Mehmet NARİN
Üye
- Kayıt
- 19 Aralık 2011
- Mesaj
- 7
- Tepki
- 107
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Mehmet Narin
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Salcano
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Ben de vites ayarlarını yapmak istiyorum.
Arka dişliler kaydırıyor.
Peki nasıl yaptınız biraz anlatır mısınız?
Hangi ayarı düzelttiniz mesela?
Termoslar bir süre sonra çelik tadı vermiyor mu suya?Yaklaşı 10 aylık Gravel maceramın özeti :
neden gravel bisikleti tercih ettim öncelikle onunla başlayayım Çanakkalede yaşıyorum sürekli tur yaptığım 2 grubum var biri ÇABİP ( Çanakkale Bisiklet Platformu ) diğeriyse kendi arkadaşlarımla tura çıktığım Hayalet Bisikletçiler. Ayrıca sevgilimle bisikletlerimize atlayıp gezmeyi de seviyoruz. Çabip her yaş ve seviyeye uygun turlar yaparken Hayalet Bisikletçiler dağ tepe toprak yol keşif rotalarını seviyor (dileyenler youtube kanalımızdaki tur videolarına bakabilir) Bu turlar için bana hem hafif hem de her yolda gide bilecek bir bisiklet lazımdı. Bende hemen bisiklet forum ve youtube kanallarını araştırmaya başladım. İlk başta tur bisikletlerini incelerken karşıma gravel bisiklet diye bir tür çıktı. Pinterestle fotoğrafları görünce resmen aşık oldum. Hemen bisikletçi arkadaşıma koşup bize 2 gravel sar dedim tabi bu kadar kolay olmadı ... Farklı markaların gravellerini inceledik bisan eco trail sora da karar kıldık parasını verdik beklemeye başladık 6 ay bekledikten ve bisan bisikletleri üretemedikten sonra. Bisikletçim ve dostum bana Abi bu iş çok uzadı ben sana ister paranı vereyim istersen elimde 2 tane Carraro Gravel G0 var vereyim dedi bizde ver gitsin beklemek can sıkmaya başladı dedik. Hemen bisikletlerin kurulumu başladı. 11 kilogram ağırlığı bikepacking ve tur ekipmanı taşımaya uygun gövde yapısı donanımının ucuz ve bulunabilir olması G0 benim için ulaşılabilir ve ekonomik bir tercih kıldı. Konfor ve uzun tur alışkanlığımız olduğu için gidon yükseltme kulladık göbekli biriyim konforumu çok arttırdı. Selelerimizi c17 ve b17 brookslarla değitirdik (çok iyi yaptık ) Biri termos taşımaya uygun büyük diğeri normal iki matara kafesi taktırdık. Molalarda kahve içmeyi seviyoruz. Sıcak su içmek istemediğimiz için Dechatlonun 0,80 lik su termoslarından da aldık matara kafeslerimize tam oldu. Sem Çantanın kodro üzeri telefonluklu kadro çantalarından aldık. Hem avandanlık hem elimin altında durmasını istediğim ekipmanı taşıyor. Yine Sem Çantanın Heybeli Bagaj Çanlarından aldık günübirlik turlarımızda çok işe yaradı denize giderken tüm malzememizi rahatlıkla taşıyoruz. Çanakkalede yaşamanın güzel tarafı doğal güzelliklere yakın olmak biz sık sık bu güzellikleri ziyaret etmeyi seviyoruz. Dinlenmek bir şeyler atıştırmak zaman geçirmek için katlanır sandalyelerimiz var bunları taşımak sorun oluyordu, imdada yine Sem Çanta yetişti gidon taşıma aparatı alıp sandalyelerimizi gidona bağladık. İyi de yapmışız bisikletimizin ön arka ağırlığı böylece dengelenmiş oldu.
Yaşadığım sorunlara gelince 3000 km yol yaptım yılbaşından bu güne claris rublenin 3 ve 4 numaralı dişlileri aşındı 1kere zincir değiştirdim yeni ruble aldım yeni zincirle beraber son baharda değiştirmeyi düşünüyorum. Bizim performans turları sonbaharda başlıyor. Üzerinde gelen 700*38 swalbe lastikleri mayıs başında çıkardım cst 700*35 lastik aldım Kışa doğru yine 38 leri takacağım.
İzlenimlerime gelince 3 yıl şehir tur bisikleti Deore 3*10 setli mosso kullandıktan sonra G0 kullanmak harika geldi asvatta seri ve akıcı olduğu kadar patika yollarda güven ve güç veriyor. Tam yüklü tur ağrılığıyla bile zorlanmadı (çadır + kamp malzemeleri) çevremdeki bir çok arkadaşıma tavsiye ettim Forumdaşlararıma da tavsiye ediyorum.
başlangıç olarak Gravel almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmak için kişisel görüşlerimi aktardım umarım sıkmamışımdır
Genellikle bir küçük kadronun fazla sorun çıkarmayacağı söylensede bazı firmaların bir üst ile bir alt olan kadro boyları arasında ciddi farklar olabiliyor.58 ve 61cm kadroların geometrygeeks kıyaslaması şu şekilde:
(link)
Reach değerleri arasındaki 9.6mm fark bir boy uzun gidon boğazı ile çözülebilir, ancak effective top tube ölçüsünün 17mm kısa oluşu olması gerekenden daha dik bir sürüşe sebep olur. Kağıt üzerinde bu kadro size küçük olduğu için tercih edilmemeli.
Ancak daha önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi buradaki rakamlar dışında esneklik, kol boyu, vücut oranları gibi kadro geometrisi dışında kalan faktörler de mevcut. Dolayısıyla deneyerek karar vermeniz en doğrusu
Termoslar bir süre sonra çelik tadı vermiyor mu suya?
çelik tadı almıyorum hatta artık evde bile su içmek için termos kullanır oldum
Genellikle bir küçük kadronun fazla sorun çıkarmayacağı söylensede bazı firmaların bir üst ile bir alt olan kadro boyları arasında ciddi farklar olabiliyor.
Yol bisikleti alayım desem malum yolların bozukluğu ve mazgallar yüzünden de yarış ve antrenman dışında neredeyse hiç kullanamayacağımı düşünüyorum. En azından gravel (mesela all trail eco sora şuan içime en sinen model) alıp lastikleri daha az dişli olanlarla değiştirsem işimi görür diye düşünüyorum. Bilmem yanlış mı düşünüyorum. Öbür türlü yol bisikletiyle kesin mazgallarda takla atar, jantları yamulturum@Gokhaniss
Aklınızda yolda yarışmak varsa yol bisikleti haricinde bir bisiklete bakmayın bile. Kadro geometrisi, ağırlık, çekiş sistemindeki oranlar ve aerodinamik sürtünme katsayısı gibi farklılıklar gravel/cx bisikleti yolun başında liste dışı bırakır. Şu an maksadınız eğlence bile olsa ileride kondisyonunuz belirli bir seviyeye ulaşınca farklı hedefleriniz olabilir.
Bisikletinizin donanımını ileride yükseltme konusu ise şu an çok makul değil, zira herşeyin fiyatı mantık sınırlarının dışına çıkmış halde. İmkanınız varsa Tiagra veya 105 donanım tabi ki daha iyi seçenekler ancak başlangıç için Sora sistem de gayet iş görür seviyede.
Benim arkadaş yol aldı. 1 aydır aynı rotayı suruyor cunku diğer rotalarda yol bozuk. Bizim oralara pek yol yabmadılar geçen hafta bende ankarada sürdüm ansızın çıkan yamalar mazgallar bileklerimi agrıttı. Ülkede keyifle yol bisikleti kullanmak gerçekten zormuş onu anladım geçen hafta. (Gravel olmasına rağmen)Yol bisikleti alayım desem malum yolların bozukluğu ve mazgallar yüzünden de yarış ve antrenman dışında neredeyse hiç kullanamayacağımı düşünüyorum. En azından gravel (mesela all trail eco sora şuan içime en sinen model) alıp lastikleri daha az dişli olanlarla değiştirsem işimi görür diye düşünüyorum. Bilmem yanlış mı düşünüyorum. Öbür türlü yol bisikletiyle kesin mazgallarda takla atar, jantları yamulturum
Arkadaşlar merhaba bisikletim ağırlığını ölçme fırsatım oldu 11,5 KG geliyor bilgilerinize ,keyifli sürüşler herkeseHayırlı olsun bisikletiniz, güzel görünüyor.
Ağırlığını biliyor musunuz veya tartma imkanınız oldu mu? Onu merak ettim.
Açıklamanız için teşekkür ederim, içim biraz daha rahatladı diyebilirim. Bu sevdaya yeni tutulmuş birisi olduğun için saçma gelebilecek sorularım var, cahilliğime verin ☺️@Gokhaniss
Yol bisikleti hakkındaki ön yargılarınızdan kurtulmanız gerekecek. Zira sandığınız gibi yol jantları ve kadroları çubuk krakerden ya da kızarmış patatesten üretilmiyor.
Gravel bisiklete geçmeden önce yıllarca Cannondale Synapse yol bisikleti kullandım, üstelik karbonfiber kadroya sahipti. Bu bisikleti Şile'nin bozuk orman yollarından Yalova köylerine kadar hemen her yerde kullanma fırsatım oldu. Bırakın kırılıp dağılmayı, jatlarımın akoru bile sağlamdı satarken.
Üzerine yük bağlayıp kamplı tura gideyim, ya da şu dağ yollarına da bir bakayım demediğiniz sürece asfaltta gravel doğru tercih değil. Belediye sağolsun buradaki mazgallara mtb tekeri bile girer, çapraz geçeceksiniz. Şu an baktığınız All Trail'in 2020 modelini kullanan biri olarak yazıyorum bunları.
Ben de 650b x 47 kullaniyorum. Hizdan feragat edip, her yola giriyorum ve bu ozgurlugu cok seviyorum. Zaten bendeki bu gravel aski da bu ozgurluk ve rahatlik hissinden geliyorBen 700x40 kullanıyorum çok rahat ama hızdan kesmeyi göze almalısınız