Basit matematik yazmamın sebebi bu zaten, ortalama bir sonuç buldum. Yaklaşık 23 kaynak tararım, watt değeri ise tamamen bağımsız değişken olarak kabul ettim.
Eğer tam nokta atışı mühendislik verisi istiyorsanız şunlara ihtiyacınız var:
(Mühendis olduğunuz için sildim, benden daha hakimsinizdir)
Eğer bunlara sahipseniz net değer bulabilirsiniz efendim
CdaA değerlerini almamın sebebi;
Bir çok aero bike için, full dinamik giyinmiş sürücüyle beraber minimum 0,23-0,24 gibi bir sayıya ulaştığı verisine ulaştım. Ancak, normal yol bisikletlerinin jant içlerinde ve kadro çevresinde faza türbülans oluşturmasından dolayı bu değerin (kask, slim kıyafet, gözlük, bisiklet) 0,3 lere dayandığını yaklaşık 4 farklı kaynaktan doğruladım. Ben de kabaca 0,3 aldım.
ardından 22 ölçü teker genişliğiyle 38 ölçüdeki iki farklı lastiğin havayı yardıktan sonra jant içinde oluşturduğu türbülans değerlerinin farkının çok da fazla olmadığını öğrendim. Aero bir yol bisikleti olmadığı için, gravelle aralarındaki en büyük fark yüzey alanı. O yüzden gravelin Cd değerini, yol bisikletinden sadece ufak bir miktar fazla aldım. Yüzey alanı çarpımı sonucunda CdA böyle bir değer çıktı. Yüzey alanını ise Soulrider bisikletinin önden çekilmiş bir fotoğrafını adobe photoshop programında düzenleyerek internette sizin de bulanileceğiniz alan hesaplamalarından yaptım. Programa her hangi bir parçanın ölçüsünü vermeniz yetiyor.
demişsiniz ki duruş açısından zaten aero desteği alıyor diye,
Forumlarda biraz dolaştıktan ve internetten gravel sürücülerin videolarını izleyip sürüş pozisyonlarına baktıktan sonra; kapanmanın tekniğinin dropbar yüksekliği olduğunu, alın borusu alçaksa ve kolunuzu biraz kırarsanız 0 dereceye yakın kapanmanın gerçekleşebileceğini fark ettim. İsterseniz siz de bakabilirsiniz.
Hatam nerde diye sorarsanız (tam mühendislik haricinde), verebileceğim en güzel örnek dişli oranlarını buraya katamamış olmam. Evet zaten siz de yazmışsınız, bunun için üst seviye formüller gerekiyor. Dişli arttıkça esneme miktarı değişiyor, uygulanan kuvvetin aktarılma torku değişiyor.
Ayrıca aynı lastkler kullanılacak demedim. İyi bir yol lastiği 0,0035 civarında iken iyi bir 38 lik gravel lastiği 0,0050 civarında.
Ayrıca zaten ben çok fark yok falan demedim ki? Gayet de fark var. Hatta fark cidden var. Ben sadece değeri kendim de görüp anlamak istedim
Ben de bir makine müh. adayıyım. Daha yaş olmam da biraz önce ihmal ettiğim şeylerden bbelli oluyor. Yaşım gereği sizlerden fazla bilemeyebilirim, ancak kabaca bir veri çıkartabilirim. Amacım da buydu. Bu kadar tepki görmeme anlam veremedim :/
Şunu da belirtmek isterim, ben aynı performansta olmadığını biliyordum. Sadece çok yavaş olmadığını göstermek istedim ama beklediğimden daha yavaş çıktı.
Efendim sizinle tanışmak benim için şereftir
Gece o saatte türlü türlü istatistik bulmaya çalışırken kafam biraz doldu ve yazarken saygısız davranmış olabilirim. Özür diliyorum.
258065 dosyayı görüntüle