Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz yolda yaptığınız maksimum hız?

50 yaşıma gelmeme rağmen 1500 watt peak power (1 sn) ile her sprintte düz yolda 60 km hıza çıkabiliyorum, arada sprint antrenmanı yaptığım için sayılardan eminim, bisikletine kapışırız "yok inanmam" diyene :).

Pro'ların farkı nedir diyen olursa, onlar 5-6 saatlik yarışlarda onlarca büyük eforların ardından bu hızlara çıkabiliyor, biz faniler için mümkün değil. Keza son 10-20 km boyunca kaçışları engellemek isteyen sprint trenlerinin gölgesinde gidebilmek bile büyük bir aerobik adaptasyon gerektirir. Zor olan son 10-20 km boyunca o tempoya dayanmak ve onun ardından sprintte rakibi yemek, öncesinde çıkılan yokuşları saymadık daha. Bunu zorluğunu en iyi TUR'daki sporcularımız bilir, geçen hafta sprint etaplarındaki klasmanlar her şeyi anlatıyor.
 
Scudo
Bu cümleyi yazan sensin. Ya yalan yanlış şey yazmayacaksın. Ya da yanlış olduğu gösterilince bozulmayacaksın. Proların maksimum depar hızları 60 km falan değil. Bi de çok alakalıymış gibi araç arkası hız rekorunu, veya bisikletin komple aero kapsül içinde olduğu rekorları söylemişsin. Hey allahım yarabbim...

Bilip bilmeden yazma. Veya yaz, bozarız sıkıntı değil :huhuu:

Ne ukala ne kendini beğenmiş bir tipin ya sen? Her konuya balıklama atlıyorsun.. Bir de ithamlar efsane.. Bozarız falan.. Tam boş Bi adamsın bomboş..sokak röportajlarındaki çomarlar gibi ötüp duruyorsun.. Yorumları anlamadan okumadan, ha, yazan şu arkadaş mı? Hemen gireyim salça olayım modundasın.. Bozulan bir şey yok senin yıllar önceden kafan dışında.. Bozdum zannedersin sen şimdi 😁..

Ben dedim ki, (bak senin seviyene iniyorum, anla diye) arkadaşlarımız yazmışlar ben 55 yaptım, ben 60 yaptım ben 70yaptım. Maşallah helal.. Sonra demişim ki, ben kıytırık salcano ile 47-50 km leri gördüm.. Ama baktım ki yarışlardaki profesyoneller bile 60 ın üstünde sprintle bitirmiyor.. Elbette bu adamlar 150-200-250 km devirip son can havliyle basıyorlar.. Elbette ama her anlamda tam proflar bile yarışlarda sprint ile bu değerleri kolay görmüyor.. Bunu anlatmaya çalışmışım. Ama senin kafanın çalışma şeklini çözemedim hala, şöyle anlamış olmalı beynin, ben demişim ki" en fazla 60km yapıyorlar." böyle bir şey demiş miyim? Hayır.. Hatta 33,35 km hızlarla biten sprintler bile var.. Sen şimdi göster dersin, yaz youtube da var.. Ama senin salça olduğun konuya göre 50-60 km hızlar normal hızlar bu seviyeler için.. Sonra tt bisiklet lerin ortalama hızları örnek verilmiş.. Ben de o tt ler bambaşka bir olay onu örnek alıyorsak düz hız konusunda benim verdiğim 2 örnek de mantıklı kabul görebilir.. Ne var bunda? Bu mu senin takıntın? Yok kılsın, onu biliyoruz da bilime bari kıl olma..
 
@SerdarCYCoo2Bursa Balıklama bir giriş olacak belki ama 33 35 km ile biten sprintten bir örnek alabilir miyim merak etttim şahsen.Ayrıca 185 boyunda 85 kilo civarında bir bisikletçiyim düz yolda 50 55 km'lere anlık olarak çıkabilirim. Bir pro düz bir finişte çok rahat 60 km üstüne çıkabilir.
 
Ben 30 un üstüne çıkınca denge kaybı yaşıyorum, siz de de oluyor mu?
 
50 yaşıma gelmeme rağmen 1500 watt peak power (1 sn) ile her sprintte düz yolda 60 km hıza çıkabiliyorum, arada sprint antrenmanı yaptığım için sayılardan eminim, bisikletine kapışırız "yok inanmam" diyene :).

Pro'ların farkı nedir diyen olursa, onlar 5-6 saatlik yarışlarda onlarca büyük eforların ardından bu hızlara çıkabiliyor, biz faniler için mümkün değil. Keza son 10-20 km boyunca kaçışları engellemek isteyen sprint trenlerinin gölgesinde gidebilmek bile büyük bir aerobik adaptasyon gerektirir. Zor olan son 10-20 km boyunca o tempoya dayanmak ve onun ardından sprintte rakibi yemek, öncesinde çıkılan yokuşları saymadık daha. Bunu zorluğunu en iyi TUR'daki sporcularımız bilir, geçen hafta sprint etaplarındaki klasmanlar her şeyi anlatıyor.
Hocam ben geçen sene 1.000 watt ve üzerine 1-2 saniyeliğine çıkabiliyordum. Bu sene 1.000 watt hiç göremedim. Fakat; FTP değerim daha yüksek ve uzun sürelerde geçen seneye göre daha yüksek wattlarda gidebiliyorum. Bu nedendir? Ayrıca Önceden Zone4'te 20 dk sürdüğüm zaman çatlardım ama şimdi 1 saat üzeri zone4 gittiğim bile oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Hocam ben geçen sene 1.000 watt ve üzerine 1-2 saniyeliğine çıkabiliyordum. Bu sene 1.000 watt hiç göremedim. Fakat; FTP değerim daha yüksek ve uzun sürelerde geçen seneye göre daha yüksek wattlarda gidebiliyorum. Bu nedendir? Ayrıca Önceden Zone4'te 20 dk sürdüğüm zaman çatlardım ama şimdi 1 saat üzeri zone4 gittiğim bile oldu.
Beni heryerden engellediğin için olabilir 😂😂
 
Hocam ben geçen sene 1.000 watt ve üzerine 1-2 saniyeliğine çıkabiliyordum. Bu sene 1.000 watt hiç göremedim. Fakat; FTP değerim daha yüksek ve uzun sürelerde geçen seneye göre daha yüksek wattlarda gidebiliyorum. Bu nedendir? Ayrıca Önceden Zone4'te 20 dk sürdüğüm zaman çatlardım ama şimdi 1 saat üzeri zone4 gittiğim bile oldu.
Peak power benimde 1000 üzeri çıkmadı bu sene henüz. Sebebi ise son 1 senede hiç core antrenmanı yapmadım yani squad falan yaparak kasları güçlendirmedim diğer antrenmanlara ek olarak. İrfan hoca kadar bilgim yok ama zone4 olayının vo2max değerlerinin artmasından kaynaklandığını düşünüyorum.
 
Hocam ben geçen sene 1.000 watt ve üzerine 1-2 saniyeliğine çıkabiliyordum. Bu sene 1.000 watt hiç göremedim. Fakat; FTP değerim daha yüksek ve uzun sürelerde geçen seneye göre daha yüksek wattlarda gidebiliyorum. Bu nedendir? Ayrıca Önceden Zone4'te 20 dk sürdüğüm zaman çatlardım ama şimdi 1 saat üzeri zone4 gittiğim bile oldu.

Bunun çok sebebi olabilir. Açıkçası en doğru yorum verilerin (power + nabız gibi) analizi ile belli olur. Akut ve kronik antrenman yükleri, antrenman stres dengesi gibi parametreler ile birikimli güç tablosu zaman cetvelinde güzel fikir veriyor. Zaten bisiklet üstünde performans artık bunların yardımıyla optimize ediliyor. Ezbere konuşmak zor o yüzden. FTP buzdağının ucu sadece, farklı sürelerde kritik güç (CP 3, 7, 12, 30) verilerine de bakmak lazım. Her sene aerobik olarak %1-2 gerileme de var tabi yaş aldıkça. Dinlenme (recovery) konusu da en az antrenman kadar önemli. Form = Fitness - Fatigue.

Ama ezbere konuşayım dersen: Kuvvet kaybı denebilir, patlayıcı güç ile doğru orantılı Pmax. Kas kaybı, kötü beslenme veya kuvvet antrenmanı eksikliği en başta şüphe edileceklerdir. Geçtiğin km ve antrenman şekline göre vücut farklı bir yöne adapte oluyor. Endurans üzerine gidersen vücut ona evriliyor, sprint çalışmıyorsan o gücü kaybediyorsun. FTP değerinde daha uzun gidiyor olman ""enerji ekonomisi" yönünde gelişimin işareti. Pmax denediğin gün, yer, zaman, dinlenme durumun da bu sayıyı çok etkiler.

Kafanızı karıştırmak istemem ama Bisiklet Antrenörü adayı arkadaşlara artık GoldenCheetah ve TrainingPeaks ile girişiyorum :harika: Dünya bu dili konuşuyor, bu branşta geride olmamızın en baştaki sebeplerinden biri de bu düzeye geçememiş olmak.

Sayılarla konuşmak güzeldir, güçlü yönlerin, zayıf yönlerin, hangi dönem formda zirve yaptığın, hangi dönemlerde kendine işkence ettiğin gün gibi görünüyor. Özel hedefi olanlar için büyük nimet, ama zaman, kafa ve bilgi yatırmak lazım.

Bana sporcu gelip "Hocam ne zaman zone 2 antrenmanlarını bırakıp intensity çalışmalıyım?" dediğinde Aerobic Decoupling verisine bakıyorum, düz yolda nabız ve power verisi paralel görünüyorsa kavga gürültü olmuyor, bilime dayanıyoruz, ikna etmek için somut bir yol oluyor. Zira sporcu "neden" sorusunu hep soruyor :)

pow.jpg

Haziran power profile.jpg
 
Son düzenleme:
Bunun çok sebebi olabilir. Açıkçası en doğru yorum verilerin (power + nabız gibi) analizi ile belli olur. Akut ve kronik antrenman yükleri, antrenman stres dengesi gibi parametreler ile birikimli güç tablosu zaman cetvelinde güzel fikir veriyor. Zaten bisiklet üstünde performans artık bunların yardımıyla optimize ediliyor. Ezbere konuşmak zor o yüzden. FTP buzdağının ucu sadece, farklı sürelerde kritik güç (CP 3, 7, 12, 30) verilerine de bakmak lazım. Her sene aerobik olarak %1-2 gerileme de var tabi yaş aldıkça. Dinlenme (recovery) konusu da en az antrenman kadar önemli. Form = Fitness - Fatigue.

Ama ezbere konuşayım dersen: Kuvvet kaybı denebilir, patlayıcı güç ile doğru orantılı Pmax. Kas kaybı, kötü beslenme veya kuvvet antrenmanı eksikliği en başta şüphe edileceklerdir. Geçtiğin km ve antrenman şekline göre vücut farklı bir yöne adapte oluyor. Endurans üzerine gidersen vücut ona evriliyor, sprint çalışmıyorsan o gücü kaybediyorsun. FTP değerinde daha uzun gidiyor olman ""enerji ekonomisi" yönünde gelişimin işareti. Pmax denediğin gün, yer, zaman, dinlenme durumun da bu sayıyı çok etkiler.

Kafanızı karıştırmak istemem ama Bisiklet Antrenörü adayı arkadaşlara artık GoldenCheetah ve TrainingPeaks ile girişiyorum :harika: Dünya bu dili konuşuyor, bu branşta geride olmamızın en baştaki sebeplerinden biri de bu düzeye geçememiş olmak.

Sayılarla konuşmak güzeldir, güçlü yönlerin, zayıf yönlerin, hangi dönem formda zirve yaptığın, hangi dönemlerde kendine işkence ettiğin gün gibi görünüyor. Özel hedefi olanlar için büyük nimet, ama zaman, kafa ve bilgi yatırmak lazım.

Bana sporcu gelip "Hocam ne zaman zone 2 antrenmanlarını bırakıp intensity çalışmalıyım?" dediğinde Aerobic Decoupling verisine bakıyorum, düz yolda nabız ve power verisi paralel görünüyorsa kavga gürültü olmuyor, bilime dayanıyoruz, ikna etmek için somut bir yol oluyor. Zira sporcu "neden" sorusunu hep soruyor :)

286478 dosyayı görüntüle

286479 dosyayı görüntüle
Sayısal veri üzerinden antrenman konusunda size katılıyorum hocam. (link) u kullanmaya başladım bi'kaç ay önce. Bakıyorum fakat bir çıkarım elde edemiyorum. En fazla fitness fatigue değerlerine falan bakıyorum. Son antrenmanla durumum bu şekilde

1650306813005.png
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve lrfan
Sayısal veri üzerinden antrenman konusunda size katılıyorum hocam. (link) u kullanmaya başladım bi'kaç ay önce. Bakıyorum fakat bir çıkarım elde edemiyorum. En fazla fitness fatigue değerlerine falan bakıyorum. Son antrenmanla durumum bu şekilde

286481 dosyayı görüntüle
Cep telefonumdan istediğim gibi göremiyorum, bir ara bilgisayardan tekrar bakarım ama gördüğüm kadarıyla yorgunluk önde gidiyor. Burada göremeyeceğimiz şey belki de kuvvet antrenmanların eksikliğidir, yani bisiklet dışında yapacağın kuvvet egzersizleri ve bununla birlikte Sprint antrenmanları önemli, eğer anlık gücünü artırmak istiyorsan. Bir fırsat bulup daha detaylı gözlemlemek ve konuşmak lazım tabi
 
teknik konularda detaylı bilgim olmadığı için strava’nın intensity tavsiyesine uymaya çalışıyorum, gerçekten de o hafta için tavsiye edilen aralığın üzerine çıktığım zamanlar kendimi yorgun hissediyorum. bu veri de her hafta fitness seviyesine göre artıp azalabiliyor.
B438039A-8791-415E-BDC4-5BC8A0BD1AC3.png
mümkün mertebe resimdeki kesikli çizgi aralığında kalmaya gayret ediyorum. bu hafta 220’ye çıktı mesela dip seviye. düzenli sürdükçe artıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Sözüm kaldırımda bisiklet sürmenin yasal olmadığı için kısa süreliğine için bile kaldırıma çıkmayanlara.Yasal olmayan hızlara çıkmakta sakinca görmemeleri tezat olmuş.
 
Asla durma fatih, bizim türk sporcuyla sohbet ediyor Dakika 1:50 de. 20 dakika boyunca pelaton 65 le gittik diyor. Bence konu tartışmaya kapalı :)
 
Asla durma fatih, bizim türk sporcuyla sohbet ediyor Dakika 1:50 de. 20 dakika boyunca pelaton 65 le gittik diyor. Bence konu tartışmaya kapalı :)

dediği yer sanırım şu segment civarı... Arada anlık %10 çıkış da olan bi segmenti 54 ortalamayla geçiyorlar...
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatihgok
Sözüm kaldırımda bisiklet sürmenin yasal olmadığı için kısa süreliğine için bile kaldırıma çıkmayanlara.Yasal olmayan hızlara çıkmakta sakinca görmemeleri tezat olmuş.
Abi sen yasal olan sınırlarda şehir içi trafikte bisiklet sürmeye çalış bak başına neler geliyor. Az da olsa o trafiğin akışına ayak uydurama da gör.

@Anonim Çok beğendiysen cümleden ne mana çıkardığını açıkla da herkes aydınlansın. Olmadı seni kedi sever bisikletçiler başlığı altına geri uğurlayalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsa DEMİRKOL
@Adil ÜNALDI Bana bulaşmayın siz bi uzak durun artık ama oldu mu? Yeterince açıklayıcı cümleyle anlatılmış yukarıda daha neyini açıklayayım? :komik: Diyor ki " Sözüm kaldırımda bisiklet sürmenin yasal olmadığı için kısa süreliğine için bile kaldırıma çıkmayanlara.Yasal olmayan hızlara çıkmakta sakinca görmemeleri tezat olmuş."
 
Abi sen yasal olan sınırlarda şehir içi trafikte bisiklet sürmeye çalış bak başına neler geliyor. Az da olsa o trafiğin akışına ayak uydurama da gör.

@Anonim Çok beğendiysen cümleden ne mana çıkardığını açıkla da herkes aydınlansın. Olmadı seni kedi sever bisikletçiler başlığı altına geri uğurlayalım.
Şehir içinde araçla ortalamamin hiç 15 geçtiğini görmedim.
 
Geri