Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Güle güle keyifli günlerde kullanın. Ben alırken tek seçeneğim 52 kadroydu ve sınırdaydı benim için (İç bacak 75 cm) o zaman bir 50 kadroya denk gelseydim denemek isterdim. Merakımdan sordum o yüzden. :)
Ben iç bacak ölçümü bilmiyorum. 1.72 boyundayım 52 biraz büyük gibi geldi.
 
Scudo
Carraro gravel G0 modelinin ağırlık bilgisini bilen var mı? Ayrıca 6k para istedikleri bisiklette mekanik disk olması insan hayret ediyor.Mekanik disk hiç kullanmadım ama mekanik diskli bisiklet alıp çok güzrl diyenidr görmedim .Fren konusunda G0 kullanıcıları bilgilendirme yaparsa sevinirim :)
 
Carraro gravel G0 modelinin ağırlık bilgisini bilen var mı? Ayrıca 6k para istedikleri bisiklette mekanik disk olması insan hayret ediyor.Mekanik disk hiç kullanmadım ama mekanik diskli bisiklet alıp çok güzrl diyenidr görmedim .Fren konusunda G0 kullanıcıları bilgilendirme yaparsa sevinirim :)
G0 kullanıcısı değilim ama sürdüm. Frenleri kötü değil ancak klasik mekanik problemleri oluyor tabii ki. Frenlerin sert olması arazi şartlarında zorlayabilir. Tutuş performansı bana göre güzel. Ancak zaman zaman yeniden ayarlamak gerekebilir.
Genel olarak bisiklet pahalı. Üstündeki şeylere göre çok pahalı. İlla ki Carraro alacaksanız G2 ye bakmanızı öneririm. Çok kullanılmamış 2. El de bakabilirsiniz.
 
Carraro gravel G0 modelinin ağırlık bilgisini bilen var mı? Ayrıca 6k para istedikleri bisiklette mekanik disk olması insan hayret ediyor.Mekanik disk hiç kullanmadım ama mekanik diskli bisiklet alıp çok güzrl diyenidr görmedim .Fren konusunda G0 kullanıcıları bilgilendirme yaparsa sevinirim :)
Konu ıcıne yazmıştım ağırlığını. aratınca çıkar bi kaç farklı sekılde yazdım kolay bulunsun dıye

Gravel bisiklet sayfası
 
Arkadasimla 15-20 günlük kamplı tur yapacağız. Çok araştırma yaptım ve birkaç sorunum var.
1-Her yola girebilir dedikleri trekking,gravel tarzı bir bisiklet aldı bir yakınım. Denedim, lastikler 700x40 ve bana çok ince geldi. Yoldaki tüm titreşim ellerimde,kollarımdaydı, amortisörlü maşa olmasına rağmen. Kron TX 150 idi modeli.
2-Tur yapılmaz ya da uzun yolda yorar dedikleri bir dağ bisikletini kullandım arkadaşımın, o da yeni aldı
Modeli Kron XC 100 ve bindiğimde inanılmaz konforlu geldi. 29 inç dağ lastikleri kalın olduğu için mi bu esneklik ve konfor sizce?Tx 150'nin lastiklerine çok hava basılmış da olabilir mi?
Kısacası ben, bir dağ bisikleti alıp tir bisikletine çevirmeye mi çalışsam, yoksa trekking biiskletlere dağ bisikleti lastiği mi taksam, olabilecek kadar en ince dağ lastiklerinden?
 
Arkadasimla 15-20 günlük kamplı tur yapacağız. Çok araştırma yaptım ve birkaç sorunum var.
1-Her yola girebilir dedikleri trekking,gravel tarzı bir bisiklet aldı bir yakınım. Denedim, lastikler 700x40 ve bana çok ince geldi. Yoldaki tüm titreşim ellerimde,kollarımdaydı, amortisörlü maşa olmasına rağmen. Kron TX 150 idi modeli.
2-Tur yapılmaz ya da uzun yolda yorar dedikleri bir dağ bisikletini kullandım arkadaşımın, o da yeni aldı
Modeli Kron XC 100 ve bindiğimde inanılmaz konforlu geldi. 29 inç dağ lastikleri kalın olduğu için mi bu esneklik ve konfor sizce?Tx 150'nin lastiklerine çok hava basılmış da olabilir mi?
Kısacası ben, bir dağ bisikleti alıp tir bisikletine çevirmeye mi çalışsam, yoksa trekking biiskletlere dağ bisikleti lastiği mi taksam, olabilecek kadar en ince dağ lastiklerinden?

Merhabalar,

Öncelikle belirteyim tur yapılmayacak bisiklet yoktur. Siz nasıl bir yolda ve kaç km sürdünüz bilmiyorum ama eğer rahat hissettiğiniz dağ bisikleti ise onu alıp lastiğini ince ve daha az dişli olanla değiştirebilirsiniz. Bu konfor olayı sadece yol değil, kadronun size uygunluğu ile de doğrudan alakalı. Şunu da belirteyim yol kalitesi güzel ise trekking bisikleti sizi hırpalamaz turunuzda.
 
  • Beğen
Tepkiler: spor_aski
Arkadasimla 15-20 günlük kamplı tur yapacağız. Çok araştırma yaptım ve birkaç sorunum var.
1-Her yola girebilir dedikleri trekking,gravel tarzı bir bisiklet aldı bir yakınım. Denedim, lastikler 700x40 ve bana çok ince geldi. Yoldaki tüm titreşim ellerimde,kollarımdaydı, amortisörlü maşa olmasına rağmen. Kron TX 150 idi modeli.
2-Tur yapılmaz ya da uzun yolda yorar dedikleri bir dağ bisikletini kullandım arkadaşımın, o da yeni aldı
Modeli Kron XC 100 ve bindiğimde inanılmaz konforlu geldi. 29 inç dağ lastikleri kalın olduğu için mi bu esneklik ve konfor sizce?Tx 150'nin lastiklerine çok hava basılmış da olabilir mi?
Kısacası ben, bir dağ bisikleti alıp tir bisikletine çevirmeye mi çalışsam, yoksa trekking biiskletlere dağ bisikleti lastiği mi taksam, olabilecek kadar en ince dağ lastiklerinden?
Bence dağ bisikleti konforu ile uzun yol sizi daha çok yorar. Hem bisikletin ağırlığı çok olur, hem yokuşta canınızı tüketecek kadar fazla esnek olur. Pedala yüklendiğiniz gücü tekerlere esneye esneye ileteceğinden verimi çok düşük olur. O yokuşlar bitmez. Uzun yola çıkacaksanız, gerçekten tur için üretilmiş bisikletlere yönelin derim. Titreşimlere de alışın. Tekerler inceldikçe titreşim hissi artar. Ona göre de gidon sargısı ile yumuşatırsınız.
 
Fotodakı pompa nasıl sabitlenmiş bilen var mı. Bende bısıklettekı üçgen çantayı kaldırdım ama pompa alet matarasına yada sele altı ve diğer çantaya sığmıyor


Edit. Aparatı varmıs o bile pahalı :)
 

Dosyalar

  • IMG_20210612_004810.jpg
    IMG_20210612_004810.jpg
    61,2 KB · Okunma: 117
  • SAVE_20210612_245004.jpg
    SAVE_20210612_245004.jpg
    118,9 KB · Okunma: 118
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Arkadasimla 15-20 günlük kamplı tur yapacağız. Çok araştırma yaptım ve birkaç sorunum var.
1-Her yola girebilir dedikleri trekking,gravel tarzı bir bisiklet aldı bir yakınım. Denedim, lastikler 700x40 ve bana çok ince geldi. Yoldaki tüm titreşim ellerimde,kollarımdaydı, amortisörlü maşa olmasına rağmen. Kron TX 150 idi modeli.
2-Tur yapılmaz ya da uzun yolda yorar dedikleri bir dağ bisikletini kullandım arkadaşımın, o da yeni aldı
Modeli Kron XC 100 ve bindiğimde inanılmaz konforlu geldi. 29 inç dağ lastikleri kalın olduğu için mi bu esneklik ve konfor sizce?Tx 150'nin lastiklerine çok hava basılmış da olabilir mi?
Kısacası ben, bir dağ bisikleti alıp tir bisikletine çevirmeye mi çalışsam, yoksa trekking biiskletlere dağ bisikleti lastiği mi taksam, olabilecek kadar en ince dağ lastiklerinden?

Bence ya biraz konforunuzdan, yada biraz eforunuzdan vazgeçmeniz gerekecek. Dağ bisikleti ile de tur yapabilirsiniz bunun aksi bir kural yok ama tur/gravel/yol bisikletlerine göre daha yorucu olacaktır. 15 gün boyunca taşımanız gerekenleri ve gideceğiniz rotadaki yolları bir kağıda döküp buna göre bir cevap alabilirsiniz. Örneğin köyceğiz, fetiye, marmaris gibi bir rotayı ağır bir bisiklet ve onlarca kamp ekipmanı ile gitmeniz daha zor olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: spor_aski
Merhaba arkadaşlar, biraz uzun bir soru yumağı olabilir kusura bakmayın.

Çocukluk arkadaşları olarak 1500 km'lik bir bisiklet turu yapmak istiyoruz. Yanımızda kamp malzemelerimiz olacak ve antik kentler vb. yerleri gezerek devam edeceğiz.

Turda toplam 4 kişiyiz ve her birimiz eski milli sporcu ve sağlam altyapıları olan sporcularız. Buraya kadar her şey güzelken aslında hiçbirimiz bisiklet sporcusu değiliz. 40'lı yaşları yeni geçmek üzereyiz ve genel anlamada hepimiz fit ve sağlıklıyız. Turu bu sene yapmayacağız. Bu sene biraz antrenman ve alışma süreci yapmak istiyoruz ancak bisikletleri almak istiyoruz.

Bisiklet turumuz Bursa'dan başlayıp Antalya merkezde son bulacak şekilde planladık ve yol üstünde çadır ve motel şeklinde konaklama yapmayı planlıyoruz. Günlük ortalama 80 - 100 km hedefimiz bulunmaktadır.

Bisiklet seçiminde kafamız oldukça karışmış durumda. Birileri gravel alın derken bazıları şehir bisikleti/yol bisikleti önermektedir. Bütçemiz her birimiz için 4000 TL ye kadar bisikletler olacaktır. Sizce Gravel mi alalım yoksa Şehir bisikleti mi? Yol üzerinde stabilize ve kötü yollarda olacaktır. Bisiklet önerilerinize açığız.

Gerekli ekipmanlar ve alacaklarımızın listesini yapmış durumdayız. Deneyimlerinize göre bisiklet ile ilgili hangi yedek parçalar sizin önemlidir? Yolda kalırsak hangi bisikletin firması kolay yedek parça sağlar gibi sorularımız olacak.
 
Merhaba arkadaşlar, biraz uzun bir soru yumağı olabilir kusura bakmayın.

Çocukluk arkadaşları olarak 1500 km'lik bir bisiklet turu yapmak istiyoruz. Yanımızda kamp malzemelerimiz olacak ve antik kentler vb. yerleri gezerek devam edeceğiz.

Turda toplam 4 kişiyiz ve her birimiz eski milli sporcu ve sağlam altyapıları olan sporcularız. Buraya kadar her şey güzelken aslında hiçbirimiz bisiklet sporcusu değiliz. 40'lı yaşları yeni geçmek üzereyiz ve genel anlamada hepimiz fit ve sağlıklıyız. Turu bu sene yapmayacağız. Bu sene biraz antrenman ve alışma süreci yapmak istiyoruz ancak bisikletleri almak istiyoruz.

Bisiklet turumuz Bursa'dan başlayıp Antalya merkezde son bulacak şekilde planladık ve yol üstünde çadır ve motel şeklinde konaklama yapmayı planlıyoruz. Günlük ortalama 80 - 100 km hedefimiz bulunmaktadır.

Bisiklet seçiminde kafamız oldukça karışmış durumda. Birileri gravel alın derken bazıları şehir bisikleti/yol bisikleti önermektedir. Bütçemiz her birimiz için 4000 TL ye kadar bisikletler olacaktır. Sizce Gravel mi alalım yoksa Şehir bisikleti mi? Yol üzerinde stabilize ve kötü yollarda olacaktır. Bisiklet önerilerinize açığız.

Gerekli ekipmanlar ve alacaklarımızın listesini yapmış durumdayız. Deneyimlerinize göre bisiklet ile ilgili hangi yedek parçalar sizin önemlidir? Yolda kalırsak hangi bisikletin firması kolay yedek parça sağlar gibi sorularımız olacak.
Ne alacaksanız bir an önce alın derim ben :) sürekli zam geliyor çünkü.
 
Bana göre bisiklette konfor aramak akıl işi değil.
İncecik metal borular üzerinde gidiyoruz, teknolojik olarak titreşim azaltan bir sistem yok. Sizin konfor dediğiniz şey aslında boşa giden enerji oluyor. Gelen titreşimi hissetmiyorsanız arada enerji kaybı vardır, aynı şekilde sizin bacağınızdaki enerji yola gidene kadar enerji kaybına uğrar. Yarış bisikletlerinin takoz gibi olmasının mantığı bu.
Ha siz derseniz ki ben yavaş yavaş giderim dağ bisikletiyle de tur yaparım, evet yapabilirsiniz. Yol boyunca harcadığınız enerji normalin 2-3 katı falan olur ama gidersiniz
 
Merhabalar. Şehir / Tur kısmına da yazdım ama cevap gelmedi :) buraya da bir sorayım dedim. Geçen sene Carraro 906 Elite aldım. Amacım ufak turlar yapmak arada çantama fotoğraf makinemi tripodumu atıp gittiğim yerlerde fotoğraf çekmek vs bu bisikleti alırken kendimce bir araştırma yapıp aldım. Ama sonradan fark ettim ki gravel de olurmuş. Şimdi bu bisikleti satsam gravel bisiklet alsam çok mu saçma birşey yapmış olurum . ? Mesela Carraro G2 ile bu 906 Elite yi kıyasladığımızda hangisi bana uygun. ? Yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
 
Fotodakı pompa nasıl sabitlenmiş bilen var mı. Bende bısıklettekı üçgen çantayı kaldırdım ama pompa alet matarasına yada sele altı ve diğer çantaya sığmıyor


Edit. Aparatı varmıs o bile pahalı :)
(link) bende bu var fotolara bakarsan anlarsın
 
Merhabalar. Şehir / Tur kısmına da yazdım ama cevap gelmedi :) buraya da bir sorayım dedim. Geçen sene Carraro 906 Elite aldım. Amacım ufak turlar yapmak arada çantama fotoğraf makinemi tripodumu atıp gittiğim yerlerde fotoğraf çekmek vs bu bisikleti alırken kendimce bir araştırma yapıp aldım. Ama sonradan fark ettim ki gravel de olurmuş. Şimdi bu bisikleti satsam gravel bisiklet alsam çok mu saçma birşey yapmış olurum . ? Mesela Carraro G2 ile bu 906 Elite yi kıyasladığımızda hangisi bana uygun. ? Yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

Rahat ve dik bir pozisyonda etrafı seyrede seyrede keyifli konforlu sürüşler için elinizdeki bisiklet daha uygundur bence. Aslında güzel fotoğraf kareleri yakalamak için çok isabetli bir tercihte bulunmuşsunuz.

G2 ile daha agresif ve yol odaklı sürüşler yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mr nc ve necmeddin
Carraro gravel G0 modelinin ağırlık bilgisini bilen var mı? Ayrıca 6k para istedikleri bisiklette mekanik disk olması insan hayret ediyor.Mekanik disk hiç kullanmadım ama mekanik diskli bisiklet alıp çok güzrl diyenidr görmedim .Fren konusunda G0 kullanıcıları bilgilendirme yaparsa sevinirim :)
Selam - dün uzun yola çıktım G0'ımla ben de tam bu konuda buraya geldim.

Ben geçen sene doğru düzgün bisiklete binmeye başladım. İlk bisikletim G0 oldu. Zaman içerisinde güvenim geldi, gücüm arttı. Dün çoğunluğu otoban'da, bir kısmı tırmanışlı çakıllı bir köy yolunda 90km bir yola çıktım.

Genel olarak bu bisikletle ilgili söyleyeceğim şey şu:
- tırmanmak istediğimde tutuk hissediyorum -en büyük kasete geçtiğimde biraz zorluyor gibi
-teknik inişlerde bisiklete tam güvenemiyorum
Bu benden mi kaynaklanıyor yoksa bisikletten mi emin olamıyorum.

Genel olarak dengesi ve oturuş geometrisi bana çok uyuyor. Ancak yine de bir sene kullanmak bana yetti gibi hissetmeye başladım.
Eğer 58 kadro ikinci el arıyorsan sana yardımcı olabilirim :)

Bence g2 de değmez, hidrolik frenli, yüksek GRX'li bir modele geçmeyi düşünüyorum, g0 ile g2 arasında çok fark yok diye düşünüyorum, g4 alacaksam da sanki aynı fiyata daha iyi gövde bulabilirim diye düşünüyorum.
Baya araştırıyorum şimdilik bu konuda ya 15k'ya kadar parayı gözden çıkarabileceksen, şu bisiklete kesin bak diyecekleriniz varsa öğrenmek çok isterim. Ya da abi şunu da değerlendir g2 al falan diye öğrenemk çok isterim.

Benim bir ara burada da paylaştığım bir fikrim vardı
G0'a 105 groupset takmayı düşünüyordum ama orada da kafam iyice karıştı - zira mekanik fren sorunumu çözemiyorum, ve 105 arka aktarıcı 34t kasetle uygun çalışacak mı emin değilim (üzerindeki claris'le çok iyi çalıştığını düşünmüyorum)

Ya ama ennihayetinde bence hakkını veren bir bisiklet. Mükemmel yerlere götürdü beni, ve yoldayken hiç sorun yaratmadı.. bisiklete yeni başlayan ve araziye de yeni çıkan biri olarak daha başka ne isteyebilirim ki
 
Selam - dün uzun yola çıktım G0'ımla ben de tam bu konuda buraya geldim.

Ben geçen sene doğru düzgün bisiklete binmeye başladım. İlk bisikletim G0 oldu. Zaman içerisinde güvenim geldi, gücüm arttı. Dün çoğunluğu otoban'da, bir kısmı tırmanışlı çakıllı bir köy yolunda 90km bir yola çıktım.

Genel olarak bu bisikletle ilgili söyleyeceğim şey şu:
- tırmanmak istediğimde tutuk hissediyorum -en büyük kasete geçtiğimde biraz zorluyor gibi
-teknik inişlerde bisiklete tam güvenemiyorum
Bu benden mi kaynaklanıyor yoksa bisikletten mi emin olamıyorum.

Genel olarak dengesi ve oturuş geometrisi bana çok uyuyor. Ancak yine de bir sene kullanmak bana yetti gibi hissetmeye başladım.
Eğer 58 kadro ikinci el arıyorsan sana yardımcı olabilirim :)

Bence g2 de değmez, hidrolik frenli, yüksek GRX'li bir modele geçmeyi düşünüyorum, g0 ile g2 arasında çok fark yok diye düşünüyorum, g4 alacaksam da sanki aynı fiyata daha iyi gövde bulabilirim diye düşünüyorum.
Baya araştırıyorum şimdilik bu konuda ya 15k'ya kadar parayı gözden çıkarabileceksen, şu bisiklete kesin bak diyecekleriniz varsa öğrenmek çok isterim. Ya da abi şunu da değerlendir g2 al falan diye öğrenemk çok isterim.

Benim bir ara burada da paylaştığım bir fikrim vardı
G0'a 105 groupset takmayı düşünüyordum ama orada da kafam iyice karıştı - zira mekanik fren sorunumu çözemiyorum, ve 105 arka aktarıcı 34t kasetle uygun çalışacak mı emin değilim (üzerindeki claris'le çok iyi çalıştığını düşünmüyorum)

Ya ama ennihayetinde bence hakkını veren bir bisiklet. Mükemmel yerlere götürdü beni, ve yoldayken hiç sorun yaratmadı.. bisiklete yeni başlayan ve araziye de yeni çıkan biri olarak daha başka ne isteyebilirim ki
15k verebileceğinizi düşünüyorsanız yurtdışındaki modellere de bakmanızı öneririm.
Eğer Türkiye’den alacaksanız Soulrider’ı bir araştırın.
 
Geri