Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

B'twin Triban Serisi Kullanıcıları Kulübü (3-5ler buraya)

Scudo
Merhaba arkadaşlar, Trek Fx 7.4'ümü sattım. Şehir değiştirdim anca düzenimi kurabildim. Ankara'dayım şuanda. Katlanabilir bisikletim var ama kesmiyor o. Zaten ankara'da her yer uzun yol gibi oluyor. Eee asfalt falan da fena değil. Hep istediğim yol bisikletine geçmek istiyorum. Şu an cyclocross mu alsam yol mu o konu da bir kararsızlığım var ama param da olmadığı için şu an decathlonda satılan şu kırmızı triban 500 düşünüyorum. Ama bu bisiklet pek sağlam değil mi ? Yorumlardan öyle anladım. Ben obez bir bisiklet severim. 110 kilo civarıyım. Trek'i 2 yıl kadar sıkıntısız kullandım. Her türlü arazide. Sizce sıkıntı yaşar mıyım? Bu fiyata malum başka bisiklet yok en azından karbon maşalı falan. Yoksa bundan vazgeçip ikinci el carraro 052 veya carraronun cyclocrossunu aricam ama çok kararsızım.
 
@K. Aydın Stock jantları problem yaşatabilir. Daha rijit bir jant alırsanız sorun çıkmaz. Yurt dışında çok uzun yol gidenler var bu bisikletle yani dandik bir şey dersen hata etmiş oluruz.
 
Daha önce hiç yol bisikleti kullanmadım. B'Twin Triban 500'ün lastikleri çok sık patlıyor diyorlar, bu ne derece doğrudur? Bisiklet yokuşlarda çok zorlar mı? Arada bir uzun mesafe dağ tırmanışı yapmak istiyorum. (asfalt yol üzerinde) Bütçem de kısıtlı ve ikinci el düşünmüyorum.
 
@Yelda Dediğim gibi bisiklet yapısı itibari ile hıza odaklı. Lastiklerin patlaması yılan ısırığı dediğimiz şekilde olabilir. Eğer yine de hafif ve güvenli bir lastik düşünürseniz çifti 150TL'den 700x23C Rubena Phoenix alabilirsiniz. İçinde örüm sayısı fazla olduğu için kolay kolay patlamaz. Yokuşlarda zorlama sizin antremanınıza bağlı. Bisiklet hafif, bir mtbden her şekilde daha rahat çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yelda
Arkadaslar ACİL!!!

Kardeşimle çıktığım Güney Marmara turunda yanıma aldığım yedek iki iç lastik de patladı. hep ön tekerden gitti. Şimdi Bandırma'dan Erdek'e giderken bir petrol kenarında durduk çaresiz bekliyoruz. Yarın Erdek'te olmamız gerekiyor. Lastiğin birine yama yaptım ama tutmadı iki dk sonra bir daha havası iniyor sizden ricam bu lastik Nasıl tamir edilir püf noktası nedir şarjım az mesajı bırakıp sabahı bekleyeceğim gözünüzü seveyim yardım edin başka başlıklarda gezinme şansım yok lütfen önce tavsiyeleri alayım sonra istediğiniz yere geleyim tokatlayın kızın kardeşinize neden öğrenmeden bu kadar uzun soluklu iş yaptın diyin Hadi kalın sağlıcakla
 
@Oğuzhan Çaylak Hocam, patlağın olduğu bölgeyi temizle, toz vs kalmasın. Ardından zımparayla üstünden geç. Yapıştırıcıyı sık, çok sıkmana gerek yok. Temiz bir şeyle yüzeye yay ince bir şekilde. Sonra üfleyerek biraz kurut. Ardından yamayı yapıştır. Elinle kenarlarına ve üstüne bastır.

Ayrıca dış lastiğini eline içini sokarak bir kontrol et. Batan cismi çıkarttığına emin ol.
 
Hay Allah razı olsun peki tutmayan yamayı çıkarırken uygulamam gereken özel bir yöntem var mıdır cevabınıza ancak sabah bakabilirim çok tesekkür ederim Triban kardeşliği
 
@sirreddot Yardım için çok teşekkür ederim. Peki Triban 500 ile 520 arasındaki farkı vermeye değer mi yoksa ilk yol bisikleti olarak Triban 500 fazlasıyla işimi görür mü?
 
@Yelda Ben 520 kullanıcısıyım. Aslında durumun varsa 520'yi tercih etmeni isterim çünkü üzerinde shimanonun sora seti var. Diğeri sunrace. Ha eğer dersen ki ben ilk bisikletimin canına okuyayım sonra üst seviye alırım. O zaman 500.
 
@Yelda Ben başlangıç yol bisikleti olarak 500 seçtim memnunum fakat frenleri vasat. Grupset microshift olmasına rağmen sıkça ayarı bozulmasına rağmen memnunum. Yolu biliyormususunuz bilmiyorum ama başıbüyük yolunda bu bisikletle 73 km/h hız yaptım
 
@Oğuzhan Çaylak yamayı yapıştırmak için japon yapıştırıcısı al. Çok işe yarıyor. Ama yama küçük olmalı
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
@Onur Dere frenleri isimsiz yapmışlar galiba triban 500 de eski 2016 triban 500 de şimdiki 540 da kullanilan frenler kullanilmisti gayetmemnunum ben btwin frenlerinden
 
@sirreddot Sezon sonunda biraz indirime girse, gönlüm Triban 520'de benim de ama :)

@Onur Dere Frenleri vasat derken, sadece markasından dolayı mı yoksa teknik anlamda da bir sorun teşkil ediyor mu?
 
@Yelda ne kadar limon sıkma tekniği ile fren yapsam da zor duruyor. Teknik anlamda problem yok
 
@Yelda@Yelda bu arada lastik patlamasinin sebebini arastirdim, yilan isirigi dedigimiz durumdan oluyor. Lastik az basincli hava ile sisirilirse, yolda tas vs. bir seye carpinca lastik.janta degiyor ve ic lastigi iki noktadan kesiyor.

@Onur Dere hocam fren tekniginiz yanlis olmasin.

 
  • Beğen
Tepkiler: Yelda
Frenlerin zor tutması pabucu değiştirirsin çözülmez mi ben anlamadım bu durumu? Bir de ayar bozulması demişsiniz. Vites ayarı mı çok bozuluyor? 520 açıkcası düşünmüyorum. 2500 ona verdikten sonra 3000'e çıkar carraro 052 alırım çünkü. Zaten bu böyle gidiyor. Ama 500'ün fiyatı gerçekten çok uygun geliyor bana.
Ama jant değişikliği fren pabucu falan vs. çok iş çıkartacaksa hiç kasmasam mı diyorum.
 
3 ay önce forumdan bir kaç arkadaş Triban 520'yi 1499 liraya aldıktan sonra şu anki 500 ve 520 modellerinin fiyatı çok yüksek geliyor. Ben yerinizde olsam temiz bir 520 alırdım. Tek masrafınız fren pabuçları olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ghate ve Erkan_007
Geri