Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Aslında fazla eğildiğimden değil kadro boyu büyük geldiğinden dolayı bel ağrısı çekiyorum . 52 cm kadro boyu bana tam olarak sınırda kalıyor bana uyan 50 cm . Boğazı 20 mm kısaltarak uygun limitlere getirmeyi düşünmüştüm açıkcası ama sipariş vermeden bu dediğiniz yöntemi deneceğim. Bu yöntemi denersem duruş açım tam olarak nasıl olacak ? Eskisiyle karşılaştırdığımda
Gidon boğazını döndürdüğünüzde, gidon bir tık yükselmiş olacak. Dolayısı ile, oturuş pozisyonunuz da bir tık daha dikleşmiş olacak (2 cm kadar ). Bu da sizi az bir şey rahatlatacaktır. Gerekirse çok aşırıya kaçmamak kaydıyla yani 4 - 5 mm kadar da seleyi öne çekerseniz, bence ideal kadro boyunuza yaklaşmış gibi olursunuz. En azından bu durumun sizin için daha iyiye gidip gitmediğini bir kaç sürüş deneyip görebilirsiniz.
 
Scudo
Doğru bi sele seçimi için uğraşıyorum fakat bilmediğim yabancı olduğum birçok konunun içine giriyorum.
Biz gravellere (seleye) kaç derecelik omurga açısı ile oturuyoruz acaba ? Yani sürüş pozsiyonumuz nedir ? Tabi bisikletten bisiklete değişecektir bu açı Carraro g0 için örnek verirsek
76BB9B7C-0C9A-4088-A3E7-1EA0E14B72EF.jpeg
731A746D-D885-49C2-9F44-7C5C42C65B75.jpeg
1313F2BE-478E-4102-944E-AA7354B3B104.jpeg
 
@bilaltuna

Sele konusu forumda en çok tartışılan başlıklardan biri. İncelediğinizde göreceğiniz gibi tek bir doğru seçim yok maalesef. Her birimizin anatomisi kendine özgü olduğu için birine yaylı yatak konforu sunan bir sele, bir diğerinde çivili tahta etkisi yapabiliyor. Bu nedenle oturma kemiklerinizin (ischial tuberosity) merkez mesafesini ölçtükten sonra eldeki seçenekleri denemek gerekli.

Fotoğrafınıza gelirsek neredeyse 70° ile hollanda şehir bisikletine yakın bir açıya ayarlanmış bisikletiniz.

Screenshot_20220503-055710_Chrome.jpg

Vücudunuz biraz elastikiyet kazandığında gidon boğazının altındaki spacerları üstüne çıkararak veya gidon boğazını uzatarak daha agresif bir sürüş pozisyonuna geçmek mümkün, ancak kadro boyu da biraz küçük gibi.
 
merhaba, gravel bisiklet alacağım. fakat ölçüye bir türlü karar veremedim. boyum 174 cm 52 ile 50 arasında kaldım. yardımcı olabilir misiniz?
 
merhaba, gravel bisiklet alacağım. fakat ölçüye bir türlü karar veremedim. boyum 174 cm 52 ile 50 arasında kaldım. yardımcı olabilir misiniz?
Benim boy 1.77. Standart ölçülere sahip birisiyim.
G2 yi 52 kadro kullanıyorum. Ancak kişisel görüşüm biraz sınırda. Sportif bir yapıya sahip olduğum için boyun omuz ve kollardaki kas esneklik sağlıyor bende.
50 kadro sanki daha bir az riskli olabilir diye düşünüyorum sizin için. Tabi alacağınız bisikletin kadro geometrisi de önem arz ediyor. En güzeli deneyip almak.
 
hocam kesinlikle denemek istiyorum ama kimi arasam bisiklet kutuda diyorlar :)
 
hocam kesinlikle denemek istiyorum ama kimi arasam bisiklet kutuda diyorlar :)
Aynı bisiklet modeli olmasa da olur.
Aynı kadroya sahip 50 ve 52 kadro modellere ayrı ayrı bakmak yeterli gelecektir. Önemli olan aynı kadroyu kullanan farklı modellerin de olduğu bir bisikletçi ile iletişime geçmek. Tabi bu ne kadar mümkün olur bilemiyorum.
Kadro boyu kesinleşince zaten kutuda alır çıkarsınız.
 
tamamdır hocam dediğiniz gibi yapacam çok teşekkür ederim :)
 
174 ile 50 kullanıyorum. 1800 km oldu. Ikısı arasında bence 50 daha iyi olur bende 50 yi tercih ettım. Önceki Fıtness bisikletim 52 idi
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Yahu bu G0 ın üstünde gelen velo sele (dandik stok sele) birtek beni mi rahatsız ediyor
 
internette gezinirken carraro g2 13 bin 6 taksit görünce aldım. 52 kadro aldım ama maalesef deneme şansım olmadı nasıl fiyat sizce?
 
internette gezinirken carraro g2 13 bin 6 taksit görünce aldım. 52 kadro aldım ama maalesef deneme şansım olmadı nasıl fiyat sizce?
Fiyat mükemmel hangi siteden aldınız . Normalde 15300 - 14700 civarları dolaşıyordu
 
trendyoldan aldım fakat kadro dan emin olamadım. hepsiburada da 14 bin bandında ama
 
trendyoldan aldım fakat kadro dan emin olamadım. hepsiburada da 14 bin bandında ama
Kadronuzu bilmeden aldıysanız sıkıntı yaşabilirsiniz .
merhaba, gravel bisiklet alacağım. fakat ölçüye bir türlü karar veremedim. boyum 174 cm 52 ile 50 arasında kaldım. yardımcı olabilir misiniz?
Bu arada bende 1.73 boyundayım 52 kullanıyorum bel ağrıları çektim fakat seleden ve sele ayarı olduğumu anladım. Kadro olarak tam sınırdayız. Ama 50 cm bize daha uygun . 52 ise ince ayar gerektiriyor
 
Merhaba bugün bisikletçi de deneme şansım oldu? Gravel g2 nin 52 liği olmadığı için gravel g6 pro da denedim Sizce hangi kadro daha uygun olur? 13 bine 52 kadro almıştım eğer uyum problemi gerçekten önemliyse 1300 tl daha fark verip 50 kadro boyunu alayım
 
Son düzenleme:
Merhaba bugün bisikletçi de deneme şansım oldu? Gravel g2 nin 52 liği olmadığı için gravel g6 pro da denedim Sizce hangi kadro daha uygun olur? 13 bine 52 kadro almıştım eğer uyum problemi gerçekten önemliyse 1300 tl daha fark verip 50 kadro boyunu alayım
Uzman değilim ancak 50 kadro g2 daha rahat durmuş. Vücut yapınız sebebiyle öne doğru esneme kısıtlı olacağından 52 sizi zorlayacaktır.
 
Merhaba bugün bisikletçi de deneme şansım oldu? Gravel g2 nin 52 liği olmadığı için gravel g6 pro da denedim Sizce hangi kadro daha uygun olur? 13 bine 52 kadro almıştım eğer uyum problemi gerçekten önemliyse 1300 tl daha fark verip 50 kadro boyunu alayım
Kesinlikle 1300 tl daha verip size uygun olan 50 kadrosunu alın . 52de sizde rahat etmemişsiniz. Biraz geriye gidersen kadro uyumsuzluğu yüzünden bisikletini satan çok kişi var
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Gravel bisikletin en önemli olayı arazide sportif, nispeten agresif sürüşse eğer bu büyük kadrolarla bu kadar dik pozisyonlarla ancak şehir bisikleti pozisyonunda sürüş sağlanabilir arkadaşlar.

Carraro gravel bisikletlerinin kadro geometrileri incelendiğinde biraz büyük kadrolar olduğu görülüyor.

Örnek ve kıyas vermek gerekirse; Decathlon'un 173-180 cm arasındaki kullanıcılar için önerdiği M kadronun oturma borusu 50cm, üst boru ise 54,8 cm iken; Carraro Gravel model bisikletlerdeki M kadronun oturma borusu 52cm, üst boru ise 55 cm.

Decathlon'un 173-180 arası için önerdiği M kadronun ölçüleri Carraroda S kadro ile daha fazla benzeşiyor.
*Bonus olarak yine benzer geometride Giant Defy Advanced ; (link)

Diğer bir konuysa bacak uzunluğunuz. Aynı boya sahip kısa bacaklı bir arkadaş seleyi kendine uygun ayarladığında çok daha aşağıda kalıp çok daha dik pozisyona mecbur kalabilir, böyle bir durumda gidonun altındaki spacerları üstüne almanızı tavsiye edebilirim. Yine üst bedeniniz alt bedene göre uzunsa kambur bir duruş oluşmaması için gidon boğazını 1-2 cm uzatabilirsiniz, zira carraro 52 kadrolarda 9 cm gidon boğazı kullanıyor. Bisiklet piyasasında Canyon'dan BMC' ye bu ölçülerdeki bisikletlerde tercih edilen boğaz uzunluğu 10 cm.

Oturma borusunu dibine kadar indirdiğinizde neredeyse her bisiklete binilebiliyor evet ancak selenin yüksekliğindeki her cm'nin, iki teker arasındaki açıklıktaki her cm'nin boyunuza oranı önemli. Bisiklet üzerindeki denge merkezi seleyi 6 cm yükseltip alçalttığınızda aynı kalmıyor, ben öyle hissedebiliyorum en azından.

Bu durumlarla ilgili olarak genelde Bikefit tavsiye ediliyor ama herkesin bunun için yeterli zamanı ve maddi kaynağı olmayabilir.

Seleyi çok fazla indirmeden, Bisikletin sele yüksekliği ile hoodların baş parmak ve avuç içi arasındaki birleşim noktasına temas eden kısmının yerden yükseklik değerleri arasında 1-2-3 cm'lik bir farkı sele lehine yakalayabildiğiniz, kollarınızı da gererek oturmadığınız pozisyondan başlayın derim. Naçizane kullanıcı tecrübemdir.
 
Gravel bisikletin en önemli olayı arazide sportif, nispeten agresif sürüşse eğer bu büyük kadrolarla bu kadar dik pozisyonlarla ancak şehir bisikleti pozisyonunda sürüş sağlanabilir arkadaşlar.

Carraro gravel bisikletlerinin kadro geometrileri incelendiğinde biraz büyük kadrolar olduğu görülüyor.

Örnek ve kıyas vermek gerekirse; Decathlon'un 173-180 cm arasındaki kullanıcılar için önerdiği M kadronun oturma borusu 50cm, üst boru ise 54,8 cm iken; Carraro Gravel model bisikletlerdeki M kadronun oturma borusu 52cm, üst boru ise 55 cm.

Decathlon'un 173-180 arası için önerdiği M kadronun ölçüleri Carraroda S kadro ile daha fazla benzeşiyor.
*Bonus olarak yine benzer geometride Giant Defy Advanced ; (link)

Diğer bir konuysa bacak uzunluğunuz. Aynı boya sahip kısa bacaklı bir arkadaş seleyi kendine uygun ayarladığında çok daha aşağıda kalıp çok daha dik pozisyona mecbur kalabilir, böyle bir durumda gidonun altındaki spacerları üstüne almanızı tavsiye edebilirim. Yine üst bedeniniz alt bedene göre uzunsa kambur bir duruş oluşmaması için gidon boğazını 1-2 cm uzatabilirsiniz, zira carraro 52 kadrolarda 9 cm gidon boğazı kullanıyor. Bisiklet piyasasında Canyon'dan BMC' ye bu ölçülerdeki bisikletlerde tercih edilen boğaz uzunluğu 10 cm.

Oturma borusunu dibine kadar indirdiğinizde neredeyse her bisiklete binilebiliyor evet ancak selenin yüksekliğindeki her cm'nin, iki teker arasındaki açıklıktaki her cm'nin boyunuza oranı önemli. Bisiklet üzerindeki denge merkezi seleyi 6 cm yükseltip alçalttığınızda aynı kalmıyor, ben öyle hissedebiliyorum en azından.

Bu durumlarla ilgili olarak genelde Bikefit tavsiye ediliyor ama herkesin bunun için yeterli zamanı ve maddi kaynağı olmayabilir.

Seleyi çok fazla indirmeden, Bisikletin sele yüksekliği ile hoodların baş parmak ve avuç içi arasındaki birleşim noktasına temas eden kısmının yerden yükseklik değerleri arasında 1-2-3 cm'lik bir farkı sele lehine yakalayabildiğiniz, kollarınızı da gererek oturmadığınız pozisyondan başlayın derim. Naçizane kullanıcı tecrübemdir.
Çok güzel özetlemişssiniz olayı teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
Çok kararsız olsam da fazla kullanmadığım için Peugeot GR14 'ü satma niyetim var.
 
Geri