Scudo Sports

Dağ bisikleti kullananlar kaç km hız yapabiliyor?

2.2 dişli lastik 29er 15-16 kg civarında bir mtb kullanıyorum ön büyük 42 arka 11 dişli bisiklet salcano astro 290 shımano 29er.

verilere gelirsek gördüğüm en fazla max. ort bunlar;
düz asfalt yolda 2 km mesafe 40.1 km/s. ort. bir bakıma sprint sayılabilir.
düz asfalt yolda normal değerim 31.5 kms/s. ort.
düz asfalt yolda max. hızım 51.5 km/s.

1.75 rubena 28" dış lastik aldıktan sonra da 35 civarı bir ort. hedefliyorum max. olarakta 60 km/s.
tek başıma fazla uzun yol gitmeyi sevmediğim içinde günlük turlarım 10-15 km haftasonu turlarım 30-50 km civarı oluyor.
arkadaşında dediği gibi bende halimden memnunum.
 
Scudo
1.50 lastıkle garipçe köyü yokuş aşağı 67 yı gordum
 
cst 1,95 tempoyu arttırarak 45temposunda gidebiliyorum,yüzücüyüm dalışlada ilgileniyorum
 
@a.m.g

Zevk alarak izledim hocam.
Tebrikler. :)
 
Çekiş sisteminiz iyiyse ve sele ile gidonun pozisyonlarını iyi ayarladıysanız, geriye bir tek lastikler kalıyor...

İnce lastikler sanılanın aksine çok da akıcılık sağlamıyor, çünkü zemine tutunma yüzeyini oluşturmak için daha fazla şekil değiştirerek daha yüksek bir yuvarlanma direncine sahip oluyorlar. Yarış dünyası da bu gerçeğe yeni yeni uyandı, birçok yarışçı daha kalın lastiklere geçiş yaptı. Yine de kalın lastikler daha ağır oldukları için dönme hareketine karşı gösterdikleri atalet daha fazla; o yüzden ani hızlanmalar ve yavaşlamalarda performansı düşürebiliyorlar. Gel gelelim uzun yol ve sabit hızda kesinlikle daha stabil ve akıcı bir sürüş sağladıkları da bir gerçek.

Üzerinde durulması gereken başka bir konu da lastiğin dişleri... Bir lastiğin ne kadar az dişi ya da kanalı olursa, asfalt yoldaki akıcılığı da o kadar fazla oluyor. Ama bir MTB için tamamen dümdüz (slick) lastikler de mantıklı değil elbette; en başta ıslak yollar için su tahliye kanalları ve arada bir de olsa gireceğimiz arazi koşulları için de en azından tırtık formunda dişlere ihtiyaç var. Karma lastik denilen; ön ve arkada farklı desenlere sahip lastikler de güzel bir seçim olabilir. Bisikletler virajlarda önden kayma eğilimindedir, ayrıca fren yaptığımızda da bizi durduran %70 oranında ön frendir. Bu yüzden ön lastiği biraz daha dişli bir modelden seçip, arkada ise tamamen asfalta uygun bir lastik kullanılabilir.

Son olarak, akıcılığın olmazsa olmazı; lastik basıncı. Lastiğin üzerinde yazan PSI değerlerinden yüksek olana yaklaşmak genel olarak en mantıklısıdır, ancak bu basınç konusunda şeytan ayrıntıda gizli aslında. Desensiz slick lastikler asfalt üzerinde en akıcı sürüşü, en yüksek basınçta verir. Gel gelelim aynı lastikler, aynı basınçla, hafif pütürlü toprak ya da arnavut kaldırımı yollarda çabuk yavaşlayıp sürücüsünü zorlar. Dişli lastikler ise çok şişirildiklerinde asfalt üzerinde akıcılıkları azalır, arazide ise çok iyi bir tutuş sağlarlar.

Tüm bu bilgiler ışığında; lastik seçimlerinizi ve basınç değerlerinizi en uygun şekilde yapabilmeniz dileğiyle, keyifli ve kazasız sürüşler dilerim...
 
@a.m.g

Hocam ağzım açık bakıyorum resmen... Pedal çevirmeden o hız dedim durdum sonradan yazıyı gördüm rampa inişiymiş :D Yoksa o yolda o kadar kasiste o hız imkansızdı :D Ben Salcano Astro 40 ile düz yolda 15sn 55km yaptım :) Tabi bir daha o hıza ulaşamadım :D Fakülte içine tümsekler koymuşlar yokuş aşağı giderken birden karşına koca tümsek çıkınca anında basıyon frene :D

Neyse iyi bir iniş bulursam bende yeni bir deneme yapacağım :D
 
Bu gün arkadaş dedi gel yokuş inelim, rekoru tazeledim yokuş aşağı 50. Ama dedim 50 bu kadar keyif veriyorsa 70 yapsam ne olacak. Aslında 50den yukarı çıkabilirdim ama ön vites 3'e geçmedi, geçemeyince 2-7 bastık basabildiğimiz kadar. Tabi boşa çeviriyordum orası ayrı.
 
Geçen ay km saati vardı şimdi bozuk,Kaynarca'da bir yeede yokuş aşağı 66 km gördüm.
 
ben MTB kullanmıyorum ama bizim burada bir kaç tane yokuş var toplamda 4 kere fren yaparak 45 km ye çıkıyorum hiçte yorulmuyorum
 
2.10 lastiklerle 53 km yaptim ama daha ustunu gostermiyo km saati sorunlu buyuk ihtimal
 
buraya yazdım mı bilmiyorum ama
yokuş açağı 80ne yaklaşmıştım geçenlerde 90na yaklaştım

düz yolda bazen 40ı görüyorum ama 2 dk ya duruyorum o hızda ya duramıyorum hemen iptal ben deniz
 
Lutfen lastik olculerinizide.yazin arkadaslar.daha verimli bir konu olur.
 
Pardon arkadaslara basliga aldanmayin stabilize olarak yaptiginiz max. hizi istiyor arkadas karabuk bol egimli bir yer km saatimde 500 km nin ortalamasi 13.5 duz yolda 20-25 ile gidiyorum
 
1.50 schwalbe lastiklerle 54ü gördüm (kemer burgaza inen dik yokuş). virajlı yokuş 8 çiziyor aynı zamanda arabalarla yan yana gidince 50'nin üzerinde yusufluyor insan. boş olsa düz olsa yokuş 60-70 arası görür ama kontrol zorlaşıyor asfaltta en ufak bir yarık yada birşeye değse lastik çok savuruyor kontrol sıkıntı oluyor. Düz yolda stabilize olarak ortalama 25 ile gidiyorum.
 
2.10 rubena scyilla lastiklerle yokuş aşağı 57.2 yaptım. Daha da hızlanabilir fakat pek güvenemedim, lastiklerde bir problem var gibi.
Düz yolda da rüzgar problem yaratmadıkça 24 civarında gidiyorum. Lastikleri değiştirirsem daha da hızlanabilirim umarım.
 
Normal sürüşte 20-25, hız denemesi yapmaya çalıştım aslında ama 35 lerde dolaştım. Lastiğim 1.5 rubena, fakat artık kalın lastiğe geçiyorum. Konfor konusunda hiç iyi değil, sanki cantta gidiyosun, belki 1.75 öyle hissettirmez. Hız konusunda çekinmiştim, ama bi yerde okudum ve çok mantıklı geldi. (kendi tabirimle diyelim) İnce lastiğin yere teması daha oval, ve daha fazla kaldıraç kuvveti gerektiriyor, kalın lastik ise yere teması yuvarlak ve yuvarlanma gücü yüksek. Hız için, Bazı önemli ayrıntılarda elbette ince lastiğin üstünlüğü olabilir ama şimdilik beni ilgilendiren, konfor ve hız konusunda doğru seçim gibi duruyor.



http://j1306.hizliresim.com/1b/u/pm4vq.jpg
 
Geri