kivancozturk
Üye
- Kayıt
- 21 Ekim 2020
- Mesaj
- 12
- Tepki
- 7
- Yaş
- 21
- Şehir
- İSTANBUL
- İsim
- Kıvanç
- Başlangıç
- 2019—20
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Ozellikle jant lastik ağırlığı, akiciligi ve yuvarlanma direnci cok belirleyici oluyor. Hafif bisikletin de asıl artisini yokusta görürsünüz.
Tabi vücudunuzda bulunan fazlalik 8-10 kilo varsa bisiklet daha sonra da gelebilir, once kendimizden başlayabiliriz😇
Epey hakli bir onerme olmasina ragmen 1000 euroluk jantlarda sadece hafiflik satın alınmıyor. Jant tellerinin, malzemenin ve gobek in kalitesi epey yuksek oluyor. Bu da uzun omur, akicilik, esnemezlik, konfor gibi baska katkilari da sağlıyor. Ama bu bir ihtiyac mi, yada kimin ihtiyaci, kimin butcesi varsa ona fayda sağlıyor neticede😆.Jant/Lastik/Tel ağırlığı hizlanma anında bisikletin geri kalanından cok daha fazla enerji gerektiriyor.
Sabit parçalar için gerekli kinetik enerji ihtiyacı formülde tek kalem iken, aynı ağırlığı jant ya da lastiğe eklediğimizde bisikletin 1 yerine 2 farklı enerji ihtiyacı artışı oluyor.
Toplam ağırlık artışı aynı olduğu için gerekli kinetik enerji aynı kalmakta iken, buna ek olarak tekerleğin de hızlanması için gerekli dönüşsel/rotasyonel kinetik enerji (rotational kinetic energy) jant/lastik ağırlığı değiştiği için artmakta, bu nedenle de ikinci darbeyi vurmakta.. sanırım bu nedenle profesyoneller lastik ve jant ağırlıklarına bu kadar takmış durumda.. Ama şahsen sırtımda tamir kiti/pompa vs taşırken 200-300 gr için 1000 EUR'yu janta bağlamam![]()
Ben şunu diyorum kendime. "Abartma Turgay, bırak da o kadarı profesyonel yarışçıların derdi olsun. Benim yarışlara girecek halim yok bu yaştan sonra. Genç bile olsam şuan, yine amatörüm yani?" HehehEpey hakli bir onerme olmasina ragmen 1000 euroluk jantlarda sadece hafiflik satın alınmıyor. Jant tellerinin, malzemenin ve gobek in kalitesi epey yuksek oluyor. Bu da uzun omur, akicilik, esnemezlik, konfor gibi baska katkilari da sağlıyor. Ama bu bir ihtiyac mi, yada kimin ihtiyaci, kimin butcesi varsa ona fayda sağlıyor neticede😆.
Hi,
Firstly sorry for english but I can't write in turkish.
I have been following the forum for a while as I was searching for a gravel bike, in the end I purchased Corelli Goat 2.0.
Overall it is a nice bike but it is extremely heavy, I think it is down to the frame, fork and the rims being low quality. Corelli advertise the total weight to be 10.5kg but when I checked it is 12.5kg, 12.1kg without pedals.
Does anyone have similar expirience?
Cheers,
Fil
Actually my carraro weights 11kg or a bit more i think it is heavier than it should beArkadaşlar, Filip, Corelli Goat 2.0 almış ve kısaca "Corelli, bisikletin 10.5 kilo olduğunu öne sürüyordu; tarttım 12.5 çıktı, pedalsız da 12.1 çıktı. Siz de böyle bir şey yaşadınız mı" diye merak etmiş.
Corelli sahipleri olarak bu konudaki tecrübeniz nedir?
I just translated your question here @Filip. Let's hope we will get an answer from Corelli owners.
Yani yol bisikleti çok kullanmıyorsanız salcanonuzu satıp g0 ıda satıp daha üst segment bir bisiklet tercih edebilirsiniz sonuçta G0 ne olursa olsun başlangıç ve orta seviye bir bisikletSelam,
Buradaki ilk postum olacak. Biraz Zihni Sinir bir projem var, ve fikirlerinizi almak isterim.
Ben de 2020 yılında bisiklete merak sarıp birdenbire işin içine çok derin düşmüşlerden biriyim.
Temmuz başında daha konuyla çok da alakam yokken, tanıdıklarımın da yönlendirmesiyle Carraro Gravel G0 aldım. Bir süre normal pedallarıyla kullandım ve ardından SPD mountain bike pedalı da takıp, ilk 100 km yoluma çıktım. İlk başlarda oldukça zor geldi, ancak bisiklete alıştıkça daha da zevk almaya başladım.
Daha sonra dikkatime geldi ki iki üç sürüşte bir Claris'in ön aynakolunda bazı sıkıntılar yaşıyorum. Her bisikletçiye gidip baktırdığımda yine aynı şey oluyordu.
Sonra Kasım ve Aralık aylarında bisikletime hiç binmedim ve g0'ı memleketim olan Alanya'da bıraktım. O sırada bisikletin içine iyice girmiştim ve haftasonları sahibinden'den vs. başka bisikletlere ve fiyatlarına bakıyordum.
Bu forumda da bir kaç kere bahsedildiği gibi, ben de bisikletfiyatlarının uçacağına karar verip, zaten bir iki seneye upgrade etmek isteyeceğim için, gidip şimdiden bir 105 set'li bisikleti uygun fiyata alayım dedim. İkinci el R7000 105 setli bir Salcano xrs033 aldım. Bu bisikletin ayrıca da Richtey karbon maşası var.
Salcano'mla sadece Büyükada'da birkaç tur atabildim şimdiye kadar, ancak son derece memnunum. Özellikle vites değişimleri, ve maşasının hafifliği yokuş tırmanırken inanılmaz oluyor.
Gelelim Salcano'nun sıkıntısına -
Disk frenleri yok. Carraro G0'ımın en güzel yanı her zaman güvenebildiğim disk frenleri olmasıymış. Ayrıca da Salcano'nun pozisyonu uzun sürebilmek için biraz agresif.
Önümüzdeki aylarda yine memlekete gidip uzun bir tur yapmak istiyorum. Bu sefer belki biraz daha bikepacking tarzı olacak şekilde.
Kafamdaki projede şu adımlar var:
- 105 seti Salcano'dan çıkarıp, G0'a takmak
- hatta belki de richtey maşayı G0'a takmak.
Böylece gravel bisikletimi daha konforlu bir şekilde tırmanışlarda ve uzun mesafelerde kullanabilmeyi umuyorum.
Yukarıdaki adımlar yapılabilinir mi? Ne dersiniz?
Claris ve105 seti değiştirirsem janta uyar mı?
Richtey gidon 30mm açıklığında tekeri alabilir mi? Diyelim aldı, Gravel'lığından eser kalır mı?
Bu sırada bana başka önereceğiniz şeyler olursa da öğrenmek çok isterim.
Selam,
Buradaki ilk postum olacak. Biraz Zihni Sinir bir projem var, ve fikirlerinizi almak isterim.
Ben de 2020 yılında bisiklete merak sarıp birdenbire işin içine çok derin düşmüşlerden biriyim.
Temmuz başında daha konuyla çok da alakam yokken, tanıdıklarımın da yönlendirmesiyle Carraro Gravel G0 aldım. Bir süre normal pedallarıyla kullandım ve ardından SPD mountain bike pedalı da takıp, ilk 100 km yoluma çıktım. İlk başlarda oldukça zor geldi, ancak bisiklete alıştıkça daha da zevk almaya başladım.
Daha sonra dikkatime geldi ki iki üç sürüşte bir Claris'in ön aynakolunda bazı sıkıntılar yaşıyorum. Her bisikletçiye gidip baktırdığımda yine aynı şey oluyordu.
Sonra Kasım ve Aralık aylarında bisikletime hiç binmedim ve g0'ı memleketim olan Alanya'da bıraktım. O sırada bisikletin içine iyice girmiştim ve haftasonları sahibinden'den vs. başka bisikletlere ve fiyatlarına bakıyordum.
Bu forumda da bir kaç kere bahsedildiği gibi, ben de bisikletfiyatlarının uçacağına karar verip, zaten bir iki seneye upgrade etmek isteyeceğim için, gidip şimdiden bir 105 set'li bisikleti uygun fiyata alayım dedim. İkinci el R7000 105 setli bir Salcano xrs033 aldım. Bu bisikletin ayrıca da Richtey karbon maşası var.
Salcano'mla sadece Büyükada'da birkaç tur atabildim şimdiye kadar, ancak son derece memnunum. Özellikle vites değişimleri, ve maşasının hafifliği yokuş tırmanırken inanılmaz oluyor.
Gelelim Salcano'nun sıkıntısına -
Disk frenleri yok. Carraro G0'ımın en güzel yanı her zaman güvenebildiğim disk frenleri olmasıymış. Ayrıca da Salcano'nun pozisyonu uzun sürebilmek için biraz agresif.
Önümüzdeki aylarda yine memlekete gidip uzun bir tur yapmak istiyorum. Bu sefer belki biraz daha bikepacking tarzı olacak şekilde.
Kafamdaki projede şu adımlar var:
- 105 seti Salcano'dan çıkarıp, G0'a takmak
- hatta belki de richtey maşayı G0'a takmak.
Böylece gravel bisikletimi daha konforlu bir şekilde tırmanışlarda ve uzun mesafelerde kullanabilmeyi umuyorum.
Yukarıdaki adımlar yapılabilinir mi? Ne dersiniz?
Claris ve105 seti değiştirirsem janta uyar mı?
Richtey gidon 30mm açıklığında tekeri alabilir mi? Diyelim aldı, Gravel'lığından eser kalır mı?
Bu sırada bana başka önereceğiniz şeyler olursa da öğrenmek çok isterim.
Mekanik disk kullanabilir2 buçuk senedir bisikletforum üyesiyim
Çok şey öğrendim
Size şunu söyleyim sonrasını okumak isterseniz devam edin 😬
105 Sdi kollarınız hidrolik disk fren ile kullanılmaz
Maşanıza 30 mm sığmaz siz de 28 takarsınız çok sıkıntı değil de
Jantınıza 11 ruble muhtemelen takamazsınız.
@Mert Ali nin dediği gibi onları satıp daha iyi bir gravel alabilirsiniz
Aklıma geldi de hadi canım mekanik de değildir dedim di 😬Mekanik disk kullanabilir
@Sadettin Z.@ODoganD
Yukarıda arkadaşların da belirttiği gibi G0 ve XRS033 arasında grupset takası yapmak mümkün. G0'da mekanik disk frenler bulunduğu için 105 kollarla da sorunsuz çalışırlar. Jant konusunda ise şansınız %50 diyebilirim. 11'li sistem uyumlu jantlara (aslında farkeden freehub gövdesi) 1.85mm spacer takılarak 8-9-10'lu sistemlere uygun hale getirilebiliyor. Bunun dışında sadece 8-9-10 uyumlu eski sistem jantlar da mevcut. Eğer sizin jantınızda 11'li freehub ve spacer varsa kullanabilirsiniz, aksi halde yeni jant seti (en azından arka jant) gerekecek.
Bütün bunları yaparak elinizdeki iki bisikleti toplamak mümkün ama ortada ciddi birkaç sorun var: Gravel bir arazi makinesi. Arazide sürüş yapmak istediğinizde mekanik disk frenler hidrolik performansı vermeyecek. Düz stabilize yolda buna ihtiyaç olmayabilir ama bozuk zeminde dik inişler yaparken çok ararsınız. Forumda mekanik disk fren kullanıp memnun olanlar da var ama genel olarak durum tersidir.
İkinci büyük sorun arka aktarıcının clutch (kavrama) mekanizmasına sahip olmayışı. Yol tipi aktarıcılarda buna gerek yok ancak iş araziye girmeye geldiğinde zinciri yerinde tutabilmenin yolu kavrama. Şu an için sadece GRX aktarıcılarda ve Ultegra RX serisinde mevcut. Mtb aktarıcılarda da mevcuttur ancak tel çekme oranları farklı olduğu için başka çözümler gerektirirler.
Son olarak GRX kolların fren pivot noktası yol tipi sti kollara göre önemli ölçüde yukarıdadır. Bu hoodlardan tutarken daha etkili frenleme yapabilmeyi sağlar, yine arazide ihtiyaç duyulacak bir özellik.
Özetle Gravel bisikletinizi isminin hakkını vererek kullanacaksanız GRX setli, hidrolik disk frenli bir makinede daha rahat edersiniz.