Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Bildiğim kadarıyla 105 ve Ultegra aynakolları komple 110 bcd?

Değil.
74 BCD (bunu üçlü 105 olduğu için saymayalım):
(link)

130 BCD:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Hepsi 110 olsa @can_celik standartlarına aykırı olurdu :)

@Spartiat 39T'li 110 BCD %1 ise, 44T'li 110 BCD %0.01 falandır :) Küçük 42T'nin 144 BCD yani triathlon aynakolu olmasını beklerim, hadi en az 130 olsun. BCD ile yaprağın dış çapı arası fark artınca, esneme olmaması için dişlinin gövde kalınlığı mecburen artıyor, bu da ekstra ağırlık demek. Yapmasına yapılır, ama mantıklı bi iş olmaz yani.

Tahminlerle üretilen aynı değilmiş demek ki.
(link)-(link) takmak için özel üretim mi yaptıracağım? 110'luk 105 7000 aynakolunda mis gibi işte.
Bir sonrakini (link)-(link) mı yapsam acaba? Ona kaç BCD ister?
 
Scudo
Aynı rampayı sürdürebileceğiniz max güç ile 3 hafta, haftada 2 gün 4-5 defa çıkın, o büyük dişliyi aramayacaksınız 😉
Kesinlikle, Beylikdüzü içinde 8,5 km'lik bir rotam var bi 4-5 defa orayı döndüm, neticede 30 dakika civarlarında 27 dakikalara indirdim süreyi ve rampalardaki performansım çok farketti. Ama ben sürekli yeni yollar tercih etmeyi seviyorum, haliyle genellikle benim için sağlam rampalar ilk defa çıktığım rampalar oluyor. Düzenli bir program uygulayamıyorum, eşimin sınavları, çocuğun hastalığı falan derken 3 hafta oldu binemedim. Tam diyorum oh açtık ciğerleri, bacaklar biraz rahatladı falan, hop illa ki bir şey çıkıyor sil baştan yapıyoruz. İçim içimi yiyor evde otururken ama amatör bisikletçi bile olmaya çok uzağım anlayacağınız.
 
@Spartiat Bu kadar değişkene sahip konu bi de oval yaprakları kaldıramaz. Oraya girmeyelim lütfen :ssrtcbya:
 
@Spartiat Bu kadar değişkene sahip konu bi de oval yaprakları kaldıramaz. Oraya girmeyelim lütfen :ssrtcbya:

Ben kaldıramıyorum, konu nasıl kaldırsın :)

"Dişli oranlarınız ve tecrübeler" konusunu oval dişlilerle karıştırmışken, geçmeyi düşünenlere bir not ekleyeyim: Shimano'nun büyük ve küçük yapraklar için belirttiği "en fazla 16 diş" fark daire dişliler için geçerli. Oval dişlilerde büyük dişlinin büyük çapının denk geldiği dairesel dişli çapından küçük dişlinin küçük çapının denk geldiği dişli çapını çıkarmanız lazım. Mesela oval dişlilerde 52 ile 36'yı birleştirdiğinizde, dairesel dişlilerle kıyasladığınızda büyük çapta dairesel dişlilerde yaklaşık 53-54'e denk gelen dişliyle küçük çapta yaklaşık 33-34'e denk gelen dişliyi birleştirmiş oluyorsunuz ve Shimano yol ön attırıcıları bu aralıkta çalışamıyor. Attırıcıyı en üstte büyük dişlinin en büyük çapına göre konumlandırdığınızda, zincirin küçük dişlinin küçük çapına kadar alçalacağını hesaplamanız lazım.
Şimdi daha iyi karıştı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
@Spartiat Oval dişliler için biraz daha karıştırayım. Ucuz bir attırıcı alıp penceresinin alt bağlantı pimini kesiyoruz. Yani attırıcı penceresi alttan açık olacak. Pencerenin üst hizasını büyük dişlinin maksimumuna ayarlıyoruz. Zinciri küçükten büyüğe alırken sadece pedal 10:30'daki akrep pozisyonundayken attırıyoruz. Böylece oval yapraklar attırıcı için sorun teşkil etmekten çıkıyor :p
 
@Spartiat Oval dişliler için biraz daha karıştırayım. Ucuz bir attırıcı alıp penceresinin alt bağlantı pimini kesiyoruz. Yani attırıcı penceresi alttan açık olacak. Pencerenin üst hizasını büyük dişlinin maksimumuna ayarlıyoruz. Zinciri küçükten büyüğe alırken sadece pedal 10:30'daki akrep pozisyonundayken attırıyoruz. Böylece oval yapraklar attırıcı için sorun teşkil etmekten çıkıyor :p

Unutup yanlış yerde atınca dönüşte bisiklet bize biniyor :)
Niye kuzu kuzu uygun dişli almıyoruz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Merhaba arkadaşlar,

yol bisikletlerinin yarışlarında maksimum 2 dişli mi kabul ediliyor? 3 dişli olduğunda eşitlik dağıldığı için yasak mı?
 
11-30 ve 52-36 dişli oranından 11-34 ve 50-34 dişli oranlarına geçiş yaptım.
Ruble büyüdüğü için kadans bir hayli arttı, aynakol küçüldüğü için de hızım düştü.
Düz yolda en fazla 40-45 km/h yapmak benim için yeterli. Zaten onu da nabzın izin verdiği müddetçe yapabiliyorum.
Önemli olan tırmanışların yumuşaklığı ve uzun turlar yapabilmekti. Bu geçiş oldukça mantıklı olmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Merhaba arkadaşlar,

yol bisikletlerinin yarışlarında maksimum 2 dişli mi kabul ediliyor? 3 dişli olduğunda eşitlik dağıldığı için yasak mı?

Bildiğim kadarı ile bir sorun çıkarmaz. Granfondo tarzı yarışmalarda bakmazlar zaten. Federasyon yarışlarında ise sadece genç, yıldız kategorilerin dişlilerinde belli statüler oluyor. Ama zaten genellikle yol bisikletleri 2 dişli aynakol yaprağına sahiptirler. (bazı modeller hariç)
 
Sürekli kullandığım bisikletimde 52-36 aynakol ve 11-28 ruble (her ikisi de 105) var. Geçen haftasonu bisikletim biraz dağınık olduğundan (kafamda değişik projeler dönüyor) üzerinde 50-36 aynakol 11-34 ruble (her ikisi de Claris) olan bisikletimi aynı güzergahta kullandım. Önceden hayatı sorguladığım bazı yokuşlarda zincir mi attı acaba diye aynakola bakma ihtiyacı hissettim.
52-36 ve 11-28 bana ağır geldiğinden rubleyi 11-30 la değiştirdim. 11-28 i de temizleyip trainerda kullandığım janta taktım. Bir de bunu deneyelim bakalım.
WhatsApp Image 2022-11-30 at 10.21.07.jpegWhatsApp Image 2022-11-30 at 10.21.06.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Aynı değişimi yapmış biriyim ben de geçen yaz. 11li sistemlerde 34 lü rublelerin dişli oranları çok kötü. 30 büyük oranda yeterli geliyor. Çok uzun ve sert yokuşlarda(Kartepe, Feslikan, Uludağ vb) yeni 12li sistemin 34lü rublesi hayat kurtarıcı olabilir.
Sürekli kullandığım bisikletimde 52-36 aynakol ve 11-28 ruble (her ikisi de 105) var. Geçen haftasonu bisikletim biraz dağınık olduğundan (kafamda değişik projeler dönüyor) üzerinde 50-36 aynakol 11-34 ruble (her ikisi de Claris) olan bisikletimi aynı güzergahta kullandım. Önceden hayatı sorguladığım bazı yokuşlarda zincir mi attı acaba diye aynakola bakma ihtiyacı hissettim.
52-36 ve 11-28 bana ağır geldiğinden rubleyi 11-30 la değiştirdim. 11-28 i de temizleyip trainerda kullandığım janta taktım. Bir de bunu deneyelim bakalım.
297874 dosyayı görüntüle297875 dosyayı görüntüle
 
Tiagra setli bisikletimde 52/36 aynakol ve 11/28 ruble vardı. Rubleyi 11/34 yaptım uzun bacak arka vites bulamadım bulduklarımda absürt derecede pahalıydı bende uzatma halkasıyla yoluma devam ediyorum son uludağ tırmanışımda ne kadar yerinde bir değişiklik olduğunu bir kez daha gördüm.

Üreticiler 11/28 rubleden üstünü koymamak için sözleşmiş gibiler bisikletimi değiştirmek icap ederse 11/34 rubleden devam edeceğim .
1669798846222.png1669798846222.png
 
Tiagra setli bisikletimde 52/36 aynakol ve 11/28 ruble vardı. Rubleyi 11/34 yaptım uzun bacak arka vites bulamadım bulduklarımda absürt derecede pahalıydı bende uzatma halkasıyla yoluma devam ediyorum son uludağ tırmanışımda ne kadar yerinde bir değişiklik olduğunu bir kez daha gördüm.

Üreticiler 11/28 rubleden üstünü koymamak için sözleşmiş gibiler bisikletimi değiştirmek icap ederse 11/34 rubleden devam edeceğim .
297886 dosyayı görüntüle297886 dosyayı görüntüle
Tiagra 12/28 11/28 yok. Bence aynakolu 50/34 yapmak çok daha mantıklı
 
Yol bisikletine geçmeden önce en çok kafama takılan şeylerden biri dişli oranlarıydı. MTB tecrübemden yola çıkarak yol dişli oranları ve mevcut kondisyon durumum ile yokuş çıkamayacağımdan neredeyse emindim. Bir şekilde 11-40 ruble takmalıyım diye düşünüyordum. Yol bisikleti aldıktan sonra iki tür arasında dişli oranlarını doğrudan karşılaştırmanın büyük bir hata olduğunu anladım. Aradaki fark yol lehine inanılmaz boyutta. Önce 11-40 dan vazgeçip 11-34 takmayı düşündüm. Sonra 11-32 de karar kıldım. Bisikleti aldıktan kısa bir süre sonra 11-28 105 olan rubleyi 11-32 ultegra ile değiştirdim. Kondisyonu çok çok kötü olmayan kimsenin 52-36 11-32 takım ile sorun yaşayacağını sanmıyorum. Tabi bunu 9-9.5kg civarı bir yol bisikleti ve 80kg altı bir sürücü için söylüyorum.

11-34 yerine 11-32 ye karar verme sebebim yeterli olacağını düşünmem ve 11-34 ün sadece iki diş artış için fazlaca ağırlaşması oldu. İki diş için yapı değişiyor ve ağırlık yaklaşık 60g artıyor.

11-28 105'den 11-32 ultegra'ya geçişte ağırlık artışı sadece 10g oldu. O da Shimano yerine KMC zincir takınca telafi edildi zaten.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Herkese iyi akşamlar, öncelikle yeni yılımız umarım hepimiz için beklediğimizden güzel geçer.

Bir konuda sizlerin değerli bilgilerine ihtiyacım var.
Bir katlanır bisiklet yükseltiyorum. İşe 12-32 rubleyi 11-34le değişerek başladım. Önde standart 52lik aynakol var. Bu yükseltmeden bile tahminimin üzerinde verim aldım.

Sonraki adımlarım jant göbekti, ama burada dilediğim ürünlere ulaşamadım o nedenle askıya aldım.

Şimdi niyetim 8 vitesli bisikletimi 3x8 olarak yükseltmek.

Bunun için tüm seti Claris olarak düşündüm.
50-39-30 aynakol, aktarıcı, vites kolu.

Aktarıcı, zincir, göbek vs derken 4000 gibi bir hesap çıkıyor. Sormak istediğim iki konu var:

1- bütçe konusunda çok sorun yok ama 30x34, 50x11'den alacağım verim bu maliyete girmeye değer mi?

2- biraz daha ekonomi yapayım desem aynakolda 48-38-28 oranlarına sahip sanırım altus, daha ekonomik bir aynakol tercih etsem 52'ye oranla 48 ile hızım çok azalır mı?


bu da konudan biraz bağımsız bonus soru: tüm sistem claris, vites kolu claris olmak şartıyla aynakol ve ön aktarıcı altus, acera gibi daha ekonomik bir model tercih etsem acaba mekanik işleyişte sorun yaşar mıyım. Bu da ayrı bir soru işareti bende.

Şimdiden ilginiz için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Yokus icin boyle bir guncelleme yapacaksaniz sanirim. Bende carraro 121 var 20*1.75 lastik en dusuk viteste (on ve arka 28,) yokus cikarken bile pedal sert degil ancak az guclu basinca burnu kalkiyor. Ayakta surmek icin de cok yumusak. Agir viteste ayakta cikmak daha iyi olabilir. Asiri yokusunuz yoksa cok asagilari hedef almayin bence. Ben gecen hafta shwalbe !araton 20*1.5 lastige gectim bisiklet cok fark etti. Ben de rublemi kasete cevirmek istiyorum yakin zamanda. Siz nasil fark yasadiniz ruble defisince?
 
12-32den 11-34e geçince pedalın boşa dönme olayım kalmadı, ayrıca yokuş performansı çok arttı. Tabi lastikleri ben de 1.75'ten 1.50ye geçirmiştim, onun da bir miktar etkisi olmuştur mutlaka.
 
Trekking bisikletten yol bisikletine geçmeden evvel yokuşları nasıl çıkacam diye kara kara düşünürdüm boşuna endişelenmişim ilk denememde kendi kişisel rekorlarımı geçtim
 
  • Beğen
Tepkiler: safex
12-32den 11-34e geçince pedalın boşa dönme olayım kalmadı, ayrıca yokuş performansı çok arttı. Tabi lastikleri ben de 1.75'ten 1.50ye geçirmiştim, onun da bir miktar etkisi olmuştur mutlaka.
Kendimi düzeltiyorum katlanır bisiklette "gidon" ayakta yokuş çıkmaya engel (ya da göbek =) )
 
  • Hahaha
Tepkiler: nhtpkl
malesef göbek yokuşu çekilmez hale getiriyor en kral dişli oranı olsa da :) :koptum:
 
Geri