Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@Sadettin Z. ayrıca 1 saat yol lastiği ile ile 30-35 arası ortalama düz yolda çok kondisyon isteyen bir durum değil

Mümkünse strava profilinizi paylaşabilir misiniz? Tur dönüşümlü mtb ile 30 km/h ortalama yaptığınız 1 saatlik turlarınızı çok merak ettim doğrusu. :)
 
Scudo
Mümkünse strava profilinizi paylaşabilir misiniz? Tur dönüşümlü mtb ile 30 km/h ortalama yaptığınız 1 saatlik turlarınızı çok merak ettim doğrusu. :)
Hesabımı silmemiş olsaydım paylaşırdım merak etmeyin sizin için bu hafta içi sürüş yaparım 30km/h olacak şekilde ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Acaba bir Gravel bisiklete (50x11 dişli oranlarına sahip olanlardan), ülke şartlarındaki temiz görünen asfaltlarda, kırık dökük ve kasislerle dolu asfaltlarda, sahil kenarlarındaki taş döşenmiş yollar ve blok blok betonlu kesikli yollarda, bazı hafif patikalarda, 32 şehir lastiği takılsa nasıl bir performans verirdi? Yani, endurance kadro, 28 mm lastiklere sahip yol bisikleti ile kalın dişli lastikli Gravel bisikleti aralığını göz önüne alınca biraz daha yola yönelik ama gravel özelliklerinden de çok kaybetmemiş şekilde kullanılabilir mi? Bu 32 lastikle bozuk yoldan çıkıp, temiz asfalta girildiğinde tatminkar bir seviyede hızlanma yapabilir mi? Bozuk yollar göz önüne alındığında nasıl performası olurdu?
Bisiklet ağırlığında ne gibi avantajlar oluşurdu? İncelen lastiğin görüntüsü, estetik olarak çirkin mi dururdu?
 
Merhaba, 93cm iç bacak boyuna sahibim Carraro Gravel G2'de 58 kadro yeterli olur mu? İthal markalarda hep 61 uygun oluyor...
Hemen hemen aynı boydayız galiba. Bende 198 boya 94cm iç bacak uzunluğuna sahibim. Şuan kullanmış olduğum yol bisikleti 58 kadro L olarak geçiyor yalnız yerli olarak bilinen markalar ile uzaktan yakından alakası yok. Hatta bir büyük kadrosu olsa çok daha rahat olurmuş. Bir dönem mosso monza toplamıştım 58 kadro. Gidon boğazı, sele borusu çeşitli değişiklikler yapmış olsam da kurtarmadı. Eğer canlıda 58 kadro carraro bulabiliyorsanız deneyin ve denemeden almayın. 3-5 belki 20 km sürüşte çok fark etmiyordu ama bir ara +100 km sürdüğümde bel, omuz ve boynumun ağrısından duramamıştım. Benimde aklımda gravel model var lakin bir türlü 58 kadro bulup deneyemedim sahibinden üzerinde de görmeden denemeden almak istemedim. En yararlı verebileceğim tavsiye mutlaka deneyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ichbinilker
hayda daha yazarken gravel 3-2 öne geçmiş :)

Aslında kafanızda seçenek varsa onları direk yazarsanız biraz daha net konuşabiliriz bence :D

Tırmanma konusunda gravellerin genel olarak dişli oranlarından dolayı avantajları olduğu ortada. 30/34 aynakol-ruble oranı ile tırmanmak var, 34-28 ile tırmanmak var. Ancak 1'e 1 oranını yakalayacağınız bir yol bisikleti ile bu sorundan kurtulabilirsiniz. Endurance yol bisikletleri daha çok konfor odaklı olduğu için gravel kadar rahat bir sürüşe sahip olma şansına da sahipsiniz. Açıkçası endurance / gravel ayrımında her iki bisikletin de geometrisi nispeten yakın olacağı için devasa farklılıklar olacağını sanmıyorum.

Graveller genel olarak arka taraflarında bagaj amaçlı deliklere sahipler. Yol bisikleti ile ya bike packing yapacaksınız ya da sele ve arka maşaya sıkıştırma ile monte edilen bagaj tercih edeceksiniz. Bu uzun turlar için oldukça önemli bir kriter. Eğer yanınızda çaydanlık taşıyacak kadar ağır yüklenen biriyseniz sırf bu yüzden bile gravel tercih edilebilir.

Ben uzun turuma mosso'nun gvl'si ile çıkarken, yol arkadaşımda endurance kadrolu bir yol bisikleti vardı. Eğer yol bisikletim 39/28 yerine 34/34 oranına sahip olsaydı kesinlikle yol bisikletim ile çıkardım. (Neden aynakol ve ruble değiştirmedin diye sorma. 7900 serisi maksimum 34/28'e destek veriyormuş. Resmen rezillik yaşadım)
 
Aslında kafanızda seçenek varsa onları direk yazarsanız biraz daha net konuşabiliriz bence :D

Tırmanma konusunda gravellerin genel olarak dişli oranlarından dolayı avantajları olduğu ortada. 30/34 aynakol-ruble oranı ile tırmanmak var, 34-28 ile tırmanmak var. Ancak 1'e 1 oranını yakalayacağınız bir yol bisikleti ile bu sorundan kurtulabilirsiniz. Endurance yol bisikletleri daha çok konfor odaklı olduğu için gravel kadar rahat bir sürüşe sahip olma şansına da sahipsiniz. Açıkçası endurance / gravel ayrımında her iki bisikletin de geometrisi nispeten yakın olacağı için devasa farklılıklar olacağını sanmıyorum.

Graveller genel olarak arka taraflarında bagaj amaçlı deliklere sahipler. Yol bisikleti ile ya bike packing yapacaksınız ya da sele ve arka maşaya sıkıştırma ile monte edilen bagaj tercih edeceksiniz. Bu uzun turlar için oldukça önemli bir kriter. Eğer yanınızda çaydanlık taşıyacak kadar ağır yüklenen biriyseniz sırf bu yüzden bile gravel tercih edilebilir.

Ben son uzun turuma mosso'nun gvl'si ile çıkarken, yol arkadaşımda endurance kadrolu bir yol bisikleti vardı. Eğer yol bisikletim 39/28 yerine 34/34 oranına sahip olsaydı kesinlikle yol bisikletim ile çıkardım. (Neden aynakol ve ruble değiştirmedin diye sorma. 7900 serisi maksimum 34/28'e destek veriyormuş. Resmen rezillik yaşadım)
tecrübeleriniz bana rehber oluyor sanırım gravel da karar kılacağım şu an için beklentilerim öyle gibi yani beni patıka yoldan da götürebilsin yeri geldiğinde de bir yol bisikleti gibi aksın gitsin yol alıp bozuk yola girememektense ya da girip bisiklete zarar vermektense bu şekilde bir düşünce belirdi kafamda ileride belki extradan bir tane sadece yol alırım graveli de mtb niyetine artık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
tecrübeleriniz bana rehber oluyor sanırım gravel da karar kılacağım şu an için beklentilerim öyle gibi yani beni patıka yoldan da götürebilsin yeri geldiğinde de bir yol bisikleti gibi aksın gitsin yol alıp bozuk yola girememektense ya da girip bisiklete zarar vermektense bu şekilde bir düşünce belirdi kafamda ileride belki extradan bir tane sadece yol alırım graveli de mtb niyetine artık :)
Bak senin dediğini ben yaptım. Hali hazırda Çelik kadro MTB'm vardı. Çift amörtisörlü . Şehir içi MTB'ye biniyorum yaylana yaylana geziyorum.

Uzun yol içinde gravel aldım aslında aklımda yoktu. Yarış bisikleti almaya gittim kalmamıştı gravel'i önermişti satıcı .

Baktım güzel , lastiği kalın . Hafif araziyede gelir. Aldım gitti. Şimdi iyi ki de almışım diyorum.
Ne olduğunu da yazayım. Bisan All Trail Eco Sora Setli ön maşa karbon. Klasik motorsiklet gibi duruyor olması da cabası.
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
Bak senin dediğini ben yaptım. Hali hazırda Çelik kadro MTB'm vardı. Çift amörtisörlü . Şehir içi MTB'ye biniyorum yaylana yaylana geziyorum.

Uzun yol içinde gravel aldım aslında aklımda yoktu. Yarış bisikleti almaya gittim kalmamıştı gravel'i önermişti satıcı .

Baktım güzel , lastiği kalın . Hafif araziyede gelir. Aldım gitti. Şimdi iyi ki de almışım diyorum.
Ne olduğunu da yazayım. Bisan All Trail Eco Sora Setli ön maşa karbon. Klasik motorsiklet gibi duruyor olması da cabası.
bugün baya baya kafamda yer etti gravel sanırım yakında aranıza katılıcam bir gravelci olarak
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
İthal markalarda referans olarak yol bisikleti geometri tablosunu kullanıyorsanız 58cm gravel kadrosunun uyma ihtimali mevcut.

Ancak kadro boyu belirlemede iç bacak boyu haricinde vücut esnekliği, alt gövdenin üste oranı, kol uzunluğu gibi ilave faktörler de bulunduğu için denemeden karar vermenizi tavsiye etmem.
Hemen hemen aynı boydayız galiba. Bende 198 boya 94cm iç bacak uzunluğuna sahibim. Şuan kullanmış olduğum yol bisikleti 58 kadro L olarak geçiyor yalnız yerli olarak bilinen markalar ile uzaktan yakından alakası yok. Hatta bir büyük kadrosu olsa çok daha rahat olurmuş. Bir dönem mosso monza toplamıştım 58 kadro. Gidon boğazı, sele borusu çeşitli değişiklikler yapmış olsam da kurtarmadı. Eğer canlıda 58 kadro carraro bulabiliyorsanız deneyin ve denemeden almayın. 3-5 belki 20 km sürüşte çok fark etmiyordu ama bir ara +100 km sürdüğümde bel, omuz ve boynumun ağrısından duramamıştım. Benimde aklımda gravel model var lakin bir türlü 58 kadro bulup deneyemedim sahibinden üzerinde de görmeden denemeden almak istemedim. En yararlı verebileceğim tavsiye mutlaka deneyin.
193'e 93 bacak boyum hatta kol boyunu da eklemiştim 64cm Scott ve Specialized 2XL (610mm), Canyon XL (583mm) kadro boyunu uygun gördü. Yerli markalarda seçeneğim olmadığı için her halukarda 58 almam gerekiyor, en azından bir başlangıç sağlamış olurum ihtiyaçlarımı daha iyi belirlerim. Canyon Grail AL yaklaşık 34bin'den başlıyor şu an ve en erken satış 2023...
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Ben gün itibariyle Mosso GVL 700 Grx 600 ile aranız katılmış bulunmaktayım.
Sadece şu an eve nasıl gidicem onun derdindeyim.
Yol bisikleti kullanıyorum ve vites fren kullanımı çok farklı.
İnşallah kazasız belasız eve giderim.
 
193'e 93 bacak boyum hatta kol boyunu da eklemiştim 64cm Scott ve Specialized 2XL (610mm), Canyon XL (583mm) kadro boyunu uygun gördü. Yerli markalarda seçeneğim olmadığı için her halukarda 58 almam gerekiyor, en azından bir başlangıç sağlamış olurum ihtiyaçlarımı daha iyi belirlerim. Canyon Grail AL yaklaşık 34bin'den başlıyor şu an ve en erken satış 2023...

Canyon Grail sizin bütçe sınırınızda kalıyorsa belki Soulrider gibi özel yapım bir bisikleti de düşünebilirsiniz. Hem ölçüleri size tam uygun olur, hem de hiç bir alüminyum kadronun veremeyeceği pürüzsüz sürüş keyfini verir.
 
Acaba bir Gravel bisiklete (50x11 dişli oranlarına sahip olanlardan), ülke şartlarındaki temiz görünen asfaltlarda, kırık dökük ve kasislerle dolu asfaltlarda, sahil kenarlarındaki taş döşenmiş yollar ve blok blok betonlu kesikli yollarda, bazı hafif patikalarda, 32 şehir lastiği takılsa nasıl bir performans verirdi? Yani, endurance kadro, 28 mm lastiklere sahip yol bisikleti ile kalın dişli lastikli Gravel bisikleti aralığını göz önüne alınca biraz daha yola yönelik ama gravel özelliklerinden de çok kaybetmemiş şekilde kullanılabilir mi? Bu 32 lastikle bozuk yoldan çıkıp, temiz asfalta girildiğinde tatminkar bir seviyede hızlanma yapabilir mi? Bozuk yollar göz önüne alındığında nasıl performası olurdu?
Bisiklet ağırlığında ne gibi avantajlar oluşurdu? İncelen lastiğin görüntüsü, estetik olarak çirkin mi dururdu?
Valla ben geçen gün mtb yi kullandım ulan ne rahatmış dedim lastik ve amortisörlerın konforunu görünce. Aklıma kardeşimden mtb yi almak geldi :D gravel da 38 lastik olmasına rağmen yollae çok yamalı takır tukur bazen bileğimi acıtıyor. Hatta 1 haftadır aklımda olan soruyu burada gördüm sayılır. Yol bisikleti kullanan arkadaşlar nasıl kullanıyor ülke yollarında. Gerçekten rahatsız olmuyorlar mi yamalı yerlerden geçerken ya da çok mu fazla yavaslıyorlar.

32 bence çirkin durur. 224 şehir bisikletin de 35 var ince duruyor üzerinde
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Arkadaşlar günaydın,
Çok kısa bir sorum olacak Gravel sürücülerine.
Bu bisikletlerin yan destekleri yok. Dayayacak bir yer olmadığında nasıl ayakta tutuyorsunuz bisikletlerinizi.
 
Dropbarlar biraz daha dışa dönük olduğu için bulabildiğim bir ağaç veya direğe dayayarak tutuyorum, eğer yoksa kendi üstüme yatırıyorum bebişimi :) ama kadronun arka tarafına sıkıştırılanlardan bir tane alacam gibi görünüyor
 
Dropbarlar biraz daha dışa dönük olduğu için bulabildiğim bir ağaç veya direğe dayayarak tutuyorum, eğer yoksa kendi üstüme yatırıyorum bebişimi :) ama kadronun arka tarafına sıkıştırılanlardan bir tane alacam gibi görünüyor
Bi örnek var mı bahsettiklerinizden.
Koyacak yerim yok valla. Kara kara düşünüyorum şu anda.
Bir de kilit önerir misiniz?
Decathlondan aldığım u Kilit kullanıyorum şu anda...
 
Bi örnek var mı bahsettiklerinizden.
Koyacak yerim yok valla. Kara kara düşünüyorum şu anda.
Bir de kilit önerir misiniz?
Decathlondan aldığım u Kilit kullanıyorum şu anda...
Eğer eve bırakıldığında duracak yerden bahsediyorsak; Ben zamanında 100 tl den bu stand lardan almıştım iki tane hb den.
MTB ve Gravel i bu standlarda tutuyorum. Yerleştirilmesi çıkartılması çok rahat. Ama fiyat almış başını gitmiş. O yüzden tavsiye konusunda çekimserim.

(link)
 
Evde kullanım şu küçük aparatı aldım intenetten ama küçük geldi .Dışarıda da yine gösterdiğim gibi dropbarın en dış tarafını dayayacak bir yer mutlaka oluyor dikkat edin kolları dayamayın hem zarar görebilir hem de kayıp düşer
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-08-02 at 09.32.18 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-08-02 at 09.32.18 (1).jpeg
    43,1 KB · Okunma: 39
  • WhatsApp Image 2022-08-02 at 09.32.18.jpeg
    WhatsApp Image 2022-08-02 at 09.32.18.jpeg
    35,7 KB · Okunma: 39
Valla ben geçen gün mtb yi kullandım ulan ne rahatmış dedim lastik ve amortisörlerın konforunu görünce. Aklıma kardeşimden mtb yi almak geldi :D gravel da 38 lastik olmasına rağmen yollae çok yamalı takır tukur bazen bileğimi acıtıyor. Hatta 1 haftadır aklımda olan soruyu burada gördüm sayılır. Yol bisikleti kullanan arkadaşlar nasıl kullanıyor ulje yollarında. Gerçekten rahatsız olmuyorlar mi yamalı yerlerden geçerken ya da çok mu fazla yavaslıyorlar.

32 bence çirkin durur. 224 şehir bisikletin de 35 var ince duruyor üzerinde

Kendi adıma yanıt vereyim. Yoğun şekilde asfaltta kullanıyorum. İstanbul'un bozuk asfaltlarında, kasislerde, çukurlarda dikkat ederek idare edebiliyorum. Taş toprak yollara girmiyorum. Patikaya hiç girmedim. Belki yumuşak toprak biraz idare eder ama yol çok taşlıksa imkansız kullanamam. Aşağıdaki örnekteki, "bisiklet yolu denmesine bin şahit gereken" sözde bisiklet yolunda yol bisikleti hiç ama hiç kullanılamıyor. Benim bisikletimin tekerleri 28 mm. O kadar sarsıyor ki, inip yürümek ya da yol değiştirmek zorunda kalıyorum. Jantlarımın izin verdiği son rakam olan 30 mm'yi de denemek istiyorum ama hem lastiklerim gerçekten sağlam, hem hafif olup sağlam olan 30 mm lastikler hiç ucuz değiller, hem de pek bir fark edeceğini sanmıyorum. Bu yüzden sordum ilk soruyu. Acaba Gravel'lerde 32 bilemedin 34 nasıl olurdu? Yola çıkıldığında hızdan çok fazla feragat edilmesin, hafif böyle bozuk yollarda da bıktırmasın.

1659422199408.png

1659422401908.png
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Benim derdim ağaç ile bisiklet arasında çok mesafe var.
o yüzden de ağaca yaslayamıyorum.
O yüzden de ben de kararsızım...
 
Kendi adıma yanıt vereyim. Yoğun şekilde asfaltta kullanıyorum. İstanbul'un bozuk asfaltlarında, kasislerde, çukurlarda dikkat ederek idare edebiliyorum. Taş toprak yollara girmiyorum. Patikaya hiç girmedim. Belki yumuşak toprak biraz idare eder ama yol çok taşlıksa imkansız kullanamam. Aşağıdaki örnekteki, "bisiklet yolu denmesine bin şahit gereken" sözde bisiklet yolunda yol bisikleti hiç ama hiç kullanılamıyor. Benim bisikletimin tekerleri 28 mm. O kadar sarsıyor ki, inip yürümek ya da yol değiştirmek zorunda kalıyorum. Jantlarımın izin verdiği son rakam olan 30 mm'yi de denemek istiyorum ama hem lastiklerim gerçekten sağlam, hem hafif olup sağlam olan 30 mm lastikler hiç ucuz değiller, hem de pek bir fark edeceğini sanmıyorum. Bu yüzden sordum ilk soruyu. Acaba Gravel'lerde 32 bilemedin 34 nasıl olurdu? Yola çıkıldığında hızdan çok fazla feragat edilmesin, hafif böyle bozuk yollarda da bıktırmasın.

292380 dosyayı görüntüle

292381 dosyayı görüntüle
Sağ olsun ülkemizin bisiklet yolları değil normal yolları bile köstebek yuvası olduğu için 28-25 kullanan arkadaşlar nasıl kullanıyor bende merak ediyorum.Gravel almamdaki tek neden bozuk yollar. G2 nin kendi üzerinde gelen lastikler kalın ve biraz daha dişli toprak yolda güzel ama şehirde toprak yol bulmak çok nadir Vittoria City Randonneur 700X35 ile değiştirdim lastikleri asfaltta daha daha iyi ama parke taşlarda biraz kayma yapıyor daha da incesi sanırım çok garip durur gibi geliyor
 
Geri