Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Giant TCR Advanced 2 (2019) Amatör Hikayesi ve İncelemesi

Buraları güncelleme zamanı gelmiş. Bisikleti aldığım süreden itibaren 1 seneyi beraber geçirdik. (Yaklaşık 5000 km yol yaptık kendisiyle) Bu sürede bazı değişikler yaptım. İlk etapta jant ve lastik değişimine gittim. Jantlarımı daha önceki bisikletimde de kullanmış olduğum (link) cole rollen elite yaptım. Lastikleri yine Wiggle ın (link) modeli ile değiştirdim. En sonunda iş gidona geldi ve gidonu da (link) ile değiştirerek bu değişiklik çılgınlığına son noktayı koydum. (Umarım) Kullandığım aksesuarlara gelince ışıklarım ve km saatim (sensörleri dahil) çin malı. Arka ışık olarak (link) bu harika ışığı kullanıyorum ben çok memnunum. Ön ışık olarakta (link) bu modeli kullanıyorum. Sarj olurken çalışma özelliği ve gündüz-gece algılama sensörü ile güzel bir ürün. (link) km saati olarak bunu kullanıyorum ve forumda da sayfalarca inceleme konusu mevcut. 1 senenin sonunda ben bisikletimden çok memnunum. Son halinin de resmini paylaşarak önümüzdeki senelere inşallah diyelim. Bu arada unutmuşum aynakolu 52-36 ya çevirdim arka rublenin 11-34 olması bana bu cesareti verdi. Şimdilik yokuşlar dahil olmak üzere bir sıkıntı yaşamadım. XHDT2821[1].JPG
TULA7256[1].JPG
 
Scudo
Buraları güncelleme zamanı gelmiş. Bisikleti aldığım süreden itibaren 1 seneyi beraber geçirdik. (Yaklaşık 5000 km yol yaptık kendisiyle) Bu sürede bazı değişikler yaptım. İlk etapta jant ve lastik değişimine gittim. Jantlarımı daha önceki bisikletimde de kullanmış olduğum (link) cole rollen elite yaptım. Lastikleri yine Wiggle ın (link) modeli ile değiştirdim. En sonunda iş gidona geldi ve gidonu da (link) ile değiştirerek bu değişiklik çılgınlığına son noktayı koydum. (Umarım) Kullandığım aksesuarlara gelince ışıklarım ve km saatim (sensörleri dahil) çin malı. Arka ışık olarak (link) bu harika ışığı kullanıyorum ben çok memnunum. Ön ışık olarakta (link) bu modeli kullanıyorum. Sarj olurken çalışma özelliği ve gündüz-gece algılama sensörü ile güzel bir ürün. (link) km saati olarak bunu kullanıyorum ve forumda da sayfalarca inceleme konusu mevcut. 1 senenin sonunda ben bisikletimden çok memnunum. Son halinin de resmini paylaşarak önümüzdeki senelere inşallah diyelim. Bu arada unutmuşum aynakolu 52-36 ya çevirdim arka rublenin 11-34 olması bana bu cesareti verdi. Şimdilik yokuşlar dahil olmak üzere bir sıkıntı yaşamadım. 243603 dosyayı görüntüle
243602 dosyayı görüntüle
Bir Ferrari edasına büründü artık Çetin abi :)
 
başarısız van rysel edr 105 maceramdan sonra rotayı yine giant modellerine çevirdim. Merak ettiğim bir konuyu danışmak istedim. TCR kullanırken disk fren eksikliğini hiç hissettin mi? TCR ve Defy arasında kaldım 1000tl bir rakam fazla vererek Defy disk frenli satın alınabiliyor aynı komponentler ile
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
başarısız van rysel edr 105 maceramdan sonra rotayı yine giant modellerine çevirdim. Merak ettiğim bir konuyu danışmak istedim. TCR kullanırken disk fren eksikliğini hiç hissettin mi? TCR ve Defy arasında kaldım 1000tl bir rakam fazla vererek Defy disk frenli satın alınabiliyor aynı komponentler ile

Aslında sorunun muhatabı başkası, ancak affına sığınarak araya kaynak yapayım. Karşılaştırdığınız Giant yol serisi bisikletlerde TCR ve Defy arasındaki tek fark hidrolik disk fren değil. İşin aslı yeni bisikletlerin çoğunda disk fren standart donanım olarak gelmeye başladı.

Aralarındaki asıl fark kadro geometrisi ve esneklik özellikleri. TCR tırmanış tipi bir yarış makinesi olduğu için mümkün olduğu kadar hafif, sert ve agresif geometriye sahip. Defy ise endurance yani dayanıklılık sınıfında bir başka makine. Bu sınıfın en önemli özelliği daha iyi konfor sağlayıp daha uzun mesafelerde ve görece bozuk zeminlerde yarışmaya izin vermesi. Bunu yapmak için haliyle aerodinamik sürüş pozisyonundan ve sertlikten biraz feragat etmesi gerekiyor. Ayrıca endurance sınıfı genellikle tırmanış sınıfına göre biraz daha ağırdır.

Defy ile yokuş tırmanılmaz mı? Elbette tırmanılır, kondisyonunuz yerindeyse aero serisi Propel ve zamana karşı bisikleti Trinity ile de tırmanırsınız yokuşu ama hepsinin en iyi olduğu alan başka.

Özetle sadece fren setine bakarak bisiklet alırsanız yine üzülebilirsiniz. Amacınızı belirleyip ona uygun yöne doğru gitmelisiniz.
 
@vurakh @Sadettin Z. Bey gereken herşeyi söylemiş. İlk yol bisikleti maceram mekanik disk bir bisikletti frenlerinden gayet memnundum. Sonraki bisikletim Tiagra 4700 setli kumpas frenli bir makinaydı onun sistemini 105 5800 yaptım. (Tek pivot Çift pivot olayından frenlerden daha çok rahat ettim) Şimdi R7000 vites ve fren sistemim var frenleme daha iyi ama uzun yokuş inişlerinde ellere epeyi bir yük biniyor. Hidrolik disk büyük ihtimalle rahatlatırdı beni. Giant Defy de fren sistemi Giant ın kendi yapmış olduğu hidrolik fren sistemi mi bakmak lazım. Yedek parça ihtiyacında tek ele muhtaç kalmak kötü olacaktır. Geometriye gelecek olursak ben şu bisiklet bana daha uygun şeklinde almadım. Hikayeyi okuduysanız indirimli denk getirdim TCR li oldum. İleri de ya bu göbek erir TCR ye devam ederim ya bu göbek büyür Defy e geçerim. Bakalım zaman ne gösterecek.
1604552350543.pngBu sisteme yağ basması çok daha kolay diyorlar ama. Elciklerden bu sisteme kadar kablolar normal gelirken bu sistemden sonra hidroliğe dönüyor.
 
@trainspotting35

Bu aralar kafayı biraz gravel sınıfına takmış durumdayım. Bu nedenle alamayacak bile olsam bu sınıftaki bütün inceleme videolarını keyif çayı eşliğinde izliyorum.

Cycling Tips tarafından yapılan Field Test serisinde Giant Revolt 2 modeli de incelenmişti. Bu model de yukarıda bahsettiğiniz hibrit fren sistemi mevcut. Aslına bakılırsa oldukça yenilikçi bir yaklaşım ancak performans konusunda mekanik disk frenden iyi olsa da tam hidrolik frenli gruplardan gözle görülür biçimde geride kalıyor.

Benim kara kuzuyu yolcularsam sonraki durağım büyük ihtimalle hidrolik disk frenli bir gravel olacak. Hatta mümkünse 1x çekiş sistemi düşünüyorum. Kahrolsun ön aktarıcılar :D
 
Kısa bir süre deneyimim oldu, yol bisikletinde disk fren harika bir olay ama kollar st-br505 olmamak kaydıyla. Ben sevemedim o kolları hem çok büyük, hem normal kollar gibi ergonomik değil ve yağ basması zahmetli ve bendeki hava yapıyordu anlamadığım bir şekilde. Ayrıca arka aktarıcıyı 2şer büyük dişliye geçiriyor. 105 mesela 3er olarak geçiriyor. İşin birde maliyet boyutu var, malum kurlardan dolayı aynı jant setinin disk ve jant fren farkı 2000 liraya yakın. Yani jant değiştirecek olsanız masrafı da artıyor.
 
Aslında sorunun muhatabı başkası, ancak affına sığınarak araya kaynak yapayım. Karşılaştırdığınız Giant yol serisi bisikletlerde TCR ve Defy arasındaki tek fark hidrolik disk fren değil. İşin aslı yeni bisikletlerin çoğunda disk fren standart donanım olarak gelmeye başladı.

Aralarındaki asıl fark kadro geometrisi ve esneklik özellikleri. TCR tırmanış tipi bir yarış makinesi olduğu için mümkün olduğu kadar hafif, sert ve agresif geometriye sahip. Defy ise endurance yani dayanıklılık sınıfında bir başka makine. Bu sınıfın en önemli özelliği daha iyi konfor sağlayıp daha uzun mesafelerde ve görece bozuk zeminlerde yarışmaya izin vermesi. Bunu yapmak için haliyle aerodinamik sürüş pozisyonundan ve sertlikten biraz feragat etmesi gerekiyor. Ayrıca endurance sınıfı genellikle tırmanış sınıfına göre biraz daha ağırdır.

Defy ile yokuş tırmanılmaz mı? Elbette tırmanılır, kondisyonunuz yerindeyse aero serisi Propel ve zamana karşı bisikleti Trinity ile de tırmanırsınız yokuşu ama hepsinin en iyi olduğu alan başka.

Özetle sadece fren setine bakarak bisiklet alırsanız yine üzülebilirsiniz. Amacınızı belirleyip ona uygun yöne doğru gitmelisiniz.
aynen bahsettiğiniz gibi birisi endurance kadro ben neden bunları aynı kefeye koyup değerlendiriyorum ona gelecek olursak hız benim için ikinci planda daha çok tırmanış konusunda üzmesin haftaiçi istanbul içi sürüş yapıcam ve haftasonları uzun yol gidebileyim. Kışında kullanabileyim gibi kriterlerim var.
 
aynen bahsettiğiniz gibi birisi endurance kadro ben neden bunları aynı kefeye koyup değerlendiriyorum ona gelecek olursak hız benim için ikinci planda daha çok tırmanış konusunda üzmesin haftaiçi istanbul içi sürüş yapıcam ve haftasonları uzun yol gidebileyim. Kışında kullanabileyim gibi kriterlerim var.

Düzenli temizledikten ve uygun lastiğe yatırım yaptıktan sonra hemen her bisiklet kışın kullanılabilir. Çamurluk bağlantısı sizin için önemliyse bu bir seçim kriteridir.

Tırmanış konusunda hafiflik ve esnemezlik ön plandadır, ancak performans sürüşü hedefiniz yoksa uygun dişli oranlarıyla birçok bisiklet işinizi görecektir. Burada tırmanmayı düşündüğünüz yerin eğimi belirleyicidir.

Uzun yol ile 200+ km yol kastediyorsanız burada da sürüş yapılacak zemin konusu öne çıkar. Bizim memlekette nadir bulunan kaymak asfaltta sürüş yapacaksanız yolu daha hızlı tamamlamak için daha agresif bir bisiklet iyi bir seçimdir. Eğer Şile orman yolları gibi tarladan hallice zeminde sürüş yapacaksanız bu defa endurance daha doğrudur.

Gördüğünüz gibi tek bir doğru yok. Bu kadar farklı tipte bisikletin mevcut olma nedeni de budur. Kendinizi tanıyıp ihtiyaçlarınızı/beklentilerinizi netleştirirseniz doğru seçimi yapabilirsiniz.
 
@vurakh Ben de KOM modeli var 50-34 11-34 tırmanışta üzmez. Bu bisikletimle en uzun turum 165 KM oldu herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Kışın disk fren her zaman avantaj olacaktır bence.
 
@noyanyan Bu kur artışında özendirmek istemem ama çok memnunum. 1606896385688.pngBu tutuş pozisyonunda kenarlarda verilen eğimler çok rahatlatıyor ellerimi.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve MakRo
Montajlı halde alttan kabloların geçişlerinin göründüğü fotoğraf var mıdır? Rica etsem paylaşır mısınız?
 
Geri