Scudo Sports

Disk fren mi V fren mi?

Scudo
@çağrı can

Kesinnikle öyle. Shimano 445 ile hope m4 freni karşılaştıramazsınız bile. Kaldı ki kaliteli hidrolik disk frenin yanında telle çalışan sistemi karşılaştırmak.
 
@iskender şerit jant çemberi ile pabucun temas ettiği alanı ve rotor ile balatanın alanını kıyaslayalım, ikincisi kullanılan malzemeye bakalım. Her hangi bir yol bisikletinde orta segment hd ile v fren testi yapılsın açık ara hd kazanır. O bahsettiğin yarışlarda fren mesafesinden ziyade ağırlık önemli çünkü 300 gr bile olsa 200 km boyunca ekstra bir ağırlık taşımak istemiyor
 
bu soruma yanıt alamadım ;

''dönen bir daireyi parmağınızı kullanarak dıştan baskı yaparakmı rahat durdurursunuz yoksa iç çapa yakın yerdenmi'' ?
 
@iskender şerit Söz ettiğiniz organizasyonlarda yol boşaltılıyor, eskort var. Güvenlik tedbirleri alınıyor. Orada önemli olan durmak değil performans. Trafik de kullananlar için ise durmak önemlidir. Bu nedenle disk fren öne geçiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: denizsmr
@iskender şerit V fren ve HD freni bu şekilde karşılaştırmak çok saçma bence. Biri tel, jant ve pabuç, diğeri ise hidrolik, rotor ve balata.
 
@iskender şerit dışdan baskı yaparak fakat sizin atladığınız mevzu fren pabucu ve balatanın yapıldığı malzemeler ve temas alanları
 
@iskender şerit Hidroliğin yaptığı basınç farklı, telin yaptığı basınç farklı. Telin çektiği elbette düşük güçtedir. Tabi bisikletten ne beklediğimiz çok önemli. Dursun derseniz v fren, çok çok iyi dursun her zaman dozajlıyım derseniz üst segment bir sistem sizi memnun edecektir.
 

Dosyalar

  • 12974523_1035125369859948_6728046725881978247_n.jpg
    12974523_1035125369859948_6728046725881978247_n.jpg
    192 KB · Okunma: 24
  • Beğen
Tepkiler: vatan
@Uptown Cyclist size katıldığım yerlerde var katılmadığım yerlerde. Birincisi tecrübe etmediğim bir şeyi konuşmuyorum burda. Dura ace mevzusunda ise, shimano özelinde konuşursak tiagra ile dura ace nin stok hali fren performansları dozajlama konusunda çok fark ediyor. Sizde demişsiniz zaten pabuçları denedim diye.
 
Hidrolik frenin tadı v frende elbette yok ama yarışmıyorsanız performans sürmüyorsanız şart mı? Bence değil. Avid elixir 3 set kullanıyorum 1 kere yağ değiştirdim prosedürlü hassas iş. Sadece yağ değişim setine 100 kağıt verdim. Bakım için fazla zaman harcamayı sevmiyorsanız v fren tercih edin kafanız rahat olsun.
 
@iskender şerit bu sorunun cevabı merkez kaç kuvveti vs ile alakalı. Merkeze yaklaştıkça daha çok gücü daha az bir alana uygulamanız gerekir. Dolayısı ile hd frenler çok daha fazla güç uygularlar ama daha hızlı bir çemberi durdurmaya çalışırlar. V frende daha az güçle daha yavaş dönen tekeri durdurmaya çalılırız. Tabiki yokuş bir de ağırlığımız olduğundan işin içine tork da girer. Bu hesabı yapan da nobel fiziği kapar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Xoqo
@çağrı can İyi bir ekipman ile disk çapını yükselttiğinizde enfes sonuçlar çıkıyor ortaya :)
 
https://merlincycles-img.s3-eu-west-1.amazonaws.com/productImage_470_470_ffffff_image-jpeg/7071_tektro_cr720_cyclocross_cantilever_brake_silver_single.jpg
https://merlincycles-img.s3-eu-west-1.amazonaws.com/productImage_568_568_ffffff_image-jpeg/15742_avid_rim_brake_shorty_6_new_rival.jpg
paralel baskı.
 
Yeni bir mtb almayı düşünüyorum çoğunluğu asfaltta geçecek ama ayda 2-3 kez dağda kullanmayı planlıyorum. Sizce disk fren mi V fren mi? Birde bakım maliyeti ne kadar her iki fren sistemininde ?
 
Ben bu firmalarıda anlamıyorum. V freni telli ama daha fazla güç uygulayacak hidrolik sisteme neden dönüştürmütorlar. Bşr tek magura var sanırım buna benzer bir sistem. Bu işte çalışıyor olsaydım ilk tasarımım bakım gerektiemeyen hidrolik v fren yapmak olurdu
 
  • Beğen
Tepkiler: iskender şerit
Bu sabah 1 m genişliğinde engelli rampasından inerken 90 derecelik dönüşü alabilmek için frene kontrollü şekilde asıldım lastikler kitlendiğinde de kayarak ilerlemeye devam etti. Yana yatıp rampadan aşağı düşmemek için frenleri gevşetip nispeten yavaşlayarak karşımdaki duvara çarptım. bisiklet 410 v fren.
Hd ye gelince evet şak diye lastiği kitliyor ama v fren i kontrol etmek daha kolay. Trafikte bir parça yavaşlayayım dediğinizde hızınızı küt diye kesiyor.
 
Arkadaşlar emin olun ortalama bir fren bacakları,fren kolu, kablo, telle ve iyi bir pabuçla gayet iyi fren performansı alırsınız. Benim mesela eski fren pabuçlarımın verdiği performansın en az 3 kat daha iyisini bunlar veriyor. Öbürleri isimsiz 5 TL'ye mahalle bisikletçisinden alınma, bir kaç frende pabuç düşüp sadece demiri kalıyor, diğeri ise Baradine'nin -modelini unuttum ama çifti 7 TL idi- pabuçları. Aldığım fren performansından gayet memnunum. Ortalama eğimin %15 lere kadar çıkabildiği bir 6-7 km civarında yokuşu full frenli indim. Performansta kayıp hiç hissetmedim desem yeri. Ya da ben anlayamadım. Freni bırakıyorum tekrar sıkıyorum ön kolllara o kadar yük biniyor ki gidon kırılacak sandım.:) İnişten sonra jantları bir yokladığımda el değmiyordu ama.:)
Yağmurda bile benim frenler -aşırı ses hariç- gayet iyi performans veriyordu.
 
V frenli üst seviye donanıma sahip bisiklet aradım ama bulamadım. Donanım üst seviye olunca ne maşa V frene uyumlu oluyor artık ne kadro.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz.M
Geri