Aslında kafanızda seçenek varsa onları direk yazarsanız biraz daha net konuşabiliriz bence
Tırmanma konusunda gravellerin
genel olarak dişli oranlarından dolayı avantajları olduğu ortada. 30/34 aynakol-ruble oranı ile tırmanmak var, 34-28 ile tırmanmak var. Ancak 1'e 1 oranını yakalayacağınız bir yol bisikleti ile bu sorundan kurtulabilirsiniz. Endurance yol bisikletleri daha çok konfor odaklı olduğu için gravel kadar rahat bir sürüşe sahip olma şansına da sahipsiniz. Açıkçası endurance / gravel ayrımında her iki bisikletin de geometrisi
nispeten yakın olacağı için devasa farklılıklar olacağını sanmıyorum.
Graveller genel olarak arka taraflarında bagaj amaçlı deliklere sahipler. Yol bisikleti ile ya bike packing yapacaksınız ya da sele ve arka maşaya sıkıştırma ile monte edilen bagaj tercih edeceksiniz. Bu uzun turlar için oldukça önemli bir kriter. Eğer yanınızda çaydanlık taşıyacak kadar ağır yüklenen biriyseniz sırf bu yüzden bile gravel tercih edilebilir.
Ben son uzun turuma mosso'nun gvl'si ile çıkarken, yol arkadaşımda endurance kadrolu bir yol bisikleti vardı. Eğer yol bisikletim 39/28 yerine 34/34 oranına sahip olsaydı kesinlikle yol bisikletim ile çıkardım. (Neden aynakol ve ruble değiştirmedin diye sorma. 7900 serisi maksimum 34/28'e destek veriyormuş. Resmen rezillik yaşadım)