Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Fiyatlar :/
Pejonun gravel 8,5 mosso 9 carraroda 9 parayı denklersemde düşündurecek bu fiyatlar.
 

Dosyalar

  • Screenshot_2021-01-29-10-07-51-046_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-01-29-10-07-51-046_com.miui.gallery.jpg
    505,8 KB · Okunma: 130
Scudo
Fiyatlar :/
Pejonun gravel 8,5 mosso 9 carraroda 9 parayı denklersemde düşündurecek bu fiyatlar.
Masallah Fire 3.2 20yi geçmiş. G2yi satmadan guc bela da olsa iyi ki almışım diyorum simdi.
 
Cannondale synapse karbon sora setli bisikletimi isteyen olursa gravel bir bisikletle değiştirmek istiyorum. Artık tur ağırlıklı bineceğim için böyle bir şey düşünüyorum. Değerinde bir gravel ile değişim yapabilirim...Bisiklet 56 kadrodur..
 
Cannondale synapse karbon sora setli bisikletimi isteyen olursa gravel bir bisikletle değiştirmek istiyorum. Artık tur ağırlıklı bineceğim için böyle bir şey düşünüyorum. Değerinde bir gravel ile değişim yapabilirim...Bisiklet 56 kadrodur..
İsterseniz hemen G0 ımı verebilirim hatta süre süre getirir süre süre götürürüm tabi isterseniz 😂😂
 
@Süper Dede

İsterseniz bisikletinizi forumun market bölümünde ilana koyun. Gruplarda zaman zaman soran arkadaşlarımız oluyor, fiyatı uygun olursa yardımcı olabiliriz belki.

Ben de kendi Synapse'imi Bisan Alltrail ile değiştireceğim kısmetse.
 
@sadettin Z.aslında çok faydalı olur. Artık yarışmayacağım için böyle bir işe kalkışıyorum. Bu konuda beni yönlendirebilirsiniz...:harika::)Yani hangi gravelin daha uygun olduğu konusunda ...vb
 
Fiyatlar :/
Pejonun gravel 8,5 mosso 9 carraroda 9 parayı denklersemde düşündurecek bu fiyatlar.
Şu listeyi gördükten sonra, "iyi ki MTB'yi satmayı beklemeden ,G2'yi almışım" dedim :) Cole Rollen jant setli olması da üstüne kaymaklı ekmek kadayıfı oldu :)
 
@sadettin Z.aslında çok faydalı olur. Artık yarışmayacağım için böyle bir işe kalkışıyorum. Bu konuda beni yönlendirebilirsiniz...:harika::)Yani hangi gravelin daha uygun olduğu konusunda ...vb

Elimden geldiğince yardımcı olmaktan zevk duyarım. Fotoğraftan görebildiğim kadarıyla elinizdeki Synapse'i mümkün olduğu kadar dönüştürmüşsünüz. Bu durumda uygun donanımda bir gravel çok doğru bir tercih olacaktır.

Bildiğiniz gibi ülkemizde üretimi ve montajı yapılan ürünler için çok fazla seçenek yok. Distribütör kanalıyla satışı yapılan global markalarda ise malum nedenlerden ötürü fiyatlar uçup gitmiş halde.

En çok tercih edilen modellerden Carraro G serisi kadro geometrisi olarak Synapse'a biraz daha yakın. Düşük hızlarda kıvrak hareket gerektiren teknik arazide kullanıma daha yatkın, ancak bunun karşılığında stabilitesi daha az olduğu için yüklü halde yüksek hızlara çıkmak biraz daha yorucu. Gördüğüm kadarıyla kadro açıklığı en fazla 40mm lastiğe uygun.

Diğer tarafta Bisan Alltrail ise Trek Checkpoint gibi stabil uzun yol ve yüklü turlara daha yatkın. Geniş teker aralığı kıvrak manevra yapmayı güçleştirse de özellikle yüklü dik inişlerde güven verici. Bana göre rakiplerine kıyasla en önemli artısı kadronun sokma mil üzerine kurulmuş olması. Yüklü halde lastik değiştirirken bir de fren ayarı ile uğraşmaktan kurtarır. GRX'li modelinde kullanılan WH-370 jantlar bir başka artı. Tubeless sisteme geçilerek patlakları minimize etmeye imkan verir.

Yukarıdaki iki modelde de ortak olarak beğenmediğim kısım kadrodaki bağlantı noktalarının yetersizliği. Burada en büyük artıya şaşırtıcı şekilde Corelli Goat modeli sahip. Üretim ve satış sonrası hizmet kalitesini standartlaştırmış olabilseler, 45mm lastiğe müsaade eden kadroyu da sokma mil teknolojisine uyarlayıp adam gibi bir maşa kullansalar rakipsiz olabilirlerdi. Forumdaki birçok başlıkta gördüklerimden sonra eliyorum üzülerek.

Mosso GVL700 bir başka dikkat çekici seri. Yine bağlantı noktalarının azlığı ve qr milli oluşu nedeniyle biraz puan kaybediyor ama fiyatına göre donanımı gayet iyi. Diğer tüm üreticilerden farklı olarak tüm modellerde GRX812 arka aktarıcı tercih ederek yüklü halde kullanıma en uygun dişli oranlarını sunuyor. Ayrıca 45mm lastiğe müsaade eden geniş bir çatala da sahip. Ümit bisiklet sağolsun, düzgün bir geometri tablosu vermediği için sürüş karakteri hakkında ancak tahmin yürütebiliyorum. Gördüğüm ölçüler ise cyclocross'tan devşirme gibi.

Benim bunlar arasındaki tercihim Alltrail oldu. Zaten mtb sahibi de olduğum için teknik arazide onu kullanmak daha makul. Kamplı turlarda ise saydığım artıları benim için daha öncelikli. Kısmetse yakın zamanda değişimi yapacağım.
 
@Sadettin Z. Açıklamalar için sonsuz teşekkürler, emeklerinize sağlık. Benim synapse de lastikler schwalbe maraton 700x28, arka attırıcı uzun bacak sora ( yeni), kollar 2x9 sora onlarda yeni, frenlar apex, bb30 un rulmanlarını yeni değiştirdim, yani sıkıntısız bir yol bisikleti. jantları özellikle 36 telli dizdim, sık akord gerektirmesin diye, zaten hız yapmayı düşünmediğimden gravel daha uygun olacaktır. Kazakistan, özbekistan taraflarına düşünüyorum bir kaç seneye kadar. Bakalım zaman ne gösterir.
255087 dosyayı görüntüle255088 dosyayı görüntüle255089 dosyayı görüntüle
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Benim bunlar arasındaki tercihim Alltrail oldu. Zaten mtb sahibi de olduğum için teknik arazide onu kullanmak daha makul. Kamplı turlarda ise saydığım artıları benim için daha öncelikli. Kısmetse yakın zamanda değişimi yapacağım.
Arazide carraro mu yoksa Bisan mı avantajlı. Anladığım kadarıyla carraro

Bu arada sordugunuz bisikleti bugün ogrenemeyecegım galiba. Pazartesi fırsat bulursam sorarım. Hatta dırek maılı ıletmesınıde isteyebilirim olur derse
 
Arazide carraro mu yoksa Bisan mı avantajlı. Anladığım kadarıyla carraro

Bu arada sordugunuz bisikleti bugün ogrenemeyecegım galiba. Pazartesi fırsat bulursam sorarım. Hatta dırek maılı ıletmesınıde isteyebilirim olur derse

Teker ara mesafesi, alın borusu açısı, orta göbek yüksekliği gibi ölçülere bakıp, gerçek bir cyclocross ile (SuperX, Inflite gibi) kıyaslamanız gerekiyor. Cyclocross geometrisi tamamen berbat zeminde manevra yapabilmek, dar dönüşleri hızlıca ezip geçmek üzere tasarlanmıştır. Buna yakın özelliklerdeki gravel bisikletler benzer yeteneklere sahip olurlar.
 
Yaklaşık 4-5 aydır gravel bisiklet kovalıyorum diyebilirim, Türkiye'de zaten az miktarda olan modellerden istediğim gibi olanı stokta kalmamıştı, mevcut temin edilebilen marka-modeller de benim hoşuma giden özelliklerde değil. Yurtdışına da baktım ama orası da pek iç açıcı değil, ya stok yok ya da çok pahalı modeller var.
Yakın zamanda karşıma Peugeot GR14 çıktı. Üzerindeki donanım tam istediğim gibi, renkler ve lastikler tam olarak istediğim gibi, fiyat da tam kafamdaki fiyat. Amma ve lakin kadro boyları kafamı karıştırdı. Ben diğer markalarda kendime göre 54-56 cm kadro boyu bakarken, bu modeldeki en büyük kadro boyu 525mm olarak gözüküyor.
İşin diğer ilginç tarafı, Peugeot benim çok araştırdığım bildiğim bir marka değil. Yurtdışı sitelerinden bakayım dedim, bu modeller zaten ne resmi sitesinde var ne de diğer yurtdışı alışveriş sitelerinde var. Tahmin ediyorum ki Türkiye'ye özel yapılmış modeller, burada Peugeot bisikleti temsil eden firma herhalde isim hakkını alıp üretim yaptırıyor olabilir, tam bilmiyorum. Bilgisi olan varsa yazabilirse mutlu olurum.
Bir konu da şu ; Gravel bisikletlerinin geometri bilgilerini de çok araştırmadım, örnek olarak Scott 'un gravel modeli ile karşılaştırdığımda birçok farklılık görüyorum. İlk göze çarpanlar Top Tube mesafesi (reach mesafesini peugeot belirtmemiş) ve sele borusu açısı. Yorumlayabilecek olan var mı acaba bunları.
Yani Large olarak satılan 525mm boyundaki kadro sizce 185 cm boyundaki birine olabilir mi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Yaklaşık 4-5 aydır gravel bisiklet kovalıyorum diyebilirim, Türkiye'de zaten az miktarda olan modellerden istediğim gibi olanı stokta kalmamıştı, mevcut temin edilebilen marka-modeller de benim hoşuma giden özelliklerde değil. Yurtdışına da baktım ama orası da pek iç açıcı değil, ya stok yok ya da çok pahalı modeller var.
Yakın zamanda karşıma Peugeot GR14 çıktı. Üzerindeki donanım tam istediğim gibi, renkler ve lastikler tam olarak istediğim gibi, fiyat da tam kafamdaki fiyat. Amma ve lakin kadro boyları kafamı karıştırdı. Ben diğer markalarda kendime göre 54-56 cm kadro boyu bakarken, bu modeldeki en büyük kadro boyu 525mm olarak gözüküyor.
İşin diğer ilginç tarafı, Peugeot benim çok araştırdığım bildiğim bir marka değil. Yurtdışı sitelerinden bakayım dedim, bu modeller zaten ne resmi sitesinde var ne de diğer yurtdışı alışveriş sitelerinde var. Tahmin ediyorum ki Türkiye'ye özel yapılmış modeller, burada Peugeot bisikleti temsil eden firma herhalde isim hakkını alıp üretim yaptırıyor olabilir, tam bilmiyorum. Bilgisi olan varsa yazabilirse mutlu olurum.
Bir konu da şu ; Gravel bisikletlerinin geometri bilgilerini de çok araştırmadım, örnek olarak Scott 'un gravel modeli ile karşılaştırdığımda birçok farklılık görüyorum. İlk göze çarpanlar Top Tube mesafesi (reach mesafesini peugeot belirtmemiş) ve sele borusu açısı. Yorumlayabilecek olan var mı acaba bunları.
Yani Large olarak satılan 525mm boyundaki kadro sizce 185 cm boyundaki birine olabilir mi.
Peugeout G14'ün geometrisi bence çok yanlış.

* Orta göbek düşüklüğü 85mm diyor. 50mm genişliğinde lastiklerle bile en fazla 80mm göbek düşüklüğü oluyor. 35mm lastikle 85mm orta göbek düşüklüğü pedalın yere değme olasılığını çok artırır(diyelimli biraz bozuk/taşlı yollardasınız veya viraj alırken pedal çeviriyorsunuz).
* iki teker arası mesafe gravel için çok kısa bence. 52 için 1024,3 mm diyor. Çamurluk takıldığında büyük olasılıkla ayağa sürtme yapacak.
 
Son düzenleme:
Selam dostlar, gravel bisikletinde kilitli mtb pedalı veya yol pedalı kullanan arkadaşların tecrübelerine ihtiyacım var. Kullandığınız bölgenin özelliği ile tercih ettiğiniz pedal çeşidini yorumlarsanız sevinirim. Carraro gravel var bende. Gruplarla çıkarsam asfaltta kullanıyorum ancak kendim çıkarsam hafif araziye de girebiliyorum. Aklımda mtb pedalı var ama tavsiyelerinize de açığım
 
Selam dostlar, gravel bisikletinde kilitli mtb pedalı veya yol pedalı kullanan arkadaşların tecrübelerine ihtiyacım var. Kullandığınız bölgenin özelliği ile tercih ettiğiniz pedal çeşidini yorumlarsanız sevinirim. Carraro gravel var bende. Gruplarla çıkarsam asfaltta kullanıyorum ancak kendim çıkarsam hafif araziye de girebiliyorum. Aklımda mtb pedalı var ama tavsiyelerinize de açığım
Ben gcn gibi paylaşım sitelerindeki gravel videolarına baktığımda genelde mtb pedalı kullandıklarını görüyorum. Bu biraz da bisikletten ne istediğine bağlı. Yani yarışacaksan tabi yol spd si ama gravelin felsefesine bakacak olursak mtb pedalının kullanım kolaylığı sağlayacağını düşünüyorum.
 
@Teachero

Halihazırda yol ve mtb bisikletlerimde kullandığım, yakın zamanda gravel bisiklete geçince kullanmaya devam edeceğim M530 pedalları önerebilirim.

images (1).jpeg

Çift olarak 455gr ile standart bir yol pedalına ve M540 gibi minimalist mtb pedalına kıyasla daha ağır. Ancak platform yüzeyinin geniş olması pedal çamur yüzünden kilitlenmese bile itiş gücü sağlıyor. Esnek tabanlı şehir tipi bir ayakkabınız varsa özellikle konforlu.
 
Son düzenleme:
Geri