Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz yolda yaptığınız maksimum hız?

Sen ne zaman böyle cümleler kuracak kadar büyüdün, kondisyon sahibi oldun?
Kondisyon sahibi değilim. Arkamdan rüzgar esse 2km den daha fazla gidebilirim demek istiyorum. Sürdüğüm yolda arkadan esen rüzgara denk geldiğimi hatırlamıyorum. O 2km de 40kmh çıkabilmek için elimde ki tüm enerjiyi kullanıyorum sonra ise 30 lara geri düşüyor hızım.
 
Scudo
Kondisyon sahibi değilim. Arkamdan rüzgar esse 2km den daha fazla gidebilirim demek istiyorum. Sürdüğüm yolda arkadan esen rüzgara denk geldiğimi hatırlamıyorum. O 2km de 40kmh çıkabilmek için elimde ki tüm enerjiyi kullanıyorum sonra ise 30 lara geri düşüyor hızım.
2 km değil 20 km gidersin demişsin. arkadan gelen rüzgarla 40 ortalama 20 km yapabilecek misin? Onu soruyorum ben. Bir şey yazarken Cevapla demeden önce okuyun.
 
2 km değil 20 km gidersin demişsin. arkadan gelen rüzgarla 40 ortalama 20 km yapabilecek misin? Onu soruyorum ben. Bir şey yazarken Cevapla demeden önce okuyun.
Ben onu örnek ve misal olarak verdim, yüzde yüz giderim demedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Bugün yeni bisiklet ile 1 dakika falan deneme sürüşü yaptım dur bakim kaça çıkacak diye ve 57.5i gördüm ama bakımlarını yaptırmam lazım daha sağlıklı sonuç için. Screenshot_2022-10-10-21-48-55-99.jpg
 
Ben onu örnek ve misal olarak verdim, yüzde yüz giderim demedim.
2km 40 ile gitmek 20 km 40 ile gitmek gerçekten yol bisikleti için bile oldukça güç, hele ki senin bisiklet ile yapmak son derece güç. Yapılmaz demiyorum ama ben de başlarda anlık 30-35 km hızları gördüğümde hatta 10 sn 20 sn de gördüğümde bana sanki dakikalarca o hızlarda gidiyormuş gibi geliyordu ,sonra baktığımda ortalamalar hiç öyle demiyordu.
Sana naçizane tavsiyem hızlanmak için 1dk 5dk 20dK maksimum eforunla çevir ve bunların ölçümlerini tut ve artırmaya çalış. Hatta varsa sana yakın bir segment o segmentte kendini zorla böylelikle daha kolay takip edersin ve kendini kıyaslayabilirsin diğer sürücüler ile.
Aşağıda 2.15 km lik bir düz yol segmenti paylaşıyorum hem bu gün 36 ortalama ile hem de pr daki ortalama ile 250 watt ortalama güç 3dk lık bir sürüş gerektitriyor . Eğer sen de 40 ortalama 2 km tükenmeden sürüyorsan gerçekten çok kuvvetlisin 7170184C-06E7-4CBF-8B5F-B9BDFBC32464.png
 
Geçen gün ki sürüşümde şöyle bir hız
yakalamışım :)

29FCECA9-99B1-4732-AA4F-C420794DB55E.jpeg
 
2km 40 ile gitmek 20 km 40 ile gitmek gerçekten yol bisikleti için bile oldukça güç, hele ki senin bisiklet ile yapmak son derece güç. Yapılmaz demiyorum ama ben de başlarda anlık 30-35 km hızları gördüğümde hatta 10 sn 20 sn de gördüğümde bana sanki dakikalarca o hızlarda gidiyormuş gibi geliyordu ,sonra baktığımda ortalamalar hiç öyle demiyordu.
Sana naçizane tavsiyem hızlanmak için 1dk 5dk 20dK maksimum eforunla çevir ve bunların ölçümlerini tut ve artırmaya çalış. Hatta varsa sana yakın bir segment o segmentte kendini zorla böylelikle daha kolay takip edersin ve kendini kıyaslayabilirsin diğer sürücüler ile.
Aşağıda 2.15 km lik bir düz yol segmenti paylaşıyorum hem bu gün 36 ortalama ile hem de pr daki ortalama ile 250 watt ortalama güç 3dk lık bir sürüş gerektitriyor . Eğer sen de 40 ortalama 2 km tükenmeden sürüyorsan gerçekten çok kuvvetlisin 295565 dosyayı görüntüle
Selam, cevabın ve tavsiyen için teşekkür ederim. Kendime bir kaç adet segment buldum bunlar hep kısa 1-2km lik segmentlerden oluşuyor. Bu segmentlere girdiğimde elimde ne var ise basıyorum tabi segmenti bitirdikten sonra benim pilim de bitmiş oluyor. Kullandığım hibrit bisiklet zaten hız yapmaya el verişli bir bisiklet değil çünkü rüzgarı kafadan yemeğe çok açık. Güçlü bacaklara sahip olduğum söylenemez çünkü bu hobide yeniyim.
1,5km lik bir segmentten bir örnek göstermem gerekir ise böyle.
Hız sensörü olmadığı için avg hızdan 1 eksi olarak ölçüyor doğal olarak. (Bunu bizzat test ettim hız sensörü daha iyi ortalama hızı veriyor gps e göre)
5dk lık efor sarf edemiyorum şuanlık çünkü 1-2km den sonrası acayip yoruyor tabi ileride neden olmasın şuanda *toyum* denilebilir.
1665482542760.png

Bu ise uzun turlarımdan bir tanesi.
1665482588573.png
 
Selam, cevabın ve tavsiyen için teşekkür ederim. Kendime bir kaç adet segment buldum bunlar hep kısa 1-2km lik segmentlerden oluşuyor. Bu segmentlere girdiğimde elimde ne var ise basıyorum tabi segmenti bitirdikten sonra benim pilim de bitmiş oluyor. Kullandığım hibrit bisiklet zaten hız yapmaya el verişli bir bisiklet değil çünkü rüzgarı kafadan yemeğe çok açık. Güçlü bacaklara sahip olduğum söylenemez çünkü bu hobide yeniyim.
1,5km lik bir segmentten bir örnek göstermem gerekir ise böyle.
Hız sensörü olmadığı için avg hızdan 1 eksi olarak ölçüyor doğal olarak. (Bunu bizzat test ettim hız sensörü daha iyi ortalama hızı veriyor gps e göre)
5dk lık efor sarf edemiyorum şuanlık çünkü 1-2km den sonrası acayip yoruyor tabi ileride neden olmasın şuanda *toyum* denilebilir.
295571 dosyayı görüntüle

Bu ise uzun turlarımdan bir tanesi.
295572 dosyayı görüntüle
Güzel ortalamalar bunlar, hepimiz toyuz sadece bazen bazılarımız daha çok antrenmanlı oluyor o kadar. 5dk efor da yorulabilirsin ama enerjini tasarruflu kullanıp yine maks 20 dk ını zorlayabilirsin, tüm bu zorlamaların tükenmeden arada dinlenip tekrar basabileceğin seviyede olmalı, çok güzel takip ediyorsun gelişimini ve anladığım kadarıyla hızlanmak da istiyorsun, bu süreçte en önemli şey verilerini takip edip kendini yavaş yavaş zorlamak. Sürekli düzenli ve bi sert bi yumuşak bir antrenman programı uygulayabilirsin en basit hali ile.
 
Selam, cevabın ve tavsiyen için teşekkür ederim. Kendime bir kaç adet segment buldum bunlar hep kısa 1-2km lik segmentlerden oluşuyor. Bu segmentlere girdiğimde elimde ne var ise basıyorum tabi segmenti bitirdikten sonra benim pilim de bitmiş oluyor. Kullandığım hibrit bisiklet zaten hız yapmaya el verişli bir bisiklet değil çünkü rüzgarı kafadan yemeğe çok açık. Güçlü bacaklara sahip olduğum söylenemez çünkü bu hobide yeniyim.
1,5km lik bir segmentten bir örnek göstermem gerekir ise böyle.
Hız sensörü olmadığı için avg hızdan 1 eksi olarak ölçüyor doğal olarak. (Bunu bizzat test ettim hız sensörü daha iyi ortalama hızı veriyor gps e göre)
5dk lık efor sarf edemiyorum şuanlık çünkü 1-2km den sonrası acayip yoruyor tabi ileride neden olmasın şuanda *toyum* denilebilir.
295571 dosyayı görüntüle

Bu ise uzun turlarımdan bir tanesi.
295572 dosyayı görüntüle
Naçizane tavsiyem kadansınıza biraz daha dikkat edin derim, 90 km gibi mesafede(genelde yol düz gibi görünüyor)yani 252 elevetion ile 25,4 ortalamaya 69 ortalama kadans ile aynı şekilde uzun vadede devam ederseniz siz dizlerinizi tabi dizlerinizde sizi baya üzecektir,(80 kadansın altına düşmemeye odaklanın) tahminim turun büyük kısmına yine büyük dişli aynakol ile yükleme yaptınız gibi.....
 
Güzel ortalamalar bunlar, hepimiz toyuz sadece bazen bazılarımız daha çok antrenmanlı oluyor o kadar. 5dk efor da yorulabilirsin ama enerjini tasarruflu kullanıp yine maks 20 dk ını zorlayabilirsin, tüm bu zorlamaların tükenmeden arada dinlenip tekrar basabileceğin seviyede olmalı, çok güzel takip ediyorsun gelişimini ve anladığım kadarıyla hızlanmak da istiyorsun, bu süreçte en önemli şey verilerini takip edip kendini yavaş yavaş zorlamak. Sürekli düzenli ve bi sert bi yumuşak bir antrenman programı uygulayabilirsin en basit hali ile.
Teşekkür ederim. Evet her sürüş sonrası sürüşümün incelemesini yapmaya çalışıyorum anladığım kadarı ile. Şuanlık 2dk süren sprint üzerine çalışıyorum ilerleyen dönemlerde 5dk ve 20dk ya kadar çıkarmaya çalışacağım. Benim en büyük sorunum deniz kenarında sürdüğüm için rüzgar her türlü her yerden çarpıyor ve özellikle minibüscüler yüzünden çok sıkıştırılıyorum emniyet şeridinde ve emniyet şeridinde giderken önüme çok kırıyorlar.

Naçizane tavsiyem kadansınıza biraz daha dikkat edin derim, 90 km gibi mesafede(genelde yol düz gibi görünüyor)yani 252 elevetion ile 25,4 ortalamaya 69 ortalama kadans ile aynı şekilde uzun vadede devam ederseniz siz dizlerinizi tabi dizlerinizde sizi baya üzecektir,(80 kadansın altına düşmemeye odaklanın) tahminim turun büyük kısmına yine büyük dişli aynakol ile yükleme yaptınız gibi.....
Evet gittiğim yol düz idi bir kaç tane ufak tefek rampalar var idi lakin kayda değer bir rakım değiller idi. Evet en yüksek dişlilerde sürdüm. Cahilliğimi bağışlayın bir soru sormak istiyorum düşük kadans ta neden dizler yıpranıyor? Büyük dişlide uzun süre gidildiği için mi?
 
N
Teşekkür ederim. Evet her sürüş sonrası sürüşümün incelemesini yapmaya çalışıyorum anladığım kadarı ile. Şuanlık 2dk süren sprint üzerine çalışıyorum ilerleyen dönemlerde 5dk ve 20dk ya kadar çıkarmaya çalışacağım. Benim en büyük sorunum deniz kenarında sürdüğüm için rüzgar her türlü her yerden çarpıyor ve özellikle minibüscüler yüzünden çok sıkıştırılıyorum emniyet şeridinde ve emniyet şeridinde giderken önüme çok kırıyorlar.


Evet gittiğim yol düz idi bir kaç tane ufak tefek rampalar var idi lakin kayda değer bir rakım değiller idi. Evet en yüksek dişlilerde sürdüm. Cahilliğimi bağışlayın bir soru sormak istiyorum düşük kadans ta neden dizler yıpranıyor? Büyük dişlide uzun süre gidildiği için mi?
Şöyle bir konusu var. Okuyalı epey oldu ben, içinde cevabı var diye hatırlıyorum. Hatta bu konu üzerine kadans sensörü almaya karar vermiştim


Yüksek kadans her derde devaymış
 
Teşekkür ederim. Evet her sürüş sonrası sürüşümün incelemesini yapmaya çalışıyorum anladığım kadarı ile. Şuanlık 2dk süren sprint üzerine çalışıyorum ilerleyen dönemlerde 5dk ve 20dk ya kadar çıkarmaya çalışacağım. Benim en büyük sorunum deniz kenarında sürdüğüm için rüzgar her türlü her yerden çarpıyor ve özellikle minibüscüler yüzünden çok sıkıştırılıyorum emniyet şeridinde ve emniyet şeridinde giderken önüme çok kırıyorlar.


Evet gittiğim yol düz idi bir kaç tane ufak tefek rampalar var idi lakin kayda değer bir rakım değiller idi. Evet en yüksek dişlilerde sürdüm. Cahilliğimi bağışlayın bir soru sormak istiyorum düşük kadans ta neden dizler yıpranıyor? Büyük dişlide uzun süre gidildiği için mi?
Estağfurullah cahillik demeyelimde acemilik diyelim,en kısa ve öz anlatımla düşük kadans dizlere ve eklemlere gerekenden fazla yük binmesine sebeb olduğundan uzun vadede eklem rahatsızlıklarına yol açacaktır,aslında sorun büyük dişli kullanmadan değil,gücünüz dışında, Allah ne verdiyse sadece hız odaklı sürüş yaptığınızdan farkında olmadan dizinize gereksiz acımadan yükleniyor olmanız, birde büyük dişli ile daha yüksek kadanslar ile tempo tutturup yapılan bilinçli sürüşleri ayrı tutmak gerek... (daha detaylı bilgilere arkadaşımızın vermiş olduğu link üzerinden takip edebilirsiniz yada konu ile alakalı gerek forum içi gerek dışı makaleler yazılmıştır okuyup daha iyi bilgi sahibi olabilirsiniz )
 
Haftasonu sürüşünde çok ufak bir bölümde 49.1 gördüm.
Benim gibi hobi için bu işi yapanlar için iyi bir değer diye düşünüyorum :)
Max 62.3'e aldanmayın %6'lik bir inişte oldu o :)
WhatsApp Image 2022-10-11 at 15.07.38 (1).jpegWhatsApp Image 2022-10-11 at 15.07.38.jpeg
 
Arkadaşlar yanlış anlasilmasin kendi fikrimdir, spor olarak yarışmak harici, bisiklet ile surekli yuksek tempolu ve hızlı gitmeye calismak, hem kaza bakımından riskli, yurdumun kötü yollarında ve kötü trafiginde incecik yol lastikleri ile. Hemde vucudumuza zararli surekli yuksek nabız ve diz eklemlerine binen yük yuzunden.

Benim icin bisiklet keyfidir, ulasimdir, bunlari yaparken elbette spor da yapmis oluyorum orta ve hafif tempoda, her yonden avantaj yani, geze geze cevreye bakarak etkilesim icinde.

Hızlı gitmek istiyorsam da zaten tercihim motorlu araç olur. İlla bisiklet ile gidilecekse elektrik motorlu bir gravel yada sehir bisikleti secerim 40-45mm lastik ölçülerinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Mtb rockrider ile yakaladığım en iyi hız 48 km
20221011_215157.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
bisiklet dağ bisikleti olunca = ortalama 25 civarı , atarlı sürünte 40 civarı sallana sallana yokuş çıkarken saga sola bakarken 18 20 civarı.
bisiklet sehir bisikleti olunca = ortalama 2 veya 5 km arası yükseliyor.
bisiklet gravel bisikleti olunca = ortalama 5 ile 10 km yükseliyor.
 
Bugün ki denemede yüksek kadans denedim. Bu sprint segmentinde %0,6 eksi eğim var ne kadar hız farkı yaratır bilmiyorum. Segment 1,16km.
 

Dosyalar

  • IMG_20221012_142517.jpg
    IMG_20221012_142517.jpg
    11,9 KB · Okunma: 35
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Bugün ki denemede yüksek kadans denedim. Bu sprint segmentinde %0,6 eksi eğim var ne kadar hız farkı yaratır bilmiyorum. Segment 1,16km.
Bunu eksi eğimde değilde düz yolda yapmaya kalkarsanız nabzınızıda sürekli kontrol altında tutun .. yüksek kadans dedik ama ortalama üstünde yapılan kadans orantılı olarak yüksek nabız demek.. herşeyi ayarında tutarsanız hem bacak kaslarınız gelişir hemde kalp kaslarınız.......herşey maximum hız olmasın .. Allah göstermesin bir kalp krizi yada bi kazanın sonuçları bazen telafi edilemiyor...
 
Bunu eksi eğimde değilde düz yolda yapmaya kalkarsanız nabzınızıda sürekli kontrol altında tutun .. yüksek kadans dedik ama ortalama üstünde yapılan kadans orantılı olarak yüksek nabız demek.. herşeyi ayarında tutarsanız hem bacak kaslarınız gelişir hemde kalp kaslarınız.......herşey maximum hız olmasın .. Allah göstermesin bir kalp krizi yada bi kazanın sonuçları bazen telafi edilemiyor...
Teşekkür ederim tavsiye için.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Bu durumu yaşamış olabilirsin ama ekleyeyim; bazen ısınmadan veya rampada anlık fazla yüklenme sonucu vücut kendini kaybediyor :D o sırada çevreye daha duyarsız ve gidonu &bisikleti daha kontrolsüz kullanıyorsun. Yoğun trafik içinde buda büyük rısk. Sebebini tam bilmiyorum anlık tansiyon mu düşüyor yeterince oksijen alınamıyor mu artık neyse. otururken birden kalktığında gözün kararmasına benzer birşey.
 
Geri