Merhaba arkadaşlar;
Bende sizler gibi Canyon sahibi olmak için yaklaşık 3 ay önce araştırmalara başladım.Canyon'un müthiş ama bi o kadar eksik tarafları olan internetten sipariş yöntemi ile bu hafta ilk yol bisikletimi almaya karar verdim.Aslında Canyon'la 1 ay önce irtibata geçtim ancak siz Canyon'un maillere ne kadar zaman sonra döndüğünü benden daha iyi biliyorsunuz
. Müşteri temsilcisi ile 2-3 kez mailleşmemiz yaklaşık 2 hafta sürdü
. Canyon'a sormuş olduğum bir soruyu belki başka bir arkadaşımıza yardımcı olabilir diye yazmak istedim ;
1)Bisiklet bedelinin tamamını ödeyip kargo yerini daha sonra belirleyebilirmiyim?
Canyon bunun mümkün olmadığını teslimat adresinin değiştirilmesi durumun da bisikletin bir sonra ki sırada bekleyen müşteriye kaydırılacağını sistemsel olarak teslim yerinin sipariş sonrası değiştirilemeyeceğini belirtti.Bana çok saçma gelsede tabii ki elden birşey gelmiyor.Bir bildikleri vardır diyorum.Başka sorular da sordum tabii ki ama forumda bahsedilen konular olduğu için buraya yazmıyorum.
Tabii pes etmek yok bunlar Canyon'dan soğutmak için yeterli sebepler değil
Daha sonra bu pazartesi ilk yol bisikletim olacak Endurace AL 6.0 almaya karar verdim.Ancak işler istediğim gibi gitmiyor.Ocak ayı sonunda Macaristan'a seyahatim olacak.Endurace AL 6.0'ın stokta olduğunu gördüm ve hemen sipariş vermeye karar verdim.Ancak kredi kartı ile ödeme yapmak istediğimde "Please return to last step and select "br" another method of payment" hatası çıktı. Defalarca denememe rağmen olmadı.Kartımda problem olabileceğini düşünerek bankayı aradım ve internetten alışveriş yapmam için herhangi bir engel olmadığını söylediler.Kredi kartı ile problemi çözemeyince bende mecburen prepayment seçeneği ile stokta ki bisikleti kaçırmamak için sipariş ettim.Arkasından Erdinç Bey'in yapmış olduğu gibi kredi kartı ile ödeme yapmak istediğimi belirttim.Ancak 2 gün önce farkettiğim bir detay var.Proforma yollamışlar ve bu proforma da delivery charge 199 euro olarak görünüyor.Anlam veremedim.Çünkü bisikletin Macaristan'a kargolanmasını istemiştim.Belki ülke seçimini Macaristan yerine Türkiye olarak girmiş olabilirim diye düşündüm ancak Türkiye teslimat ücreti 199 dolar , euro değil. Neyse tabi gene mail attım ve malumunuz cevap gene yok. Bisikletin siparişini 11 ocak pazartesi verdim.Prepayment'ın kredi kartına çevirilmesi talebini de pazartesi günü maille belirttim. Yoğunluktan dolayı 2-3 gün içerisinde cevap alacağıma dair mail geldi.Bugün cumartesi hala cevap yok.Twitter'dan ulaşmaya çalıştım ona da cevap yok.Aksi gibi gönderi tarihi 25-29 ocak görünüyor ben 30'un da Türkiye'ye dönüyorum.Dolayısıyla riskli bi durum.Canyon'a güvenemediğim için siparişi bugün sabah iptal ettim.Akşam saatlerin de tekrar kredi kartı ile bu sefer Türkiye teslim olarak sipariş vermeyi denedim ancak gene olmadı.İşin en kötü yanı istemiş olduğum bisiklet stoktan çıktı.Bugün Canyon'a 5.kez yazmış olduğum mail de bu kadar yaratıcı bi sistemin ne kadar kötü yönetildiğini ve sipariş sistemin de büyük eksiklikler olduğunu belirttim.Hakikaten akıl alır gibi değil.Sipariş ile ilgili bir maile 5 iş günü içerisin de dönülmemesi yoğunlukla açıklanamaz bence.Eğer bu kadar yoğunluk varsa daha çok istihdam sağlarlar ya da sistemin daha verimli çalışması için bişeyler yaparlar.
Bu arada kredi kartı ile ödeme seçeneğin de problem neydi bilmiyorum.Kredi kartı ödemesin de bu tip hata alan arkadaşlar varmı?
Uzun bir yazı oldu kusura bakmayın ama sizlere neler çektiğimi yazmak istedim
.Bu arada hala Canyon almak istiyorum zerre soğuma yok