Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

O zaman ki fiyatlar yine insanı şuanda dudak uçuklatan cinsten 🙄
 
Scudo
Cesaretini kaybetme yoldaş
Sende yapabilirsin , topla kendini ve aramıza katıl . :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kivancozturk
Ozellikle jant lastik ağırlığı, akiciligi ve yuvarlanma direnci cok belirleyici oluyor. Hafif bisikletin de asıl artisini yokusta görürsünüz.
Tabi vücudunuzda bulunan fazlalik 8-10 kilo varsa bisiklet daha sonra da gelebilir, once kendimizden başlayabiliriz😇

Jant/Lastik/Tel ağırlığı hizlanma anında bisikletin geri kalanından cok daha fazla enerji gerektiriyor.
Sabit parçalar için gerekli kinetik enerji ihtiyacı formülde tek kalem iken, aynı ağırlığı jant ya da lastiğe eklediğimizde bisikletin 1 yerine 2 farklı enerji ihtiyacı artışı oluyor.
Toplam ağırlık artışı aynı olduğu için gerekli kinetik enerji aynı kalmakta iken, buna ek olarak tekerleğin de hızlanması için gerekli dönüşsel/rotasyonel kinetik enerji (rotational kinetic energy) jant/lastik ağırlığı değiştiği için artmakta, bu nedenle de ikinci darbeyi vurmakta.. sanırım bu nedenle profesyoneller lastik ve jant ağırlıklarına bu kadar takmış durumda.. Ama şahsen sırtımda tamir kiti/pompa vs taşırken 200-300 gr için 1000 EUR'yu janta bağlamam :)
 
@Equilibrium üniversite sınavına hazırlanıyorum o yuzden pek zamanım. Bir de çok yeni sürmeye başladığım biraz tecrübe kazandıktan sonra kadro toplamak daha mantıklı olacaktır. Yine de hayallerin peşinden koşmaya devam 🤩
 
Jant/Lastik/Tel ağırlığı hizlanma anında bisikletin geri kalanından cok daha fazla enerji gerektiriyor.
Sabit parçalar için gerekli kinetik enerji ihtiyacı formülde tek kalem iken, aynı ağırlığı jant ya da lastiğe eklediğimizde bisikletin 1 yerine 2 farklı enerji ihtiyacı artışı oluyor.
Toplam ağırlık artışı aynı olduğu için gerekli kinetik enerji aynı kalmakta iken, buna ek olarak tekerleğin de hızlanması için gerekli dönüşsel/rotasyonel kinetik enerji (rotational kinetic energy) jant/lastik ağırlığı değiştiği için artmakta, bu nedenle de ikinci darbeyi vurmakta.. sanırım bu nedenle profesyoneller lastik ve jant ağırlıklarına bu kadar takmış durumda.. Ama şahsen sırtımda tamir kiti/pompa vs taşırken 200-300 gr için 1000 EUR'yu janta bağlamam :)
Epey hakli bir onerme olmasina ragmen 1000 euroluk jantlarda sadece hafiflik satın alınmıyor. Jant tellerinin, malzemenin ve gobek in kalitesi epey yuksek oluyor. Bu da uzun omur, akicilik, esnemezlik, konfor gibi baska katkilari da sağlıyor. Ama bu bir ihtiyac mi, yada kimin ihtiyaci, kimin butcesi varsa ona fayda sağlıyor neticede😆.
 
Epey hakli bir onerme olmasina ragmen 1000 euroluk jantlarda sadece hafiflik satın alınmıyor. Jant tellerinin, malzemenin ve gobek in kalitesi epey yuksek oluyor. Bu da uzun omur, akicilik, esnemezlik, konfor gibi baska katkilari da sağlıyor. Ama bu bir ihtiyac mi, yada kimin ihtiyaci, kimin butcesi varsa ona fayda sağlıyor neticede😆.
Ben şunu diyorum kendime. "Abartma Turgay, bırak da o kadarı profesyonel yarışçıların derdi olsun. Benim yarışlara girecek halim yok bu yaştan sonra. Genç bile olsam şuan, yine amatörüm yani?" Heheh :p :D:komik:
 
Hi,
Firstly sorry for english but I can't write in turkish.
I have been following the forum for a while as I was searching for a gravel bike, in the end I purchased Corelli Goat 2.0.
Overall it is a nice bike but it is extremely heavy, I think it is down to the frame, fork and the rims being low quality. Corelli advertise the total weight to be 10.5kg but when I checked it is 12.5kg, 12.1kg without pedals.
Does anyone have similar expirience?
Cheers,
Fil
 
Arkadaşlar, Filip, Corelli Goat 2.0 almış ve kısaca "Corelli, bisikletin 10.5 kilo olduğunu öne sürüyordu; tarttım 12.5 çıktı, pedalsız da 12.1 çıktı. Siz de böyle bir şey yaşadınız mı" diye merak etmiş.

Corelli sahipleri olarak bu konudaki tecrübeniz nedir?

I just translated your question here @Filip. Let's hope we will get an answer from Corelli owners.

Hi,
Firstly sorry for english but I can't write in turkish.
I have been following the forum for a while as I was searching for a gravel bike, in the end I purchased Corelli Goat 2.0.
Overall it is a nice bike but it is extremely heavy, I think it is down to the frame, fork and the rims being low quality. Corelli advertise the total weight to be 10.5kg but when I checked it is 12.5kg, 12.1kg without pedals.
Does anyone have similar expirience?
Cheers,
Fil
 
Arkadaşlar, Filip, Corelli Goat 2.0 almış ve kısaca "Corelli, bisikletin 10.5 kilo olduğunu öne sürüyordu; tarttım 12.5 çıktı, pedalsız da 12.1 çıktı. Siz de böyle bir şey yaşadınız mı" diye merak etmiş.

Corelli sahipleri olarak bu konudaki tecrübeniz nedir?

I just translated your question here @Filip. Let's hope we will get an answer from Corelli owners.
Actually my carraro weights 11kg or a bit more i think it is heavier than it should be
aslında benim carrarom 11 den biraz fazla ağır yani sizinki olması gerekenden daha ağır bence
 
Hi @Filip! Welcome aboard mate!

As far as I know, apart from the mainstream brands (e.g. specialized, cannondale) manufacturers tend to hide the actual weight of their bikes. Even world tour class supplier Giant says that aero gains have the major impact in high speeds instead of revealing the weight. Fancy way to say that their bikes are heavier than the competition. :)

Corelli is just another case. I am not sure they even bothered to weight their bikes. Probably those numbers are just guesswork. They have the ability to manufacture their own frames here in Turkey, where most others source theirs from far east. Still they don't seem to have a clue for how to put things straight and level up!

The Goat 2.0 is (was) still a bargain for a GRX equipped bike. Even I considered of getting one for myself and swap the frame with a better one.
 
Thanks for the feedback guys!
Actually on paper the goat 2.0 looks like the best option, can compete with big name brands for 2x the price.
You can tell the guys who designed it knew what the bike needs. The geometry is good, flared handle bars is very good, groupset etc.
Just the weight of the frame and fork is sad. Although once I put all the gear for camping on, it will not be so important.
Time to save up for a Soulrider frame :D
 
Selam,

Buradaki ilk postum olacak. Biraz Zihni Sinir bir projem var, ve fikirlerinizi almak isterim.

Ben de 2020 yılında bisiklete merak sarıp birdenbire işin içine çok derin düşmüşlerden biriyim.

Temmuz başında daha konuyla çok da alakam yokken, tanıdıklarımın da yönlendirmesiyle Carraro Gravel G0 aldım. Bir süre normal pedallarıyla kullandım ve ardından SPD mountain bike pedalı da takıp, ilk 100 km yoluma çıktım. İlk başlarda oldukça zor geldi, ancak bisiklete alıştıkça daha da zevk almaya başladım.

Daha sonra dikkatime geldi ki iki üç sürüşte bir Claris'in ön aynakolunda bazı sıkıntılar yaşıyorum. Her bisikletçiye gidip baktırdığımda yine aynı şey oluyordu.

Sonra Kasım ve Aralık aylarında bisikletime hiç binmedim ve g0'ı memleketim olan Alanya'da bıraktım. O sırada bisikletin içine iyice girmiştim ve haftasonları sahibinden'den vs. başka bisikletlere ve fiyatlarına bakıyordum.

Bu forumda da bir kaç kere bahsedildiği gibi, ben de bisikletfiyatlarının uçacağına karar verip, zaten bir iki seneye upgrade etmek isteyeceğim için, gidip şimdiden bir 105 set'li bisikleti uygun fiyata alayım dedim. İkinci el R7000 105 setli bir Salcano xrs033 aldım. Bu bisikletin ayrıca da Richtey karbon maşası var.

Salcano'mla sadece Büyükada'da birkaç tur atabildim şimdiye kadar, ancak son derece memnunum. Özellikle vites değişimleri, ve maşasının hafifliği yokuş tırmanırken inanılmaz oluyor.

Gelelim Salcano'nun sıkıntısına -
Disk frenleri yok. Carraro G0'ımın en güzel yanı her zaman güvenebildiğim disk frenleri olmasıymış. Ayrıca da Salcano'nun pozisyonu uzun sürebilmek için biraz agresif.

Önümüzdeki aylarda yine memlekete gidip uzun bir tur yapmak istiyorum. Bu sefer belki biraz daha bikepacking tarzı olacak şekilde.

Kafamdaki projede şu adımlar var:
- 105 seti Salcano'dan çıkarıp, G0'a takmak
- hatta belki de richtey maşayı G0'a takmak.


Böylece gravel bisikletimi daha konforlu bir şekilde tırmanışlarda ve uzun mesafelerde kullanabilmeyi umuyorum.
Yukarıdaki adımlar yapılabilinir mi? Ne dersiniz?
Claris ve105 seti değiştirirsem janta uyar mı?

Richtey gidon 30mm açıklığında tekeri alabilir mi? Diyelim aldı, Gravel'lığından eser kalır mı?

Bu sırada bana başka önereceğiniz şeyler olursa da öğrenmek çok isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Asivemavi09
Hi @Filip ,

All of the Turkish brand gravel bikes weight are nearly 11.5-12 kgs. You should upgrade that Turkish brand gravels to make them perfect.(at least close to perfect :) )

Goat 2 has great groupset and geometry so changing rims to lighter ones and fork to carbon one could make your bike nearly 10 kgs. It's a great weight for a gravel bike.

Good luck and have fun.
 
Selam,

Buradaki ilk postum olacak. Biraz Zihni Sinir bir projem var, ve fikirlerinizi almak isterim.

Ben de 2020 yılında bisiklete merak sarıp birdenbire işin içine çok derin düşmüşlerden biriyim.

Temmuz başında daha konuyla çok da alakam yokken, tanıdıklarımın da yönlendirmesiyle Carraro Gravel G0 aldım. Bir süre normal pedallarıyla kullandım ve ardından SPD mountain bike pedalı da takıp, ilk 100 km yoluma çıktım. İlk başlarda oldukça zor geldi, ancak bisiklete alıştıkça daha da zevk almaya başladım.

Daha sonra dikkatime geldi ki iki üç sürüşte bir Claris'in ön aynakolunda bazı sıkıntılar yaşıyorum. Her bisikletçiye gidip baktırdığımda yine aynı şey oluyordu.

Sonra Kasım ve Aralık aylarında bisikletime hiç binmedim ve g0'ı memleketim olan Alanya'da bıraktım. O sırada bisikletin içine iyice girmiştim ve haftasonları sahibinden'den vs. başka bisikletlere ve fiyatlarına bakıyordum.

Bu forumda da bir kaç kere bahsedildiği gibi, ben de bisikletfiyatlarının uçacağına karar verip, zaten bir iki seneye upgrade etmek isteyeceğim için, gidip şimdiden bir 105 set'li bisikleti uygun fiyata alayım dedim. İkinci el R7000 105 setli bir Salcano xrs033 aldım. Bu bisikletin ayrıca da Richtey karbon maşası var.

Salcano'mla sadece Büyükada'da birkaç tur atabildim şimdiye kadar, ancak son derece memnunum. Özellikle vites değişimleri, ve maşasının hafifliği yokuş tırmanırken inanılmaz oluyor.

Gelelim Salcano'nun sıkıntısına -
Disk frenleri yok. Carraro G0'ımın en güzel yanı her zaman güvenebildiğim disk frenleri olmasıymış. Ayrıca da Salcano'nun pozisyonu uzun sürebilmek için biraz agresif.

Önümüzdeki aylarda yine memlekete gidip uzun bir tur yapmak istiyorum. Bu sefer belki biraz daha bikepacking tarzı olacak şekilde.

Kafamdaki projede şu adımlar var:
- 105 seti Salcano'dan çıkarıp, G0'a takmak
- hatta belki de richtey maşayı G0'a takmak.


Böylece gravel bisikletimi daha konforlu bir şekilde tırmanışlarda ve uzun mesafelerde kullanabilmeyi umuyorum.
Yukarıdaki adımlar yapılabilinir mi? Ne dersiniz?
Claris ve105 seti değiştirirsem janta uyar mı?

Richtey gidon 30mm açıklığında tekeri alabilir mi? Diyelim aldı, Gravel'lığından eser kalır mı?

Bu sırada bana başka önereceğiniz şeyler olursa da öğrenmek çok isterim.
Yani yol bisikleti çok kullanmıyorsanız salcanonuzu satıp g0 ıda satıp daha üst segment bir bisiklet tercih edebilirsiniz sonuçta G0 ne olursa olsun başlangıç ve orta seviye bir bisiklet
 
Bak ya kırmızı kırmızı bınerım dıyodum. Aklıma gırdıler yine :) su yoklukta hayal kurdurmayın bana :d
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Selam,

Buradaki ilk postum olacak. Biraz Zihni Sinir bir projem var, ve fikirlerinizi almak isterim.

Ben de 2020 yılında bisiklete merak sarıp birdenbire işin içine çok derin düşmüşlerden biriyim.

Temmuz başında daha konuyla çok da alakam yokken, tanıdıklarımın da yönlendirmesiyle Carraro Gravel G0 aldım. Bir süre normal pedallarıyla kullandım ve ardından SPD mountain bike pedalı da takıp, ilk 100 km yoluma çıktım. İlk başlarda oldukça zor geldi, ancak bisiklete alıştıkça daha da zevk almaya başladım.

Daha sonra dikkatime geldi ki iki üç sürüşte bir Claris'in ön aynakolunda bazı sıkıntılar yaşıyorum. Her bisikletçiye gidip baktırdığımda yine aynı şey oluyordu.

Sonra Kasım ve Aralık aylarında bisikletime hiç binmedim ve g0'ı memleketim olan Alanya'da bıraktım. O sırada bisikletin içine iyice girmiştim ve haftasonları sahibinden'den vs. başka bisikletlere ve fiyatlarına bakıyordum.

Bu forumda da bir kaç kere bahsedildiği gibi, ben de bisikletfiyatlarının uçacağına karar verip, zaten bir iki seneye upgrade etmek isteyeceğim için, gidip şimdiden bir 105 set'li bisikleti uygun fiyata alayım dedim. İkinci el R7000 105 setli bir Salcano xrs033 aldım. Bu bisikletin ayrıca da Richtey karbon maşası var.

Salcano'mla sadece Büyükada'da birkaç tur atabildim şimdiye kadar, ancak son derece memnunum. Özellikle vites değişimleri, ve maşasının hafifliği yokuş tırmanırken inanılmaz oluyor.

Gelelim Salcano'nun sıkıntısına -
Disk frenleri yok. Carraro G0'ımın en güzel yanı her zaman güvenebildiğim disk frenleri olmasıymış. Ayrıca da Salcano'nun pozisyonu uzun sürebilmek için biraz agresif.

Önümüzdeki aylarda yine memlekete gidip uzun bir tur yapmak istiyorum. Bu sefer belki biraz daha bikepacking tarzı olacak şekilde.

Kafamdaki projede şu adımlar var:
- 105 seti Salcano'dan çıkarıp, G0'a takmak
- hatta belki de richtey maşayı G0'a takmak.


Böylece gravel bisikletimi daha konforlu bir şekilde tırmanışlarda ve uzun mesafelerde kullanabilmeyi umuyorum.
Yukarıdaki adımlar yapılabilinir mi? Ne dersiniz?
Claris ve105 seti değiştirirsem janta uyar mı?

Richtey gidon 30mm açıklığında tekeri alabilir mi? Diyelim aldı, Gravel'lığından eser kalır mı?

Bu sırada bana başka önereceğiniz şeyler olursa da öğrenmek çok isterim.

2 buçuk senedir bisikletforum üyesiyim
Çok şey öğrendim
Size şunu söyleyim sonrasını okumak isterseniz devam edin 😬
105 Sdi kollarınız hidrolik disk fren ile kullanılmaz
Maşanıza 30 mm sığmaz siz de 28 takarsınız çok sıkıntı değil de
Jantınıza 11 ruble muhtemelen takamazsınız.
@Mert Ali nin dediği gibi onları satıp daha iyi bir gravel alabilirsiniz
 
2 buçuk senedir bisikletforum üyesiyim
Çok şey öğrendim
Size şunu söyleyim sonrasını okumak isterseniz devam edin 😬
105 Sdi kollarınız hidrolik disk fren ile kullanılmaz
Maşanıza 30 mm sığmaz siz de 28 takarsınız çok sıkıntı değil de
Jantınıza 11 ruble muhtemelen takamazsınız.
@Mert Ali nin dediği gibi onları satıp daha iyi bir gravel alabilirsiniz
Mekanik disk kullanabilir
 
@ODoganD

Yukarıda arkadaşların da belirttiği gibi G0 ve XRS033 arasında grupset takası yapmak mümkün. G0'da mekanik disk frenler bulunduğu için 105 kollarla da sorunsuz çalışırlar. Jant konusunda ise şansınız %50 diyebilirim. 11'li sistem uyumlu jantlara (aslında farkeden freehub gövdesi) 1.85mm spacer takılarak 8-9-10'lu sistemlere uygun hale getirilebiliyor. Bunun dışında sadece 8-9-10 uyumlu eski sistem jantlar da mevcut. Eğer sizin jantınızda 11'li freehub ve spacer varsa kullanabilirsiniz, aksi halde yeni jant seti (en azından arka jant) gerekecek.

Bütün bunları yaparak elinizdeki iki bisikleti toplamak mümkün ama ortada ciddi birkaç sorun var: Gravel bir arazi makinesi. Arazide sürüş yapmak istediğinizde mekanik disk frenler hidrolik performansı vermeyecek. Düz stabilize yolda buna ihtiyaç olmayabilir ama bozuk zeminde dik inişler yaparken çok ararsınız. Forumda mekanik disk fren kullanıp memnun olanlar da var ama genel olarak durum tersidir.

İkinci büyük sorun arka aktarıcının clutch (kavrama) mekanizmasına sahip olmayışı. Yol tipi aktarıcılarda buna gerek yok ancak iş araziye girmeye geldiğinde zinciri yerinde tutabilmenin yolu kavrama. Şu an için sadece GRX aktarıcılarda ve Ultegra RX serisinde mevcut. Mtb aktarıcılarda da mevcuttur ancak tel çekme oranları farklı olduğu için başka çözümler gerektirirler.

Son olarak GRX kolların fren pivot noktası yol tipi sti kollara göre önemli ölçüde yukarıdadır. Bu hoodlardan tutarken daha etkili frenleme yapabilmeyi sağlar, yine arazide ihtiyaç duyulacak bir özellik.

Özetle Gravel bisikletinizi isminin hakkını vererek kullanacaksanız GRX setli, hidrolik disk frenli bir makinede daha rahat edersiniz.
 
@ODoganD

Yukarıda arkadaşların da belirttiği gibi G0 ve XRS033 arasında grupset takası yapmak mümkün. G0'da mekanik disk frenler bulunduğu için 105 kollarla da sorunsuz çalışırlar. Jant konusunda ise şansınız %50 diyebilirim. 11'li sistem uyumlu jantlara (aslında farkeden freehub gövdesi) 1.85mm spacer takılarak 8-9-10'lu sistemlere uygun hale getirilebiliyor. Bunun dışında sadece 8-9-10 uyumlu eski sistem jantlar da mevcut. Eğer sizin jantınızda 11'li freehub ve spacer varsa kullanabilirsiniz, aksi halde yeni jant seti (en azından arka jant) gerekecek.

Bütün bunları yaparak elinizdeki iki bisikleti toplamak mümkün ama ortada ciddi birkaç sorun var: Gravel bir arazi makinesi. Arazide sürüş yapmak istediğinizde mekanik disk frenler hidrolik performansı vermeyecek. Düz stabilize yolda buna ihtiyaç olmayabilir ama bozuk zeminde dik inişler yaparken çok ararsınız. Forumda mekanik disk fren kullanıp memnun olanlar da var ama genel olarak durum tersidir.

İkinci büyük sorun arka aktarıcının clutch (kavrama) mekanizmasına sahip olmayışı. Yol tipi aktarıcılarda buna gerek yok ancak iş araziye girmeye geldiğinde zinciri yerinde tutabilmenin yolu kavrama. Şu an için sadece GRX aktarıcılarda ve Ultegra RX serisinde mevcut. Mtb aktarıcılarda da mevcuttur ancak tel çekme oranları farklı olduğu için başka çözümler gerektirirler.

Son olarak GRX kolların fren pivot noktası yol tipi sti kollara göre önemli ölçüde yukarıdadır. Bu hoodlardan tutarken daha etkili frenleme yapabilmeyi sağlar, yine arazide ihtiyaç duyulacak bir özellik.

Özetle Gravel bisikletinizi isminin hakkını vererek kullanacaksanız GRX setli, hidrolik disk frenli bir makinede daha rahat edersiniz.
@Sadettin Z.

Teşekkürler son derece yararlı oldu.
105'li birkaç tane Gravel görmüştüm, ve açıkçası sürüş konforuna da çok alıştım ondan Claris'i kullanmaya pek gönüllü değilim. G0'ın spacer'ı vardı üzerinde, 11'li olup olmadığına emin değilim. Haklısınız GRX'li bir bisiklete ileride geçmeyi gerçekten düşünmeliyim.
Şimdilik ama Gravel yolculuklarımda çok fazla bozuk zemine ve inişe gittiğimi söyleyemem. Eğer freehub uyuyorsa vitesleri değiştirip bir süre öyle yola çıkarım diye düşünüyorum.
 
Geri