksekliği dışında pek bir ölçüyü değiştirmiyor. Ne olursa olsun, istediğinizden başka bir model bile olsa bir bayide 46 ve 51 kadroları deneyin, ona göre karar verin.
 
  • Beğen
Tepkiler: dantes
Legarda Pro x24,

15 bin bütçeyle kaset rubleli modellerden bulamaz mısınız, Legarda Pro x24, Legarda 2324, Sportive 324 gibi? Bütçeyi biraz geçse de vidalı rubleli 21 vitesliler yerine onları tercih etseniz daha iyi olur, çünkü 21 vitesli bu modellerde vidalı ruble-göbeğin yaygın sorunları ve kötü dişli oranları dışında giriş seviyesi modeller oldukları için genelde en düşük seviye bileşenler kullanılıyor.
Kadro boyu için boy dışında iç bacak boyu da önemli. Ben 174 boy ve 81 iç bacakla 46 kadro kullanıyorum ama 51 kadro da kullanabiliyorum, sadece sınırda hissettiriyor. Trekking bisikletlerinde kadro boyu yol bisikletlerindeki kadar hassas bir konu değil, çünkü bazı Sportive ve Legarda modellerinde kadro boyu sele sikmesi yüksekliği dışında pek bir ölçüyü değiştirmiyor. Ne olursa olsun, istediğinizden başka bir model bile olsa bir bayide 46 ve 51 kadroları deneyin, ona göre karar verin.

Sayın @Spartiat yanıtınız için teşekkür ederim. Paylaştığınız modelleri ve benzer özellikteli modellleri inceliyorum. Tasarım benim için bisiklet seçiminde önemli (bu konuda yanılıyor olabilirim beni aydınlatırsanız sevinirim) Sportive 324 değerlendiriyorum ancak maşanın kilitlenebilir amortisör olmaması benim için şehir içi kullanımda dezavantaj yaratır mı? Yaşadığım bölge karadeniz ve iniş çıkışlar mevcut. Yer yer bozuk yollar da olacaktır. Son olarak da internette araştırdığımda fiyatlar 13.700den başlayıp 15-17 bin arası değişiyor. Bu konuda yorumunuz nedir? Zamanınız için teşekkür ederim.
 
Sayın @Spartiat yanıtınız için teşekkür ederim. Paylaştığınız modelleri ve benzer özellikteli modellleri inceliyorum. Tasarım benim için bisiklet seçiminde önemli (bu konuda yanılıyor olabilirim beni aydınlatırsanız sevinirim) Sportive 324 değerlendiriyorum ancak maşanın kilitlenebilir amortisör olmaması benim için şehir içi kullanımda dezavantaj yaratır mı? Yaşadığım bölge karadeniz ve iniş çıkışlar mevcut. Yer yer bozuk yollar da olacaktır. Son olarak da internette araştırdığımda fiyatlar 13.700den başlayıp 15-17 bin arası değişiyor. Bu konuda yorumunuz nedir? Zamanınız için teşekkür ederim.
Tasarım önemli tabii. Herkesin önceliği farklı olabilir, herkes için tek bir doğru olsaydı bu kadar farklı seçenek olmazdı.
Düz maşalı 324'ün kilitlenebilir süspansiyonlu karşılığı (link).
Süspansiyon tercihi kişisel bir konu. Ben süspansiyon istemiyorum ama kullanım şartlarım süspansiyon gerektirmiyor. Zaten yarı yarıya yol bisikleti kullanıyorum, onda süspansiyon seçenek bile değil. 23 mm lastiklerle düz maşalı bisiklet kullanmaya alışınca 35 mm lastikli düz maşalı trekking bile Rolls Royce gibi geliyor. Sürekli bozuk yollarda ya da sık sık toprak yollarda bisiklet kullansam veya hakkıyla MTB kullansam süspansiyon isterdim tabii.
 
Hocam alacağım bisikleti paylaşmıştım yarın gidip alacağım. Bende şu maskeden var, üzerine chin mount yani çene montajlı bir telefon tutacağı alıp maskeye bağlayıp üzerine de ucuz bir kask geçirmeyi düşünüyorum, full face MTB kaskları aslında maskesiz işimi görür çene kısmına telefonu koyarım (canlı yayın yapacağım) ama tüm paramı bisiklete verdikten sonra kask almaya param kalmadı :) (gerçekten). Sorum şu ki, sizce maske çok kötü veya alakasız durur mu, bisiklet topluluğunu rezil etmeyeyim diyorum ama elimde şuan bu var, maskenin üzerine ucuz da olsa bir kask alayım mı yoksa biriktirip 2 bin TL civarına bir MTB kaskı alayım mı, ya da full face/tam yüz yol bisikleti kaskları var mı? Başlık biraz yanlış oldu sanırım özür dilerim. <3
Niye maske takınca rezil olacağını düşünüyorsun? İstediğini giy. İşlevsel mi koruyucu mu sen ona bak. Eğer MTB sürüyorsan, dik bir noktadan inmeyi veya atlamayı, toprak parkurlarda sürmeyi düşünüyorsan, MTB kaskından çok full face kasklardan almanı tavsiye ederim. Etrafta, bisikletin hakkını vereceğim diye dişini hatta çenesini kıran çok insan var. Tam koruma sağla, düştükten sonra keşke diyeceğine, iyi ki almışım dersin. Çenen kırılırsa, 1 ay yemek yiyemez, sadece sıvıyla beslenirsin :)

Maske çeneyi çok korumasa da çizilme/sürtme gibi etkenleri önler. Maske + kaliteli-dayanımlı bir MTB kaskı beraber kullanılabilir; tabi almadan denemek lazım...

Bir laf vardır; pahalıysa vardır bir hikmeti, ucuzsa vardır bir illeti. Kafanız tüm sermayeniz, ucuza kaçmanın manası yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: dantes ve mcanerg
Hocam bisikleti aldım hanemize hayırlı olsun (RC2000) yalnız selesi çok yukarda kalıyor en düşüğünde bile bacak boyum yetmiyor iade mi edeyim yahu ne yapayım bunu :( [not: dün İzmir'de akşam 10.20 den 12.05e kadar otobüs durağında bekledim hiçbir otobüs bisiklet almadığı için] boy 1.70, selenin gidondan yukarıda olması normal mi en düşükte bile?
Niye maske takınca rezil olacağını düşünüyorsun? İstediğini giy. İşlevsel mi koruyucu mu sen ona bak. Eğer MTB sürüyorsan, dik bir noktadan inmeyi veya atlamayı, toprak parkurlarda sürmeyi düşünüyorsan, MTB kaskından çok full face kasklardan almanı tavsiye ederim. Etrafta, bisikletin hakkını vereceğim diye dişini hatta çenesini kıran çok insan var. Tam koruma sağla, düştükten sonra keşke diyeceğine, iyi ki almışım dersin. Çenen kırılırsa, 1 ay yemek yiyemez, sadece sıvıyla beslenirsin :)

Maske çeneyi çok korumasa da çizilme/sürtme gibi etkenleri önler. Maske + kaliteli-dayanımlı bir MTB kaskı beraber kullanılabilir; tabi almadan denemek lazım...

Bir laf vardır; pahalıysa vardır bir hikmeti, ucuzsa vardır bir illeti. Kafanız tüm sermayeniz, ucuza kaçmanın manası yok.
Çok teşekkürlerrr. O zaman full face kask bakayım, tavsiye var mıdır?
 
Hocam bisikleti aldım hanemize hayırlı olsun (RC2000) yalnız selesi çok yukarda kalıyor en düşüğünde bile bacak boyum yetmiyor iade mi edeyim yahu ne yapayım bunu :( [not: dün İzmir'de akşam 10.20 den 12.05e kadar otobüs durağında bekledim hiçbir otobüs bisiklet almadığı için] boy 1.70, selenin gidondan yukarıda olması normal mi en düşükte bile?
...

Şurada kadro boyu konusunun öneminden bahsetmiştim:
Bisiklet önerileri
Kadro boyu önemli konu, yol bisikletinde daha da önemli.

1.70 boy, ortalama bacak boyuyla yol bisikletinde 50-52 cm civarında kadro kullanılır. Tam değer için denemek lazım, özellikle iç bacak boyu ortalamadan uzun ya da kısaysa (76 cm civarı ortalama). O bisikletin 50, 52, 54, 56 cm kadro boyları varmış. Muhtemelen 50 veya 52 olur (ama "muhtemelen" ile olmaz, yine de denemek lazım), 54 büyük gelir, 56 çok büyük gelir.
Siteye ölçüleri koysalar biraz daha net konuşulabilir ama elde kaynak yok.
...

Şöyle bir cevap gelmişti:
Bisiklet önerileri
Tamam hocam ben yarın gidip ayrıntılı fotoğraf çekeyim kadro boyunu öğreneyim o zaman, buraya yazarım. Elimdeki videoyu izledim çok kötü kalitesi, yarın daha iyisini çeker atarım. Teşekkürler tekrardan <3

Sonrasında kadro boyu ile ilgili bir bilgi gelmemişti. Bu kadro boyu konusunu sonra bu sorunlar olmasın diye önemle vurguluyoruz. Kaç kadroymuş bisiklet?

Yol bisikletinde selenin gidondan yukarıda olması normal. Gidonun alçaklığı rahatsız ederse gidonu yükseltmenin yolu var (gidon boğazının üstünde spacer varsa altına almak, sele borusunu ters çevirip takmak, gidon yükseltici takmak) ama seleyi alçaltmanın hiçbir yolu yok. İade etmek lazım, "kullanıldı" diyerek yan çizmezlerse.
 
Şurada kadro boyu konusunun öneminden bahsetmiştim:
Bisiklet önerileri


Şöyle bir cevap gelmişti:
Bisiklet önerileri


Sonrasında kadro boyu ile ilgili bir bilgi gelmemişti. Bu kadro boyu konusunu sonra bu sorunlar olmasın diye önemle vurguluyoruz. Kaç kadroymuş bisiklet?

Yol bisikletinde selenin gidondan yukarıda olması normal. Gidonun alçaklığı rahatsız ederse gidonu yükseltmenin yolu var (gidon boğazının üstünde spacer varsa altına almak, sele borusunu ters çevirip takmak, gidon yükseltici takmak) ama seleyi alçaltmanın hiçbir yolu yok. İade etmek lazım, "kullanıldı" diyerek yan çizmezlerse.
Hocam kadro boyunu onlar da bilmiyordu ben de bilmiyorum bisiklette yazması lazım ama o da yazmıyor alçaltmanın yolu yoksa iade o zaman :( ben de sordum kadro boyunu ama bilmiyoruz dediler
 
Geri