Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz yolda yaptığınız maksimum hız?

...Hocam dediğiniz dişli hesaplamasıyla ilgili 2 sorum olacak. örneğin :
1) Aynakol 24 diş, ruble 46 diş ile Aynakol 16 diş, ruble 28 dişli ruble olan iki oranı karşılaştırınca 24÷46=0,52 ve 16÷28=0,57 çıkıyor. Şimdi pratikte rampada hangisinden daha verim alabiliriz?
2) Bir de yokuş performansı için rubleyi büyütmek yerine Aynakolu küçültmek bisiklete daha hafiflik sağlamaz mı?

1) Ön÷arka hangisinde düşük çıkıyorsa rampada verimli olan o.
2) Ağırlık bakımından aynakolu küçültmek sağlayabilir ama farklı yapıda/malzemede aynakol kullanmak daha efektif olabilir. 24'lü çelik aynakoldan daha hafif 53 aynakollar var mesela. Ayrıca göbek tipi de çok önemli. HT göbek ve aynakollar kaset göbek ve aynakola kıyasla çok daha hafif.



20 25 bin arası bir bütçem var bundan daha hızlı bir bisiklet varsa önerebilirmisin boyum 195 kilom 85 toprakta sürmeyi düşünmüyorum ama sağlam bişey olması lazım bisikleti zorlayacağım çünkü

Bisiklet önerileri , Şehir/tur bisikleti seçim rehberi , Yol bisikleti tavsiyeleri konularında birçok modelden bahsediliyor. "Hızlı giden" dışında tür ve diğer beklentiler belli olunca model önermek daha kolay olur.

Her türlü yol bisikleti "hızlı gitmek" için iyidir.
Düz gidonlu olarak yol bisikleti donanımlı olan "fit bike"lar "hızlı giden" modeller olarak iyidir, ilki biraz pahalı ama iyi örnek olarak veriyorum: (link) . Hesaplı model olarak: (link)
Bunların dışında trekking bisikletleri yeterince büyük aynakolluysa "hızlı gitmek" için iyidir, mesela: (link)

Duruş, ergonomi ve hafiflik dışında hızlı gidebilmenin altın kuralı, rublenin en küçük dişlisi yeterince küçük, aynakolun en büyük dişlisi yeterince büyük olacak. Rublede 11'den aşağıya düşmek pek kolay değil, özel göbek gerekiyor. Aynakolda trekking bisikletlerinde 48, yolda 50, 52 ve 53'ler var. Tabii hızın elde edilebilmesi bu oranlar çevrilebildiği sürece geçerli.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan ve MakRo
Scudo
20 25 bin arası bir bütçem var bundan daha hızlı bir bisiklet varsa önerebilirmisin boyum 195 kilom 85 toprakta sürmeyi düşünmüyorum ama sağlam bişey olması lazım bisikleti zorlayacağım çünkü
Hız göreceli bir kavram.Kaç km ortalama sizin işinizi görecek ?
 
AES1622,

Screenshot_20240815_111326_com.android.chrome.jpgBu Bisikleti alın. 10 bin lira artan paranızla da orta göbekleri koozer marka alın.şu:
(link)
Screenshot_20240815_111250_com.android.chrome.jpg
Bisikletcide Jantlara göbekleri ördürün. Geriye kalan 5 bin civarı paranızla da, dış deseni pürüzsüz akıcı ve hafif dış lastik ve iç lastik almanızı öneriyorum. Dış lastik şunu alabilirsiniz :
Screenshot_20240815_154128_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20240815_154024_com.android.chrome.jpg
(link)
İç lastikte önerim şu :AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın!
482,32TL | ThinkRider 1 adet Ultralight 28g bisiklet iç tüp 700X18 25 28 32 yol bisiklet TPU malzeme lastik 65mm uzunluk fransız vana
(link)
Screenshot_20240815_112320_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
Screenshot_20240815_113758_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

Lastiklerin ne kadar hafiflerse o kadar çabuk hızlanacaginizi ve o hızınızı koruyacağınızı unutmayın.
1) Ön÷arka hangisinde düşük çıkıyorsa rampada verimli olan o.
2) Ağırlık bakımından aynakolu küçültmek sağlayabilir ama farklı yapıda/malzemede aynakol kullanmak daha efektif olabilir. 24'lü çelik aynakoldan daha hafif 53 aynakollar var mesela. Ayrıca göbek tipi de çok önemli. HT göbek ve aynakollar kaset göbek ve aynakola kıyasla çok daha hafif.





Bisiklet önerileri , Şehir/tur bisikleti seçim rehberi , Yol bisikleti tavsiyeleri konularında birçok modelden bahsediliyor. "Hızlı giden" dışında tür ve diğer beklentiler belli olunca model önermek daha kolay olur.

Her türlü yol bisikleti "hızlı gitmek" için iyidir.
Düz gidonlu olarak yol bisikleti donanımlı olan "fit bike"lar "hızlı giden" modeller olarak iyidir, ilki biraz pahalı ama iyi örnek olarak veriyorum: (link) . Hesaplı model olarak: (link)
Bunların dışında trekking bisikletleri yeterince büyük aynakolluysa "hızlı gitmek" için iyidir, mesela: (link)

Duruş, ergonomi ve hafiflik dışında hızlı gidebilmenin altın kuralı, rublenin en küçük dişlisi yeterince küçük, aynakolun en büyük dişlisi yeterince büyük olacak. Rublede 11'den aşağıya düşmek pek kolay değil, özel göbek gerekiyor. Aynakolda trekking bisikletlerinde 48, yolda 50, 52 ve 53'ler var. Tabii hızın elde edilebilmesi bu oranlar çevrilebildiği sürece geçerli.
Teşekkürler. HT göbek sokma mil olanlar mı ?
 
Son düzenleme:
AES1622,

320456 dosyayı görüntüleBu Bisikleti alın. 10 bin lira artan paranızla da orta göbekleri koozer marka alın.şu:
(link)
320457 dosyayı görüntüle
Bisikletcide Jantlara göbekleri ördürün. Geriye kalan 5 bin civarı paranızla da, dış deseni pürüzsüz akıcı ve hafif dış lastik ve iç lastik almanızı öneriyorum. Dış lastik şunu alabilirsiniz :
320460 dosyayı görüntüle
(link)
İç lastikte önerim şu :AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın!
482,32TL | ThinkRider 1 adet Ultralight 28g bisiklet iç tüp 700X18 25 28 32 yol bisiklet TPU malzeme lastik 65mm uzunluk fransız vana
(link)
320458 dosyayı görüntüle
320462 dosyayı görüntüle

Lastiklerin ne kadar hafiflerse o kadar çabuk hızlanacaginizi ve o hızınızı koruyacağınızı unutmayın.

Teşekkürler. HT göbek sokma mil olanlar mı ?
İç ve dış lastik öneriyorum yazmışsınız ama önerdiğiniz lastiğe nasıl İç lastik takılacak?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Geotech Trip 4 28 Jant 24 Vites HD Şehir Tur Bisikleti - GriSon birkaç
Son birkaç soru sormak istiyorum

1 orta göbekler hıza ne kadar etki eder

2 lastik almak yerine lastik parasınıda ekleyip daha iyi bir göbekler alsam daha iyi olur mu

3 eğer butçem sınırlı olmasaydı hangi orta göbek ve lastikleri önerirdiniz

4 ben bu bisiklete ön amortisör eklesem sıknıtı olurmu ve ön amortisör önerisi yaparmısınız

5 önerdiğiniz lastikler sağlam mıdır yol lastiği ve kalınlığı az olduğu için şüphelendim

6 bisiklette jant telleri ve zincir çok bi fark yaratırmı renkli olanlarla değiştirmeyi düşünüyorum
 
Son düzenleme:
İç ve dış lastik öneriyorum yazmışsınız ama önerdiğiniz lastiğe nasıl İç lastik takılacak?
Haklısınız 2 modelde corsa olunca karıştırdım:) Düzelttim
Son birkaç soru sormak istiyorum

1 orta göbekler hıza ne kadar etki eder

2 lastik almak yerine lastik parasınıda ekleyip daha iyi bir göbekler alsam daha iyi olur mu

3 eğer butçem sınırlı olmasaydı hangi orta göbek ve lastikleri önerirdiniz

4 ben bu bisiklete ön amortisör eklesem sıknıtı olurmu ve ön amortisör önerisi yaparmısınız

5 önerdiğiniz lastikler sağlam mıdır yol lastiği ve kalınlığı az olduğu için şüphelendim

6 bisiklette jant telleri ve zincir çok bi fark yaratırmı renkli olanlarla değiştirmeyi düşünüyorum
Orta göbek hızlandırır yanında aynakol almanız lazım.
2) o da bir seçenek ama sürtünmeyi arttıran 1. malzeme lastiklerdir.
3) Jant Zipp veya Dura-ace. Aynakol göbek Dura-Ace.
Fakat fren ve vites kolu flat bara uygun Dura-Ace yok bildiğim. Yol bisikleti bileşeni olarak üretildiğinden. 105 serisinden flat gidona uygun fren- vites kolları ile kombinlerdim.
4) ön Amortisör hızı azaltır rüzgar direncini ağırlığı arttırır. İlla istiyorsanız önerim:Screenshot_20240815_160202_com.android.chrome.jpg
5) Lastik önerisini düzelttim. 30c asfaltta ideal bir kalınlık. Aynı Hız ve gerçek yarış dışı koşullar içindir. Az biraz zırh aynı zamanda hafif asfalt dışı da kullanımda bulunacaksanız:Screenshot_20240815_160515_com.android.chrome.jpg
6) Zincir hızda detay bileşenlere girer. Shimano zincir alıp devam edersiniz en fazla. Aero jant telleri etkiler hızı. İmkan varsa elbette Dt swiss derim. Örneğin:Screenshot_20240815_161551_com.android.chrome.jpg
 
Son düzenleme:
Peki siz bu bisikleti alsanız bu parça kötü bunu başka bi modelle değiştirmem lazım diyiceğiniz parçalar varmı
Haklısınız 2 modelde corsa olunca karıştırdım:) Düzelttim

Orta göbek hızlandırır yanında aynakol almanız lazım.
2) o da bir seçenek ama sürtünmeyi arttıran 1. malzeme lastiklerdir.
3) Jant Zipp veya Dura-ace. Aynakol göbek Dura-Ace.
Fakat fren ve vites kolu flat bara uygun Dura-Ace yok bildiğim. Yol bisikleti bileşeni olarak üretildiğinden. 105 serisinden flat gidona uygun fren- vites kolları ile kombinlerdim.
4) ön Amortisör hızı azaltır rüzgar direncini ağırlığı arttırır. İlla istiyorsanız önerim:320470 dosyayı görüntüle
5) Lastik önerisini düzelttim. 30c asfaltta ideal bir kalınlık. Aynı Hız ve gerçek yarış dışı koşullar içindir. Az biraz zırh aynı zamanda hafif asfalt dışı da kullanımda bulunacaksanız:320471 dosyayı görüntüle
6) Zincir hızda detay bileşenlere girer. Shimano zincir alıp devam edersiniz en fazla. Aero jant telleri etkiler hızı. İmkan varsa elbette Dt swiss derim. Örneğin
Yukarıda yanlış yazmışım lastik yerine ön ve arka göbekleri daha kaliteli bişey ile değiştirebilirim daha kaliteli ve hızlı öne ve arka göbek önerebilirmisiniz
 
Son düzenleme:
Peki siz bu bisikleti alsanız bu parça kötü bunu başka bi modelle değiştirmem lazım diyiceğiniz parçalar varmı

Yukarıda yanlış yazmışım lastik yerine ön ve arka göbekleri daha kaliteli bişey ile değiştirebilirim daha kaliteli ve hızlı öne ve arka göbek önerebilirmisiniz
Bisikletin hız için değişmesi gerekenleri üstte söyledim. İç lastik dış lastik, jant göbekleri değişirim. Bunlar gözle görülür artış sağlar.

Yeterince iyi koozer göbekler. Parayı harcamayı seviyorum diyorsanız dt swiss alabilirsiniz:
Screenshot_20240815_235111_com.android.chrome.jpg
 
Bisikletin hız için değişmesi gerekenleri üstte söyledim. İç lastik dış lastik, jant göbekleri değişirim. Bunlar gözle görülür artış sağlar.

Yeterince iyi koozer göbekler. Parayı harcamayı seviyorum diyorsanız dt swiss alabilirsiniz:
320492 dosyayı görüntüle
Tamamdır çok teşekkürler dediklerinizi yapmaya çalışacağım
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
195 boyundaki kişi için bence kadro ölçüsü küçük. Gidip denemesi lazım. Hemen hemen benzer kadrolar için 180 civarındaki birine 52 zar zor yetiyor.

Bir de hız için çok da büyük olmayan bir aynakolu var. Diğer önerdiğiniz geotech'in de bunun da 48'den büyük aynakolu olmadıkça sadece pedallar. Hız için spartiat'ın önerdiği (link) haricinde bu klasmanda, büyük aynakollu model henüz rastlamadım. Kullanım alanından dolayı, bileşenleri haliyle hızı en çok kısıtlayan şey kadro geometrisi.
 
195 boyundaki kişi için bence kadro ölçüsü küçük. Gidip denemesi lazım. Hemen hemen benzer kadrolar için 180 civarındaki birine 52 zar zor yetiyor.

Bir de hız için çok da büyük olmayan bir aynakolu var. Diğer önerdiğiniz geotech'in de bunun da 48'den büyük aynakolu olmadıkça sadece pedallar. Hız için spartiat'ın önerdiği (link) haricinde bu klasmanda, büyük aynakollu model henüz rastlamadım. Kullanım alanından dolayı, bileşenleri haliyle hızı en çok kısıtlayan şey kadro geometrisi.
Aynakoldan dişlisi yükseltelim hızlanalım. Bu mu şimdi? Hazır ne varsa alalım zihniyetinden çıkalım yahu. İddia ediyorum yarış yapsak carraro x ile normal bir aluminyum biskilete benim yaptığım değişikliklerle havada karada yarışı kazanırım. Jantlar lastikler göbekler iyi olmadıktan sonra en büyük dişli tak ne kadar hızlanabilirsin?Öncelikle bisikletin hızlı gitmesi için hafif, akıcı ve bu bileşenlerin esnemesinin az olması gerekiyor. Kadro için ise jant lastik ve göbeklerden sonra kadro gelir hız mevzusunda doğru. Ama kadro en pahalı parçadır. Arkadaş uygun fiyatlı arıyor. Bir kadrosu biraz daha iyi diye ve Büyük dişli var diye alacağına daha uygun biskilet alıp teker sistemine yatırım yapması daha akıllıca olur.
Aynakoldan dişlisi yükseltelim hızlanalım. Bu mu şimdi? Hazır ne varsa alalım zihniyetinden çıkalım yahu. İddia ediyorum yarış yapsak carraro x ile normal bir aluminyum biskilete benim yaptığım değişikliklerle havada karada yarışı kazanırım. Jantlar lastikler göbekler iyi olmadıktan sonra en büyük dişli tak ne kadar hızlanabilirsin?Öncelikle bisikletin hızlı gitmesi için hafif, akıcı ve bu bileşenlerin esnemesinin az olması gerekiyor. Kadro için ise jant lastik ve göbeklerden sonra kadro gelir hız mevzusunda doğru. Ama kadro en pahalı parçadır. Arkadaş uygun fiyatlı arıyor. Bir kadrosu biraz daha iyi diye ve Büyük dişli var diye alacağına daha uygun biskilet alıp teker sistemine yatırım yapması daha akıllıca olur.
Ayrıca bahsettiğimiz bisikletler yol bisikleti değil. 52 - 54 aynakol takılmaz. Hele bir de karbon değilse. Dropbar olmadığından dolayı yeterince eğilmedigin için avantajı kaybedip, rüzgar direncinden gümlersin. Spartiat hocam çeşitli konularda hakikaten bilgilisiniz. Ama bazen anlamıyorum sizide. Like vermeniz gerçekten mantıklı bulmuyorum. Bu konuda da bilimsel baz aldığınız bir makale varsa paylaşır mısınız?
 
Son düzenleme:
Muhtemelen 14-28 ruble vardır, en küçük dişlisi 11 olan kaset rubleye geçilirse epey hız artışı sağlar (%11.57). Göbeğin değişmesini ve jantın muhtemelen yeni tellerle tekrar örülmesini gerektirir.

Muhtemelen 42-32-22 aynakol vardır, 48-38-28 ile değiştirilirse o da epey hız artışı sağlar (%2.73).

26" lastikler de 28-29" lastiklere karşı hızda dezavantajlı. Aynı dişli oranlarıyla, aynı hızda pedal çevrilen 29" lastikli bir bisiklet 26" lastikliden %4.29 daha hızlı gider.

Çok özel bir bisiklet değilse bunları yapmaktansa bisikleti değiştirmek daha mantıklı olabilir.
Kesinlikle bisikleti değiştirirdim
Ağırlık aynı kalacak dişli oranları yükselecek . Hızlanma düşecek . Yüksek kadans yakalamak zorlaşacak , yüksek hızda tutmak zor olacak .
Kesinlikle göbekler bilyalı ise rulmanlıya geçecek masrafa bak . Kaset ruble uyumlu göbek düşünemiyorum. Kadro destekler mi sorusu büyük bir handikap ?

Gravel alsa bile %100 daha kârlı .

Şahsen çocuk market MTB'si adlandırılan bisikletime daha fazla aprıgeyt etmektense Gravel Bisan All Trail aldım her zaman MTB ile kendimi zorluyarak 46km/h yaptığım yolda Gravel ile 55 km/h de rahatça tutunarak gidebildiğimi gördüğüm an iyi ki bu seçimi yapmışım dedim.

Şehir içi aynı mtb devam dişli küçük hızlanması güzel çukurlar yok gibi . Gravel ile uzun yol yapıyorum.
Aynakoldan dişlisi yükseltelim hızlanalım. Bu mu şimdi? Hazır ne varsa alalım zihniyetinden çıkalım yahu. İddia ediyorum yarış yapsak carraro x ile normal bir aluminyum biskilete benim yaptığım değişikliklerle havada karada yarışı kazanırım. Jantlar lastikler göbekler iyi olmadıktan sonra en büyük dişli tak ne kadar hızlanabilirsin?Öncelikle bisikletin hızlı gitmesi için hafif, akıcı ve bu bileşenlerin esnemesinin az olması gerekiyor. Kadro için ise jant lastik ve göbeklerden sonra kadro gelir hız mevzusunda doğru. Ama kadro en pahalı parçadır. Arkadaş uygun fiyatlı arıyor. Bir kadrosu biraz daha iyi diye ve Büyük dişli var diye alacağına daha uygun biskilet alıp teker sistemine yatırım yapması daha akıllıca olur.

Ayrıca bahsettiğimiz bisikletler yol bisikleti değil. 52 - 54 aynakol takılmaz. Hele bir de karbon değilse. Dropbar olmadığından dolayı yeterince eğilmedigin için avantajı kaybedip, rüzgar direncinden gümlersin. Spartiat hocam çeşitli konularda hakikaten bilgilisiniz. Ama bazen anlamıyorum sizide. Like vermeniz gerçekten mantıklı bulmuyorum. Bu konuda da bilimsel baz aldığınız bir makale varsa paylaşır mısınız?
Kesinlikle katılıyorum göbek yoksa istediğini yap malesef tam istediğin verimi alamıyorsun. Bilyalı göbekten en adi rulmanlı göbeğe geçtim . Böyle bir fark olamaz dedim . Deneyimleyen anlar.
@mariokaldato abimiizin deyimiyle aprıgeyt serüvenimi okumak isterseniz Çelik kadroyu yükseltmek
 
Haklısınız 2 modelde corsa olunca karıştırdım:) Düzelttim

Orta göbek hızlandırır yanında aynakol almanız lazım.
2) o da bir seçenek ama sürtünmeyi arttıran 1. malzeme lastiklerdir.
3) Jant Zipp veya Dura-ace. Aynakol göbek Dura-Ace.
Fakat fren ve vites kolu flat bara uygun Dura-Ace yok bildiğim. Yol bisikleti bileşeni olarak üretildiğinden. 105 serisinden flat gidona uygun fren- vites kolları ile kombinlerdim.
4) ön Amortisör hızı azaltır rüzgar direncini ağırlığı arttırır. İlla istiyorsanız önerim:320470 dosyayı görüntüle
5) Lastik önerisini düzelttim. 30c asfaltta ideal bir kalınlık. Aynı Hız ve gerçek yarış dışı koşullar içindir. Az biraz zırh aynı zamanda hafif asfalt dışı da kullanımda bulunacaksanız:320471 dosyayı görüntüle
6) Zincir hızda detay bileşenlere girer. Shimano zincir alıp devam edersiniz en fazla. Aero jant telleri etkiler hızı. İmkan varsa elbette Dt swiss derim. Örneğin:320472 dosyayı görüntüle
Orta göbek ve aynakol hıza etki mi eder? Güleceğim ama kendini beğenmiş bisikletçilerden zannedersiniz diye gülemiyorum.

Tanesi 465 gr olan dış lastik önerip belki de kazancı ancak 1-2 watt olan aero jant teli önermek hangi akla hizmet?

Önerdiğiniz Dt swiss göbeklerin fiyatı 680 dolar. Sanırım tek fiyatı. Çift göbek ve aero jant tellerinin fiyatının biraz fazlasına yurt dışına çıkıp orta-üst kalitede gravel veya yol bisikleti alıp geri dönülür.

Anlıyorum niyetiniz iyi ama öneri isteyen arkadaşa da mümkün olan en iyisini önermek lazım. Öneri isteyen kişi büyük ihtimalle piyasadan ve bisikletten haberi olmayan birisidir. Şimdi siz bunları önerdiniz diye hepsini harfiyen yapsa gereksiz bir masrafa girecek. Yalnızca öneri isteyen arkadaşın maksimum verimle elindeki parayı kullanması için bunları yazıyorum. Lütfen yanlış anlamayın. Eğer öneri yapacak bilgi ve birikiminiz yoksa da yanlış yönlendirme yapmayın.



@AES1622
Eğer profilinizde yazdığı üzere gerçekten 16 yaşındaysanız bisiklete yeni başlıyorsunuzdur büyük ihtimalle. Bu bisiklete binme hevesi bir anlık gelip birkaç ay sonra gidebilir. Bu yüzden bisiklete başlarken en düşük fiyatlısı olmasa da orta seviye bir bisiklet alıp kendinizi güçlendirmeniz en önemlisi. Daha bisiklet sporuna adım atmamış birisi için Vittoria corsa, aero jant teli, tanesi 680 dolarlık göbek veya koozer göbek önermek biraz yanlış bana göre. Ben yıllardır bisiklet üstündeyim ve 7 yıl oldu ciddi şekilde başlayalı. Son 3 senedir de yol bisikleti kullanıyorum. Geçtiğimiz aylarda Shimano'nun en ucuz jantlarından Shimano'nun en üst seviyesinin bir gömlek altındaki seri yani Ultegra serisinden jant taktım. Emin olun ancak yokuşlarda hafifliğini hissettim o da birkaç haftaya geçti, alıştım. Düz yolda akıcılığı eski jantıma göre aman aman fazla değil. Ben demiyorum ki Ultegra almaya gerek yok en ucuzu yeter. Tabii ki en iyisini almak her zaman faydalıdır ama ilk aşamalarda birkaç yıl kendini güçlendirmek adına ve acemiliği atma adına ucuz ekipmanla başlamanı öneririm. Mesela kendimden bir diğer örnek şu: yol bisikletimin üzerinde gelen yaklaşık 15 yıllık karemil orta göbek ve eski aynakoldan son seri Hollowtech 2 göbek ve 105 R7000 aynakola geçiş yaptım. Hiçbir fark hissedemedim biliyor musun? Ne rijitlik ne hafiflik hiçbirisini hissedemedim. Sıfır olarak göbek ve aynakolu alırsan 6500 tl gibi bir fiyatı var. Yani bisiklette bazı parçalar var ki istediğin kadar para harca bazen değişikliği hissedemeyebiliyorsun.

Kendimden örnekler vererek üst seviye parçaların hissedilmesi zor kazanımlar verdiğini açıklamaya çalıştım. 16 yaşındasın ve en güzel yıllar seni bekliyor. Bisikletten soğumamak adına en ucuz bisikleti sakın ama sakın alma. Forum'da çok değerli tavsiyeler var onları dikkate al. Ama başlarken de yukarıda saydığım çoğu yarı-proların bile kullanmadıkları malzemeleri alma sakın. Önce vücudunu ve kaslarını geliştir. Daha sonra yavaş yavaş parçaları yükselt.
 
Düz yolda bir bisikletin hızını etkileyecek ilk unsur hava direncidir. Bu da kadronun geometrisi ve sürüş porsiyonu ile en iyi hale getirilir. Sonra verdiğiniz gücün çekiş sistemine aktarılması mevzusu gelir. Bunun için de başta kadronun ve çeki sistemi elemanlarının rijitliği, esnemezliğini en az indirmekle olur. Konumuz düz yol olduğu için ağırlık aşırı değerlere kaçmadıkça çok etken bir unsur değildir. Hafif bir bisikletin avantajı hızlı ivme kazanması ve tırmanışlarda ağırlığın azalmasıdır. Sonra donanımsal sürtünme yani bilyeler rulmanlar gelir. Tüm bunları en iyi hale getirdiniz, düz yolda boşa çeviriyorsanız ayna kol dişlilerini büyütmeyi düşünmek gerek.

7.5 kg'lık, 50mm profil (DT 240 göbek) jantlar, furç hariç seramik rulmanı olmayan ospw takılı bir bisiklet kullanıcısı olarak derim ki seramik rulmanlar, ospwler, öyle göbekler böyle göbekler hızınıza olan katkısı hissedilemeyecek kadar az. Sadece insanı altında öyle bir bisiklet olması ekstra motive ediyor.

Amaç hız yapmaksa agresif geometrili, az esneyen bir bisiklet, o geometriye uyum sağlayacak esneklikte bir vücut ve güçlü bacaklara ihtiyacınız var. Geri kalan şeyler sizi en fazla 40 km/s hızla gidebilirken 40,5 km/s hıza çıkartır.
 
Tabii tavsiye olması bakımından değil, ama hala bir acemi olarak bir katkı yapmak isterim. İlk bisikletimi alırken aslında orta seviye alayım istemiştim ama babam sağ olsun izin vermemişti heves edip bırakırım diye bahane etmişti(o esnada yaşım 15). Neyse bimden bisiklet almıştık ben onu 3 sene acı çeke çeke sürdüm şakası bir yana, basarsın gitmez aynakol vites atmaya çalışırım atmaz vs. kalitesizlik akıyor. Neyse bu 3 sene sonunda daha iyi bir bisiklete geçeyim yeni bisiklet alayım derken çok güzel neredeyse hiç kullanılmamış orta seviye bir dağ bisikleti denk geldi, aldım. Ama nasıl bir fark oluyor anlatamam. Bütün bunlardan ziyade anlatmak istediğim şey, kötü bisiklete binmiş olmanın acayip kondisyon kazandırdığını fark ettim o zaman. Kötü bir bisiklete binmiş olmak evet gerçekten soğutucu, ancak iyi bir bisikletle de başlamayı istemezdim. Kötü olmasa da çok iyi bir bisikletle başlamaktansa orta bisikletle başlayıp ileride onun kapasitesine ulaşınca iyi bir bisiklete geçmek daha makul geliyor.
 
26” dağ bisikleti ile 64-65 km/h yapmıştım.
29 dağ bisikleti ile o kadar yapamıyorum ve seninde yaptığına inanmıyorum, 64-65 i falan çok az bir şey sanıyorsunuz fakat gerçekten bisiklette 30 km bile yüksek bir hız, ben düz yolda 29 dağ bisikleti ile en fazla 35 yaptım ama zaten o hızı devam ettirmem imkansızdı düz yolda; genelde 15-25 arası hızda sürüyorum ve bisikletin ve yolun keyfini çıkarıyorum. Yüksek bir yokuştan aşağı rüzgar yokken 40,45 yaptığımı biliyorum gerçekten hâlâ 64-65 yaptığını iddia ediyor musun?
Tamam hiz kotu birsey bunu anliyor ve tecrube etmis bulunuyorum. Dagbisikleti ile duz asfalt yolda hafif egimde doner kavsagi cikar cikmaz basmaya basladim (doner kavsaga normal bir hizda girmistim ve arac yoktu), 50-70 mt. icinde 60.5 km/h gosteriyordu hiz saati. Zaten bu hizi dagbisikleti ile devam ettirmenin imkani olmadiginin farkindayim. Duz yollarda da en fazla 30-40 km/h goruyorum. Ama ortalama 23 diyelim :D
50-70 metre içinde 60.5 yaptığını iddia eden bir kişi yakında Mesih olduğunu da iddia eder, ya hani dağ bisikleti bi de kullanmasam bilmeyecem
 
29 dağ bisikleti ile o kadar yapamıyorum ve seninde yaptığına inanmıyorum, 64-65 i falan çok az bir şey sanıyorsunuz fakat gerçekten bisiklette 30 km bile yüksek bir hız, ben düz yolda 29 dağ bisikleti ile en fazla 35 yaptım ama zaten o hızı devam ettirmem imkansızdı düz yolda; genelde 15-25 arası hızda sürüyorum ve bisikletin ve yolun keyfini çıkarıyorum. Yüksek bir yokuştan aşağı rüzgar yokken 40,45 yaptığımı biliyorum gerçekten hâlâ 64-65 yaptığını iddia ediyor musun?

50-70 metre içinde 60.5 yaptığını iddia eden bir kişi yakında Mesih olduğunu da iddia eder, ya hani dağ bisikleti bi de kullanmasam bilmeyecem
Hasan dağından inerken yapmış olabilir
 
Shimal Çift amortisörlü dağ bisikleti ile düz yolda radar ölçümüyle 45-46km/h yaptım .



Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Baba bende sizi anlamıyorum bende dağ bisikleti kullanıyorum çok zorladım 35 ten sonra olmuyor, abi ya yalan söylediğinizi kabul edin ya da illa ki doğru diyorsanız torbacınız kim söyleyin
 
Geri