Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
2

28 e kadar dusulecekse gravel in mantığı kalmıyor pek. 32 de güzel lastik, en azından gravel alanında kullanmak için alındıysa bisikletin gereğine eşlik eder.

32c için ne tavsiye edersiniz.

Yollar çok bozuk ve mazgallar sebebiyle çok ince teker istemiyordum o sebeple biraz kalın olsun tehlike yaşamayayım, disk fren olsun, işe gidip geleceğim bagaj takma yerleri alternatifli olsun diyerek gravel aldım. Şuan %90 asfaltta kullanıyorum tabi ama yamalı yollarda falan güvende hissettiriyor yarış bisikletine göre. Bazen çimenlere dalıyorum yollar kapalı olunca, bazen toprak sahil yolundan gidiyorum. Kocaeli'de doğa alanları fazla ama yine de öyle çok gravel yolu yok aslında, çoğunlukla asfalt. Endurance yol bisikleti ile Gravel arasında kalmıştım uzunca bir süre, acele karar vermem gerekiyordu ve onun için stokta da olduğundan Gravel G2'yi tercih ettim.
 
32c için ne tavsiye edersiniz.

Yollar çok bozuk ve mazgallar sebebiyle çok ince teker istemiyordum o sebeple biraz kalın olsun tehlike yaşamayayım, disk fren olsun, işe gidip geleceğim bagaj takma yerleri alternatifli olsun diyerek gravel aldım. Şuan %90 asfaltta kullanıyorum tabi ama yamalı yollarda falan güvende hissettiriyor yarış bisikletine göre. Bazen çimenlere dalıyorum yollar kapalı olunca, bazen toprak sahil yolundan gidiyorum. Kocaeli'de doğa alanları fazla ama yine de öyle çok gravel yolu yok aslında, çoğunlukla asfalt. Endurance yol bisikleti ile Gravel arasında kalmıştım uzunca bir süre, acele karar vermem gerekiyordu ve onun için stokta da olduğundan Gravel G2'yi tercih ettim.
Herhangi bir tavsiyem yok çünkü çok çeşitli lastıkler kullanmadım zırhlı almayın derim sadece (eğer ucuz bişey alacaksanız) Konfuru azaltır. düzgün asfaltta antrenman yapıp ortalama kasmayacaksanız bence 32 ınmeye de gerek yok. Zaten öyle bi amaçla aldıysanız hata yapmışsınızdır.
 
Çok saçma bir kaç sorum var.

Gravel bisikletlerin hooda uzanma mesafesinin (Reach) yol bisikletlerinden çok çok daha uzun olması gibi bir şey mi var? Şöyle ki.. Boyum 178. 52 kadro bir yol bisikletim var. Bir tık küçük geldiği için selesini bir tık yukarda kullanıyorum. Kabul edilebilir bir konfora sahip oluyor.
Tur için arkadaştan gravelini test amaçlı aldım. (mosso gvl 700) 52 kadro. Gidonun arka tarafı ile hoodun ucu arasındaki mesafe 1 karıştan fazla. Hoodlardan tutabilmek için kollarımın beeeeyle uzayıp gitmesi gerekiyor. (Dropların dışa çıkık olmasından bahsetmiyorum. Gidonun bayaa bayaa öne doğru upuzun olması gibi)
Kadro boyu aynı, kadronun reach kısmı yaklaşık aynı, sele - pedal arası mesafe neredeyse aynı, yol bisikletinde (whistle lamok) elimin doğal pozisyonu direk hoodlara gelirken, mosso gvl'de abartmıyorum 8-9 santim geride kalıyorum. Ya iyice eğilip neredeyse aero pozisyona geçmem (gravelin tabiatına ters) ve dirseklerimi ağrıtmam gerekiyor ya da sanki flat bar kullanır gibi kullanmam gerekiyor.

1) Mosso gvl 700'de kullanılan gidonun marka/modelini nerden öğrenebilirim?
2) Yol bisikletinde kullandığım gidonu söküp gravele taksam çok mu apaçi olur :D Ayrıca Shimano GRX'in yol gidonuna uyumsuz olması gibi bir durum söz konusu olabilir mi?
3) Gravel ile uzun mesafe (500 km ve fazlası) tura çıkan varsa deneyimlerini paylaşabilir mi?

Bir de dün vapurda Mosso

GVL700 GRX-400 20S H
GVL700 GRX-600 22S H


Modele sahip iki bisikletçi olarak denk geldik. Benim kullandığım 4 onun kullandığı 2 günlük bisikletmiş. İkimizin de aynakolu çalışmıyordu. Kronik bir sorun olmasından çekiniyorum. Dikkat etmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Gravel g2 yi satıp gr 14 alsam mı ne dersiniz. Ikıncı el epey ilan var gibi
 
Gravel g2 yi satıp gr 14 alsam mı ne dersiniz. Ikıncı el epey ilan var gibi
Olay size kalıyor. Diyelim ki bisikletinizi ilana koyduğunuz, koyar koymaz alıcısı çıkacak mı yada ne kadar bir sürede satılacak bunlara da dikkat etmek gerek. Gördüğüm kadarı ile gr14 sokma mil ve fulcrum tubless ready jant seti ile daha iyi duruyor. Kendiniz kafanızda ölçüp biçip ona göre karar vermeniz daha doğru olacaktır.
 
Olay size kalıyor. Diyelim ki bisikletinizi ilana koyduğunuz, koyar koymaz alıcısı çıkacak mı yada ne kadar bir sürede satılacak bunlara da dikkat etmek gerek. Gördüğüm kadarı ile gr14 sokma mil ve fulcrum tubless ready jant seti ile daha iyi duruyor. Kendiniz kafanızda ölçüp biçip ona göre karar vermeniz daha doğru olacaktır.
Aynen o özellikleri için değiştirmeyi düşünüyorum. Bu akşam ilana atayım satılırsa alırım yoksa çokta önemli değil. Pejonun daha önce dağ bisikletini kullanmıştım hafif bi kadrosu var güzeldi. Gravel bisikleti de carrarodan hafiftir diye tahmin edıyorum

Bısanlara da bakıyorum ama satan çok az grx seti
 
Son düzenleme:
düşünen olursa diye forumada atayım. satarsam bisan veya pejolara bakacağım. 1 ay belki daha az bi süre beklerim satılmazsa kaldırırım.

(link)
edit
henüz yayınlanmamış.
 
Son düzenleme:
G2 olan arkadaşlar suranın fotosunu atabilir mi acaba. Geceb gün sokmustum tekrar takarken emin olamadım solda mi sagdamı kalacak diye. Shımano sitesi sağda olarak gösteriyor. Ilk sağa almıştım sonra sol ama doğrusu galiba sağ

Doğrusu sağda heralde

IMG_20220710_164057.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20220710_164022.jpg
    IMG_20220710_164022.jpg
    75,1 KB · Okunma: 42
  • Screenshot_2022-07-10-16-58-34-519_com.microsoft.office.officehubrow.jpg
    Screenshot_2022-07-10-16-58-34-519_com.microsoft.office.officehubrow.jpg
    39,1 KB · Okunma: 37
Son düzenleme:
G2 olan arkadaşlar suranın fotosunu atabilir mi acaba. Geceb gün sokmustum tekrar takarken emin olamadım solda mi sagdamı kalacak diye. Shımano sitesi sağda olarak gösteriyor. Ilk sağa almıştım sonra sol ama doğrusu galiba sağ

Doğrusu sağda heralde

291164 dosyayı görüntüle
ben şimdi kontrol ettim mandal rotor tarafında vida olan yer arka artırıcının olduğu tarafta yani sağda
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Genel olarak asfaltta sürsem de bugün Gravel'in hakkını vermeye çalıştım :) Video işi biraz plansız oldu istediğim gibi olmasa da fena değil.

 
All traıl kullanan arkadaşlarda geometri tablosu var mı. Suan benım bisiklet ılanda sıfır veya ıkıncı el alma ıhtımalın dusukte olsa var ama kadro boyu ıle ılgılı bırsey yok sıtelerınde. Bırde 2021-2020 modellerınde jantlar tubeless dıye hatırlıyorum?
 
All traıl kullanan arkadaşlarda geometri tablosu var mı. Suan benım bisiklet ılanda sıfır veya ıkıncı el alma ıhtımalın dusukte olsa var ama kadro boyu ıle ılgılı bırsey yok sıtelerınde. Bırde 2021-2020 modellerınde jantlar tubeless dıye hatırlıyorum?

Son dönemde kendimi Fransa Turu'nun heyecanına kaptırınca gözüm başka birşey görmez oldu. Burayı da ihmal etmiş oldum biraz.

Bisikleti satmak istemenizin temel sebebi nedir? Genellikle gravel alıp bir şekilde memmuniyetsizlik hissederek değişim yoluna gidenlerin çoğu yol bisikletine geçiyor. Acaba sizde de durum benzer mi?

Yoksa G2 ile Alltrail arasında öyle çok büyük farklar yok, sokma mil ve qr arasındaki fark da disk/kumpas fren farkı gibi değil. İmkan varsa bir yol bisikleti tecrübe edip kararı ona göre verin.
 
Son dönemde kendimi Fransa Turu'nun heyecanına kaptırınca gözüm başka birşey görmez oldu. Burayı da ihmal etmiş oldum biraz.

Bisikleti satmak istemenizin temel sebebi nedir? Genellikle gravel alıp bir şekilde memmuniyetsizlik hissederek değişim yoluna gidenlerin çoğu yol bisikletine geçiyor. Acaba sizde de durum benzer mi?

Yoksa G2 ile Alltrail arasında öyle çok büyük farklar yok, sokma mil ve qr arasındaki fark da disk/kumpas fren farkı gibi değil. İmkan varsa bir yol bisikleti tecrübe edip kararı ona göre verin.
Maşadan ve tubeless a geçerim düşüncesi vardı aslında. Qr farkıda ek sebep olur dıye düşündüm. Farkalarda dedıgınız gıbı pek keskın olmayınca bende bı mıktar kararsızım o yuzden yavastan alıyorum.

Elımdekı masayı satarsam (uyumsuz post mount almış olduğum karbon) biraz ekleyıp dırek yenı masa alabılırım fakat sorunlar var o konuda. Qr masa yok bulamadım, olanlarda hep post mount kalıper. Sokma mıl bulsam bu defa göbek degısımı gerekıyor fazladan masraf oluyor vs. O yuzden dırek bısan 400 dusunmeye basladım. Yol bisikleti bıraz kullandım arkadaşımdan alıp ama sevemedim pek. Yollar genelde bozuk, rotamda bozuk yolda cok rahat edemem dıye düşünüyorum. Arazilı bozuk yollu rotamda çok o yüzden gravelda cok ihtiyacim olursa 35-32 c bır lastikle devam ederim suan ıcın pek ıhtıyac duymadım
 
Maşadan ve tubeless a geçerim düşüncesi vardı aslında. Qr farkıda ek sebep olur dıye düşündüm. Farkalarda dedıgınız gıbı pek keskın olmayınca bende bı mıktar kararsızım o yuzden yavastan alıyorum.

Elımdekı masayı satarsam (uyumsuz post mount almış olduğum karbon) biraz ekleyıp dırek yenı masa alabılırım fakat sorunlar var o konuda. Qr masa yok bulamadım, olanlarda hep post mount kalıper. Sokma mıl bulsam bu defa göbek degısımı gerekıyor fazladan masraf oluyor vs. O yuzden dırek bısan 400 dusunmeye basladım. Yol bisikleti bıraz kullandım arkadaşımdan alıp ama sevemedim pek. Yollar genelde bozuk, rotamda bozuk yolda cok rahat edemem dıye düşünüyorum. Arazilı bozuk yollu rotamda çok o yüzden gravelda cok ihtiyacim olursa 35-32 c bır lastikle devam ederim suan ıcın pek ıhtıyac duymadım

Tubless olayında alt tarafta alıntıladığım durumları da düşün bence 6 ayda bir iç sıvıyı değiştirme maliyetini de hesaba kat. Zaman belki 6 olmaz ama 8 olur ama illa ki değişim de olacaksa bunları da düşünmek gerek. Maşa konusunda grx için illa ki adaptör kullanımı gerekecek gibi duruyor düz alın borusu ve QR uyumlu maşa neredeyse yok denilecek kadar azalmış durumda. Bende bir kaç seferdir maşa bakıyorum, bir tane görmüştüm ama kaybettim bakalım.
(link) sade bir karşılaştırma örneği

Sıvının zamanla fitilin altına sızıp tel başlarında korozyona yol açtığı da bilinen bir durum. Düzenli bakım ve masraf gerektiriyor clincher'a göre, uzun zamandır tubeless uyumlu jantlı bisikletlerim olmasına rağmen hiç kullanmadım, Durano DD alıp iç lastikle 8 yıla geldim patlaksız :) 8 yılda 60 bin km yapıyor yaklaşık geçilen km. 2 yıl arayla bir set dış lastik yeniliyorum sadece
yaklaşık 2 senedir mavic tubeless jant kullanıyorum. 10bin km civarı oldu. Mavic yksion 2 lastikleri 8000 km sonra, vittaria pro lastikler ile değiştirdim. Sıfır patlak ile devam ediyorum. 6 ayda bir lastiği tamamen temizleyip sıvısını yeniliyorum. Sıvı eskidikçe sibopunda çevresinde donmaya başlıyor. Hava basmakta zorlanıyorum ama komple söküp temizledikten sonra normale dönüyor.
 
Tubless olayında alt tarafta alıntıladığım durumları da düşün bence 6 ayda bir iç sıvıyı değiştirme maliyetini de hesaba kat. Zaman belki 6 olmaz ama 8 olur ama illa ki değişim de olacaksa bunları da düşünmek gerek. Maşa konusunda grx için illa ki adaptör kullanımı gerekecek gibi duruyor düz alın borusu ve QR uyumlu maşa neredeyse yok denilecek kadar azalmış durumda. Bende bir kaç seferdir maşa bakıyorum, bir tane görmüştüm ama kaybettim bakalım.
(link) sade bir karşılaştırma örneği
Evet gordum bu konuyu ve mesajları okudum. Bu sıvı ucuz sıvı degıl mı zaten motorsikletlerde de kullanılan. Suan bendekı 20 tl lık beyaz sıvı ıse çok bı masraf değil o.

Masa olarak sokma mıl ve flat mount a hıc bakmadım ayrıca masraf acmak ıstemedıgım ıcın. Qr flat konik üçü bır arada göremedim bıraz arastırdıgımda
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Herkese iyi forumlar.
Çok fazla engebeye girmeden, hafif arazi ve patika yollarda kullanabileceğim giriş seviyesi bir Gravel bisiklet almak istiyorum. Fikirlerinize ihtiyacım var. Bütçe de haliyle max 10k civarı.

Gözüme gvl270 modelini kestirdim, 176 boy 74 kg ağırlıktayım sizce uygun mudur?
Bir de gravel G0 modeli hoşuma gidiyor
 
Herkese iyi forumlar.
Çok fazla engebeye girmeden, hafif arazi ve patika yollarda kullanabileceğim giriş seviyesi bir Gravel bisiklet almak istiyorum. Fikirlerinize ihtiyacım var. Bütçe de haliyle max 10k civarı.

Gözüme gvl270 modelini kestirdim, 176 boy 74 kg ağırlıktayım sizce uygun mudur?
Bir de gravel G0 modeli hoşuma gidiyor
270 290 tur diye geçiyor aslında. Piyasada sıfır olarak bisiklet bulmak zor hangisini bulduysanız ona göre değerlendirin bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokhaniss
Herkese iyi forumlar.
Çok fazla engebeye girmeden, hafif arazi ve patika yollarda kullanabileceğim giriş seviyesi bir Gravel bisiklet almak istiyorum. Fikirlerinize ihtiyacım var. Bütçe de haliyle max 10k civarı.

Gözüme gvl270 modelini kestirdim, 176 boy 74 kg ağırlıktayım sizce uygun mudur?
Bir de gravel G0 modeli hoşuma gidiyor
gravel G0 kullanıyorum her yolda 4 mevsim kullandım tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokhaniss
Bir arkadaşımın bisiklet arayışında en sonunda gravel olarak sonuçlandırdık. Kendisi rengini sevmemiş olsa da üzerindeki grup seti de düşününce Mosso GVL700 GRX600 almaya karar verdi. Lakin şimdi kafamızın karıştığı bir nokta var. Mağazada baktığımız bisiklet 55 kadro, internet sitesinde yazan kadro seçeneklerinde ise 52-54-56 şeklinde ilerliyor. 1cm çok fark etmeyecek gibi olsa da kendisi All Trail Eco Claris modelinin 54 kadrosunu denedi çok iyi diyor, mosso da ise 55 büyük diyor onun için biraz kafalar karıştı.

Mosso kullanıcıları acaba kadroda kaç olarak yazı ile belirtilmiş varsa bilgilendirebilir mi? Bikestore mağazasında da sitesinde de 55 yazıyor, mosso sitesinde 54 var. Arkadaşımın boyu 178, iç bacak 82 olması lazımdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri