Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz yolda yaptığınız maksimum hız?

1-Grafikte 2. İşaretlediğiniz kısımdaki eğim neredeyse yok denilecek kadar az o yüzden bunu ihmal edilebilir olarak görüyorum.

2- 1. Grafikte ise eğim arttıkça hızımında artmış olduğu ve inişe geçildikçe hızımın azaldığı net bir şekilde görülüyor.

En son dediğinize gelecek olursak grafik hız-zaman grafiği olmadığı için onun üzerinden dakika dakika veri gösterecek halim yok.Sadece sürüş esnasında yaptığımız analizde 2 dakika civarında böyle bir tempoda sürdüğümüzü gördük.
Hocam bu kadar uzun uzun yazıp laf anlatacağınıza strava linkini buraya atsanız da konu kapansa çok daha güzel olmaz mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Scudo
Hocam bu kadar uzun uzun yazıp laf anlatacağınıza strava linkini buraya atsanız da konu kapansa çok daha güzel olmaz mı?
Gerekli konuşmaları özel mesaj yolu ile hallettik.Yine de öneriniz için sağ olun
 
Maksimum hız heveslisi arkadaşlara küçük bir uyarı bisiklet freni sizi durdurmaz sadece yavaslatır. Hele akan trafikte aracın yayanın cirit attığı yollarda önce güvenlik. Ha o hız arzusu illa tatmin edilecek biliyorum sabahin erken saatlerinde boş etrafı güvenli bir güzergah olsun bari en azindan. O ince tekerler kaymaya başladığı salisede yapabileceğiniz tek sey kontrollü dusebilmek için dua etmek olacak.
Yarışlarda yok güvenliği var , ayrıca akan trafik yok olasi kazada sağlık hizmeti var. Bireysel olarak kendinizi gereksiz risklerin içine sokmayın derim.
45 km sonrası benim için yavaşlama hızı, en azından daha fazla hizlanmaya izin vermem. Düzde zaten bacaklari yırtsam şehir bisikletim ile ulaşabileceğim hız 40 km vardir yoktur.
Kusura bakmayın da katılmıyorum. Bazı yokuşlar gelir 45 le ineceğim derken pabuçları ve jant yüzeyini aşırı ısındırırsınız. Gerektiği zaman da frenler elinizin altında boşa çıkar ve istenmeyen sonucu o zaman görürsünüz. Hız meraklısı değilim. Gerektiği yerde fren yapılıp gerektiği yerde salmanın doğru olduğunu savunuyorum.

İkinci olarak bisiklet freni durdurmaz ifadesi yanlış. Kaliteli ve temiz pabuçlar kullanırsanız, jant yüzeyi de uygun olursa neden durdurmasın? Tecrübeli bir bisikletçi(yol, mtb farketmez) nasıl durması veya yavaşlaması gerektiğini iyi bilir.

Üçüncü olarak "o ince tekerlerin kayması" ifadesine takıldım. Ben de yol bisikletine başlamadan önce çok tehlikeli olduğunu düşünürdüm. Başladıktan sonra gördüm ki temiz asfaltta en az mtbler kadar yol tutabiliyor(ıslakta dahi). Kaliteli ve taze lastikler neden kaysın? Bisiklet üstünde saçma sapan hareketler yapılmadığı sürece bisikletin kontrolden çıkması zordur.

Bence bu kadar emin konuşmadan önce hepsini teker teker tecrübe etmelisiniz. Sizi tanımıyorum belki çok iyi bir bisikletçi olabilirsiniz. Yazdıklarınızdan rahatsız olduğum yerleri belirtme ihtiyacı duydum. Saygılar.
 
Kusura bakmayın da katılmıyorum. Bazı yokuşlar gelir 45 le ineceğim derken pabuçları ve jant yüzeyini aşırı ısındırırsınız. Gerektiği zaman da frenler elinizin altında boşa çıkar ve istenmeyen sonucu o zaman görürsünüz. Hız meraklısı değilim. Gerektiği yerde fren yapılıp gerektiği yerde salmanın doğru olduğunu savunuyorum.

İkinci olarak bisiklet freni durdurmaz ifadesi yanlış. Kaliteli ve temiz pabuçlar kullanırsanız, jant yüzeyi de uygun olursa neden durdurmasın? Tecrübeli bir bisikletçi(yol, mtb farketmez) nasıl durması veya yavaşlaması gerektiğini iyi bilir.

Üçüncü olarak "o ince tekerlerin kayması" ifadesine takıldım. Ben de yol bisikletine başlamadan önce çok tehlikeli olduğunu düşünürdüm. Başladıktan sonra gördüm ki temiz asfaltta en az mtbler kadar yol tutabiliyor(ıslakta dahi). Kaliteli ve taze lastikler neden kaysın? Bisiklet üstünde saçma sapan hareketler yapılmadığı sürece bisikletin kontrolden çıkması zordur.

Bence bu kadar emin konuşmadan önce hepsini teker teker tecrübe etmelisiniz. Sizi tanımıyorum belki çok iyi bir bisikletçi olabilirsiniz. Yazdıklarınızdan rahatsız olduğum yerleri belirtme ihtiyacı duydum. Saygılar.
Merhaba;
Fren bisikleti de otobüsü de durdurmaz diye ifademi genisleteyim. Otomobilde belli durma mesafelerine alışmış insanlarız ayni seyi bisikletten beklersek başımız ağrır. Bisiklet tabi frenle durur ama makul hızlarda ötesinde durmaz sadece yavaşlarız. Ifadem biraz bu maksatla idi . Kisa tutunca tabibyeteeince anlaşılmıyor.
O ince tekerle derken mtb , yol şehir ayirmadim. Zaten 40 mm teker ile 25 mm teker arasinda 15 mm var . Bu tekerler kaymaya başladı mı yapacak bir sey kalmıyor. Mesele o noktaya gelmemek. Yoksa kişisel olarak sehir bisikletimde 28 mm 80 ps lasriklerle hoplaya ziplaya geziyorum. Tabiki normal kosullarda duzde yada virajda kaymıyorlar. Ama her seyin bir limiti var orayı aşıp kaydınız .yerdesiniz. ifademden bu anlasiliyor olmasi lazim.
Her sporcunun belirli bir guvem aralığı var. Benim ki 45 diyelim. Bayir aşağı bu hızı asmiyorum diye balatalarimdan duman çıktığını hatırlamıyorum. Zaten bir balata kac tl ki. Güven verecek hızı aşmamak balatamın erken bitmesinden daha önemlidir diye düşünüyorum.
Profesyonel bir sporcu değilim. Forumdaslara göre km de azdır. Ama benzeri hız başlıklarında güvenliğe dikkati çekebilmeyi de önemsiyorum.
Nazik farklı bakışıniz için teşekkür ederim.
 
Peki düz yolda uzun süreler yüksek hızlı gitmek için yüksek nabız ve yüksek hız antremanları mı gerekiyor yoksa zone2 dediğimiz nabız aralığında dayanıklılık artırıcı sakin tempolu antremanlar mı?
 
Peki düz yolda uzun süreler yüksek hızlı gitmek için yüksek nabız ve yüksek hız antremanları mı gerekiyor yoksa zone2 dediğimiz nabız aralığında dayanıklılık artırıcı sakin tempolu antremanlar mı?
Interval antremanları + üst vücut alt vücut kuvvet antremanları + zone 2 dayanıklılık antrenmanları
 
50 km/sa hıza çıkabiliyorum.TÜİK'te çalışan komşumuz 25 tir o deyo. :ssrtcbya:
 
Peki düz yolda uzun süreler yüksek hızlı gitmek için yüksek nabız ve yüksek hız antremanları mı gerekiyor yoksa zone2 dediğimiz nabız aralığında dayanıklılık artırıcı sakin tempolu antremanlar mı?

Zone 2 antrenmanı tabiiki gerekli ancak tek başına yeterli değil. Vo2max intervallleri yaparak yüksek nabızda belirli sürelerde kalmaya alışman gerek. Bunun yanında Aerob ve yüksek aerob antrenmanları yaparak laktak asit eşiğini yükseltmelisin. Ek olarak Eray beyin belirttiği gibi alt+üst vücut kuvvet antrenmanları da gerekli.
 
...bisiklet freni sizi durdurmaz sadece yavaslatır...

Bu tam olarak ne demek? Bir mecaz varsa anlamadım. Yavaşlattıkça zaten durdurmuyor mu, yavaşlamakta olan nesne finalde durmaz mı? "Yeterince çabuk durdurmaz" anlamında mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Bu tam olarak ne demek? Bir mecaz varsa anlamadım. Yavaşlattıkça zaten durdurmuyor mu, yavaşlamakta olan nesne finalde durmaz mı? "Yeterince çabuk durdurmaz" anlamında mı?
Bahsedilmek istenilen sanıyorum frenleme mesafesi ile alakalı. Yeterince çabuk durdurmaz anlamı da çıkar.
 
Evet arkadaslar. Anladığıniz gibi durdurmaz derken yeterince çabuk duramazsıniz. Hele daha hizliysaniz hele de ters bir durumda kalirsaniz. Hiz başlıklarından genellikle güvenliğe vurgu yapmaya çalışıyorum. 20 li 30 lu hizlarda tabi duruyoruz ama 40 km ve üstü hizlarda durma mesafesi artıyor. Buna dikkat çekmeye çalıştım. Otomobilde de böyleyim duramayacağım hizlara cikmamaya çalışırım.
 
Düz yolda 37km, eğimli yolda 60km.
 
Yüksek hız yapmayı seven arkadaşlara bir şey sormak istiyorum.
Bisikletimde drop bar yok flat bar mevcut, saatte 40kmh çıkabilmek için selenin en ucuna gelip oturuyorum ve öne doğru iyice eğilip sanki koşuyormuşum gibi bir pozisyona giriyorum. Sizce yaptığım şey yanlışmıdır? Bu pozisyona girmeden 40kmh gibi hıza ulaşamıyorum.
 
Yüksek hız yapmayı seven arkadaşlara bir şey sormak istiyorum.
Bisikletimde drop bar yok flat bar mevcut, saatte 40kmh çıkabilmek için selenin en ucuna gelip oturuyorum ve öne doğru iyice eğilip sanki koşuyormuşum gibi bir pozisyona giriyorum. Sizce yaptığım şey yanlışmıdır? Bu pozisyona girmeden 40kmh gibi hıza ulaşamıyorum.

Aero bir pozisyona giriyorsunuz. Teknik olarak yanlış olan bir şey yok ama bisikletin kontrolünün hala sizde olduğuna emin olmalısınız. 40 km/s hıza çıkcam diye kendinizi riske atmaya değmez. Tabii bir de, ne kadar uzun süre pozisyonu koruyabildiğiniz konusu var.
 
Aero bir pozisyona giriyorsunuz. Teknik olarak yanlış olan bir şey yok ama bisikletin kontrolünün hala sizde olduğuna emin olmalısınız. 40 km/s hıza çıkcam diye kendinizi riske atmaya değmez. Tabii bir de, ne kadar uzun süre pozisyonu koruyabildiğiniz konusu var.
Bugün 9 tane PR yaptım bu pozisyon sayesinde, ortalama 2km kadar 40kmh gidebiliyorum bu pozisyonda, sonra ise 30kmh düşüyor hızım yorulduğum ve nabızım 170leri gördüğü için. Yol bisikleti olsa belki daha uzun süre gidebilirim 40kmh ile.

Edit: Sadece sprint atabileceğim güvenli şehirler arası olan yollarda yapıyorum bu olayı.
 
Bugün 9 tane PR yaptım bu pozisyon sayesinde, ortalama 2km kadar 40kmh gidebiliyorum bu pozisyonda, sonra ise 30kmh düşüyor hızım yorulduğum ve nabızım 170leri gördüğü için. Yol bisikleti olsa belki daha uzun süre gidebilirim 40kmh ile.

Edit: Sadece sprint atabileceğim güvenli şehirler arası olan yollarda yapıyorum bu olayı.
arkadan esen kuvvetli rüzgardan bahsetmeyi unuttunuz sanırım.
 
arkadan esen kuvvetli rüzgardan bahsetmeyi unuttunuz sanırım.
Benim sürdüğüm yolda şuana kadar arkadan esen bir rüzgara rast gelmedim. Arkadan kuvvetli rüzgar esmiş olsa 40kmh yi 2km değil 20km giderim. :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: mdonertas
Teker boyutu ve vites oranlarını hesaba katınca, 100 kadens ile gidebileceğim max hız 44,85km/s oluyor. Stravaya göre geçen hafta düz yolda 35km/s görmüşüm, bu da 80 kadense denk geliyor. Biraz daha zorlasam 40'a yaklaşırım diye düşünüyorum ama şu an için düz yolda 40'ın üstüne çıkamam.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Geri