@Kazım kuru55
Anlıyorum. Ön aktarıcıların geneli arka aktarıcılara göre daha sorunlu/kaba çalışırlar (eşdeğer segmentte). Bunun da sebebi ön dişliler arasında boyut farkı oranı yüksek ve de dişliler arasındaki yatay mesafe fazla. Arka aktarıcı arasındaki geçişler kadar kusursuz olması beklenmemeli. Örnek: Eski bazı otomatik Amerikan arabaları 4 vites idi ve vites değişirken hoplatırdı, şimdi 7 vites DSG otomatik bir Volkswagen ise vites geçişleri hissettirmiyor.. gibi. Kızımda Trek marka bisiklet var, her türlü ayara rağmen ön aktarıcıda 1 den 2 ye geçmek için 3'ü hedefleyip, 2 ye geçtiğinde vites kolunu 2 pozisyona getirmek gerekiyor [emoji17]
Bununla birlikte ön aktarıcıda olası majör 2 problem baş gösteriyor!
1) Tam Doğru ayarlanması, arkaya göre bayağı zor! Arka aktarıcıda bir kaç vida ve tel mandalı çevirmesi ile sorun kolaylıkla çözülürken, ön aktarıcıda bir kere kurulumda dikey konumun doğru olması, en küçük (arka en büyük) ve en büyük dişlide (arka en küçük) körüğün zincire sürtmemesi gibi milimetrik ayarlara gereksinim bulunuyor.
2) Arızaları sinsidir! Sistemi komple değiştirir ve bir şeyin değişmediğini anlarsınız! Meğer sorun vites kolunda imiş! Vites kolunun vites telini gerdirip, geri ittirme gibi hayati görevi var! Aktarıcı yayı görevini yapamıyordur! Mekanizma sıkıştırmıştır vs.
Kolay gelsin...
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi