Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro CR 062 hakkında

@makay58
Teşekkür ederim, ben de epey bir para döktüm jant seti yüzünden. Çok memnunum, sadece geometrisine alışmaya çalışıyorum hala. Haliyle uzun turlarda boyun ağrısı oluyor oturma pozisyonu nedeniyle 50-60 km den sonra.

Canciğer arkadaşıma biz de Carraro Race062 aldık. Güzel bisiklet, sele borusunu karbon yapsalar tadından yenmezmiş.
 
Scudo
Sele borusu firmayla iletişime geçilip yükseltilebilir ilerde. Zaten daha bunun taksitler devam ediyor. Eğer bir yıl bekleyebilsem ya fire 1.1 yada Bisan seninkinden alacaktım. Nasip buymuş. Bazen bu bile lüks diye düşünüyorum. Geçen bi Türkçe bile bilmeyen vatandaş 300 TL lik çift amatörtisörlü dağ bisikletiyle bana geçiriyordu. Santimetrelerle kurtuldum. Maşa yada jant zarar görse en kötü Bin TL zarar. Adamın umrunda bile değil. Bisikletime çok alıştım ben her açıdan. Ama yinede geçen boynum ağrıdı. Tabi bi seksen km yapmıştım. Biraz tekere bakarak sürdüm geçti. Umuyorum zamanla daha da alişiriz. Şu an sizde hangi jant seti var.
 
Sele borusu firmayla iletişime geçilip yükseltilebilir ilerde. Zaten daha bunun taksitler devam ediyor. Eğer bir yıl bekleyebilsem ya fire 1.1 yada Bisan seninkinden alacaktım. Nasip buymuş. Bazen bu bile lüks diye düşünüyorum. Geçen bi Türkçe bile bilmeyen vatandaş 300 TL lik çift amatörtisörlü dağ bisikletiyle bana geçiriyordu. Santimetrelerle kurtuldum. Maşa yada jant zarar görse en kötü Bin TL zarar. Adamın umrunda bile değil. Bisikletime çok alıştım ben her açıdan. Ama yinede geçen boynum ağrıdı. Tabi bi seksen km yapmıştım. Biraz tekere bakarak sürdüm geçti. Umuyorum zamanla daha da alişiriz. Şu an sizde hangi jant seti var.
Vision Team35 kullanıyorum şu anda. Sele borusu için ben de takıpteyim, eğer temin etme şansı olursa değiştirmeyi düşünüyorum arkadaşın sele borusunu. Aero kadroda uzun mesafede boyun ağrısı kaçınılmaz herhalde, agresif bir oturuşu var sonuçta.
 
Arkadaşlar selam, dün yeni bisikletimle ilk turuma çıktım ve yaklaşık 25km yolu ortalama 24km/s hızla gittim fakat inanılmaz çok yoruldum ve bacaklarım bitti, normalde futbol oynadığımdan dolayı kondisyonuma güvendiğimden aşırı şaşırdım ve sonra farkettim ki arka ve ön freni sıkmama rağmen janta sürtünüyor ve bazı yokuş aşağı olan kısınlarda bile bisiklet pedal çevirmediğim zaman kendiliğinden duruyor. Bu fren işini kendim nasıl çözebilirim? Bisikletçiler açık değil bugün ondan dolayı kendim halletmek istiyorum.

B6E7E0F7-03C1-4842-9F90-45EDE0B9B288.jpegB37AAC1A-09C4-4205-84EA-2D4D09FE2DB8.jpeg
 
B6E7E0F7-03C1-4842-9F90-45EDE0B9B288.jpeg

Kırmızı ile işaretlediğim yer önemli,her iki fren pedinin de lastiğe eşit uzaklıkta olması gerekiyor. Sizin resimde bir taraftaki lastiğe sürtüyor. Ama iki pad de lastiğe çok yakın olduğu için turuncu ile işaretlediğim yeri biraz gevşetin padler uzaklaşsın lastikten. Alyan setiniz vardır umarım. Kırmızı işaretli yer için gerekli.
 
Arkadaşlar selam, dün yeni bisikletimle ilk turuma çıktım ve yaklaşık 25km yolu ortalama 24km/s hızla gittim fakat inanılmaz çok yoruldum ve bacaklarım bitti, normalde futbol oynadığımdan dolayı kondisyonuma güvendiğimden aşırı şaşırdım ve sonra farkettim ki arka ve ön freni sıkmama rağmen janta sürtünüyor ve bazı yokuş aşağı olan kısınlarda bile bisiklet pedal çevirmediğim zaman kendiliğinden duruyor. Bu fren işini kendim nasıl çözebilirim? Bisikletçiler açık değil bugün ondan dolayı kendim halletmek istiyorum.

234098 dosyayı görüntüle234099 dosyayı görüntüle

Fren telini sıkan vidayı (shimano yazısının arkasında) 5 numara alyanla açın, fren bacakları otomatik olarak boşa çıkacak. Sonra sol elinizle teli aşağı doğru gergin tutup sağ elinizle fren bacaklarını birbirine doğru sıkın ve janta sürtmeyeceği bir noktaya gelince teli bırakıp vidayı sıkın.
 
Çok teşekkürler hocam resimli anlatım için 🙏🏻


234102 dosyayı görüntüle

Kırmızı ile işaretlediğim yer önemli,her iki fren pedinin de lastiğe eşit uzaklıkta olması gerekiyor. Sizin resimde bir taraftaki lastiğe sürtüyor. Ama iki pad de lastiğe çok yakın olduğu için turuncu ile işaretlediğim yeri biraz gevşetin padler uzaklaşsın lastikten. Alyan setiniz vardır umarım. Kırmızı işaretli yer için gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Merhabalar. Ben de 062 düşünüyorum bu aralar. Bir arkadaş jantin boyasi siyah, pabuç değen yerlerin boyası atabilir demisti. Boyle bir durum yaşayan varmi? Olma ihtimali varmi?
Kullanan arkadaşlara bir sorum daha var. Bisikletin akıcılığı nasıl? Kadro ağır geliyor mu?
Açıkçası komponentler ve jant konusunda iyi olduğu için 062 den yana seçim yapmak istiyorum fakat kadro kalitesi düşündürüyor. Daha düşük komponentli(örn. Merida scultura 200) bir bisiklet almak kadro kalitesini ön planda tutmak daha mi mantıklı olur?
 
Arkadaşlar selam, dün yeni bisikletimle ilk turuma çıktım ve yaklaşık 25km yolu ortalama 24km/s hızla gittim fakat inanılmaz çok yoruldum ve bacaklarım bitti, normalde futbol oynadığımdan dolayı kondisyonuma güvendiğimden aşırı şaşırdım ve sonra farkettim ki arka ve ön freni sıkmama rağmen janta sürtünüyor ve bazı yokuş aşağı olan kısınlarda bile bisiklet pedal çevirmediğim zaman kendiliğinden duruyor. Bu fren işini kendim nasıl çözebilirim? Bisikletçiler açık değil bugün ondan dolayı kendim halletmek istiyorum.

234098 dosyayı görüntüle234099 dosyayı görüntüle

234121 dosyayı görüntüle

Çemberdeki mandalı ters yöne çevirin (muhtemelen) tamamdır (Clariste böyle); tellerle uğraşmayın. Pabuçlar bitmeye başlayınca geri çevirisiniz.
 
Merhabalar. Ben de 062 düşünüyorum bu aralar. Bir arkadaş jantin boyasi siyah, pabuç değen yerlerin boyası atabilir demisti. Boyle bir durum yaşayan varmi? Olma ihtimali varmi?
Kullanan arkadaşlara bir sorum daha var. Bisikletin akıcılığı nasıl? Kadro ağır geliyor mu?
Açıkçası komponentler ve jant konusunda iyi olduğu için 062 den yana seçim yapmak istiyorum fakati kadro kalitesi düşündürüyor. Daha düşük komponentli(örn. Merida scultura 200) bir bisiklet almak kadro kalitesini ön planda tutmak daha mi mantıklı olur?
Hocam siyah boyalı alu jantlarin hepsinde olur bu dediğiniz olay zamanla. Daha yapamadılar boyası atmayan siyah aluminyum fren yuzeyi...
Uzun vadede ilk seçenek her zaman iyi bir kadrodur bütçeniz yettiği kadar. Ama kadro kalitesinde bir sıkıntı yok, yarış kosmayacaksaniz bu tarz hesaplar yapmaniza ihtiyaç yok. Bisikleti 2.el satar yenisini alırsınız.
234121 dosyayı görüntüle

Çemberdeki mandalı ters yöne çevirin (muhtemelen) tamamdır (Clariste böyle); tellerle uğraşmayın. Pabuçlar bitmeye başlayınca geri çevirisiniz.
Hocam yapmayın lütfen. Tamam o mandalı açmak freni serbest bırakır ama, o gösterdiğiniz yer sadece janti kadrodan ayırırken açılır. Tekerin çıkabilmesi için. Onu açık bırakmak güvenlik riski. Bisiklet kullanımda iken mandal kilitli olması lazım.

Ya benim tarif ettiğim şekilde ya da üstte bir arkadaşın tellerden tarif ettiği şekilde sıkılık ayarı yapılır. Tellerle uğraşmama konusunda katılıyorum, ilk tercih her zaman ayar vidaları olmalı.

Hizalama ayari ise yandaki küçük vida ile yapılır. Eğer benim kırmızı ile gösterdiğim yer ile frenleri ortalayamiyorsa maşanın arkasındaki bağlantı vidasini gevşetip ortalar ve tekrar sıkar.
Fren telini sıkan vidayı (shimano yazısının arkasında) 5 numara alyanla açın, fren bacakları otomatik olarak boşa çıkacak. Sonra sol elinizle teli aşağı doğru gergin tutup sağ elinizle fren bacaklarını birbirine doğru sıkın ve janta sürtmeyeceği bir noktaya gelince teli bırakıp vidayı sıkın.
Hocamın dediği ile fren padlerini janttan uzaklaştırırsınız. Ama son çareniz olsun. Önce teldeki o yuvarlak parçayı gevşetmeyi deneyin. (Kırmızı ile işaretlediğim) Pay yoksa gevsemiyorsa padler yeterince uzaklaşmıyorsa bu tel olayını yapabilirsiniz.

Padlerin tekere olan yakınlığını esitlemek için mecburen ya yandaki ayar vidasini (turuncu ile işaretlediğim) kullanacaksınız ya da freni maşaya bağlayan vidayi maşanın arkasından gevşetip fren padlerini ortaladiktan sonra sıkacaksınız.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar selam, yeni 062 de 52/36 oraninda ruble var. Sizce yokuş icin yeterli mi? Dik yokuşlarda yetersiz kalıyor gibi geldi bana. Sizce ruble oranı kaç olmalı?
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Bende 062 alicam cuma gunu bayiden ama sizin yorumlarinizdan biraz kararsiz kaldim. Bana kalirsa tek negatif yani cakma aero birde selesinin karbon olmamasi. Suanda kullananlar memnunmusunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: oguz169
@Raybom benide tek düşündüren ağırlığı. Mail atip sordum carraro ya 10.40kg dediler. Biraz daha para ayirip merida scultura 400 mu alsam diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
@Raybom benide tek düşündüren ağırlığı. Mail atip sordum carraro ya 10.40kg dediler. Biraz daha para ayirip merida scultura 400 mu alsam diye dysunuyorum.
Yukarida arkadaslar 9,75 kilo dediler simdi 10.40 mi oldu. Bide aklima takilan bu seleye arka isikta takilmaz nasil bisey yapmak lazim?
Bide isin kotu tarafi ya ikinci el alicaksin ama insanlarin nasil kullandigini bilmiyorsun millet vites atmayi bilmiyor veya model yukselticeksin bu seferde ucu cok acik 1k 1k yuksellte yukselte bi bakiyosun 20k lara gelmissin o zamanda butceyi asiyor. Acikcasi 062 6.5k ya ustundeki ekipmanlara degicek bir bisiklet bide spd pedal+ayakkabi cektinmi cok guzel ben oyle dusunuyorum.
@makay58 Bisiklete arka isik nasil taktin sele borusu cok buyuk.
@Mustaac
 
Arkadaşlar selam, yeni 062 de 52/36 oraninda ruble var. Sizce yokuş icin yeterli mi? Dik yokuşlarda yetersiz kalıyor gibi geldi bana. Sizce ruble oranı kaç olmalı?

Benim fikrim çok üst düzey bir bisikletçi değilseniz, bu oranlarla %10 üstünde ortalama eğime sahip, en az 1km lik yokuşlara giriyorsanız oldukça zorlanırsınız. 34-50, 11-32 büyük rahatlık sağlar, kadansınızı diz sakatlama riskini artıracak kadar düşürmek zorunda kalmazsınız. Ama sürdüğünüz rotalardaki yokuşların eğimleri %7 veya altındaysa bu oranlar yeterlidir.
 
Hocam eğim yüksekliklerini nerden öğrenebiliriz? Kütahya-Yoncalı turundaki Dumlupınar üniversitesinin ordaki yokuşta zorlandığımı düşündüm, ayrıca hedeflediğim turlar; Kütahya-Eskişehir, Kütahya-Tavşanlı, Kütahya-Ilıca

@utkangencpsn Hocam 52x36 11x28 bu oranlar gayet iyi. Yeni başlayanlar için yüksek hatta :)
Benim fikrim çok üst düzey bir bisikletçi değilseniz, bu oranlarla %10 üstünde ortalama eğime sahip, en az 1km lik yokuşlara giriyorsanız oldukça zorlanırsınız. 34-50, 11-32 büyük rahatlık sağlar, kadansınızı diz sakatlama riskini artıracak kadar düşürmek zorunda kalmazsınız. Ama sürdüğünüz rotalardaki yokuşların eğimleri %7 veya altındaysa bu oranlar yeterlidir.
 
Hocam eğim yüksekliklerini nerden öğrenebiliriz? Kütahya-Yoncalı turundaki Dumlupınar üniversitesinin ordaki yokuşta zorlandığımı düşündüm, ayrıca hedeflediğim turlar; Kütahya-Eskişehir, Kütahya-Tavşanlı, Kütahya-Ilıca
Eğimini öğrenmek istediğiniz yolun stravadan segmentini oluşturabilirsiniz, diğer bisikletçilerle rekabet etmek için anlamlı bir yol olmadığı durumda ise (mesela ortasında trafik lambası olan bir yol) segmenti private yaparak segment kirliliği yapmamış olursunuz. :)
 
Arkadaşlar bende de 062 var da. Bu 105 setlerde ön vites ayarı nasıl yapılıyor? Bir de ön attırıcı 1*1 deyken zincire sürtüyor onu nasıl ayarlarım?
 
Arkadaşlar bende de 062 var da. Bu 105 setlerde ön vites ayarı nasıl yapılıyor? Bir de ön attırıcı 1*1 deyken zincire sürtüyor onu nasıl ayarlarım?

Tabii ki düzeltmenin bir yolu vardır ama düzeltene kadar sürtmesindense vites 1*1 deyken yarım vites atın.
 
Geri