@korayg Sorularıma cevap verebilmem için henüz erken görünüyor. 1000kmyi devrip artık popomun şeklini alıp kıvamına gelen brooks seleden sonra seleye yorum yapmak kolay değil..
Tabii bunda sırf selenin nasıl olduğu da yeterli değil. Selenin açısı, gidon-sele mesafesi, ellere ve popoya binen yükün oranları vs derken işler karmaşıklaşıyor. En doğru yorumu, bu seleyi brooksumun olduğu bisiklete takıp şöyle bi 20-30 km sürünce yapabilirim sanırım...
Sele kalçayı kavrayan büyüklükte, (jel mi değil mi tam anlayamadım) jele yakın yumuşaklıkta ve kalın etli bir sele...
Lastik olayına gelirsek: Lastik kalınlığı 1.60. Şehir ağırlıklı kullanımda 1.50 daha iyi olurmuş gibi düşünüyorum. Allahtan lastiğin deseni asfalt için uygun bir desen.. Islak veya kuru zeminde yol tutuşunu tam verimli test edemedim, çünkü frenlerin kalitesi ve ayarları güven vermiyor henüz. Tur bisikletim de V fren ama, fren kolları, bacakları ve pabuçları fren kalitesini değiştiriyor. Gerçi bunun da pabuçlarını dün tur bisikletimdekinin aynısıyla değiştirdim ama kollar ve bacaklar hala yeterli sıkmayı yapamıyorlar, görüyorum. Yuvarlanma direncine gelirsem.. Jantın 20" olması ve büyük bisikletlere nazaran daha hafif olması vs hareketli aksamların hafiflemesini dolayısıyla daha kolay kalkış-duruş ve hareketi zaten sağlıyorlar. Ki bu da şehir tarfiğinde, yayaların arasında harekette işleri oldukça kolaylaştırıyor. Lastiğin tanesi 385gram. 28" bisikletlerde de aynı gramajda lastikler olduğunu düşününce 20" için hafif sayılmazlar haliyle...
Vites olayına da gelelim: şu 2 günlük denemelerimde gördüğüm vites geçişleri şuan için kusursuz seyrediyor. Vites ayarının katlama-açılmayla değişmesi veya aksamların yağlarının düşmesi ve kirlenmeleriyle nasıl seyreder durum bakacağız.. Vites kolu mandallı.. Tur bisikletimde çevirmeli (sram)dı. Bu da çevirmeli olsaymış diyordum ama, şehir trafiğinde mandallı olması daha iyi oluyor gibi geldi.
Elcikleri pek beğenemedim. Öyle rahat değiller, hatta rahatsız bile diyebilirim.
Şuan için söyleyebileceklerim bu kadar..