Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@mariokaldato

Merida speeder ile geometri olarak Meridanın ürün gamındaki endurance kadro yol bisikleti olan Merida Ride aynı kökenden geliyor .Speedera dropbar takıp Merida Ride'a dönüşüyor.
Belki de Merida Ride'a kalın lastik takarsak benzer geometrideki gravel serisi Merida Silex'a dönüşüyor.

100 birim fiyata satılan Speeder'a 30 birimlik drop takıp Ride yapıp 180'e satıyorlar.
180 birime satılan Merida Ride'a 20 birimlik geniş maşa ve lastik takıp 250 birime de Merida Silex satıyorlar.
Bu şekilde küçük farklılaştırmalar ile maximum kârı tüketicinin cebinden çekip almış oluyorlar.
 
Scudo
@hamlet2006
Agabey kelimelerin tukendigi tespit budur iste yeminle seni buradan kucaklayip alnindan öpebilirim. Isin kapitalizm boyutuna takiliyorum ben, insanlar beni gravel dusmani saniyor. Bende hastasiyim gravellerin. Ve diyorum ki "KENDI GRAVELINI KENDIN INŞAA ET " :D
 
@hamlet2006

Hocam başka markalarda gravel e çevrilebilecek fitness bisikletler acaba hangileri?

Giant fastroad serisi benım bulabildiğim sadece. Sizin bildiğiniz başka varsa o kadroları da araştırmak isterim
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ProfessionaL


Marka model bazında örnekler vermekten ziyade aslında asıl anlatmak istediğim benzer geometrideki bisikletlere farklılıklar(dropbar,geniş maşa,kalın lastik gibi) getirilerek firmalar bir nevi katma değer sağlayıp tüketici rantını sömürmeye çalışıyorlar.Bunu yaparken de müşteri ihtiyaç ve beklentilerinden hareket etmekten ziyade kendi arz ettikleri ürünlerle talep oluşturmaya çalışıyorlar diye düşünüyorum.Mesala Nissan Qashqai de yapılan çalışmanın bir benzerinin gravel bisikletlerde de yapıldığını düşünmekteyim.
 
Yol bisikleti hariç her tür bisikleti kullandım diyebilirim. Son olarak bundan üç sene önce satın aldığım bisikletimi drop bar modifikasyonu ile bir nevi "gravel" bisiklete çevirdim. Yaklaşık üç senedir bu şekilde kullandım ama geçtiğimiz gün tekrar düz bara geçerek bu deneyi sonlandırmış bulunuyorum. Bu üç yıl içinde 700x35 slick lastikler de kullandım, 29'luk 1.75 kalınlığında dişli mtb lastikleri de. Toprak yol, asfalt, taşlı/mıcırlı yollar, rampalar, inişler, her türlü yola girdim. Fazla uzatmadan bu tecrübelerin bana ne öğrettiğini söyleyeyim:

Birincisi, ben yarışçı değilim. Hızlı gitmek gibi bir hedefim hiç bir zaman olmadı. Drop bar'dan tekrar düz bara geçtikten sonra kendi kendime "keşke daha önce düz bara geçseymişim" dedim. Açık konuşmak gerekirse, bozuk yollarda (gravel, mıcır, toprak, taş vs.) drop barlı bir bisiklet kullanmanın eğer yarışçı değilseniz hiç bir getirisi yok. Tam tersine götürüsü var. Drop barın avantajlarının çoğu yarış bisikletlerinde işe yarıyor. Drop barın en temel amacı bisikletin ön tarafındaki rüzgar direncini kırarak bisikletin havayı daha rahat delmesini sağlamak. Dolayısı ile drop barlı bir bisiklette eğer belinizi kırıp Froome gibi iki büklüm gitmiyorsanız kesinlikle bu avantajdan faydalanamıyorsunuz. Vücudunuzun üst kısmı bir yelken işlevi görüyor malesef. Ben bu iki büklüm gitme olayını hiç bir zaman beceremedim ve sevmedim. Omurgam buna müsait değil. Kısacası, eğer yarışmayacaksanız, tam tersine tur yapacak, yük taşıyacaksanız, bozuk yollara girecekseniz, kesinlikle düz bar tavsiye ediyorum. Drop barın bu tip zeminlerdeki tek avantajı farklı tutuş şekilleri sunması. Elleriniz/kollarınız yorulduğunda farklı bir pozisyona geçip biraz rahatlayabiliyorsunuz. Ya da atıyorum beliniz ağrıdığında, droplara düşüp ağırlığınızı ellerinize verip belinizi dinlendirebiliyorsunuz. Özellikle rampalarda drop barı tutup kendinize çekmek biraz daha kolay. Fakat bu saydığım avantajların bir çoğunu düz bara takacağınız bar endlerle elde etmeniz mümkün. Düz bar derken aklınıza dümdüz mtb barları da gelmesin, yukarıda Gökay Akçay çok farklı bar şekilleri olan bisikletlerin fotolarını koymuş, özellikle yanlardan arkalara doğru uzanan barlar çok farklı tutuş pozisyonları sunabilir. Düz barın düz yolda/bozuk yollarda size kazandırdıkları drop bardan çok daha fazla. Düz barlı bir bisikleti kontrol etmek, drop barlı bir bisikleti kontrol etmekten çok çok çok daha kolay ve rahat. Drop barlı bir bisikleti özellikle bozuk yolda kontrol altında tutmak için bir çok kas grubunu çalıştırmak zorunda kalıyorsunuz. Düz barlı bir bisiklette bisikleti kontrol altında tutmak için bu kadar efor sarfetmeniz gerekmiyor.

Bu yazdıklarımı eleştirecek drop bar sevdalıları illa ki olacaktır. Ama beni eleştirmeden önce şunu anlasınlar, ben vücudumu katlayıp iki büklüm süremiyorum arkadaşlar bu bisiklet denen aleti. Eğer bunu becerebiliyorsanız siz zaten drop bardan faydalanabilen gruptansınız. Drop barlı kalın tekerli tur bisikletleri, gravel bisiklet adı altında son bir kaç senede pazara giren yüksek gidon boğazlı (stack height) modeller, üzülerek söylüyorum ki ingilizcedeki "hype" denen kavramın bir parçası. En azından ben böyle düşünüyorum. İşin içinde biraz da yarış bisikletlerinin ve yarış bisikleti kullananların diğer bisiklet kullanıcılarına göre "daha ciddi" algılanması ve bu ciddiyetin diğer bisiklet kullanıcılarına da satılmaya çalışması var. Yani biraz bizim psikolojik zayıflıklarımıza doğru yapılan bir pazarlama söz konusu.

Kendi tecrübelerime dayanarak öğrendiklerimi sizinle paylaştım. Gravel ya da adı ne olursa olsun, kalın tekerli, yüksek "stack"li bisiklet modelleri, görünüş olarak çok güzel gözüküyorlar, buna bi itirazım yok. Ama işlevsellik olarak malesef sıradan bisiklet kullanıcıları/turcular için çok da avantajlı olduklarını düşünmüyorum. Daha önce de söylediğim gibi, amacınız "hızlı gitmek" değil ise, drop bar size getirdiklerinden daha çoğunu alıp götürüyor malesef. Bozuk yolda, turda en önemli faktör "rahatlık". Eğer bisiklet üzerinde rahat edemiyorsanız isterse en muhteşem ekipmana sahip en pahalı bisiklet olsun hiç bir kıymeti yok. O bakımdan eğer yarışçı değilseniz, bisiklet üzerinde daha uzun süre konforlu kalmanızı sağlayacak donanımlar kesinlikle sizin için drop bardan çok daha önemli. Selenizin rahatlığı (yaylı bir sele, ya da gerdirme deri seleler), gidona olan erişim mesafeniz, selenizin pedallara olan nıspi yüksekliğinin doğru ayarlanması, lastik kalınlıkları ve yola uygun diş paterni, tırmanacaksanız dişli oranları, düz maşa/amortisörlü maşa seçimi, kesinlikle öncelik verilmesi gereken konular. Bisikletin ne kadar güzel gözüktüğü en son bakılması gereken şey.
 
Son düzenleme:
@mariokaldato

Tamam arkadaş çuvallayan ben olayım
Ben yandım eller yanmasın sevdalılar ayrılmasın ayrılmasın (burayı ezgisiyle oku) ?
Fitness da kullandım dostum (Scott Sub35) bilmem kaç kere dipçiklenmiş inceltilmiş hafifletilmiş kibar narin bir kadro idi..

Şimdi de bakıyım bütün fitness kadrolardan gravel çıkar mı diyorsun?
Herkes öyle mi yapsın?

Aslında bi fil bulsam çok golay halledecem ben bu gıravel işini

 
@toledolu
Selamlar hocam ;
Oncelikle sizin gbi değerli bir insani forumda görmekten cok mutlu oldum. Geri sayfalara giderseniz, benim bu meseleyle ilgili cok sert elestiriler getirdigimi görürsunuz...

Sizde tecrubelerinizle olayi birebir dogrulamissiniz zaten.

Gravel kullanan iki tip grup var genelde yurt disinda : ( ozellikle vurguluyorum) "YURTDISINDA "Gercekten insan ayagi değmeyen cograflarda ,adrelaninin dibine vuran cilgin tipler, birde maddi durumu aşiri iyi olupta ; cantasina, kadrosuna , donanimina, aksesuarina kadar deli paralar yatirip, gravel bisikletleriyle tahta masalari olan göl kiyilarina asfalt yoldan gelerek, yaklasik bi 50 metre kadarda piknik alanina toprak yoldan( şirinler köyü sakini gibi ) inerek "gravel" sevdasini doyuranlar.

Birinci saydiklarimin rotalari insanin aklini basindan alacak, adeta "_BURASI MARS MI LAN?" Dedirtecek turden yerler,

(Ve ne ilginç ki hepsi ya Flat bar yada crazy bar dedigimiz tövbe estafurullah yamukyumuk dalli budakli olan modellerden )

ikinci elit grubun ironik sekilde rotalari cok basit ulasilacak yerler.

41964606_2154767121200582_6372336758239002624_n.jpg
2019-06-25 22.36.40.png

Kisaca hayalller Afrika Safari rotalari- HAYATLAR Kayincoyla hanimlari alip , Bim'den tavuk kanat alip ,sultanbeyli yol kenarında piknik şeklinde :D

Idda edilen cogu seyde asiri sacma ayrica.
Neymiş "hem asfalltta hem toprak yolda , zorlu arazilerde de hizli olmak"
Hmmmm ok kib :D Ya Allah'ini seven uzerime hidrolik fren kaliperi fitlatsin.
Bu nasıl olabilir yav? Hadi o kalın tekerlerle arazide cilginlar gbi gidiyorsun anladik, mtb lerde o hızlarda ilerliyorlar zaten offroad yollarda.

Peki asfaltta da hizli olma iddasi nedir biri izah etsin bana?


En incesi 2.10 olan disli lastiklerden bahsediyoruz beyler.


Eger bu lastiklerle stabil sekilde asfalllta hizli gidecegini idda eden biri var ise zaten mtb alsin bu sevdaya gerek yok.
Varmı bu lastikle hem arazide hem asfaltta bir yol bisikleti ortalamasiyla ilerleyebilecek bir delikanli ? Çiksin ortaya benide yormasin :D

Screenshot_2019-07-27-15-56-07.png


Ikinci argumana gelelim : Neymis "toprak yolda yada bozuk arazide yol bisikleti performansinda gidiyorsun "

O bozuk yolda hem hızli hemde dropbar ile bisikleti devirmeden gidebiliyorsa gercekten buyuk adam o , saygi duyarim :D
Mümkün degil bu bilader kusuruma bakma atıyorsun.
Mtb gidonlari bosuna genis ve duz degil. O Sayede bisikleti herturlu tasdan , cakildan, camurdan giderken dengede tutabiliyorlar.
Sen 40 cm gidonu droptan tutucaksin , hizli gideceksin , ve devrilmeyeceksin. . .
Hmmmm ok kib :D
 
Son düzenleme:
@mariokaldato

Bu grubun motosiklet dünyasındaki karşılığı Bmw Gs tayfasıdır(Tabii ki hepsi değil)Bu arkadaşlar da sanki Taklamakan ve Gobi Çöllerini aşıp Moğolistan'ın uçsuz bucaksız bozkırlarında gidecekmiş gibi Bmw lerini çanta fetişizmine kapılmışcasına en pahalı çanta ve ekipmanlarla gırtlağına kadar doldururlar.Ancak yengeyi alırlar ve en yakındaki ıslah edilmiş kurumuş dere yatağına giderler ve fotoğraf çektirirler:DMotorları da hep gıcır gıcırdır fotoda
20600-000_16_1500_web.jpg
 
@hamlet2006
Aahahaaha :D Tam isabet reis kendimden biliyorum. Benim konaya biliyorsun , garibanlarda bisikletine dropbar taksin diye bir proje yapmistim (3x7 li gariban kardeslerimiz ) onunda projem bir Dirt-Drop tadinda yaşansın diye lastiklerini 2.10 lastiklerle tamamlamistim.konuda koyduğum resimler bizim mahallede otopark olarak kullanılan dandik , kenarlari otla kapli bir yeriydi :D SGAHSHSHS

Durumu olmayanlar için bisikleti drobbar yapma projem
2019-05-05 20.43.31.png
Bu şiirim sana gelsin @hamlet2006 baskan :D seviliyorsun sinsice

Lost ve sapiens ikilemi

Lost izler nazlı yarim boş zamanın
Geçmişe yolculuğun vakti geldi sanırım
Beni ne diziler paklar nede filmler kızanım
Acı çekmeden mutlu olunmuyor
Ekmegin salça sürmeden ruhun arınmıyor

Kalkıp uzaklara gidesin gelmiş ise,
Bol yanaklım haypon diye tutturmus ise,
Kanıma adrelanin dolmuş ise
Kürek çekmeden hayat nehri aşılmiyor,
Ekmek arasın kaşar deptirmeden
Bu zalım karın doymuyor

Sanat dediğin tok karnın oyuncağı
Saraylarda olur anca kavuklusu pişekarı
100 verdim babayı aldim nedir bunun izahı?
Beygire binmeden Malkoçoğlu olunmuyor,
Otobüste akbil basana filozof denmiyor.

Pahalı bisikletle çıkmışım tura
Selam vermisim manava , kasaba
Bende kederler,elemler adeta bir mağara
Homosapiens olmadan kıymet bilinmiyor,
Sopayı sopaya sürtmeden ateş bulunmuyor
 
Son düzenleme:
Gs mesajı müthiş olmuş hakikaten..
 
Tahminen 20-22kg dır , bisikletlerin tankı :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
@cagatay17
Valla ben diyorum, Merida Crossway kullandıktan sonra şimdi kullandığım Cube Nuroad Race Fe beni benden alıyor, görünümü, dropbarı, viteslerinin akışkanlığı hepsi benim için fevkalade .. Toplumumuzda muazzam bir eleştirme tutkusu var, özelliklede ekran ardında .. Tatmin edemedikleri egolarını ekranın ardında millete laf söyleyerek, eleştirerek, ''her şeyi ben bilirim, küççük dağları da ben yarattım'' edasıyla akşama kadar ekranın ardında sallıyorlar .. Safkan bir yarışçı ya da mtb ile hoplayan, zıplayan biri değilseniz Gravel bir bisiklet herkesin ihtiyacı olan bisiklet türüdür, hemen hemen her yerde sürer ve keyif alırsınız .. Hemen hemen tüm yazılanları okudum bu sayfada, teşbihte hata olmaz derler eleştirelerin çoğu Mercedes, Bmw tarzı bir araca binmemiş birinin buna binen herkesi eleştirip ne gerek var canım Clio'ya da bin o da aynı yere götürüyor demesi gibi bir şey .. En güzel bisiklet kendi kullandığınız bisiklettir, bisikletinizin tadını çıkarttın, bu tadı çıkartırken de etrafta ki vızıltılara pek takılmayın! ..
205126 dosyayı görüntüleBu da benim Gravel :) ..
 
@Kobebryant
hayatın imbiğinden 2 tur geçtim artık bu tip olaylar hiç umrumda bile değil biraz sonra mesai biter 25 km kum çakıl toprak yollardan evime giderim
sabah ta aynı şekilde işe gelirim
yolda olmak güzel.
 
@mariokaldato

Teşekkür ederim. Drop bar gerçekten de bisikletin kontrolünü zorlaştıran bir gidon şekli. Özellikle de arazide. Açılı yeni tip droplar yaptılar. Onları denemedim. Belki onlar biraz daha rahat bir tutuş şekli sunuyor, kontrolü kolaylaştırıyorlardır. Amma ve lakin, yine de 42/44 cm genişliğindeki hoodlar, asla 63/65 cm'lik düz barın rahatlığını veremez, diye düşünüyorum.

PRO-Components-PRO-DISCOVER-Gravel-News-5-810x540.jpg


Gravel denen olay henüz çok yeni olduğu için önümüzdeki yıllarda çok değişime uğrayacağını düşünüyorum. Hatta ben bisiklet pazarının, elektrikli motorların ucuzlaması ile giderek daha elektriklik bisikletlere doğru kayacağını düşünüyorum. Gerçekten büyük kolaylık, rampada bile 20/25 km/saat gidebilmeyi kim istemez ki.

Bi de unutmadan bu "gravel" işini başlatan markanın Amerikan "Salsa" markası olduğunu da belirteyim. Daha gravelin adı bile yokken, Salsa koca tekerli droplu modeller çıkardı piyasaya. Bikepackerlar arasında meşur bir markadır Salsa. Çok sağlam makineleri vardır.
 
@toledolu
Hocam benim iddam o ki zamanla duz gidona yada albatros gidona iyice kayar graveller.
Zaten oldukca fazla makina var piyasada bu sekilde
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
@Yusuf'san aha ben restore ediyorum. 34 yıllık. Astarını attım boyası kaldı. Renk??? Ama klasik renk olmayacak
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hamlet2006 Başkan Gravel konusunda en net ve soguk elestirileri ben yaptim ; Malum.
@Kobebryant arkadasimizin sitemini anliyorum ve anlayisla karşılıyorum . Mersedes orneginden gidersek cliolu adam olarak elestirmedik ki biz Gravelleri, aksine arkadasin aldigi yeni makinasina hayirli olsun dedik, cok begendigimizi ifade ettik. Kiskanclik falan yok , ki ben Mersedes sahibiyim ayrica , baska canavarlarimda mevcud malumdur. Benim elestirim graveli ticari bir meseleye cevirip insanlarin algilarina mudahele eden, manipule eden, bunlari koz bilip vatandaşa gecirdikce geciren firmalaradir.
Ve tekrar soyluyorum Gravellerin bende hastasiyim fakat idda ettikleri cogu sey bir yalandir, manipulasyondur.
Gravel denen sey guzel, tatli bir ara türdür ama idda edildigi gibi "asfallta ve ofroad yolda bir yol bisikleti performansi aliyon aga super bsey lan bu ' degildir. Sadece her iki yolda da guzelce yolculuk edebileceginiz keyifli bi melezdir :)
 
@ali önder
Askeri yeşil-haki iyi gider benim zevk i selimime göre..
Nihayete erince görelim ihtiyar emektarı
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri