Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Dur!!a Sakın SAKIN denemeden almayın.

Aynı sorunla ben de karşılaştım. Boyumuz arkadaşınınki ile aynı. 52 kadrosu var bende. 55 kadro gözüme büyük geldiği için tercih etmiştim.

Gvl700 ile İstanbul - Bodrum yapmış biri olarak söylüyorum. Arkadaşın üstüne binmeden sakın sakın almasın!! (Daha ne kadar açık olabilirim bilmiyorum)

Bisiklette kullanılan gidon aşırı uzun. 600 km boyunca hoodlara ulaşamadan yandan yandan tutarak gittim. Çok acayip bir his :)
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
Scudo
All traıl kullanan arkadaşlarda geometri tablosu var mı. Suan benım bisiklet ılanda sıfır veya ıkıncı el alma ıhtımalın dusukte olsa var ama kadro boyu ıle ılgılı bırsey yok sıtelerınde. Bırde 2021-2020 modellerınde jantlar tubeless dıye hatırlıyorum?
geçen hafta sormuştum ama öneri alamadım. 50 kadro g2 var şuan bazen ikinci elde de uygun fiyatlı all trail oluyor ama tablo vs olmadığı için 52 kadro uyar mı bilmiyorum

174cm-78 cm
Son dönemde kendimi Fransa Turu'nun heyecanına kaptırınca gözüm başka birşey görmez oldu. Burayı da ihmal etmiş oldum biraz.

Bisikleti satmak istemenizin temel sebebi nedir? Genellikle gravel alıp bir şekilde memmuniyetsizlik hissederek değişim yoluna gidenlerin çoğu yol bisikletine geçiyor. Acaba sizde de durum benzer mi?

Yoksa G2 ile Alltrail arasında öyle çok büyük farklar yok, sokma mil ve qr arasındaki fark da disk/kumpas fren farkı gibi değil. İmkan varsa bir yol bisikleti tecrübe edip kararı ona göre verin.
bildiğim kadarı ile jant setide daha iyi bisanda. geçen hafta yazmayı unutmuştum. ağırlık olarakta biraz daha hafif.


edit: yazdıktan sonra baktım paylaşmışlar tabloları sitede
 
Merhaba, 93cm iç bacak boyuna sahibim Carraro Gravel G2'de 58 kadro yeterli olur mu? İthal markalarda hep 61 uygun oluyor...
 
Merhaba, 93cm iç bacak boyuna sahibim Carraro Gravel G2'de 58 kadro yeterli olur mu? İthal markalarda hep 61 uygun oluyor...

İthal markalarda referans olarak yol bisikleti geometri tablosunu kullanıyorsanız 58cm gravel kadrosunun uyma ihtimali mevcut.

Ancak kadro boyu belirlemede iç bacak boyu haricinde vücut esnekliği, alt gövdenin üste oranı, kol uzunluğu gibi ilave faktörler de bulunduğu için denemeden karar vermenizi tavsiye etmem.
 
Arkadaşlar herkese merhaba öncelikle hayırlı haftalar diliyorum. Bu haftasonu almış olduğum bir karar ile bisikletimi değiştirme yoluna girdim (carraro force970mtb, kelebek gidon ve scwalbe marathon plus 700x30 lastikler ile uzun yol ve haftada 200 km yapıyorum). tecrübelerinizden faydalanmak üzere birkaç konuda fikirlerinize ihtiyacım var.

Kullandığım güzergahlar asfalt ve şehir içi (malum kilit taşlı kaldırım taşlı ya da bozuk yamalı yollar) olmakla birlikte hafta sonu tırmanış turları ve doğa turları yapıyorum arada şehir değiştiriyorum malum mtb ve maşa kilitli olmasına karşın yine de bir gravel ya da yol yarış ile kıyaslanamaz. kararsızlığım şu örneğin uzun tura çıkacakken yanıma malum eşya vs alıyorum yol yarışa bunları yükleyemeyeceğim için gravel daha mantıklı olur kanısındayım fakat hız konusu da işin içine girince durup kalıyorum. Ayrıca tırmanışlarda yol yarış dişli sayısı az olduğundan daha da yoracağını biliyorum. Fakat sadece uzun yola gideceğim diye de tur bisikleti alma taraftarı değilim yani arada sahile de inip yada hadi bi tepeye çıkayım kahve içmeye dediğimde de sepetlerle gezmek istemiyorum ki tur bisikletlerinden sepeti çıkartınca görüntü çok kötü oluyor ama gravel da gideceğim zaman bagajlarımı monte edip yola çıkabilirim diye düşünüyorum sonuçta yol yarış kadroları bagajlara uygun değil. ayrıca gravel maşa açıklıklarından dolayı lastik seçimi genişliyor biraz daha bu seçeneklerden dolayı da biraz ağır basıyor.
Biraz karışık oldu mazur görün :)

Bu bilgiler doğrultusunda siz değerli arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var. Yol-yarış mı gravel mi ? Yardımlarınız çok önemli. Herkese hayırlı işler.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@nhtpkl

Uzun yoldan kasıt tek seferde 200km ise, bu yolu makul bir zamanda katetmek için 25km/h civarında bir ortama hıza ihtiyacınız var. Bu durumda endurance sınıfı bir yol bisikleti daha iyi bir tercih gibi görünüyor.

Taşımak istediğiniz bagaj hacmini belirtmemişsiniz, ancak günlük kısa turlar için bikepacking çantaları rahatlıkla yol bisikletine uyarlayabilirsiniz.

Güncel yol bisikletlerinin çoğu 30-32mm lastikleri destekliyor, sizin rotanız çok az gerçek gravel zemin içerdiği için daha kalın lastiklere pek ihtiyacınız yok.

Benim tavsiyem mevcut bisikletinize mtb lastikleri takıp arazide tırmanış yapacağınız zaman onu kullanmak, uzun yol için ise yukarıda bahsettiğim gibi bir yol bisikletine yönelmek olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve nhtpkl
@nhtpkl

Uzun yoldan kasıt tek seferde 200km ise, bu yolu makul bir zamanda katetmek için 25km/h civarında bir ortama hıza ihtiyacınız var. Bu durumda endurance sınıfı bir yol bisikleti daha iyi bir tercih gibi görünüyor.

Taşımak istediğiniz bagaj hacmini belirtmemişsiniz, ancak günlük kısa turlar için bikepacking çantaları rahatlıkla yol bisikletine uyarlayabilirsiniz.

Güncel yol bisikletlerinin çoğu 30-32mm lastikleri destekliyor, sizin rotanız çok az gerçek gravel zemin içerdiği için daha kalın lastiklere pek ihtiyacınız yok.

Benim tavsiyem mevcut bisikletinize mtb lastikleri takıp arazide tırmanış yapacağınız zaman onu kullanmak, uzun yol için ise yukarıda bahsettiğim gibi bir yol bisikletine yönelmek olur.
@Sadettin Z. bagajdan kastım bikepacking değil tur çantalarından bahsediyorum yeri geldiğinde çadır mat vs yükleyebilmeliyim Gravel ile bahsettiğiniz hızlar çok zor olmaz diye düşünüyorum ki şu anki bisiklet ile de o hızlar yormuyor açıkçası. Endurance yol bisikletleri bozuk yollarda nasıl olur bilemedim şimdi ? şehiriçi kilit taşlar kaldırımlar vs kafam şimdi daha da bulandı :) :) :) bi de endurance araştırıcaz yani şaka bi yana bilgilendirme için çok teşekkürler
 
bagajdan kastım bikepacking değil tur çantalarından bahsediyorum yeri geldiğinde çadır mat vs yükleyebilmeliyim Gravel ile bahsettiğiniz hızlar çok zor olmaz diye düşünüyorum ki şu anki bisiklet ile de o hızlar yormuyor açıkçası. Endurance yol bisikletleri bozuk yollarda nasıl olur bilemedim şimdi ? şehiriçi kilit taşlar kaldırımlar vs kafam şimdi daha da bulandı :) :) :) bi de endurance araştırıcaz yani şaka bi yana bilgilendirme için çok teşekkürler
Kesinlikle tur çantası takacağım derseniz gravel düşünmelisiniz. Ama mat, çadır, uyku tulumu ve diğer kıyafet, mutfak eşyası yükleyebileceğiniz bikepacking çantları mevcut. Youtube Melih Şentürk yol bisikletiyle uzun kamplı turlara giden biri kanalına göz atmanızı tavsiye ederim. Endurance yol bisikletinin bozuk yolda nasıl olacağı size bağlı. Görece geniş lastik, biraz düşük lastik basıncı ve karbon maşa ile; gayet keyifli ve yormayan bisiklet halini alabilir. Endurance yol bisikleti, geometrisinden dolayı dik sürüş pozisyonu sağlar. Uzun yollarda sizi yormaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: pyrexez ve nhtpkl
@Sadettin Z. bagajdan kastım bikepacking değil tur çantalarından bahsediyorum yeri geldiğinde çadır mat vs yükleyebilmeliyim Gravel ile bahsettiğiniz hızlar çok zor olmaz diye düşünüyorum ki şu anki bisiklet ile de o hızlar yormuyor açıkçası. Endurance yol bisikletleri bozuk yollarda nasıl olur bilemedim şimdi ? şehiriçi kilit taşlar kaldırımlar vs kafam şimdi daha da bulandı :) :) :) bi de endurance araştırıcaz yani şaka bi yana bilgilendirme için çok teşekkürler
1 yıl oldu gravel g0 kullanıyorum günü birlik 200 km dağ taş kar her yol tipinde kullandım. Geçtiğimiz hafta eski tur bisikletimin heybelerini takıp kampa gittim sonuç oldukça tatmin edici. Günübirlik turlarda sem çantanın bagaj üzeri heybeli çantasını kullanıyorum. Lastik konununa gelince üzerinde gelen 700*38 lastikleri mayıs başında çıkardım yaz aylarında kullanmak için 700*35 Cst C1920 Platınum Protector taktım gayet başarılı.
 

Dosyalar

  • 8.jpg
    8.jpg
    123,8 KB · Okunma: 50
  • 7.jpg
    7.jpg
    113,5 KB · Okunma: 49
Kesinlikle tur çantası takacağım derseniz gravel düşünmelisiniz. Ama mat, çadır, uyku tulumu ve diğer kıyafet, mutfak eşyası yükleyebileceğiniz bikepacking çantları mevcut. Youtube Melih Şentürk yol bisikletiyle uzun kamplı turlara giden biri kanalına göz atmanızı tavsiye ederim. Endurance yol bisikletinin bozuk yolda nasıl olacağı size bağlı. Görece geniş lastik, biraz düşük lastik basıncı ve karbon maşa ile; gayet keyifli ve yormayan bisiklet halini alabilir. Endurance yol bisikleti, geometrisinden dolayı dik sürüş pozisyonu sağlar. Uzun yollarda sizi yormaz.
@ysfnrsntrk teşekkür ederim değerli yorumun için şu an endurance 2 - 1 gravel oldu durum peki bu endurance zor şartlar için yani sert sürüşlere gelir mi ki bilemedim bazen hiç anlamadan yolda farklı şeyler çıkabiliyor karşımıza ama bagaj takılabilmesi bir artı sonuçta endurance ve gravel arasında kaldım sonuçta günlük turlarda ya da işe gidip gelmede de kullanacağım ve tekrar değiştirmem kolay olmayacağı için çok iyi karar vermem gerekiyor :( :( deneme şansımız olsa keşke
 
@Sadettin Z. bagajdan kastım bikepacking değil tur çantalarından bahsediyorum yeri geldiğinde çadır mat vs yükleyebilmeliyim Gravel ile bahsettiğiniz hızlar çok zor olmaz diye düşünüyorum ki şu anki bisiklet ile de o hızlar yormuyor açıkçası. Endurance yol bisikletleri bozuk yollarda nasıl olur bilemedim şimdi ? şehiriçi kilit taşlar kaldırımlar vs kafam şimdi daha da bulandı :) :) :) bi de endurance araştırıcaz yani şaka bi yana bilgilendirme için çok teşekkürler

Merhaba Nihat Bey. Yapmayı planladığınız tüm şeyleri, Gravel bisikletim ile hali hazırda yapıyorum. Benim bisikletim Carraro G2. Kafanıza ve bütçenize uyan bir gravel edinmenizi önerebilirim. Hidrolik fren tercih ederseniz daha rahat edeceğinizi de belirmek isterim. İyi sürüşler.

762c0c57-ceb1-4685-8d70-31f11ae68ffe.jpg
 
1 yıl oldu gravel g0 kullanıyorum günü birlik 200 km dağ taş kar her yol tipinde kullandım. Geçtiğimiz hafta eski tur bisikletimin heybelerini takıp kampa gittim sonuç oldukça tatmin edici. Günübirlik turlarda sem çantanın bagaj üzeri heybeli çantasını kullanıyorum. Lastik konununa gelince üzerinde gelen 700*38 lastikleri mayıs başında çıkardım yaz aylarında kullanmak için 700*35 Cst C1920 Platınum Protector taktım gayet başarılı.
offf offfff @areklim üstad durum 2-2 oldu endurance gravel kapışması :) :) bakalım hangine karar vericez :) çok zormuş bu karar verme olayı gerçekten hız ile ilgili sıkıntım yok günlük kullanımda ikisi de güzel duruyor derdim yokuşlar ve bozuk yollar ve hergün iş çıkışı rampa tırmanıyorum malesef
Merhaba Nihat Bey. Yapmayı planladığınız tüm şeyleri, Gravel bisikletim ile hali hazırda yapıyorum. Benim bisikletim Carraro G2. Kafanıza ve bütçenize uyan bir gravel edinmenizi önerebilirim. Hidrolik fren tercih ederseniz daha rahat edeceğinizi de belirmek isterim. İyi sürüşler.

292322 dosyayı görüntüle
hayda daha yazarken gravel 3-2 öne geçmiş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ysfnrsntrk
offf offfff @areklim üstad durum 2-2 oldu endurance gravel kapışması :) :) bakalım hangine karar vericez :) çok zormuş bu karar verme olayı gerçekten hız ile ilgili sıkıntım yok günlük kullanımda ikisi de güzel duruyor derdim yokuşlar ve bozuk yollar ve hergün iş çıkışı rampa tırmanıyorum malesef
çanakkalede yaşıyorum bizde her yol yokuş şehirden çıkmak için %7 ler havada uçuyor ama G0 bile (başlangıç seviye olmasına ragmen) tur ortalamamı şehir bisikletine göre çok artttırdı
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
çanakkalede yaşıyorum bizde her yol yokuş şehirden çıkmak için %7 ler havada uçuyor ama G0 bile (başlangıç seviye olmasına ragmen) tur ortalamamı şehir bisikletine göre çok artttırdı
yarışçı değilim sonuçta düz yolda 30-35 arası çok yorulmuyorum ama uzun yolda bunu 22-28 km hıza indiriyorum ilerisini düşünerek sonuçta zaman ile ilgili problemim yok fakat haftasonu turlarında fln da grubun gerisinde kalmamak önemli malumunuz burda da endurance öne basıyor ama ne kadar hor kullanılabilir yani sert sürüşlere çok gelmez gibi alabileceğim endurance
 
yarışçı değilim sonuçta düz yolda 30-35 arası çok yorulmuyorum ama uzun yolda bunu 22-28 km hıza indiriyorum ilerisini düşünerek sonuçta zaman ile ilgili problemim yok fakat haftasonu turlarında fln da grubun gerisinde kalmamak önemli malumunuz burda da endurance öne basıyor ama ne kadar hor kullanılabilir yani sert sürüşlere çok gelmez gibi alabileceğim endurance
bizim turlar dağ bayır patika ağırlıklı olduğu için 18 ortalama rüzgar gibi geliyor :) düz yolda ise 22 muhteşem hız bana. eh yaşta var tabi 48 :)
 
bizim turlar dağ bayır patika ağırlıklı olduğu için 18 ortalama rüzgar gibi geliyor :) düz yolda ise 22 muhteşem hız bana. eh yaşta var tabi 48 :)
maşallah diyelim üstad :) nazar değmesin gel gelelim gravel daha ağır basıyor sanki endurance sadece amaca uygun kullanılmalı sanki bana düzgün yollar için gibi geliyor malum ülke yolları daha çok gravela yönlendiriyor beni rota da köy yollarını da hesaba kattığım zaman bu durumu destekliyor açıkçası yaz sonuna kadar zaman var ama fiyatlar da sürekli artıyor ne yapacağımı bilemez oldum
 
offf offfff @areklim üstad durum 2-2 oldu endurance gravel kapışması :) :) bakalım hangine karar vericez :) çok zormuş bu karar verme olayı gerçekten hız ile ilgili sıkıntım yok günlük kullanımda ikisi de güzel duruyor derdim yokuşlar ve bozuk yollar ve hergün iş çıkışı rampa tırmanıyorum malesef

hayda daha yazarken gravel 3-2 öne geçmiş :)
Gravel sayfasındayız, hepimiz gravel kullanıyoruz. Gravellerin hepsinde hidrolik disk fren var, ağır yük varken yokuş aşağı daha güvenli iniş sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve nhtpkl
Gravel sayfasındayız, hepimiz gravel kullanıyoruz. Gravellerin hepsinde hidrolik disk fren var, ağır yük varken yokuş aşağı daha güvenli iniş sağlıyor.
aynen bu da bir seçim kanalı işte dişli sayıları endurancelara göre daha fazla mesela bu da beni çekiyor bir de endurance a yük yükleyip yokuş yukarı vurduğumda beni hırpalar hemde çok sonuçta sigara içen biriyim :( ki bi ayrı seçenek endurancea yük yüklediğimizde ne kadar hızlı olabileceğiz o da bir durum ? aklımda deli sorular
 
düz yolda 30-35 arası çok yorulmuyorum ama uzun yolda bunu 22-28 km hıza indiriyorum.

dişli sayıları endurancelara göre daha fazla mesela bu da beni çekiyor bir de endurance a yük yükleyip yokuş yukarı vurduğumda beni hırpalar hemde çok sonuçta sigara içen biriyim.

Bu iki mesajınızı özellikle alt alta koydum. Düz yolda tur lastiği takılı mtb ile 30-35 ortalama yapabilecek kondisyonunuz varsa yokuşlarda neden zorlanıyorsunuz anlamak gerçekten zor. Eğer sigara nedeniyle yokuşlarda tıkanıyorsanız bu defa düzde verdiğiniz değerler çok tutarsız kalıyor.

Hem yol bisikleti gibi hafif olsun, hem tur bisikleti gibi yük taşısın, hem mtb gibi süspansiyon konforu versin hem de hız ortalamaları uçsun kaçsın diyorsanız öyle bir bisiklet henüz üretilemedi maalesef. Bir yerde avantaj sağlarken bir başka yerden feragat etmeniz gerekiyor.

Uzun yıllar yol bisikleti ve mtb kullandıktan sonra gravel bisiklete geçen biri olarak gerçekten patikalardan geçen bozuk zeminde sürüş yapılmayacaksa gravel bisikletin doğru tercih olmadığını düşünüyorum.
 
@Sadettin Z. yokuşlarda zorlanmaktan kastettiğim uzun mesafe yani 8-9 km tırmanıştan bahsediyorum mtb ile bu yokuşlar çıkılabiliyor ama yol ile sanmıyorum çıkabileceiğimi yani 3 km sonra beni silkeler ayrıca 1 saat yol lastiği ile ile 30-35 arası ortalama düz yolda çok kondisyon isteyen bir durum değil sürüş ortalaması yani 5 saat 30-35 ile gittiğimi söylemedim
 
Geri