Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Hız konusunu ben başlattım sanırsam ama baya bilgilenmiş oldum değerli forum üyeleri sayesinde ben İstanbul şehir içi kaldırımda sahilde yolda her yerde rahatça kullanayım ve lastiğim bir yere girmesin düşmeyeyim korkusu yaşamadan vasatın üstü performans yapan bir bisiklet istedim aynakol ruble oranı uygun olan yokuşu rahat çıkmak istedim ( yol bisikletlerinin benim gibi başlangıç seviyesi çok az hepsi 52-39 /11-26 veya 28 bacağıma güvenemedim ) son olarakta 23-25 mm lastik kalınlığı sanırsam benim gibi acemi bir bisiklet kullanıcı için biraz korkutucu evimin oradaki yokuştan inerken arkadaşımın specialezed ile acayip korkarak indim sonuç olarak kalbim yol bisikleti istedi ama mantığım gravel aldırdı düz yolda da en arkada kalınca yazmak istedim 🚴‍♀️ Hepimizin tekeri düz bassın ii sürüşler
 
Scudo
Hız konusunu ben başlattım sanırsam ama baya bilgilenmiş oldum değerli forum üyeleri sayesinde ben İstanbul şehir içi kaldırımda sahilde yolda her yerde rahatça kullanayım ve lastiğim bir yere girmesin düşmeyeyim korkusu yaşamadan vasatın üstü performans yapan bir bisiklet istedim aynakol ruble oranı uygun olan yokuşu rahat çıkmak istedim ( yol bisikletlerinin benim gibi başlangıç seviyesi çok az hepsi 52-39 /11-26 veya 28 bacağıma güvenemedim ) son olarakta 23-25 mm lastik kalınlığı sanırsam benim gibi acemi bir bisiklet kullanıcı için biraz korkutucu evimin oradaki yokuştan inerken arkadaşımın specialezed ile acayip korkarak indim sonuç olarak kalbim yol bisikleti istedi ama mantığım gravel aldırdı düz yolda da en arkada kalınca yazmak istedim 🚴‍♀️ Hepimizin tekeri düz bassın ii sürüşler
Selam ayni duygu ve düşüncelerle Gravele yöneldi bir cogumuz, gayet net şekilde izah etmişsiniz, benim gibi orta yaş üstü grupta iseniz, hız ve gençlere yetişmek gibi dertleriniz olmuyor, Graveli icat edenin yasiyorsa elleri dert görmesin, öldüyse de toprağı bol olsun diyelim🥴
 
Selam ayni duygu ve düşüncelerle Gravele yöneldi bir cogumuz, gayet net şekilde izah etmişsiniz, benim gibi orta yaş üstü grupta iseniz, hız ve gençlere yetişmek gibi dertleriniz olmuyor, Graveli icat edenin yasiyorsa elleri dert görmesin, öldüyse de toprağı bol olsun diyelim🥴
bende orta yaşa doğru yol alıyorum büyüyüncede binerim artık :). yol bisikleti sadece ufak bi hız için alınmamalı diye düşünüyorum. gerçten sıkı antrenmanlar ve yoğun yani bize göre yoğun kullanımlar için tercih edilen birşey gibi geliyor bana. yoksa sadece ince teker biraz daha hızlı giden bir bisiklet mantığı ile yol bisiklet alarak ortalama bir performans ve rahatsız pozisyon+ince tekerle ilerlemek pek mantıklı gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: no76
@Teoman Ağır
Mini şovunuz için tebrik ediyorum. Bir yol bisikleti ile bir gravel bisikletin eşit şartlarda aynı performansa sahip olduğunu iddia etmek gibi imkansız bir amaca sahip olsa da, üzerinde emek vermişsiniz.



Sırf bu cümle için ne kadar teşekkür etsem az. Sadece günümü değil, tüm haftasonumu aydınlatıp beni ampül gibi yaptı diyebilirim. Siz söylemeseydiniz ben hala gravel bisikleti mtb, mtb'yi traktör, traktörü canavar kamyon falan sanıyor olacaktım, cahillik zor tabi. Eğer profil bilginiz doğruysa 18 yaşındasınız. Gelin görün ki ben de tam 18 yıldır, yani sizin Dünya'da geçirdiğiniz sürenin toplamı kadar makine mühendisliği ile uğraşıyorum. Uzmanlık alanım makine elemanları ve mukavemet olsa da o kendinize göre hesaplar yaptığınız akışkanlar mekaniğini siz henüz proje aşamasındayken benim de görmüşlüğüm vardır.



Evet veri kaynağınızı göstermeden, ortalama kabuller üzerinden yaptığınız, 60Kg ağırlıktaki sürücüye ortalama 400w güç uygulatarak mühendislikte yeni bir çığır açtığınız hesaplamalarınız sonucunda bu defa ampül değil, halojen lamba gibi parıldamaya başladım. Mühendislik mi yapıyoruz? Veri kaynağınızı göstereceksiniz. Kullandığınız formülasyonu nereden aldığınızı, terminolojiyi hangi değeri neden ihmal ettiğinizi belirteceksiniz. Mesela aynı lastikleri ve aynı hava basıncında kullanıyorsak neden yol için Crr yuvarlanma direnci katsayısını 0,0034 alırken gravel için 0,0050 aldınız bunu belirteceksiniz. Mesela neden yol bisikleti için aeodinamik katsayı değerini 0,3 kabul ederken gravel için 0,36 kabul ettiğinizi belirteceksiniz. Elinizde rüzgar tüneli testi mi mi mevcut, yoksa drop tutuş pozisyonlarında her iki bisiklet için frontal area m2 ölçümü mü yaptınız? Frontal area ölçümü yaparken gravel bisikletin ortalama 12° flare dropbar farkını dikkate aldınız mı? Sizin verdiğiniz değerlerin doğru olduğunu kabul etsek bile 0,36/0,3 = %20 aerodinamik avantaj ortaya çıkıyor. 25 km/h üzeri hızlarda sürücünün uyguladığı gücün yaklaşık %80'inin hava direncini yenmeye harcandığı gerçeği ortadayken bu %20'lik avantajın performansa etkisinin olmayacağını söylemek akıllıca olur mu?

Keza yukarıdaki hesaplarda ihmal edilen bambaşka bir konu da ortalama bir yol bisikleti kompakt seride 50/34 aynakola sahipken, aynı ortalama gravel bisikletin 46/30 aynakola sahip olmasıdır. Aynı bisiklette bile maksimum kadansta yaklaşık %8 hız kaybından bahsediyoruz.

Forumu daha fazla formülasyona boğmak istemediğim için kaynakları aşağıda belirtiyorum, yabancı dili olup ilgilenenler neyin nereden geldiğini öğrenmek için inceleyebilirler

(link)
(link)
(link)

Ayrıca hesaplama için formüllerle uğraşmak istemeyenler için interaktif güç/hız hesaplama aracı da mevcut. (link)

Sonuç olarak bilmişlik yapmadan önce ödevinizi daha iyi çalışın @Teoman Ağır kardeşim. Hayatta başarılar dilerim.
Basit matematik yazmamın sebebi bu zaten, ortalama bir sonuç buldum. Yaklaşık 23 kaynak tararım, watt değeri ise tamamen bağımsız değişken olarak kabul ettim.
Eğer tam nokta atışı mühendislik verisi istiyorsanız şunlara ihtiyacınız var:

(Mühendis olduğunuz için sildim, benden daha hakimsinizdir)

Eğer bunlara sahipseniz net değer bulabilirsiniz efendim

CdaA değerlerini almamın sebebi;
Bir çok aero bike için, full dinamik giyinmiş sürücüyle beraber minimum 0,23-0,24 gibi bir sayıya ulaştığı verisine ulaştım. Ancak, normal yol bisikletlerinin jant içlerinde ve kadro çevresinde faza türbülans oluşturmasından dolayı bu değerin (kask, slim kıyafet, gözlük, bisiklet) 0,3 lere dayandığını yaklaşık 4 farklı kaynaktan doğruladım. Ben de kabaca 0,3 aldım.

ardından 22 ölçü teker genişliğiyle 38 ölçüdeki iki farklı lastiğin havayı yardıktan sonra jant içinde oluşturduğu türbülans değerlerinin farkının çok da fazla olmadığını öğrendim. Aero bir yol bisikleti olmadığı için, gravelle aralarındaki en büyük fark yüzey alanı. O yüzden gravelin Cd değerini, yol bisikletinden sadece ufak bir miktar fazla aldım. Yüzey alanı çarpımı sonucunda CdA böyle bir değer çıktı. Yüzey alanını ise Soulrider bisikletinin önden çekilmiş bir fotoğrafını adobe photoshop programında düzenleyerek internette sizin de bulanileceğiniz alan hesaplamalarından yaptım. Programa her hangi bir parçanın ölçüsünü vermeniz yetiyor.

demişsiniz ki duruş açısından zaten aero desteği alıyor diye,
Forumlarda biraz dolaştıktan ve internetten gravel sürücülerin videolarını izleyip sürüş pozisyonlarına baktıktan sonra; kapanmanın tekniğinin dropbar yüksekliği olduğunu, alın borusu alçaksa ve kolunuzu biraz kırarsanız 0 dereceye yakın kapanmanın gerçekleşebileceğini fark ettim. İsterseniz siz de bakabilirsiniz.

Hatam nerde diye sorarsanız (tam mühendislik haricinde), verebileceğim en güzel örnek dişli oranlarını buraya katamamış olmam. Evet zaten siz de yazmışsınız, bunun için üst seviye formüller gerekiyor. Dişli arttıkça esneme miktarı değişiyor, uygulanan kuvvetin aktarılma torku değişiyor.
@Teoman Ağır
Mini şovunuz için tebrik ediyorum. Bir yol bisikleti ile bir gravel bisikletin eşit şartlarda aynı performansa sahip olduğunu iddia etmek gibi imkansız bir amaca sahip olsa da, üzerinde emek vermişsiniz.



Sırf bu cümle için ne kadar teşekkür etsem az. Sadece günümü değil, tüm haftasonumu aydınlatıp beni ampül gibi yaptı diyebilirim. Siz söylemeseydiniz ben hala gravel bisikleti mtb, mtb'yi traktör, traktörü canavar kamyon falan sanıyor olacaktım, cahillik zor tabi. Eğer profil bilginiz doğruysa 18 yaşındasınız. Gelin görün ki ben de tam 18 yıldır, yani sizin Dünya'da geçirdiğiniz sürenin toplamı kadar makine mühendisliği ile uğraşıyorum. Uzmanlık alanım makine elemanları ve mukavemet olsa da o kendinize göre hesaplar yaptığınız akışkanlar mekaniğini siz henüz proje aşamasındayken benim de görmüşlüğüm vardır.



Evet veri kaynağınızı göstermeden, ortalama kabuller üzerinden yaptığınız, 60Kg ağırlıktaki sürücüye ortalama 400w güç uygulatarak mühendislikte yeni bir çığır açtığınız hesaplamalarınız sonucunda bu defa ampül değil, halojen lamba gibi parıldamaya başladım. Mühendislik mi yapıyoruz? Veri kaynağınızı göstereceksiniz. Kullandığınız formülasyonu nereden aldığınızı, terminolojiyi hangi değeri neden ihmal ettiğinizi belirteceksiniz. Mesela aynı lastikleri ve aynı hava basıncında kullanıyorsak neden yol için Crr yuvarlanma direnci katsayısını 0,0034 alırken gravel için 0,0050 aldınız bunu belirteceksiniz. Mesela neden yol bisikleti için aeodinamik katsayı değerini 0,3 kabul ederken gravel için 0,36 kabul ettiğinizi belirteceksiniz. Elinizde rüzgar tüneli testi mi mi mevcut, yoksa drop tutuş pozisyonlarında her iki bisiklet için frontal area m2 ölçümü mü yaptınız? Frontal area ölçümü yaparken gravel bisikletin ortalama 12° flare dropbar farkını dikkate aldınız mı? Sizin verdiğiniz değerlerin doğru olduğunu kabul etsek bile 0,36/0,3 = %20 aerodinamik avantaj ortaya çıkıyor. 25 km/h üzeri hızlarda sürücünün uyguladığı gücün yaklaşık %80'inin hava direncini yenmeye harcandığı gerçeği ortadayken bu %20'lik avantajın performansa etkisinin olmayacağını söylemek akıllıca olur mu?

Keza yukarıdaki hesaplarda ihmal edilen bambaşka bir konu da ortalama bir yol bisikleti kompakt seride 50/34 aynakola sahipken, aynı ortalama gravel bisikletin 46/30 aynakola sahip olmasıdır. Aynı bisiklette bile maksimum kadansta yaklaşık %8 hız kaybından bahsediyoruz.

Forumu daha fazla formülasyona boğmak istemediğim için kaynakları aşağıda belirtiyorum, yabancı dili olup ilgilenenler neyin nereden geldiğini öğrenmek için inceleyebilirler

(link)
(link)
(link)

Ayrıca hesaplama için formüllerle uğraşmak istemeyenler için interaktif güç/hız hesaplama aracı da mevcut. (link)

Sonuç olarak bilmişlik yapmadan önce ödevinizi daha iyi çalışın @Teoman Ağır kardeşim. Hayatta başarılar dilerim.
Ayrıca aynı lastkler kullanılacak demedim. İyi bir yol lastiği 0,0035 civarında iken iyi bir 38 lik gravel lastiği 0,0050 civarında.
@Teoman Ağır

İyi mühendis hesap yapmayı bilir, daha iyi mühendis neyi hesaplaması gerektiğini. Gravel ile yol bisikleti arasında hız farkı olacağını bilmek için hesaba gerek yok.

"Gravel yavaş değil" dedikten ve iki mühendise akışkanlar mekaniği postası koymaya kalkıştıktan sonra kendi hesaplarınız sonucu %10 hız farkı bulunca keşke "pardon" deseymişsiniz. Daha nasıl bir hız farkı bekliyordunuz acaba ikna olmak için. Sonucunu yorumlayamayacağınız hesabı yapmak da ne bileyim...


Hocam o hesaplar yol bisikleti için daha da detaylı yapılıyordur :)
Ayrıca zaten ben çok fark yok falan demedim ki? Gayet de fark var. Hatta fark cidden var. Ben sadece değeri kendim de görüp anlamak istedim
Ben de bir makine müh. adayıyım. Daha yaş olmam da biraz önce ihmal ettiğim şeylerden bbelli oluyor. Yaşım gereği sizlerden fazla bilemeyebilirim, ancak kabaca bir veri çıkartabilirim. Amacım da buydu. Bu kadar tepki görmeme anlam veremedim :/
Mini şovunuz için tebrik ediyorum. Bir yol bisikleti ile bir gravel bisikletin eşit şartlarda aynı performansa sahip olduğunu iddia etmek gibi imkansız bir amaca sahip olsa da, üzerinde emek vermişsiniz.
Şunu da belirtmek isterim, ben aynı performansta olmadığını biliyordum. Sadece çok yavaş olmadığını göstermek istedim ama beklediğimden daha yavaş çıktı.
Eğer profil bilginiz doğruysa 18 yaşındasınız. Gelin görün ki ben de tam 18 yıldır, yani sizin Dünya'da geçirdiğiniz sürenin toplamı kadar makine mühendisliği ile uğraşıyorum. Uzmanlık alanım makine elemanları ve mukavemet olsa da o kendinize göre hesaplar yaptığınız akışkanlar mekaniğini siz henüz proje aşamasındayken benim de görmüşlüğüm vardır.
Efendim sizinle tanışmak benim için şereftir :)
Gece o saatte türlü türlü istatistik bulmaya çalışırken kafam biraz doldu ve yazarken saygısız davranmış olabilirim. Özür diliyorum.
05949E03-467E-4AAE-95AD-C6754D1C2C43.jpeg
 
Son düzenleme:
Duaya ihtiyacım vardir belki de🤲 "Çok hatalı" ifadesinde de bir miktar hata payı var😉 ; kişiye göre, duruma göre, anatomiye göre hatta "keyfi olarak bile" değişir bu ayarlamalar ki ben biraz da mecburiyetten; bel fıtığı rahatsızlığımdan dolayı bu gidon açısı ile daha konforlu sürüş yapabiliyorum, ama dedigim gibi, "dua" önemli🤟 teşekkür ederim tavsiyen icin
Sanırım biraz yanlış anlaşıldım ama tamamen iyi niyetle dile getirdim.
Dropbar ve fren kolları pozisyonu milimetrik olarak değişebilir ama bu değişimin ölçüsü de bellidir, bu şekilde kullanımın hatalı olduğu bence çok açık.
Aslında rüzgara karşı kapanmak gerekmiyorsa ve dik pozisyonda sürüş isteniyorsa dropbar kulanmanın mantığını da çözebilmiş değilim. Hem hakimiyet daha zayıf hem de uzanma mesafesi fazla.
 
Tamam da neden bu ksdar hesap kitap formul vs nereye varmaya çalışıyorsunuz? Bunlar ayni amac için sahip olunan bisikletler degil. Satin alanlar da beklentilerine gore aliyorlar. Ben G2 den Fire 3.2 ye geçtiğim hafta neredeyse butun PR (1-2 tane olsa tesaduf denebilir, hava sartlari ruzgar vs ama degil)derecelerim değişti. Ayni antreman seviyesinde bile cok farkediyor, bunun icin bu kadar fizik ve matematige bile gerek yok.
Ama yoldan sapinca gravel iyidir😇

Basit matematik yazmamın sebebi bu zaten, ortalama bir sonuç buldum. Yaklaşık 23 kaynak tararım, watt değeri ise tamamen bağımsız değişken olarak kabul ettim.
Eğer tam nokta atışı mühendislik verisi istiyorsanız şunlara ihtiyacınız var:

(Mühendis olduğunuz için sildim, benden daha hakimsinizdir)

Eğer bunlara sahipseniz net değer bulabilirsiniz efendim

CdaA değerlerini almamın sebebi;
Bir çok aero bike için, full dinamik giyinmiş sürücüyle beraber minimum 0,23-0,24 gibi bir sayıya ulaştığı verisine ulaştım. Ancak, normal yol bisikletlerinin jant içlerinde ve kadro çevresinde faza türbülans oluşturmasından dolayı bu değerin (kask, slim kıyafet, gözlük, bisiklet) 0,3 lere dayandığını yaklaşık 4 farklı kaynaktan doğruladım. Ben de kabaca 0,3 aldım.

ardından 22 ölçü teker genişliğiyle 38 ölçüdeki iki farklı lastiğin havayı yardıktan sonra jant içinde oluşturduğu türbülans değerlerinin farkının çok da fazla olmadığını öğrendim. Aero bir yol bisikleti olmadığı için, gravelle aralarındaki en büyük fark yüzey alanı. O yüzden gravelin Cd değerini, yol bisikletinden sadece ufak bir miktar fazla aldım. Yüzey alanı çarpımı sonucunda CdA böyle bir değer çıktı. Yüzey alanını ise Soulrider bisikletinin önden çekilmiş bir fotoğrafını adobe photoshop programında düzenleyerek internette sizin de bulanileceğiniz alan hesaplamalarından yaptım. Programa her hangi bir parçanın ölçüsünü vermeniz yetiyor.

demişsiniz ki duruş açısından zaten aero desteği alıyor diye,
Forumlarda biraz dolaştıktan ve internetten gravel sürücülerin videolarını izleyip sürüş pozisyonlarına baktıktan sonra; kapanmanın tekniğinin dropbar yüksekliği olduğunu, alın borusu alçaksa ve kolunuzu biraz kırarsanız 0 dereceye yakın kapanmanın gerçekleşebileceğini fark ettim. İsterseniz siz de bakabilirsiniz.

Hatam nerde diye sorarsanız (tam mühendislik haricinde), verebileceğim en güzel örnek dişli oranlarını buraya katamamış olmam. Evet zaten siz de yazmışsınız, bunun için üst seviye formüller gerekiyor. Dişli arttıkça esneme miktarı değişiyor, uygulanan kuvvetin aktarılma torku değişiyor.

Ayrıca aynı lastkler kullanılacak demedim. İyi bir yol lastiği 0,0035 civarında iken iyi bir 38 lik gravel lastiği 0,0050 civarında.

Ayrıca zaten ben çok fark yok falan demedim ki? Gayet de fark var. Hatta fark cidden var. Ben sadece değeri kendim de görüp anlamak istedim
Ben de bir makine müh. adayıyım. Daha yaş olmam da biraz önce ihmal ettiğim şeylerden bbelli oluyor. Yaşım gereği sizlerden fazla bilemeyebilirim, ancak kabaca bir veri çıkartabilirim. Amacım da buydu. Bu kadar tepki görmeme anlam veremedim :/

Şunu da belirtmek isterim, ben aynı performansta olmadığını biliyordum. Sadece çok yavaş olmadığını göstermek istedim ama beklediğimden daha yavaş çıktı.

Efendim sizinle tanışmak benim için şereftir :)
Gece o saatte türlü türlü istatistik bulmaya çalışırken kafam biraz doldu ve yazarken saygısız davranmış olabilirim. Özür diliyorum.
258065 dosyayı görüntüle
 
Tamam da neden bu ksdar hesap kitap formul vs nereye varmaya çalışıyorsunuz? Bunlar ayni amac için sahip olunan bisikletler degil. Satin alanlar da beklentilerine gore aliyorlar. Ben G2 den Fire 3.2 ye geçtiğim hafta neredeyse butun PR (1-2 tane olsa tesaduf denebilir, hava sartlari ruzgar vs ama degil)derecelerim değişti. Ayni antreman seviyesinde bile cok farkediyor, bunun icin bu kadar fizik ve matematige bile gerek yok.
Ama yoldan sapinca gravel iyidir😇
Abim nasıl nereye varmaya çalışıyorum? Farkı daha somut görebilmemiz için yaptım.
Ben de yol hatta özellikle aero kadroları çok seviyorum ama toprak çakıl gibi şeylerden kaçmak bana göre değil.
 
Sanırım biraz yanlış anlaşıldım ama tamamen iyi niyetle dile getirdim.
Dropbar ve fren kolları pozisyonu milimetrik olarak değişebilir ama bu değişimin ölçüsü de bellidir, bu şekilde kullanımın hatalı olduğu bence çok açık.
Aslında rüzgara karşı kapanmak gerekmiyorsa ve dik pozisyonda sürüş isteniyorsa dropbar kulanmanın mantığını da çözebilmiş değilim. Hem hakimiyet daha zayıf hem de uzanma mesafesi fazla.
Mühendislik tartışmalarının arasında bizim kavgamız araya gitti bak, ağız tadıyla atisamadik şurada, 🤣hesapları kitapları bitmiyor sevgili mühendislerin, Allah selamet versin, seviyoruz herkesi.....Şimdi dostum Dropbar sevdasıni şöyle açıklayayım kendi açımdan tabii, bir alışınca vazgeçemiyorsun, belinde bir fıtık var egilmemen de lazım, ne yapacağız o zaman; benim bisiklette ki gibi kollar semaya uzanacak dua ederek Dropbar li bisikletimizden zevk almaya bakacağız, daha bir sürü bahane mazaret sıralayabiliriz, ancak işin özeti budur. Dua etmek iyi gelir😉
Birde bunun bir Gravel olduğunu unutmayalim, geometri bambaşka zaten, Dropbar var ama yol bisikleti ile alakası yok..Standart ölçülerde ve ideal açılarda bir yol bisikletim halihazırda mevcut, ancak bu bisiklette, bu ayarlarla gerçekten çok rahatım ve Gravelimle mutluyum
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Basit matematik yazmamın sebebi bu zaten, ortalama bir sonuç buldum. Yaklaşık 23 kaynak tararım, watt değeri ise tamamen bağımsız değişken olarak kabul ettim.
Eğer tam nokta atışı mühendislik verisi istiyorsanız şunlara ihtiyacınız var:

(Mühendis olduğunuz için sildim, benden daha hakimsinizdir)

Eğer bunlara sahipseniz net değer bulabilirsiniz efendim

CdaA değerlerini almamın sebebi;
Bir çok aero bike için, full dinamik giyinmiş sürücüyle beraber minimum 0,23-0,24 gibi bir sayıya ulaştığı verisine ulaştım. Ancak, normal yol bisikletlerinin jant içlerinde ve kadro çevresinde faza türbülans oluşturmasından dolayı bu değerin (kask, slim kıyafet, gözlük, bisiklet) 0,3 lere dayandığını yaklaşık 4 farklı kaynaktan doğruladım. Ben de kabaca 0,3 aldım.

ardından 22 ölçü teker genişliğiyle 38 ölçüdeki iki farklı lastiğin havayı yardıktan sonra jant içinde oluşturduğu türbülans değerlerinin farkının çok da fazla olmadığını öğrendim. Aero bir yol bisikleti olmadığı için, gravelle aralarındaki en büyük fark yüzey alanı. O yüzden gravelin Cd değerini, yol bisikletinden sadece ufak bir miktar fazla aldım. Yüzey alanı çarpımı sonucunda CdA böyle bir değer çıktı. Yüzey alanını ise Soulrider bisikletinin önden çekilmiş bir fotoğrafını adobe photoshop programında düzenleyerek internette sizin de bulanileceğiniz alan hesaplamalarından yaptım. Programa her hangi bir parçanın ölçüsünü vermeniz yetiyor.

demişsiniz ki duruş açısından zaten aero desteği alıyor diye,
Forumlarda biraz dolaştıktan ve internetten gravel sürücülerin videolarını izleyip sürüş pozisyonlarına baktıktan sonra; kapanmanın tekniğinin dropbar yüksekliği olduğunu, alın borusu alçaksa ve kolunuzu biraz kırarsanız 0 dereceye yakın kapanmanın gerçekleşebileceğini fark ettim. İsterseniz siz de bakabilirsiniz.

Hatam nerde diye sorarsanız (tam mühendislik haricinde), verebileceğim en güzel örnek dişli oranlarını buraya katamamış olmam. Evet zaten siz de yazmışsınız, bunun için üst seviye formüller gerekiyor. Dişli arttıkça esneme miktarı değişiyor, uygulanan kuvvetin aktarılma torku değişiyor.

Ayrıca aynı lastkler kullanılacak demedim. İyi bir yol lastiği 0,0035 civarında iken iyi bir 38 lik gravel lastiği 0,0050 civarında.

Ayrıca zaten ben çok fark yok falan demedim ki? Gayet de fark var. Hatta fark cidden var. Ben sadece değeri kendim de görüp anlamak istedim
Ben de bir makine müh. adayıyım. Daha yaş olmam da biraz önce ihmal ettiğim şeylerden bbelli oluyor. Yaşım gereği sizlerden fazla bilemeyebilirim, ancak kabaca bir veri çıkartabilirim. Amacım da buydu. Bu kadar tepki görmeme anlam veremedim :/

Şunu da belirtmek isterim, ben aynı performansta olmadığını biliyordum. Sadece çok yavaş olmadığını göstermek istedim ama beklediğimden daha yavaş çıktı.

Efendim sizinle tanışmak benim için şereftir :)
Gece o saatte türlü türlü istatistik bulmaya çalışırken kafam biraz doldu ve yazarken saygısız davranmış olabilirim. Özür diliyorum.
258065 dosyayı görüntüle

Öncelikle uğraşınız için tebrik ederim.

Gerekli cevapları @Sadettin Z. vermiş, fakat benim de eklemek istediğim nokta böyle bir hesaplama yaptığınızda kaynakları açıkça referans vererek belirtmeniz gerekiyor. Aldığınız referans değerlerinin ya da kabullerinizin doğruluğuna bakmak gerekiyor. Ayrıca her seferinde belirtilen gravel ve yol bisikleti geometrisinden kaynaklanan aero pozisyonu nedeni ile direnç testlerini incelemenizi bir meslektaşınız olarak öneririm.

Edit: En kolay ulaşabileceğiniz örneklerden biri;
 
Son düzenleme:
.
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: suyunsesi
Günlerdir bu gravel konusunu takip ediyorum. İyi ki bu sayfa ve sayfadaki sohbete katılımlar var. Mtb ile yol bisikletinin uzun uzun kıyaslandığı eski zamanlardan bu yana aslında bisiklet camiasındaki bilinçlenmeyi de bir açıdan görmek mümkün. Daha 2010 yılına kadar yollarda tek tük yol bisikleti görüyorduk. Bugün yol bisikletinin türevlerini görüyor, tartışıyoruz.
Ben de gravel tarzını çok seviyorum. Hatta sürekli, aktif kullanan bisikletçi için en avantajlı tarz olduğunu düşünüyorum.
Zamanında kişinin kendine özel, melez bisikletleri savunduğumda eleştiren çok oluyordu. Oysa gerçekçi, istek ve ihtiyaçlara göre kullanılan her zaman en iyisidir. Bu açıdan graveli biraz da melez bir tarz gibi görüyorum. Burada paylaşılanlarla ben de yeni şeyler öğreniyorum.
Tüm bisikletçi dostlara selam.
Sanırım biraz yanlış anlaşıldım ama tamamen iyi niyetle dile getirdim.
Dropbar ve fren kolları pozisyonu milimetrik olarak değişebilir ama bu değişimin ölçüsü de bellidir, bu şekilde kullanımın hatalı olduğu bence çok açık.
Aslında rüzgara karşı kapanmak gerekmiyorsa ve dik pozisyonda sürüş isteniyorsa dropbar kulanmanın mantığını da çözebilmiş değilim. Hem hakimiyet daha zayıf hem de uzanma mesafesi fazla.
Haklısın, hakimiyet kişiye göre zayıf olabilir ve uzanma mesafesi fazla. Ama dropbarda birçok farklı tutuş özelliği var ya, işte bu bile tercih sebebi olur; flatbara göre her zaman rahattır, bildiğin gibi. Farklı tutuş noktaları duruşu değiştirme olanağı vererek dinlenme imkanı da sağlıyor. Ayrıca sti kollardan tutuş, tokalaşır gibi olduğundan, çok daha doğal.
 
Son düzenleme:
Öncelikle uğraşınız için tebrik ederim.

Gerekli cevapları @Sadettin Z. vermiş, fakat benim de eklemek istediğim nokta böyle bir hesaplama yaptığınızda kaynakları açıkça referans vererek belirtmeniz gerekiyor. Aldığınız referans değerlerinin ya da kabullerinizin doğruluğuna bakmak gerekiyor. Ayrıca her seferinde belirtilen gravel ve yol bisikleti geometrisinden kaynaklanan aero pozisyonu nedeni ile direnç testlerini incelemenizi bir meslektaşınız olarak öneririm.

Edit: En kolay ulaşabileceğiniz örneklerden biri;
Ben aero bisikletleri değil de normal yol bisikletini karşılaştırdığım için nokta atışı bilgi bulmak kolay olmuyor.
Neden kimse bunun ortalama bir değer olduğunu anlamıyor? Bilgisayarın geçmişinden bakıp her kaynağı atacağım en sonunda...
Her şeyi %100 doğru almak isterseniz, bir servet verip tünele girebilirsiniz. Malesef kimse gravel G2 nin CdA katsayısını ölçmemiş özür dilerim(!)
 
Ben aero bisikletleri değil de normal yol bisikletini karşılaştırdığım için nokta atışı bilgi bulmak kolay olmuyor.
Neden kimse bunun ortalama bir değer olduğunu anlamıyor? Bilgisayarın geçmişinden bakıp her kaynağı atacağım en sonunda...
Her şeyi %100 doğru almak isterseniz, bir servet verip tünele girebilirsiniz. Malesef kimse gravel G2 nin CdA katsayısını ölçmemiş özür dilerim(!)
Sen boş ver kardeşim. Gayet anlıyorum ben seni :) . Eminim diğer arkadaşlar da anlıyorlar. Sonuçta burası yazılar yazarak, yüzlerimizi ve mimiklerimizi göremeden anlaşmaya çalıştığımız bir platform. Bu yüzden mimiksiz yazılar, tam olarak duygu halimizi yansıtamadığından her söylenenin yanlış anlaşılabileceği bir yer oluyor.
Tabi ki Gravel bisikletler dağ bisikletlerinden hızlı olup, yol bisikletlerinden yavaş olacaktır. Yüzde oranını ben ne yapayım ki? Aslında senin de dediğin bu değil miydi zaten. "Tamam bir yol kadar olmasa da Gravel olmasına rağmen çok ta sanıldığı gibi yavaş değildir her halde". Ne kadar yavaş kalacağının hesabı için bence çok ta kafa yormaya gerek yok. Çünkü işin daha şehir bisikleti yönü var 😅. Acaba şehir bisikleti Gravel'den ne kadar yavaş kalır? Ya da daha mı hızlıdır? 😅🤪
Boş ver, bence/benim için çok ta önemli değil. Çünkü ben şöyle düşünüyorum:
İki teker benim için mutluluk veren, benim enerjimle çalışan bir taşıt. Süre süre mutlu olacağım 😃. Kimi zaman yüzüme çarpan rüzgarın oluşturduğu gülümseme ile içimden "özgürlük bu olmalı" diye haykıracağım. Kimi zaman marketten aldıklarıma taşıyıcılık yaptıracağım :hımm:. E bazen gezmenin keyfinin başka türünü tadarken, aynı zamanda da ihtiyaç niyetine benim ayağımı yerden kesecek, beni işime götürüp getirecek.
En nihayetinde ben, bunun için ufak tefek bilgi birikimi ile öyle çok ta kasmadan boyuma ve bedenimin izin verdiği pozisyona göre hoşuma giden bir tanesini aldım. Kullandım. Sonra başka bir tane değişik tutuş ve oturuş biçimine göre olanından satın aldım, onu da kullanıyorum. Dedim ki, bunun da tadı başkaymış :kyfmyrn:
Ne kadar da eğlenceli bir araç öyle değil mi. İsteyeni profesyonel yarışçı yapıyor (dağ, yol, cambazlık fark etmez). İsteyeni kafa dinlemeye, dağa, bayıra, ormana götürüyor. İsteyeni sırtında ne yüklerle taşıyor şehir şehir...
Özetle tadını çıkarın derim ben. Bırakın profesyonel yarışçılar, sürücüler değilseniz, o kadar da üzerine düşmeyin hesabın kitabın...
 
Sen boş ver kardeşim. Gayet anlıyorum ben seni :) . Eminim diğer arkadaşlar da anlıyorlar. Sonuçta burası yazılar yazarak, yüzlerimizi ve mimiklerimizi göremeden anlaşmaya çalıştığımız bir platform. Bu yüzden mimiksiz yazılar, tam olarak duygu halimizi yansıtamadığından her söylenenin yanlış anlaşılabileceği bir yer oluyor.
Tabi ki Gravel bisikletler dağ bisikletlerinden hızlı olup, yol bisikletlerinden yavaş olacaktır. Yüzde oranını ben ne yapayım ki? Aslında senin de dediğin bu değil miydi zaten. "Tamam bir yol kadar olmasa da Gravel olmasına rağmen çok ta sanıldığı gibi yavaş değildir her halde". Ne kadar yavaş kalacağının hesabı için bence çok ta kafa yormaya gerek yok. Çünkü işin daha şehir bisikleti yönü var 😅. Acaba şehir bisikleti Gravel'den ne kadar yavaş kalır? Ya da daha mı hızlıdır? 😅🤪
Boş ver, bence/benim için çok ta önemli değil. Çünkü ben şöyle düşünüyorum:
İki teker benim için mutluluk veren, benim enerjimle çalışan bir taşıt. Süre süre mutlu olacağım 😃. Kimi zaman yüzüme çarpan rüzgarın oluşturduğu gülümseme ile içimden "özgürlük bu olmalı" diye haykıracağım. Kimi zaman marketten aldıklarıma taşıyıcılık yaptıracağım :hımm:. E bazen gezmenin keyfinin başka türünü tadarken, aynı zamanda da ihtiyaç niyetine benim ayağımı yerden kesecek, beni işime götürüp getirecek.
En nihayetinde ben, bunun için ufak tefek bilgi birikimi ile öyle çok ta kasmadan boyuma ve bedenimin izin verdiği pozisyona göre hoşuma giden bir tanesini aldım. Kullandım. Sonra başka bir tane değişik tutuş ve oturuş biçimine göre olanından satın aldım, onu da kullanıyorum. Dedim ki, bunun da tadı başkaymış :kyfmyrn:
Ne kadar da eğlenceli bir araç öyle değil mi. İsteyeni profesyonel yarışçı yapıyor (dağ, yol, cambazlık fark etmez). İsteyeni kafa dinlemeye, dağa, bayıra, ormana götürüyor. İsteyeni sırtında ne yüklerle taşıyor şehir şehir...
Özetle tadını çıkarın derim ben. Bırakın profesyonel yarışçılar, sürücüler değilseniz, o kadar da üzerine düşmeyin hesabın kitabın...
Abim inan bisikletin hızı 10 artmış 10 azalmış gram umrumda değil. Ben motorcuyum, bisikletin hızı beni kesmiyor zaten :D Sadece gravelin çok yavaş olmadığını söylemek istedim.
Ayrıca haklısınız, iki teker candır. Ruhu özgürleştirir :)
Bu arada yol bisikletiyle ilgili o kadar araştırma yaptım ki gözüme çok hoş görünmeye başladılar :D
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve no76
Merhabalar..
Siz değerli forumdaşlara bazı sorularım olacak. Bisan All Trail Eco kullanıyorum. Geçen sene Temmuz ayında aldım. 3250km yol yaptım şimdilik ve bisikletimde bazı değişiklikler de yaptım ( jant çemberi, lastik ,sele ,gidon+boğazı ve zincir) . Rublem 9lu Sora. Aldığımdan beri tek sıkıntım zincir aynakol büyük dişlideyken ve arka en küçük dişlideyken (8. ve 9.dişliler) aynakolda sürtünmeye benzer, ya da vibrasyona benzer bir durum hissediyordum(aktarıcı sürtünmesi değil dostlar,ayalarlarını kendim yapabiliyorum ve mükemmel çalışıyor ön aktarıcı). Biraz araştırdım ve bu doğrultuda "zincir yeni,biraz açılsın düzelir" gibisinden yorumlar yapıldı çoğunlukla... Bisiklet üzerinde gelen zincir kmc super narrow z9. Ben de durum zincirle alakalı diye düşündüm ve 10gün önce zincirimi shimano cn-hg53 ile değiştirdim.
Zincir değişikliğinden sonra;
- Ruble 8 ve 9 dişlideki vibrasyon azaldı (yarı yarıya)
- Ruble 4 ve 5 te vibrasyon hissetmeye başladım (daha önce 8. ve 9. dışında hiç yoktu)
- Bazen zincir "küt" ses yaparak atmış gibi oluyor. Sanki 1 ya da 2 dişli kaymış gibi. bu daha önceki zincirimde olmamıştı hiç.
- Henüz 120km yol gittim bu yeni zincirle. Özellikle pedala hiç yüklenmediğim zamanlarda yapıyor bunu, yumuşak davranınca oluyor. Örneğin keskin bir virajı dönmek için yavalşıyorum vr dönerken yumuşak pedallamada bunu yapıyor ( sürekli olan birşey değil ama ne zaman olacağını da kestiremiyorum) .
- Arka göbek Shimano FH-RS470 . Resmi sitesinde baktığımda 10-11 vites yazıyor. Bisan 9 lu Sora ruble kullanmış, bu durumu bunları yazmadan hemen önce farkettim.
Göbek-ruble uyumsuzluğu söz konusu olabilir mi ?
Bisikletimden bu durum dışında memnunum ama performans istediğim zaman yukarıdaki durumlarla karşılaşmak canımı sıkıyor.
Özellikle All Trail Eco kullanan arkadaşlar kendi deneyimlerini paylaşırlarsa çok sevinirim.
Bu hissettiğim vibrasyon bu grup set ve benzeri segmenttekilerde sıradan bir durum mu ? hissetmemek için grx-105 ya da daha üstün grupsetler mi kullanmak lazım ?
Samimi bir dostumda g0 var,aynı durum onda da var...
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve ODoganD
Geri