StanicEnemy
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 10 Mart 2022
- Mesaj
- 2.578
- Tepki
- 6.285
- Yaş
- 34
- Şehir
- Tristram
- Başlangıç
- 2021—22
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Yol bisikleti ile arazi eziyet. Hatta şehirler arası yol harici öyle bana göre. Sürekli engebeler tumsekler var. Gravel her yönden hepsinden biraz olduğu için güzel benceMTB nin verdiği güveni ve konforu gravel veremiyor. Graveli çoğu kişi hız için seçiyor lakin bozuk ve engebeli yollarda kim hız yapmak ister ki? Downhill karıştırmayalım orası tamamen ayrı bir konu.
Hollanda'nın iklim şartları bisiklete elverişli mi?
İklim şartları ile sosyo ekonomik şartlarının ne alakası var?Hollanda'daki durumun sosyo ekonomik şartlarla geliştiğini düşünüyorum. İngiltere ise tamamen kibirden kaynaklı bence.
Hollanda da bisiklete teşvik ve çoğalması devletin motorlu taşıtlardan kurtulma amaçlı planlama ve teşviklerinin sayesinde geliştiğini ben de bir yerlerde görmüştüm. "Sosyo-ekonomik şartlar" yorumu bence bu detayı içeriyor ve doğru bir tanımlama. Teşvik, eğitim, çevre ve trafik düzenlemeleri ile bu tip değişimler oluşabiliyor diye de düşünüyorum. Aksi halde hangimiz karayolunda emniyet şeridinde sürsek dahi korku ve tereddüt içerisinde olmadan sürüş yapabiliriz?İklim şartları ile sosyo ekonomik şartlarının ne alakası var?
Soru iklim şartları.Hollanda da bisiklete teşvik ve çoğalması devletin motorlu taşıtlardan kurtulma amaçlı planlama ve teşviklerinin sayesinde geliştiğini ben de bir yerlerde görmüştüm. "Sosyo-ekonomik şartlar" yorumu bence bu detayı içeriyor ve doğru bir tanımlama. Teşvik, eğitim, çevre ve trafik düzenlemeleri ile bu tip değişimler oluşabiliyor diye de düşünüyorum. Aksi halde hangimiz karayolunda emniyet şeridinde sürsek dahi korku ve tereddüt içerisinde olmadan sürüş yapabiliriz?
Selamlar
O zaman takdir-i ilahi diyebilirimSoru iklim şartları.
Cevap sosyo ekonomi.
İklim şartlarını sosyo ekonomi mi belirliyor?
Hollanda da bisiklete teşvik ve çoğalması devletin motorlu taşıtlardan kurtulma amaçlı planlama ve teşviklerinin sayesinde geliştiğini ben de bir yerlerde görmüştüm. "Sosyo-ekonomik şartlar" yorumu bence bu detayı içeriyor ve doğru bir tanımlama. Teşvik, eğitim, çevre ve trafik düzenlemeleri ile bu tip değişimler oluşabiliyor diye de düşünüyorum. Aksi halde hangimiz karayolunda emniyet şeridinde sürsek dahi korku ve tereddüt içerisinde olmadan sürüş yapabiliriz?
Selamlar
Hollanda'daki durumun sosyo ekonomik şartlarla geliştiğini düşünüyorum....
...İngiltere ise tamamen kibirden kaynaklı bence.
İklim şartları ile sosyo ekonomik şartlarının ne alakası var?
Hollanda da bisiklete teşvik ve çoğalması devletin motorlu taşıtlardan kurtulma amaçlı planlama ve teşviklerinin sayesinde geliştiğini ben de bir yerlerde görmüştüm. "Sosyo-ekonomik şartlar" yorumu bence bu detayı içeriyor ve doğru bir tanımlama. Teşvik, eğitim, çevre ve trafik düzenlemeleri ile bu tip değişimler oluşabiliyor diye de düşünüyorum. Aksi halde hangimiz karayolunda emniyet şeridinde sürsek dahi korku ve tereddüt içerisinde olmadan sürüş yapabiliriz?
Selamlar
Soru iklim şartları.
Cevap sosyo ekonomi.
İklim şartlarını sosyo ekonomi mi belirliyor?
Devletin planlamasından çok, devletin halkın isteklerine uyum sağlaması:
Bisiklet dünyasında İngilizlerin o kadar önemli bir rolü ya da durumu yok ki. Pandemi döneminde bir atağa kalktılar, sonra çoğu ilerlemeyi kaybettiler, öncesine döndüler. İngilizce içerik kaynaklarını daha kolay anlıyor ve paylaşıyoruz, bence İngilizlerin çok görünmesinin nedeni sadece bu. "Kibir" konusunu ise hiç anlamadım.
Gravel içeriklerinin İngilizlerce çok paylaşılmasının bir nedeni de onların her türlü bisikleti uzun yıllardır dropbarlı kullanmayı sevmesi. Dropbar icat edildiğinden beri fixie'leri, SS'leri, şehir bisikletleri, tur bisikletleri hep dropbar'lı. "en iyi tur bisikletleri" listelerinde her zaman İngiliz bisikletleri dropbarlı ama dünyanın gerisinde dropbarlı tur bisikleti kullanan neredeyse yok. Dağ bisikletlerine bile zaten dropbar takıyorlardı, gravel çıkınca kolay uyum sağladılar.
Bu dediklerinizın masrafı çok fazla olur. İkinci el değilse düşündüğünüz ikinci el düşünerek dediğiniz sistemlere sahip modelleri araştırın. Yapacağınız masraflar bisiklet parasına yakın olabilir. Ayrıca tubeless lastik çokta mühim değil ben kullanıyorum şuan. Aşırı bir fark yok önemli olan lastiğin kalıtesı. Kalitesiz lastik havalı/yaylı amortisör farkından ve tubeless dan daha önemli benim deneyımledıgıme göre.Selam. Bisiklete başlamak için gravel bisiklet almak istiyorum fakat kararsızım.
Şuan için Mosso GVL290 düşünüyorum. Mekanik disk frenleri hidrolik disk frenler ile değiştirmek istiyorum bu mümkün mü ve önerilir mi?
Ve tubeless lastik taktırmayı düşünüyorum. Önerilerinizi beklerim.
Kaynayan yere hidrolik dökülmesi öneriliyor forumda ama sizinki pastan kaynama değil sıkmadan dolayı sıkışma galiba. Kadronun o kısmını biraz ısıtınca belki düzelirArkadaşlar selamlar,
Bu hafta içinde Bianchi Gr0014 aldım. Kargoyla tarafıma ulaştı servisine götürdüm, götürdüğüm gün biraz geç saat olduğu için yetişmez bırak yarın kuralım akşamüstü alırsın dediler bende bıraktım ve kurdurdum. Servis firmadan para alamıyoruz diyerek kurulum için 100₺ istedi. Böyle bir şey olmaz biliyorum ama en azından başta söylemesi gerekiyordu yuttum, yutkundum çok mühim değil dedim verdim. Bugünde ilk sürüşe çıktım fitimi ayarlamak niyetiyle çıktım ama ne göreyim sele borusu kaynamış gibi mm oynamıyor. Muhtemelen takarken yağlamala yapmaları gerekirken yapmamışlar. Telefonda görüştüm pazartesi götüreceğim servise ama durumu nasıl yönetmeliyim zorlaya kanırta bile çıkacak gibi değil ama olacaksa bile bunu yapmaya kalkmalarınıda istemiyorum. Ucuz bir bisiklet değil, kadronun zarar görmesinden endişeliyim. Basit bir şekilde çözemezlerse yolum ne olmalı?
302890 dosyayı görüntüle
Hidrolik fren olsun dersen Peugeot t10x2 önerebilirim. gvl 290 ile aynı vites oranlarına sahip. güzel bir gravel lastigi ile aynı faydayı size sunarSelam. Bisiklete başlamak için gravel bisiklet almak istiyorum fakat kararsızım.
Şuan için Mosso GVL290 düşünüyorum. Mekanik disk frenleri hidrolik disk frenler ile değiştirmek istiyorum bu mümkün mü ve önerilir mi?
Ve tubeless lastik taktırmayı düşünüyorum. Önerilerinizi beklerim.
Merhaba, 58 kadro carraro g2 deneyemediğim için foruma bir sorayım dedim. Boyum tam 189, iç bacak da 85. Ikinci el bir 55 kadro g2 için pazarlık yapmaya başladım bugün. Elimdeki bisiklet ile takası da kabul ettiler. Ama 55 kadro bana küçük mü gelir bilmiyorum? Benim ölçülerime yakın carraro gravel kullanan var mı? Bir de carraro kadro garantisi kaç yıldır? Ikinci el alınca kadro garantisi bir sıkıntıda devreye girer mi?
Bunlar panik sorularıydı 😀 simdi son soruma geliyorum. Dropbarlı güncel bir bisiklet pek kullanmadım. Sti kolun tutma noktası çok kalın gözüküyor. Fren kolu da nispeten aşağı baktığı için sıkmak düz gidona göre daha zor gibi. Buna alışmak mı gerekiyor yoksa fren performansı hep mi kötü olacak?
....Sti kolun tutma noktası çok kalın gözüküyor. Fren kolu da nispeten aşağı baktığı için sıkmak düz gidona göre daha zor gibi. Buna alışmak mı gerekiyor yoksa fren performansı hep mi kötü olacak?
Günlerdir tur bisikletinde sürerken bunu düşünüyordum. Sonra dün bir anda birşey farkettim. Ben gidonu elciklerden değil de sürekli boynuzlardan tutuyorum. Boynuzlar da neredeyse dropbar açısında. Düz tutuş bir süre sonra ellerimi yoruyor çünkü.Çok kalın değil, çok ergonomik. Şu andaki şekli çok uzun bir tecrübenin vardığı nihai durum.
Fren performansı hiç kötü olmayacak. Kısa bir alışma süreci yeterli.