Gravel bisikletin en önemli olayı arazide sportif, nispeten agresif sürüşse eğer bu büyük kadrolarla bu kadar dik pozisyonlarla ancak şehir bisikleti pozisyonunda sürüş sağlanabilir arkadaşlar.
Carraro gravel bisikletlerinin kadro geometrileri incelendiğinde biraz büyük kadrolar olduğu görülüyor.
Örnek ve kıyas vermek gerekirse; Decathlon'un 173-180 cm arasındaki kullanıcılar için önerdiği M kadronun oturma borusu 50cm, üst boru ise 54,8 cm iken; Carraro Gravel model bisikletlerdeki M kadronun oturma borusu 52cm, üst boru ise 55 cm.
Decathlon'un 173-180 arası için önerdiği M kadronun ölçüleri Carraroda S kadro ile daha fazla benzeşiyor.
*Bonus olarak yine benzer geometride Giant Defy Advanced ; (link)
Diğer bir konuysa bacak uzunluğunuz. Aynı boya sahip kısa bacaklı bir arkadaş seleyi kendine uygun ayarladığında çok daha aşağıda kalıp çok daha dik pozisyona mecbur kalabilir, böyle bir durumda gidonun altındaki spacerları üstüne almanızı tavsiye edebilirim. Yine üst bedeniniz alt bedene göre uzunsa kambur bir duruş oluşmaması için gidon boğazını 1-2 cm uzatabilirsiniz, zira carraro 52 kadrolarda 9 cm gidon boğazı kullanıyor. Bisiklet piyasasında Canyon'dan BMC' ye bu ölçülerdeki bisikletlerde tercih edilen boğaz uzunluğu 10 cm.
Oturma borusunu dibine kadar indirdiğinizde neredeyse her bisiklete binilebiliyor evet ancak selenin yüksekliğindeki her cm'nin, iki teker arasındaki açıklıktaki her cm'nin boyunuza oranı önemli. Bisiklet üzerindeki denge merkezi seleyi 6 cm yükseltip alçalttığınızda aynı kalmıyor, ben öyle hissedebiliyorum en azından.
Bu durumlarla ilgili olarak genelde Bikefit tavsiye ediliyor ama herkesin bunun için yeterli zamanı ve maddi kaynağı olmayabilir.
Seleyi çok fazla indirmeden, Bisikletin sele yüksekliği ile hoodların baş parmak ve avuç içi arasındaki birleşim noktasına temas eden kısmının yerden yükseklik değerleri arasında 1-2-3 cm'lik bir farkı sele lehine yakalayabildiğiniz, kollarınızı da gererek oturmadığınız pozisyondan başlayın derim. Naçizane kullanıcı tecrübemdir.