Daha önceden burada bir hesaplamasını yapmıştım, lastikler hızınızı bu kadar arttıramaz.
Şöyle bir durum var madem uzun yazmışsınız ayıp olmasın ben de iyice açıklayayım
Bisikletle giderken hızımıza etki eden 5 ana parametre var:
a) Hava direnci
b) Yuvarlanma direnci
c) Kütle
d) Sistemin iç direnci
e) Binicini gücü
————————————————
a) Hava direnci:
Hava direnci, dünyadaki hızlı gitmeye çalışan HER şeyin 1 numaralı düşmanıdır. Çok detayına inmek istemiyorum ama formülünde ön yüzey alanı ve hızınızın karesi en efektif parametrelerdir. (Cd değerini bisiklette çok değiştiremeyiz.)
Yani 10km/h ile 15km/h arasındaki enerji değişimi, 25km/h ile 30km/h arasındaki enerji değişiminden çook daha azdır.
Hızınıza en çok etki eden faktör hava direncidir. Hızınızı arttırmanın en etkili yolu (bacak güçlendirme hariç) aerodinamisi iyi olan ekipmanlar ve bisiklet tercih etmektir. Bkz: Aero kadrolar
b) Yuvarlanma direnci:
Yuvarlanma direnci, lastiğimizin zemin üzerinde yuvarlanırken yitirdiği enerjiyi ifade eder.
Bu enerji kaybının en büyük sebebi dişlilerdir.
Zemin ve lastik ne kadar düz olursa yuvarlanması sırasında kaybedilen enerji o kadar azalır. Slick (dümdüz) lastik kullanmak çok iyi bir çözüm gibi görünse de yol her zaman dümdüz olmayacağından dolayı tutuş kaybı yaşanabilir.
İnce, dişsiz ve hafif lastikler daha hızlıdır.
c) Kütle:
F=m.a en basit tanımı. Kütle arttıkça ivmelenme için daha fazla enerji harcamanız gerekir. 90kg birisi, 60kg birisiyle yan yana hızlanmak için 1.5 katından daha fazla enerji harcamalı çünkü kütle artınca parçalar ve kastikler üzerindeki yük artar, yük artmasıyla enerji kayıpları artar.
d) Sistemin iç direnci:
Kaliteli parça seçmenin, iyi temizleyip yağlamanın meyvesini verdiği yer. Bakım yapılmadığında ciddi enerji kayıplarına sebep olur.
e) Binici gücü:
Mesela 200kg squat yapabilen biri bile sizi geçemeyebilir. Yüzey alanı ve kg, gücünüzden daha etkilidir. Bisikletçiler bu yüzden hep zayıftırlar. Optimum vücut kütlesi ve kas miktarını tutturmak gerekli.