Selamlar.
Yeğenime Salcano City Explorer 40 V modelini internetten sipariş vererek aldım. Kurulum için İzmir'de adnan saygun tarafında hem motor tamiri yapan hemde salcano için bakım,onarım, kurulum yapan bir dükkanda kurulumunu yaptırdım. Kurulumdan sonra bisikleti aldığımda ön vites ya sol taraftaki kolda gereğinden fazla boşluk olduğunu farkettim. Sorduğumda bunun normal olduğunu, eğer bir problem olursa garantiden değiştirebileceğini söylemişti. Buna güvenerek tamam dedim ve bisikleti aldım gittim. Bundan sonra aşağıda yaşadığım problemleri anlatacağım.
1) Bisikleti hemen ertesi gün fren ayarı yaptırmak için tekrar götürdüm, hem pabuç gevşeyip kaydığı için, hemde frende boşluk oluştuğu için. Sıkarak problemi halletti diyelim. Bundan sonra 20 gün servise gitmedim 20 gün sonra bakıma gel demişti diye. Tabi başka problemler olmaya devam etti.
2) Ön vites geçişlerinde problem yaşadım. 2ye atmama rağmen 2ye geçmedi. 3'e alıyordum önce 2ye atıyordu. 3'e atmam içinse o boşluktan dolayı biraz daha kaydırıyordum öyle 3'e atıyordu. Tabi vites düşürürkende aynı problemler oluyordu. 1'e zar zor atıyordum. 2 gün önce tekrar götürdüm durumu anlattım ve biraz sıktı bu sefer 3'e atma zinciri atabilir ayna kolu kırabilir gibisinden bir şey söyledi usta. Diğer arızalar içinde patronun olması gerektiğini ona göre garantiden parça değişikliği olabilir ben karışmayayım dedi. Tamam dedi ve bu gün tekrar götürdüm. 2 ve 3'e attığımda zincirden çok fazla ses geliyor sanırım sürtme yapıyordu.
3) İlk başlarda 1-2-3 viteslerde sürekli vites değiştiriyormuşum gibi pedal boşa geliyordu, atıyordu yani. Daha sonra 4-5-6-7'de yapmaya başladı.
4) Pedala yüklenmeye başladığımda çıt çıt sesler geliyordu sanki birşey esniyor ya da çatlıyor gibiydi.
Bunları anlattıktan sonra baktığında ön vitesi bir kaç ayar yaptı, test amaçlı kullandığımda hemen tepki vermese geçiş işlemlerini yapıyordu vites. buna tamam dedim. Sıra arka aktarıcıya geldiğinde arka aktarıcın yamulmuş darbe almış dedi. Eliyle biraz ittirerek düzeltti. Bundan dolayıda zincirin yamulmuş dedi o yüzden vites atıyormuş gibi yapar dedi pense ile sıkarak zinciri düzeltti. Zorlamazsan her hangi bir sıkıntı çıkarmaz ama zorlarsan zincirin kopabilir vs dedi. Hem arka aktarıcı, hem zinciri, hemde orta göbeği değiştirmen lazım dedi vs. Jantta bile göçüklük var dedi. Normal 20 günlük bakımları için bıraktım bisikleti. Bu arada arka tekeri kaldırıp boşta döndürdüğümde rublenin 8 çizdiğini gördüm sorduğumda bununda normal olduğunu söyledi.
Bu bakımı yaptırdıktan sonra zaten büyük olasılıkla daha iyi bir bisikletçiye götürüp kontrol ettireceğim.
Bu vites kolu ve aktarıcılar garanti kapsamına giriyor mu ? Ona göre bir reaksiyon almak istiyorum