Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Kullanıcıları Kulübü

Orası benimde kafama takıldı . Ben o göbek için Büyük bi Alyan. Vidaları sıkmak için bi Alyan. Birde 8 numara anahtar ayarladım. Parçayı bekliyorum . Ama sinir bozucu bi bölüm. Vidaların olduğu yerde. Yayda var biraz hassas ayar gerektiriyor
Muhtemelen orayı tam dedikleri gibi ayarlamak için tork anahtarı lazım.

@Spartiat biliyordur.
 
Scudo
Muhtemelen orayı tam dedikleri gibi ayarlamak için tork anahtarı lazım.

@Spartiat biliyordur.

İdeali tork anahtarı ama onlar çok pahalı.
Ben karbon sıkma işlerinde doğruluğunu daha önce başka anahtarlarla karşılaştırarak kontrol ettiğim Stanley şarjlı matkabı kullanıyorum. 2-22 Nm arasında 2'şer Nm aralıklarla çalışıyor. Tek sayıysa bir önceki sayıya ayarlayıp el kararı az daha sıkıyorum. En azından Çin tork anahtarlarından daha güvenli.
Tork anahtarı yokluğunda, kural "gerektiği kadar". Abanmadan, tuttuğunu tahmin ettiğiniz kadar sıkın, boşluk olmuyorsa tamamdır, zamanla gevşiyorsa biraz daha sıkın. Bir süre sonra el alışıyor.
 
  • Muhteşem
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve Ciclista
Alyan takımı geldi, vites ayarını ve fren ayarını yaptım ama fren pabuçlarını söküp denememe rağmen arka tekerde bir zorlanma var. Bir şey bir şeye sürtüyor gibi ses geliyor. Çözemedim ne olduğunu video ile göstermeye çalışıcam akşam. Belki beraber çözebiliriz sorunu😄
 
Alyan takımı geldi, vites ayarını ve fren ayarını yaptım ama fren pabuçlarını söküp denememe rağmen arka tekerde bir zorlanma var. Bir şey bir şeye sürtüyor gibi ses geliyor. Çözemedim ne olduğunu video ile göstermeye çalışıcam akşam. Belki beraber çözebiliriz sorunu😄

Fren piposu çıkıkken ve bisiklet tekerleklerinin üstündeyken arka QR'ı gevşetin, bisikleti aşağı bastırarak QR'ı tatlı-sert kapatıp sonra tekrar deneyin. Bunu önce tekerleğin doğru oturduğundan emin olmak için, freni gevşetmeyi ise frenin tekerleğin doğru oturmasını engellememesi için yapıyoruz.

Fren piposu çıkıkken = Fren bacaklarını bir elle yanlardan sıkıp fren piposunu ok işaretli yerdeki yuvasından çıkarın:

unknown.png


Her tekerlekle işiniz olduğunda kabloyu ya da pabuçları gevşetmeyin diye yazıyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve Ciclista
Fren piposu çıkıkken ve bisiklet tekerleklerinin üstündeyken arka QR'ı gevşetin, bisikleti aşağı bastırarak QR'ı tatlı-sert kapatıp sonra tekrar deneyin. Bunu önce tekerleğin doğru oturduğundan emin olmak için, freni gevşetmeyi ise frenin tekerleğin doğru oturmasını engellememesi için yapıyoruz.

Fren piposu çıkıkken = Fren bacaklarını bir elle yanlardan sıkıp fren piposunu ok işaretli yerdeki yuvasından çıkarın:

unknown.png


Her tekerlekle işiniz olduğunda kabloyu ya da pabuçları gevşetmeyin diye yazıyorum.
Teşekkürler taktik için👍🏼

Videoda sorunları göstermeye çalıştım. Açıkçası biraz soğudum bu işten ama umarım çözebiliriz.
 
Teşekkürler taktik için👍🏼

Videoda sorunları göstermeye çalıştım. Açıkçası biraz soğudum bu işten ama umarım çözebiliriz.
Geri geri pedallarken dişli çapraza düştüğü için vites 2 ye alıyor bence. Ama neden normal giderken almıyor derseniz: gücü normal çevirirken dişli altından ve arkasından verirken pedalı geri çevirdiğinizde üstten veriyor( umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır) Bundan dolayı da dişli daha az çapraz olacağı 2. Vitese geçiyor. Belki aynakol hizalandırmasında hata olabilir. Sürtme olayı kaset rublenin takıldığı mekanizmadan kaynaklanıyor gibi duruyor. Belki yağlanmaya ihtiyacı vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
Geri geri pedallarken dişli çapraza düştüğü için vites 2 ye alıyor bence. Ama neden normal giderken almıyor derseniz: gücü normal çevirirken dişli altından ve arkasından verirken pedalı geri çevirdiğinizde üstten veriyor( umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır) Bundan dolayı da dişli daha az çapraz olacağı 2. Vitese geçiyor. Belki aynakol hizalandırmasında hata olabilir. Sürtme olayı kaset rublenin takıldığı mekanizmadan kaynaklanıyor gibi duruyor. Belki yağlanmaya ihtiyacı vardır.
Yukardan bakıldığında zincir çapraz duruyor biraz dediğiniz gibi. Diğer Mu D9'larda da aynı durum var mı acaba. Ya aynakol tek yaprak olduğu için böyle ya da bi yanlışlık var.
Ruble için tam olarak neresinin yağlanması gerekiyor?
 
Teşekkürler taktik için👍🏼

Videoda sorunları göstermeye çalıştım. Açıkçası biraz soğudum bu işten ama umarım çözebiliriz.

Arka attırıcının hizası her viteste olması gereken yerde değil. Yani en azından alt ayarı doğru değil, belki üst de doğru değil, bunlardan ve/veya gerginliğin doğru olmamasından zincir geliş yolunda önceki/sonraki dişlilere sürtüyor.

Şunları öneririm:
- Vitesi en küçük dişliye (9) alıp kablosunu gevşetin, gerginlik ayar vidasını sonuna kadar sıkın.
- Attırıcıyı gerekirse elle ittirip en küçük dişliye doğru yaklaştırarak makara dişlileriyle en küçük dişlilerin uçlarının birbiriyle tam olarak hizalı olup olmadığına bakın. Hizalı değilse H vidasıyla hizalayın.
- Kabloyu elle gererek, aletle fazla zorlamadan sıkın.
- Vitesi en büyük dişliye (1) alın. Geçmiyorsa gerginlik vidasıyla tel gerilerek geçmesi sağlanır ama geçiyorsa gerginlik ayarı sonra.
- Yine attırıcıyı gerekirse elle ittirip en büyük dişliye yaklaştırarak makara ve ruble dişlerinin uçlarının aynı hizada olup olmadığını kontrol edin, hizalı değilse L vidasıyla hizalayın.
- Gerginlik ayarını yapın. Zincir küçük vites/büyük dişliye geçmeye meyilliyse gerginliği azaltıp tersiyse arttırarak.

Aynakoldaki "tırtır" sesi her viteste geliyor mu, orta viteslerdeyken sessizleşiyor mu?

Bir de zincirin modeli belli mi? 9 vites zinciri değilse sıkıntının temel sebebi o olabilir.
Yukardan bakıldığında zincir çapraz duruyor biraz dediğiniz gibi. Diğer Mu D9'larda da aynı durum var mı acaba. Ya aynakol tek yaprak olduğu için böyle ya da bi yanlışlık var.
...

Ruble ile aynakolun genişliği aynı olmadığı sürece (yani single speed değilse her zaman) zincir çoğu kombinasyonda çapraz durur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve Ciclista
Arka attırıcının hizası her viteste olması gereken yerde değil. Yani en azından alt ayarı doğru değil, belki üst de doğru değil, bunlardan ve/veya gerginliğin doğru olmamasından zincir geliş yolunda önceki/sonraki dişlilere sürtüyor.

Şunları öneririm:
- Vitesi en küçük dişliye (9) alıp kablosunu gevşetin, gerginlik ayar vidasını sonuna kadar sıkın.
- Attırıcıyı gerekirse elle ittirip en küçük dişliye doğru yaklaştırarak makara dişlileriyle en küçük dişlilerin uçlarının birbiriyle tam olarak hizalı olup olmadığına bakın. Hizalı değilse H vidasıyla hizalayın.
- Kabloyu elle gererek, aletle fazla zorlamadan sıkın.
- Vitesi en büyük dişliye (1) alın. Geçmiyorsa gerginlik vidasıyla tel gerilerek geçmesi sağlanır ama geçiyorsa gerginlik ayarı sonra.
- Yine attırıcıyı gerekirse elle ittirip en büyük dişliye yaklaştırarak makara ve ruble dişlerinin uçlarının aynı hizada olup olmadığını kontrol edin, hizalı değilse L vidasıyla hizalayın.
- Gerginlik ayarını yapın. Zincir küçük vites/büyük dişliye geçmeye meyilliyse gerginliği azaltıp tersiyse arttırarak.

Aynakoldaki "tırtır" sesi her viteste geliyor mu, orta viteslerdeyken sessizleşiyor mu?

Bir de zincirin modeli belli mi? 9 vites zinciri değilse sıkıntının temel sebebi o olabilir.


Ruble ile aynakolun genişliği aynı olmadığı sürece (yani single speed değilse her zaman) zincir çoğu kombinasyonda çapraz durur.
Vites ayarını dediğiniz şekilde tekrar yapıcam. Yani pedalı geri çevirince 2. Vitese geçmesi normal mi? Tekerden gelen sürtünme sesi neyden olabilir bu arada?

Aynakoldan gelen ses düşük viteslerde daha çok oluyor. Orta viteslerde en aza iniyor.

Zincirde 'KMC Super Z narrow' yazıyor. Bu Dahon eğer 9 vites yapıp yanlış zincir takıyorsa yuh diyorum.
 
Son düzenleme:
...Yani pedalı geri çevirince 2. Vitese geçmesi normal mi?

Normal değil. Zincirin geliş açısının hatalı olduğunu gösteriyor. Ayarları yapınca düzelir.

...Tekerden gelen sürtünme sesi neyden olabilir bu arada?...

Gözle görünen bir sürtme yoksa sesin nereden geldiğini dinleme açısını değiştirerek çok dikkatli dinlemek ya da telefonda farklı bölge ve açıları kaydedip dinlemek lazım.

... Aynakoldan gelen ses düşük viteslerde daha çok oluyor. Orta viteslerde en aza iniyor.

O zincirin aynakoldan geçiş açısıyla ilgili gibi görünüyor. Önde tek arkada 9 dişli az bir fark değil ama yine de ses olmaması lazım. Onun da nereye sürttüğü aynı şekilde dinleyerek bulunabilir.
Bunun kaydı var mı? Sürtme sesi zincirin dişlilere girme-çıkma sesi gibi mi, bir yüzeye sürtme sesi mi? Videoda zincir aynakola girerken epey titreyerek giriyor, onun sesiyse normal diyebiliriz, başka sesse bakmak lazım.

---

Hala zincirin yanlış olabileceği konusunda şüphem var. Zincirde model adı, 8S, 9S gibi bir yazı var mı? Önce zincir bir temize çıksa iyi olur. Bisikletin yeni olması fark etmez, neler gördük.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Normal değil. Zincirin geliş açısının hatalı olduğunu gösteriyor. Ayarları yapınca düzelir.



Gözle görünen bir sürtme yoksa sesin nereden geldiğini dinleme açısını değiştirerek çok dikkatli dinlemek ya da telefonda farklı bölge ve açıları kaydedip dinlemek lazım.



O zincirin aynakoldan geçiş açısıyla ilgili gibi görünüyor. Önde tek arkada 9 dişli az bir fark değil ama yine de ses olmaması lazım. Onun da nereye sürttüğü aynı şekilde dinleyerek bulunabilir.
Bunun kaydı var mı? Sürtme sesi zincirin dişlilere girme-çıkma sesi gibi mi, bir yüzeye sürtme sesi mi? Videoda zincir aynakola girerken epey titreyerek giriyor, onun sesiyse normal diyebiliriz, başka sesse bakmak lazım.

---

Hala zincirin yanlış olabileceği konusunda şüphem var. Zincirde model adı, 8S, 9S gibi bir yazı var mı? Önce zincir bir temize çıksa iyi olur. Bisikletin yeni olması fark etmez, neler gördük.
Zincir şu, sitesinde 8'li sistemle uyumludur diyor ama bendekinde '9S' yazıyormuş.
(link)
 
Zinciri biraz araştırdım, takılı olan zincir bu ve sitesinde 8'li sistemle uyumlu olduğu yazıyor. Şaka gibi... Dahon'un yapacağı işin...
(link)

En azından suçluyu bulduk ama boşa masraf şimdi. Satıcı ya da üretici bir şey der mi acaba bu konuda?
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
En azından suçluyu bulduk ama boşa masraf şimdi. Satıcı ya da üretici bir şey der mi acaba bu konuda?
Zincirin her yerine baktım bir yerde '9S' yazdığını gördüm. Boşuna heyecan yarattım😄
Sitedeki ürünle birebir aynı ama bendekinde 9s yazıyormuş.
Ben en iyisi düzgün bi vites ayarı yapayım.
 
Zincirin her yerine baktım bir yerde '9S' yazdığını gördüm. Boşuna heyecan yarattım😄
Sitedeki ürünle birebir aynı ama bendekinde 9s yazıyormuş.
Ben en iyisi düzgün bi vites ayarı yapayım.

İlginç. KMC'nin sitesinde Z serisinin 9'lusu yok, (link)ın kodu x9 ve e9 ile başlıyor. Yine de 9S yazıyorsa 9S'dir tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
İlginç. KMC'nin sitesinde Z serisinin 9'lusu yok, (link)ın kodu x9 ve e9 ile başlıyor. Yine de 9S yazıyorsa 9S'dir tabii.
Birazdan zincirin fotosunu çekip göstermeye çalışıcam. Mesajı editlerim.
Çok teşekkürler bu arada gene ilgilendiğiniz için.
 
Birazdan zincirin fotosunu çekip göstermeye çalışıcam. Mesajı editlerim.
Çok teşekkürler bu arada gene ilgilendiğiniz için.

KMC Shimano dahil birçok firmaya zincir üretmesiyle ünlü. Belki üreticiler için ürettiği, kendi markasıyla sattığı model çeşitliliğinin dışında bir üründür, Z serisinin özelliklerinde ama 9 hız ölçülerindedir; aslında "KMC Z9" değil de, "Dahon 9S chain by KMC" gibi bir modeldir. Sitesinde olmayıp bisiklette olmasının sebebi böyle bir konu olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve Ciclista
KMC Shimano dahil birçok firmaya zincir üretmesiyle ünlü. Belki üreticiler için ürettiği, kendi markasıyla sattığı model çeşitliliğinin dışında bir üründür, Z serisinin özelliklerinde ama 9 hız ölçülerindedir; aslında "KMC Z9" değil de, "Dahon 9S chain by KMC" gibi bir modeldir. Sitesinde olmayıp bisiklette olmasının sebebi böyle bir konu olabilir.
Dediğiniz gibi olabilir. Sadece bir yerinde 9s yazıyor.

Ben vites ayarını tekrar yapayım. Burdan haber veririm gene sonucu. Bu arada Dahon yetkili bayisinin ne kadar sorumsuz olduğunu tekrar anlamış oldum, sıfır kontrolle adamlar bisikleti açıp verdi resmen.
 

Dosyalar

  • IMG_20220725_172654_643.jpg
    IMG_20220725_172654_643.jpg
    76,3 KB · Okunma: 23
  • IMG_20220725_172643_836.jpg
    IMG_20220725_172643_836.jpg
    85,7 KB · Okunma: 23
Dediğiniz gibi olabilir. Sadece bir yerinde 9s yazıyor.

Ben vites ayarını tekrar yapayım. Burdan haber veririm gene sonucu. Bu arada Dahon yetkili bayisinin ne kadar sorumsuz olduğunu tekrar anlamış oldum, sıfır kontrolle adamlar bisikleti açıp verdi resmen.

9S yazan yer quicklink, zincirin kendi baklası değil: (link)
Zincir hala KMC Z serisinden, 9S olup olmadığı belli değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve Ciclista
9S yazan yer quicklink, zincirin kendi baklası değil: (link)
Zincir hala KMC Z serisinden, 9S olup olmadığı belli değil.
O zaman Kmc'nin sitesine bakarsak maksimum 8'li sistemle uyumlu bu zincir. Keşke Tern falan alsaydım diyorum şu an. Tüm gün bununla uğraşmaktan başım ağrıdı. Şimdilik başardığım: fren papuçlarına düzgün 'toe' verip fren sesini kesmek.
 
O zaman Kmc'nin sitesine bakarsak maksimum 8'li sistemle uyumlu bu zincir. Keşke Tern falan alsaydım diyorum şu an. Tüm gün bununla uğraşmaktan başım ağrıdı. Şimdilik başardığım: fren papuçlarına düzgün 'toe' verip fren sesini kesmek.

Bir zincir pes ettirmesin, sonuçta güzel bisiklet.
Arkasında, kıyısında, köşesinde bir kod varsa ondan bulunup emin olunabilir ya da kumpasla ölçerek bakılabilir. İnternette zincir ölçülerinin olduğu siteler var, bende de 8'li zincir var, onunla karşılaştırılabilir.
Eğer zincirin modeli öğrenilemezse ve ayarlar düzelme sağlamazsa; bütçe ayırma meselesi tabii ama zincir bir tüketim malzemesi olduğundan ve nasılsa ileride bir zincir gerekeceğinden bir tane 9'a uygun zincir alınabilir, o düzeltirse kullanılır, düzelme sağlamazsa yedek zincir olarak saklanabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve Ciclista
Geri