Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Merhabalar.51CM Carraro 224 alarak aranıza katıldım.Forumdaki çoğu arkadaş elcik ve seleden şikayet etmiş.İlerde değiştirirsem elcik sele ve suluk tavsiyelerinizi bekliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: sivribey
Scudo
@Corazon685 oncelikle bacak iç boyunuzu bulmanız lazım.ustteki mesajlarda bacak ic boyunun nasıl bulunacagını göstermis arkadaslar..tahminimce size 46 cm kadro rahat olur...
 
@Kazım kuru55
Elcik biraz göreceli hangisi ile rahat ettiğine bağlı biraz araştırmanı öneririm. Ben decathlon dan btwinin bir elciğini taktım gayet rahat ettim diyebilirim ama şuan satışı yok sanırım. Sele olarak jelli seleler var marka marka ve hiç bunlara bulaşmayayım dersen ömürlük brooks seleler var. Ama biraz pahalı bu brooks. 4 ay önce 200 liraya almıştım ben. Şu an 300 ün altında satan yok sanırım. Suluk ise elite iceberg kullanıyorum ve tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazım kuru55
@sivribey
@sivribey bacak iç boyum 0.75, öğrenmek istediğim yukarıda da belirttiğim gibi jant boyu 26 mı 28 mi, ve hangi model CS, kullanım alanı şehir içi, düz yol.(1000 TL civarında bütçe var.)
 
@Corazon685 Bende de 224 var. Şöyle cevaplayayım. Bisiklet ne ağır ne de hafif. Tam kararında. Üzerine ekstra ekipmanlar yüklemediğiniz takdirde sizi hiç rahatsız etmez. Gerçi port bagajdı, çantaydı, kilitdi derken benim bisiklet üzerinde ekstradan 3 yada 4 kilo daha var ve hiç rahatsızlık hissetmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Corazon685
Hem şehir içi kullanıyorum. Hem de hafta sonu turlarına katılmaya çalışıyorum. Son turumda mesela 80 km lik yol yapmışım ve hiç bir rahatsızlık hissetmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazım kuru55
Bisiklet sade hali ile son derece rahat.Sonrasında monte edilecek ekipmanlar ağırlığı arttırsada çok fazla rahatsız etmiyor.İlk göze çarpan olumsuzluk elcikler.Yakın zamanda değiştireceğim.
 
@Corazon685 Jant ölçüleri gibi marka/model kadro boyları da farklılık gösterebiliyor. Yani her markanın kullanım amaçlarına göre (bisikletten bahsediyorum) farklı boyutlarda jantları olabildiği gibi yine kullanım amaçlarına göre farklı kadro boyları da olabiliyor. Örneğin; Carraro Sportive serisinde 48 kadro boyu yok diye biliyorum ben, duymadım yani hiç kullanan, araştırmalarımda gördüğüm şey 46,51,56 cm ölçüye sahip kadro boylarıydı. Hatta bu nedenle bazı kullanıcıların 26 jant ölçüsüne sahip kadrolara geçip farklı ölçülerde kadro tercihi yaptıklarını (26 inçlerde bildiğim kadarıyla Sportive serisinden farklı kadro boyları var), yahutta 26 jant tercih ettiği için zaten kadronun zeminle olan ilişkisi de değişeceği için uygun kadro boyu bulmada kendisine seçenek yarattığını biliyorum.

Sonuç olarak markaya, modele, seriye, kadro geometrisine ve hatta bazen üretim yılına göre bile kadro boyları değişkenlik gösterebilir. Uygun olanı kabaca hesabınızı yaptıktan sonra mümkünse görerek, dokunarak, deneyerek bisikletinizi almanızdır. Şayet 28 inç janta sahip modellerde gerekli kadro boyunu bulamazsanız 26 jant tercih edip en fazla yine lastik değişimine giderek şehiriçi/gündelik kullanıma uygun hale getirebilirsiniz bisikletinizi.

Not: Bisikletim: Carraro Sportive 227, Kadro Boyu: 46 cm, Boy : 1,74 cm, İç Bacak Boyu:75 cm (Bisikletimin kadro boyuyla ilgili bir şikayetim yok şimdilik.)
 
@ÖmerMurat teşekkür ederim, çok açıklayıcı bilgi olmuş, benim de öğrenmek istediğim buydu, CS 224 yada 227 almayı düşünüyorum.
 
5000 km devirdik bu gün 6 ay olmuş :) 225 ile. İşe yada bi yere gidilecekse 225 ile gidiyorum artık hayatımın içine tam anlamı ile bisikleti soktum. İzmirde yaşıyorum sadece bi sıkıntım var oda baştan şehir bisikleti almakla hata ettiğim kanısı. Şehir yolları derken bi hollanda bi italya olmadığımız gerçeği kafamda oluşmamıştı. Şu anda bisiklete başlıyor olsam kesinlikle şehir için dağ bisikleti alırdım :)) Hatta bir dağ bisikleti alma çabasına bile girdim..http://(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: sdtbsr ve mykuzu
Bisiklet cidden çok dayanıklı ve sağlam bunda bi sıkıntı yok hatta bisikletle alakalı hiç bi sorun yok diyebilirim.. Sıkıntı mazgallar çukurlar uyarı levhası olmayan yeni dökülmüş beton yollar vs .. Bakın çok ciddi olarak söylüyorum eğer sürekli bildiğiniz bi yoldan gidip mazgalların çukurların ve olası tersliklerin haritasını çıkartmadığınız yerlerde dolaşıyorsanız büyük sıkıntı ben 225 ile bisiklet yolunda mazgala girdim ve jant 8 oldu fabrikadan gelmesini 2 hafta bekledim. Fabrikadan 2 hafta sonra gelen jantla işten çıkıp eve dönerken yeni dökülen beton yola uyarı olmadığı için bodozlama girdim tüm jantlarım beton gibi oldu :) ve değiştirmek zorunda kaldım shimano mt15 jant takımı aldım.. En ufak bi cam parçası veya dikende patlamaya dayanıklı denilen protek lastikler dörde bölündü.. okadar çok masraf yaptım o kadar çok elimde taşıdım anlatamam.. Bunların hepsi sanırım şehircilik kavramının olmayışı ve bisiklet yolu kavramının yanlış tanımlanmasından kaynaklı sorunlar eğer en başta bi dağ bisikleti alsaydım bu sorunları 3/4 olaranında azaltacaktım bundan eminim..
 
  • Beğen
Tepkiler: asirakgul
@AlpKemal biraz şanssızlıklar üst üste gelmiş tabii, dağ bisikletiyle de betona girebilir, lastiği dörde bölebilirdiniz, dikey mazgallar belediyecilik faciası zaten ve dikkatli olmak gerekiyor bu yüzden, forumda sıkça konuşulan bir konu mazgallar ve maalesef çözümü sürücünün dikkatli olması, yol bisikleti kullanan arkadaşlar için daha da büyük tehlike tabii ki.

Kazasız belasız sürüşler size, umarım tez zamanda dağ bisikletinize de kavuşursunuz.
 
Arkadaşlar bir sorum olcak 1 ay önce bende cs 224 aldım 2015 model diye 1000 tl ye düşmüştü 1120 TL'den. şayet benim bisiklet modelim 2015 değil diye düşünüyorum çünkü rengi açık gri gümüş rengi olan bu başlığın ilk sayfasındaki ilk resimde olandan. Bakıyorum 2015 ler genelde koyu mat gri. Bu konu hakkında bilgi verirseniz sevinirm. her neyse bu saatten sonra değiştiremeyeceğim koskoca Bursa da bulabildiğim tek carraro 224 modeliydi ve bütçeme uygun olması ve bu modelde ısrarcı olmamdan öyle böyle aldım.
2. bir husus malesef bir tane bulabildiğimden dolayı bu bisikletten ve internetten almak istemediğim için 51 kadro boyunu almak zorunda kaldım. boyum 1.74 iç bacak boyum 76 cm tabi sürerken ben bir rahatsızlık hissetmiyorum ve gayet de rahat. Ayak uçlarımla koltukta otururken yere değebiliyorum. Ayakta durduğumda kadro çok rahatsız edecek düzeyde sürtmüyor. Koltuk en aşağı seviyede şu an. Merak ettiğim konu ileri de ciddi bir rahatsızlık yaşar mıyım ?
 
Bisiklettin kitapçığında barkod numarası gibi bir numara vardır onun ilk üç rakamı kadronun üretim yılı olarak biliyorum. @hakidagi
 
Geri