Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Teşekkür ederim , ağırlığını tartmadım açıkçası benim eski emektar igman dan sonra baya bir hafif ve akıcı geldi bana ama bir ara tartarsam haber veririm size.
 
Scudo
GRX Disk fren ayarları nasıl yapılır acaba. Görsellerde sanki diğer modellere göre bağlantı noktaları farklı görünüyor. Takıntı oldu. Ses gelmiyor ama sanki çarpıyormuş gibi hissediyorum. Boşa çevirdiğimde akıyor ama üstüne binip gittiğimde ara ara sanki tok bir teker sürtme sesi gibi bir şey hissediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: tarkanaslan
Ben de vites ayarlarını yapmak istiyorum.
Arka dişliler kaydırıyor.
 
Ben de vites ayarlarını yapmak istiyorum.
Arka dişliler kaydırıyor.

Ben geçenlerde GRX set için ayarları düzelttim. Hiç arka vites üzerinden ayar yapamaya gerek yok. Vites kablosu üzerinde shimano'nun bir ayar parçası var (ismi ne bilmiyorum), onunla oynayarak ayar yapabilirsin. Tabii Low limit - High limit ayarları gerektiriyorsa tabii onları vites üzerinden yapmak lazım.


how-adjust-indexed-rear-derailleur-11.jpg
 
Peki nasıl yaptınız biraz anlatır mısınız?
Hangi ayarı düzelttiniz mesela?
 
Peki nasıl yaptınız biraz anlatır mısınız?
Hangi ayarı düzelttiniz mesela?

GRX in arka vites ayarında kaçıklık vardı. Geçişler bozulmuştu. Yeni bisiklet olmasına yordum olayı. Yeni takılan vites sistemlerinde veya tellerinde bir süre sonra kaçma olabiliyor. Bayağı bir ince çalışmak gerekiyor yalnız, tam akıcı geçiş ve aynı zamanda ses yapmaması için. Bir de High Limit de ufak bir düzeltme yaptım.
Bir de ön vitesde limit ayarları yaptım sürtmemesi için. ön vitesin limit vidaları biraz garip, iyice bakmak gerekiyor, bayağı küçük ve alışılmışın dışında.
 
Yaklaşı 10 aylık Gravel maceramın özeti :
neden gravel bisikleti tercih ettim öncelikle onunla başlayayım Çanakkalede yaşıyorum sürekli tur yaptığım 2 grubum var biri ÇABİP ( Çanakkale Bisiklet Platformu ) diğeriyse kendi arkadaşlarımla tura çıktığım Hayalet Bisikletçiler. Ayrıca sevgilimle bisikletlerimize atlayıp gezmeyi de seviyoruz. Çabip her yaş ve seviyeye uygun turlar yaparken Hayalet Bisikletçiler dağ tepe toprak yol keşif rotalarını seviyor (dileyenler youtube kanalımızdaki tur videolarına bakabilir) Bu turlar için bana hem hafif hem de her yolda gide bilecek bir bisiklet lazımdı. Bende hemen bisiklet forum ve youtube kanallarını araştırmaya başladım. İlk başta tur bisikletlerini incelerken karşıma gravel bisiklet diye bir tür çıktı. Pinterestle fotoğrafları görünce resmen aşık oldum. Hemen bisikletçi arkadaşıma koşup bize 2 gravel sar dedim :) tabi bu kadar kolay olmadı ... Farklı markaların gravellerini inceledik bisan eco trail sora da karar kıldık parasını verdik beklemeye başladık 6 ay bekledikten ve bisan bisikletleri üretemedikten sonra. Bisikletçim ve dostum bana Abi bu iş çok uzadı ben sana ister paranı vereyim istersen elimde 2 tane Carraro Gravel G0 var vereyim dedi bizde ver gitsin beklemek can sıkmaya başladı dedik. Hemen bisikletlerin kurulumu başladı. 11 kilogram ağırlığı bikepacking ve tur ekipmanı taşımaya uygun gövde yapısı donanımının ucuz ve bulunabilir olması G0 benim için ulaşılabilir ve ekonomik bir tercih kıldı. Konfor ve uzun tur alışkanlığımız olduğu için gidon yükseltme kulladık göbekli biriyim konforumu çok arttırdı. Selelerimizi c17 ve b17 brookslarla değitirdik (çok iyi yaptık ) Biri termos taşımaya uygun büyük diğeri normal iki matara kafesi taktırdık. Molalarda kahve içmeyi seviyoruz. Sıcak su içmek istemediğimiz için Dechatlonun 0,80 lik su termoslarından da aldık matara kafeslerimize tam oldu. Sem Çantanın kodro üzeri telefonluklu kadro çantalarından aldık. Hem avandanlık hem elimin altında durmasını istediğim ekipmanı taşıyor. Yine Sem Çantanın Heybeli Bagaj Çanlarından aldık günübirlik turlarımızda çok işe yaradı denize giderken tüm malzememizi rahatlıkla taşıyoruz. Çanakkalede yaşamanın güzel tarafı doğal güzelliklere yakın olmak biz sık sık bu güzellikleri ziyaret etmeyi seviyoruz. Dinlenmek bir şeyler atıştırmak zaman geçirmek için katlanır sandalyelerimiz var bunları taşımak sorun oluyordu, imdada yine Sem Çanta yetişti gidon taşıma aparatı alıp sandalyelerimizi gidona bağladık. İyi de yapmışız bisikletimizin ön arka ağırlığı böylece dengelenmiş oldu.
Yaşadığım sorunlara gelince 3000 km yol yaptım yılbaşından bu güne claris rublenin 3 ve 4 numaralı dişlileri aşındı 1kere zincir değiştirdim yeni ruble aldım yeni zincirle beraber son baharda değiştirmeyi düşünüyorum. Bizim performans turları sonbaharda başlıyor. Üzerinde gelen 700*38 swalbe lastikleri mayıs başında çıkardım cst 700*35 lastik aldım Kışa doğru yine 38 leri takacağım.
İzlenimlerime gelince 3 yıl şehir tur bisikleti Deore 3*10 setli mosso kullandıktan sonra G0 kullanmak harika geldi asvatta seri ve akıcı olduğu kadar patika yollarda güven ve güç veriyor. Tam yüklü tur ağrılığıyla bile zorlanmadı (çadır + kamp malzemeleri) çevremdeki bir çok arkadaşıma tavsiye ettim Forumdaşlararıma da tavsiye ediyorum.
başlangıç olarak Gravel almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olmak için kişisel görüşlerimi aktardım umarım sıkmamışımdır :)
Termoslar bir süre sonra çelik tadı vermiyor mu suya?
58 ve 61cm kadroların geometrygeeks kıyaslaması şu şekilde:

(link)

Reach değerleri arasındaki 9.6mm fark bir boy uzun gidon boğazı ile çözülebilir, ancak effective top tube ölçüsünün 17mm kısa oluşu olması gerekenden daha dik bir sürüşe sebep olur. Kağıt üzerinde bu kadro size küçük olduğu için tercih edilmemeli.

Ancak daha önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi buradaki rakamlar dışında esneklik, kol boyu, vücut oranları gibi kadro geometrisi dışında kalan faktörler de mevcut. Dolayısıyla deneyerek karar vermeniz en doğrusu
Genellikle bir küçük kadronun fazla sorun çıkarmayacağı söylensede bazı firmaların bir üst ile bir alt olan kadro boyları arasında ciddi farklar olabiliyor.
 
Son düzenleme:
Termoslar bir süre sonra çelik tadı vermiyor mu suya?
çelik tadı almıyorum hatta artık evde bile su içmek için termos kullanır oldum

Genellikle bir küçük kadronun fazla sorun çıkarmayacağı söylensede bazı firmaların bir üst ile bir alt olan kadro boyları arasında ciddi farklar olabiliyor.
 
Herkese selamlar, bir sorum var.
Gravel ya da cyclocross bisiklet alıp şehir tur dağ vs gezerken, granfondolara katılmak için yarış zamank yol lastiği taksam bir problem yaşar mıyım yarışlarda. (derece derdim yok maksat eğlenmek)

Bir de henüz ilk drop barlı deneyimim olacak sizce sora set yeterli mi yoksa tiagra, 105 vs mi almalıyım (ileride sürekli yüksek modele geçmeyi düşünüyorum)
 
Derece derdiniz yoksa sorun yaşamazsınız. Ama yol lastiği takma konusu jantınıza bağlı. Yani jantınız 28mm'yi desteklemiyorsa yol lastiği takamazsınız :D

Cyclocross konusunda bir bilgim yok. Shimano'nun grx serisi (400-600-800) gravellere yönelik. Tiagra, 105 vs. yol bisikleti grupsetleri. Yol bisikleti gruplarından nadiren sora ve tiagrayı gravelde görebilirsiniz. 105 görme ihtimaliniz yok gibi bir şey.

Gravel (yol bisikleti ile karşılaştırılınca) daha yeni bir konsept olduğu için "yükseltme" maliyetleri oldukça yüksek. Aklınızda bulunsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@Gokhaniss

Aklınızda yolda yarışmak varsa yol bisikleti haricinde bir bisiklete bakmayın bile. Kadro geometrisi, ağırlık, çekiş sistemindeki oranlar ve aerodinamik sürtünme katsayısı gibi farklılıklar gravel/cx bisikleti yolun başında liste dışı bırakır. Şu an maksadınız eğlence bile olsa ileride kondisyonunuz belirli bir seviyeye ulaşınca farklı hedefleriniz olabilir.

Bisikletinizin donanımını ileride yükseltme konusu ise şu an çok makul değil, zira herşeyin fiyatı mantık sınırlarının dışına çıkmış halde. İmkanınız varsa Tiagra veya 105 donanım tabi ki daha iyi seçenekler ancak başlangıç için Sora sistem de gayet iş görür seviyede.
 
@Gokhaniss

Aklınızda yolda yarışmak varsa yol bisikleti haricinde bir bisiklete bakmayın bile. Kadro geometrisi, ağırlık, çekiş sistemindeki oranlar ve aerodinamik sürtünme katsayısı gibi farklılıklar gravel/cx bisikleti yolun başında liste dışı bırakır. Şu an maksadınız eğlence bile olsa ileride kondisyonunuz belirli bir seviyeye ulaşınca farklı hedefleriniz olabilir.

Bisikletinizin donanımını ileride yükseltme konusu ise şu an çok makul değil, zira herşeyin fiyatı mantık sınırlarının dışına çıkmış halde. İmkanınız varsa Tiagra veya 105 donanım tabi ki daha iyi seçenekler ancak başlangıç için Sora sistem de gayet iş görür seviyede.
Yol bisikleti alayım desem malum yolların bozukluğu ve mazgallar yüzünden de yarış ve antrenman dışında neredeyse hiç kullanamayacağımı düşünüyorum. En azından gravel (mesela all trail eco sora şuan içime en sinen model) alıp lastikleri daha az dişli olanlarla değiştirsem işimi görür diye düşünüyorum. Bilmem yanlış mı düşünüyorum. Öbür türlü yol bisikletiyle kesin mazgallarda takla atar, jantları yamulturum
 
Yol bisikleti alayım desem malum yolların bozukluğu ve mazgallar yüzünden de yarış ve antrenman dışında neredeyse hiç kullanamayacağımı düşünüyorum. En azından gravel (mesela all trail eco sora şuan içime en sinen model) alıp lastikleri daha az dişli olanlarla değiştirsem işimi görür diye düşünüyorum. Bilmem yanlış mı düşünüyorum. Öbür türlü yol bisikletiyle kesin mazgallarda takla atar, jantları yamulturum
Benim arkadaş yol aldı. 1 aydır aynı rotayı suruyor cunku diğer rotalarda yol bozuk. Bizim oralara pek yol yabmadılar :) geçen hafta bende ankarada sürdüm ansızın çıkan yamalar mazgallar bileklerimi agrıttı. Ülkede keyifle yol bisikleti kullanmak gerçekten zormuş onu anladım geçen hafta. (Gravel olmasına rağmen)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: wrmsty
@Gokhaniss
Yol bisikleti hakkındaki ön yargılarınızdan kurtulmanız gerekecek. Zira sandığınız gibi yol jantları ve kadroları çubuk krakerden ya da kızarmış patatesten üretilmiyor. :)

Gravel bisiklete geçmeden önce yıllarca Cannondale Synapse yol bisikleti kullandım, üstelik karbonfiber kadroya sahipti. Bu bisikleti Şile'nin bozuk orman yollarından Yalova köylerine kadar hemen her yerde kullanma fırsatım oldu. Bırakın kırılıp dağılmayı, jatlarımın akoru bile sağlamdı satarken.

Üzerine yük bağlayıp kamplı tura gideyim, ya da şu dağ yollarına da bir bakayım demediğiniz sürece asfaltta gravel doğru tercih değil. Belediye sağolsun buradaki mazgallara mtb tekeri bile girer, çapraz geçeceksiniz. Şu an baktığınız All Trail'in 2020 modelini kullanan biri olarak yazıyorum bunları.
 
Hayırlı olsun bisikletiniz, güzel görünüyor.
Ağırlığını biliyor musunuz veya tartma imkanınız oldu mu? Onu merak ettim.
Arkadaşlar merhaba bisikletim ağırlığını ölçme fırsatım oldu 11,5 KG geliyor bilgilerinize ,keyifli sürüşler herkese
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm ve CengoCenk
@Gokhaniss
Yol bisikleti hakkındaki ön yargılarınızdan kurtulmanız gerekecek. Zira sandığınız gibi yol jantları ve kadroları çubuk krakerden ya da kızarmış patatesten üretilmiyor. :)

Gravel bisiklete geçmeden önce yıllarca Cannondale Synapse yol bisikleti kullandım, üstelik karbonfiber kadroya sahipti. Bu bisikleti Şile'nin bozuk orman yollarından Yalova köylerine kadar hemen her yerde kullanma fırsatım oldu. Bırakın kırılıp dağılmayı, jatlarımın akoru bile sağlamdı satarken.

Üzerine yük bağlayıp kamplı tura gideyim, ya da şu dağ yollarına da bir bakayım demediğiniz sürece asfaltta gravel doğru tercih değil. Belediye sağolsun buradaki mazgallara mtb tekeri bile girer, çapraz geçeceksiniz. Şu an baktığınız All Trail'in 2020 modelini kullanan biri olarak yazıyorum bunları.
Açıklamanız için teşekkür ederim, içim biraz daha rahatladı diyebilirim. Bu sevdaya yeni tutulmuş birisi olduğun için saçma gelebilecek sorularım var, cahilliğime verin ☺️
Böylelikle benim gibi bilmeyenlere de yol göstermiş oluyorsunuz.

Yola yeni başlayacağım için ilk adımım sigarayı bırakmak oldu, bir ay sonra 42 km maratona gözümü diktim sonra da bekle beni granfondo'lar ☺️
 
Ben 700x40 kullanıyorum çok rahat ama hızdan kesmeyi göze almalısınız
 
700x30 lastikle granfondaya katılacağım tabi ki amaç derece değil eğlenmek mtb ile bile katılabilirsiniz . Türkiye'deki mevcut yol durumunda gravaller daha mantıklı geliyor. Yol bisikleti de kullanırsın ama aşırı dikkat etmek gerekiyor. Bazı yerlerde cidden can sıkıcı olmaya başlıyor süper mario gibi oradan oraya ,oradan oraya düzgün yol bulmaya çalışıyoruz
 
Ben 700x40 kullanıyorum çok rahat ama hızdan kesmeyi göze almalısınız
Ben de 650b x 47 kullaniyorum. Hizdan feragat edip, her yola giriyorum ve bu ozgurlugu cok seviyorum. Zaten bendeki bu gravel aski da bu ozgurluk ve rahatlik hissinden geliyor :)
 
Merhabalar.

Kadro boyu seçimiyle ilgili bir sorum olacak. Halihazırda 46 kadro boylu mosso legarda kullanıyorum. Peugeot Gr14 almayı düşünüyorum ama olduğum ilde hiçbir yerde bulamadım ve deneme şansım olmadı. 167 boy biri için hangi kadro boyunu seçimi uygun olur?
 
Geri