Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Bu bisikletlerdeki kilo olayı cidden çok etkiliyor mu? Hiç 8-9 kiloluk bisiklet sürmedim.. Aynı adam 13 kilo bisiklet sürerken 9a inse bisiklet kilosu çok çok mu farkeder yoksa az biraz mı
Özellikle dönen kütledeki değişiklik ve kalite muazzam farklar yaratıyor. Lastik ve özellikle jant çok farkettiriyor. Rulmanlı kaliteli jant olsun ve rijit r kadro olsun vites seti pek onalr kadar etkileniyor hızı. Türü ne olursan olsun ister MTB ister yol vs. bisiklette ilk yatırım janta yapılmalı.
Selam,

Buradaki ilk postum olacak. Biraz Zihni Sinir bir projem var, ve fikirlerinizi almak isterim.

Ben de 2020 yılında bisiklete merak sarıp birdenbire işin içine çok derin düşmüşlerden biriyim.

Temmuz başında daha konuyla çok da alakam yokken, tanıdıklarımın da yönlendirmesiyle Carraro Gravel G0 aldım. Bir süre normal pedallarıyla kullandım ve ardından SPD mountain bike pedalı da takıp, ilk 100 km yoluma çıktım. İlk başlarda oldukça zor geldi, ancak bisiklete alıştıkça daha da zevk almaya başladım.

Daha sonra dikkatime geldi ki iki üç sürüşte bir Claris'in ön aynakolunda bazı sıkıntılar yaşıyorum. Her bisikletçiye gidip baktırdığımda yine aynı şey oluyordu.

Sonra Kasım ve Aralık aylarında bisikletime hiç binmedim ve g0'ı memleketim olan Alanya'da bıraktım. O sırada bisikletin içine iyice girmiştim ve haftasonları sahibinden'den vs. başka bisikletlere ve fiyatlarına bakıyordum.

Bu forumda da bir kaç kere bahsedildiği gibi, ben de bisikletfiyatlarının uçacağına karar verip, zaten bir iki seneye upgrade etmek isteyeceğim için, gidip şimdiden bir 105 set'li bisikleti uygun fiyata alayım dedim. İkinci el R7000 105 setli bir Salcano xrs033 aldım. Bu bisikletin ayrıca da Richtey karbon maşası var.

Salcano'mla sadece Büyükada'da birkaç tur atabildim şimdiye kadar, ancak son derece memnunum. Özellikle vites değişimleri, ve maşasının hafifliği yokuş tırmanırken inanılmaz oluyor.

Gelelim Salcano'nun sıkıntısına -
Disk frenleri yok. Carraro G0'ımın en güzel yanı her zaman güvenebildiğim disk frenleri olmasıymış. Ayrıca da Salcano'nun pozisyonu uzun sürebilmek için biraz agresif.

Önümüzdeki aylarda yine memlekete gidip uzun bir tur yapmak istiyorum. Bu sefer belki biraz daha bikepacking tarzı olacak şekilde.

Kafamdaki projede şu adımlar var:
- 105 seti Salcano'dan çıkarıp, G0'a takmak
- hatta belki de richtey maşayı G0'a takmak.


Böylece gravel bisikletimi daha konforlu bir şekilde tırmanışlarda ve uzun mesafelerde kullanabilmeyi umuyorum.
Yukarıdaki adımlar yapılabilinir mi? Ne dersiniz?
Claris ve105 seti değiştirirsem janta uyar mı?

Richtey gidon 30mm açıklığında tekeri alabilir mi? Diyelim aldı, Gravel'lığından eser kalır mı?

Bu sırada bana başka önereceğiniz şeyler olursa da öğrenmek çok isterim.
Salkanonun jantlarınıda carraro Go ya geçirin. Sonuçtan çapları aynı. Lastik işini de ritchy masşanın izin verdiği ölçüde takarsınız. Birde goya hibrid hidrolik sistemler var onlardan taktınız mı tamamdır. Turp vada giantın bir sistemi var. Bu forumda var sayfaları karıştırın bulursunuz
Selam,

Buradaki ilk postum olacak. Biraz Zihni Sinir bir projem var, ve fikirlerinizi almak isterim.

Ben de 2020 yılında bisiklete merak sarıp birdenbire işin içine çok derin düşmüşlerden biriyim.

Temmuz başında daha konuyla çok da alakam yokken, tanıdıklarımın da yönlendirmesiyle Carraro Gravel G0 aldım. Bir süre normal pedallarıyla kullandım ve ardından SPD mountain bike pedalı da takıp, ilk 100 km yoluma çıktım. İlk başlarda oldukça zor geldi, ancak bisiklete alıştıkça daha da zevk almaya başladım.

Daha sonra dikkatime geldi ki iki üç sürüşte bir Claris'in ön aynakolunda bazı sıkıntılar yaşıyorum. Her bisikletçiye gidip baktırdığımda yine aynı şey oluyordu.

Sonra Kasım ve Aralık aylarında bisikletime hiç binmedim ve g0'ı memleketim olan Alanya'da bıraktım. O sırada bisikletin içine iyice girmiştim ve haftasonları sahibinden'den vs. başka bisikletlere ve fiyatlarına bakıyordum.

Bu forumda da bir kaç kere bahsedildiği gibi, ben de bisikletfiyatlarının uçacağına karar verip, zaten bir iki seneye upgrade etmek isteyeceğim için, gidip şimdiden bir 105 set'li bisikleti uygun fiyata alayım dedim. İkinci el R7000 105 setli bir Salcano xrs033 aldım. Bu bisikletin ayrıca da Richtey karbon maşası var.

Salcano'mla sadece Büyükada'da birkaç tur atabildim şimdiye kadar, ancak son derece memnunum. Özellikle vites değişimleri, ve maşasının hafifliği yokuş tırmanırken inanılmaz oluyor.

Gelelim Salcano'nun sıkıntısına -
Disk frenleri yok. Carraro G0'ımın en güzel yanı her zaman güvenebildiğim disk frenleri olmasıymış. Ayrıca da Salcano'nun pozisyonu uzun sürebilmek için biraz agresif.

Önümüzdeki aylarda yine memlekete gidip uzun bir tur yapmak istiyorum. Bu sefer belki biraz daha bikepacking tarzı olacak şekilde.

Kafamdaki projede şu adımlar var:
- 105 seti Salcano'dan çıkarıp, G0'a takmak
- hatta belki de richtey maşayı G0'a takmak.


Böylece gravel bisikletimi daha konforlu bir şekilde tırmanışlarda ve uzun mesafelerde kullanabilmeyi umuyorum.
Yukarıdaki adımlar yapılabilinir mi? Ne dersiniz?
Claris ve105 seti değiştirirsem janta uyar mı?

Richtey gidon 30mm açıklığında tekeri alabilir mi? Diyelim aldı, Gravel'lığından eser kalır mı?

Bu sırada bana başka önereceğiniz şeyler olursa da öğrenmek çok isterim.
Salkanonun jantlarınıda carraro Go ya geçirin. Sonuçtan çapları aynı. Lastik işini de ritchy masşanın izin verdiği ölçüde takarsınız. Birde goya hibrid hidrolik sistemler var onlardan taktınız mı tamamdır. Turp vada giantın bir sistemi var. Bu forumda var sayfaları karıştırın bulursunuz
 
Son düzenleme:
Scudo
Gravel bisiklet için çamurluk araştırmasına girmiştim henüz yağmurlar başlamadan önce. Karar verip Zefal in Shield G50 model çamurluk setini aldım bundan bir süre önce.
İzmir'de yağmurlar başlayınca deneme şansım oldu. Belli bir yağmur çamur kullanımından sonra artık çamurluk hakkında az çok bir deneyim sahibi oldum.
Gravel için çamurluk arayanlara tavsiye niteliğinde paylaşmak istedim. Çok fazla seçenek yok zaten, aralarından en mantıklısı bana bu geldi.

Çamurlukların ilk kurulumu ve ayarlarının yapılması oldukça zordu benim için, uğraştırdı. Ama ilk ayarları yaptıktan sonra tekrar takmak tabii o kadar zor değil.
Ön çamurluk ayarlanması ve takılması arkaya göre çok daha kolay oluyor, özellikle arka uğraştırıyor.
Bisikletin üzerinden sökmek kolay , ama tekrar takmak ve düzgün haline getirmek biraz daha zor.
Yani sürekli takıp sökmek isteyecek kişiler için çok uygun değil, o kadar pratik bir ürün değil.

Bisikletin üzerinde ilk başta yadırgasam da sonradan göz alışınca güzel göründüğünü düşünüyorum.

Ürünü araştırırken arka çamurluğun bozuk yollarda uç kısmının sallandığını zaten tahmin etmiştim, öyle de oldu. Bozuk yollarda arka uç kısım doğal olarak sallanıyor ama aşırı derecede değil. Yapısı itibariyle doğal bir durum, ancak uç kısımlarından ayrıca bisikletin bir yerine sabitlenmesi lazım ki oynamasın.
Ön çamurlukta ama hiç bir sorun yok, sallanma vs çok minimal boyutta.

Asıl konuya gelecek olursak yani yağmurdan çamurdan ne derece koruyor kısmına. 10 üzerinden 9 verebilirim. Ben çok memnun kaldım. Ne sırtım, ne sırt çartam ne de pantolonum çamur olmuyor.
Her gün zaten işe gidip geliyorum, ve İzmir'in yollarını bilen bilir, çok kötü bozuk yollar, her taraf su birikintisi çamur vs.
Bunlara rağmen perfomans iyi.

Kısacası gravel için çamurluk arayan varsa tavsiye olunur.

g50.jpg
 
Gravel bisiklet için çamurluk araştırmasına girmiştim henüz yağmurlar başlamadan önce. Karar verip Zefal in Shield G50 model çamurluk setini aldım bundan bir süre önce.
İzmir'de yağmurlar başlayınca deneme şansım oldu. Belli bir yağmur çamur kullanımından sonra artık çamurluk hakkında az çok bir deneyim sahibi oldum.
Gravel için çamurluk arayanlara tavsiye niteliğinde paylaşmak istedim. Çok fazla seçenek yok zaten, aralarından en mantıklısı bana bu geldi.

Çamurlukların ilk kurulumu ve ayarlarının yapılması oldukça zordu benim için, uğraştırdı. Ama ilk ayarları yaptıktan sonra tekrar takmak tabii o kadar zor değil.
Ön çamurluk ayarlanması ve takılması arkaya göre çok daha kolay oluyor, özellikle arka uğraştırıyor.
Bisikletin üzerinden sökmek kolay , ama tekrar takmak ve düzgün haline getirmek biraz daha zor.
Yani sürekli takıp sökmek isteyecek kişiler için çok uygun değil, o kadar pratik bir ürün değil.

Bisikletin üzerinde ilk başta yadırgasam da sonradan göz alışınca güzel göründüğünü düşünüyorum.

Ürünü araştırırken arka çamurluğun bozuk yollarda uç kısmının sallandığını zaten tahmin etmiştim, öyle de oldu. Bozuk yollarda arka uç kısım doğal olarak sallanıyor ama aşırı derecede değil. Yapısı itibariyle doğal bir durum, ancak uç kısımlarından ayrıca bisikletin bir yerine sabitlenmesi lazım ki oynamasın.
Ön çamurlukta ama hiç bir sorun yok, sallanma vs çok minimal boyutta.

Asıl konuya gelecek olursak yani yağmurdan çamurdan ne derece koruyor kısmına. 10 üzerinden 9 verebilirim. Ben çok memnun kaldım. Ne sırtım, ne sırt çartam ne de pantolonum çamur olmuyor.
Her gün zaten işe gidip geliyorum, ve İzmir'in yollarını bilen bilir, çok kötü bozuk yollar, her taraf su birikintisi çamur vs.
Bunlara rağmen perfomans iyi.

Kısacası gravel için çamurluk arayan varsa tavsiye olunur.

298427 dosyayı görüntüle
Bende aynısını kullandım ama yoğun ıslak zeminde arka taraf uzun olmadığı için bacak arkalarına atıyordu. On iyiydi fakat oda ayaklara atıyordu. Ayrıca ön kısma ayak takılıyor bazen. Hatta bu yüzden ben satmıştım arka camurlugu. On çamurluk iki tarafada uyan cınstendı o lazım olursa diye duruyor. Birde kadro camurlugu var ön için yüzümüz gözümüz şey olmasın diye. Sadede gelirsem boydan boya olmadığı sürece ıslanmayı göze almak gerekiyor. Kısa surusler için az ıslanarak tamamlanabilir
 
Bende aynısını kullandım ama yoğun ıslak zeminde arka taraf uzun olmadığı için bacak arkalarına atıyordu. On iyiydi fakat oda ayaklara atıyordu. Ayrıca ön kısma ayak takılıyor bazen. Hatta bu yüzden ben satmıştım arka camurlugu. On çamurluk iki tarafada uyan cınstendı o lazım olursa diye duruyor. Birde kadro camurlugu var ön için yüzümüz gözümüz şey olmasın diye. Sadede gelirsem boydan boya olmadığı sürece ıslanmayı göze almak gerekiyor. Kısa surusler için az ıslanarak tamamlanabilir

İlginç , bende anlattığınız şeyler olmadı. Belki lastiklerin yapısından kaynaklanıyor olabilir veya başka bişey var, garip.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
İlginç , bende anlattığınız şeyler olmadı. Belki lastiklerin yapısından kaynaklanıyor olabilir veya başka bişey var, garip.
Arka tekerın bacak arkasına atmaması imkansız gibi boydan boya olmadığı sürece 🤔
 
arkadaşlar gravel bisiklet tavsiyenize ihtiyacım var bütçem 21bin Mosso GVL 700 grx600 22 vitesli olanı düşünüyordum fakat önde kullanılan aynakolun 11-42 rubleye uyumsuz olması beni düşündürüyor.Tek aynakollu versiyonu mevcut tek aynakol olan bir bisiklet kullanmadım daha önce yeterli olurmu diye düşünmekteyim.Aradığım özellikler arka rublenin yüksek dişli olması gerektiğinde yokuşları tırmanmak istiyorum eğer karbon maşa olursa iyi olabilir.Arka ve ön kısımda çamurluk ve gerektiğinde bagaj takmak istiyorum.Sürüş rahatlığıda önemli faktörlerim arasında boyum 168 50 kadro uygun sanırım.
İncelediğim bazı bisikletler triban gravel 520,peugeot gr14 ve carraro modelleri bütçem 21 bin bu fiyat aralığında uygun modeller var ise gönderebilirseniz fikir alışverişi yapmak isterim.

yok mudur yardımcı olabilecek :)
 
Arkadaş 10 15 gün tur yapacağım demiş o zaman onu o kategoriden çıkarabiliriz turlara giderken takabilir sonrasında çıkarır günlük sürüşte hep bisikletle beraberken ihtiyaç olmuyor zaten ,ayaklık olmadan da her zaman düşme ve zarar görme ihtimali mevcut , drop bar bisiklete yan ayak takmak uzun tur dışında pek hoş olmaz ama tabi herkes istediği gibi binebilir...ayrıca tura çıkarkan eşya abartmamak lazım tabi bikepacking için herşeyin ufak ve hafifi lazım o zamanda maliyet yüksekliyor ancak uzun vadeli düşünürseniz bu maliyetler sizi yıllarca idare eder ve 10 15 gün turda yapılabilir bikepacking ile ,sadece kamp ve gıda alsanız yeter sadece 1 takım yedek giysi ile...tabi son çıkan g2 gibi ön maşada bol delikli bisikletlerin seçilmesi daha avantajlı olur aslında istedikten sonra mtb ile bile tur yapabilirsiniz önemli olan niyet etmek aracınızın ne olduğu farketmez... vespa ilede dünya turu yapan var 1200cc lik motorlada yani tur işi gönül işi ☺
Ben 29 jant MTB ile 1800km Akdeniz turu yaptım 2021de . Bikepackingle yeter ki istek ve kondisyon olsun. Aydın'dan hataya kadar. Mtbnin avantajı her yola girmenize izin veriyor ve arka rubleyi büyütme seçeneğiniz daha fazla olduğu için MTB ağır olsada rampalarda daha az yoruyor tabi bunu gravel ilede yapabilirsiniz. Ve gravel asfalt yolda dah hızlı ve akıcı olmasının avantajınıda unutmamak lazım. Şu an gravel alma hevesi sardı beni. Yol bisikletimde var. Yolu mu satsam yoksa MTB yi mi satsam karar kılamadım. Ama birisini satıp gravel alasım var. Bakalım zaman ne gösterecek
Merhaba, kadro ile işin içinden çıkamadığım bir konuyu sizlere danışmak istiyorum. Sıfır olarak alınmış bir Corelli Goat 1 var. Sorunum şu ki;
On ve arka mandalları sikarken kadroda fazladan bir esneme olduğunu farketmem üzerine kadrosuna biraz inceleyince arka catal borularinin acilarinda ve bir orantiszlik olduğunu düşünüyorum. Hatta aynı modele 700 42c lastik takanlar rahat bir şekilde kullanabiliyorken benim kadroya 700 38c dahi ucu ucuna sığıyor. Hal böyle olunca kadroda bir anormallik olduğunu düşünüyorum. Görsellere göre sizin de değerli görüş ve bilgilerinizi almak isterim.
264850 dosyayı görüntüle264851 dosyayı görüntüle264852 dosyayı görüntüle
Boruların kalınlığında bariz fark var. Bence faturanız varsa direk kadro değişimi isteyin. Büyük bir hata çünkü bu.
 

Dosyalar

  • IMG_20210611_083213.jpg
    IMG_20210611_083213.jpg
    164 KB · Okunma: 98
  • IMG_20210608_130723.jpg
    IMG_20210608_130723.jpg
    78,6 KB · Okunma: 107
  • IMG_20210619_074750.jpg
    IMG_20210619_074750.jpg
    84,6 KB · Okunma: 105
  • IMG_20210615_105251.jpg
    IMG_20210615_105251.jpg
    279,6 KB · Okunma: 98
  • IMG_20210618_141434.jpg
    IMG_20210618_141434.jpg
    161,5 KB · Okunma: 84
İç bacak boyu 76,boy 173 kısmen kısa bacaklı yım. Çoğu gravel markasının (Türkiye'de satılanlar ve sahibindende bulduklarım) genelde üst boruları ve reach mesafeleri uzun. En kısa olan mosso gvl onunda ikinci elini bulamadım. Uzun ve bikepacking tarzı hafif turculuk seviyorum ve tâbi hızlı sürmekte istiyorum,kısa sürede Uzun yol katetmek istiyorum. Üstteki postta yüklü hâlde 16 günde 1800km yol yaptım. Günlük ortalama 115 km. Gravelle bu ortalamanın artacağı kanaatindeyim. Sizce gravelmi alayım yoksa 053 tarzı bir yolmu mossonumda öyle bir modeli var. Yol tutkumdanda vazgeçemiyorum ama. Her türlü öneriye açığım.
 
Son düzenleme:
Merhaba, vücut ölçülerim fotodaki gibi. 48cm kadrosunda da üst boru uzunluğu 54 cm. yani bir küçük kadroya geçince de kurtarmaz. Sarı sitede ilanım var . Artık bende satıp özel kadro ile yeni bir bisiklet toplayacağım. Bir çok geometri inceledim üst boru 50-51 cm olan bedenlerin herhangi birini Türkiyede bulmak neredeyse imkansız veya çok pahalı.


Maalesef 48 kadroda da üst boru 54cm hocam. Disk fren uyumlu kadro bakıyorum ama bulamıyorum. Özel yaptırmak istedim ama yeni sistem olduğu için kaliper bağlantılarının orayı yapamıyormuş. Yapan da bisiklet fiyatına kadro yapıyor. Bir bisiklet zevkimiz var o da kursağımızda kaldı. :( Biraz daha bakınacağım bulamazsam özel kadro yaptırıp yeni bisiklet toplayacağım gibi görünüyor.

Bu arada şuan 8cm gidon boğazı takılı. 6cm'e geçsem ölçü olarak uyumlu olur mu ve stabilitede çok etkiler mi. Gidonu alçaltınca daha çok sıkıntı olmaz mı
Mosso gvl nin üst boruları en kısa olan gravvelleri üretiyor Bir bakın derim.
1.5 Cm diye kabul edelim. Aklıma takılan 2 husus var 50 yada 52 kadro seçimi ilerleyen zamanlarda uzun KM lelerde benim vücüduma olumsuzluğu olur mu , 2.cisi Uzun Kmlelerde sürüş konforunu etkiler mi
Benim boyum 173cm. Bacak boyu 76. Focus cayo S kadro kullanmıyorum. Üst boru uzunluğu 53cm. (Efective top tube) reach 38. Merida reacto 300 52 kadro kullanmıştım onun üst borusu 54,5 cm reach da 39,3 cm idi. Yani arada sadece 1,3 cm olmasına rağmen meridada özellikle rampada bende bel ağrısı yaparken focus yapmıyor. Yani bisiklette beden tablosuna bakarken seat tube yani alt boru uzunluğu önemli ama üst boru uzunluğu ve reach mesafesi daha önemli.çünkü alt boruyu sele borusu ile yükseltip alçaltmak mümkün ama üst boru ya bunu yapmak mümkün değil ve şanslıysanız en fazla gidon boğazını kısaltarak yada sele ileri geri ayarı ile hallolabiliyor. Ama gidon boğazını kısaltmak stabilize ve kontrol problemlerine davet çıkarıyor. Size tavsiyem mosso gvl modellerine bakın onların üst borusu daha kısa diğer markalara göre
geçen hafta bileklerimde ağrı oluştu. kadronun bana uygun olduğunu düşünüyorum. muhtemelen tutuşumdan kaynaklı oldu ağrılar ama ara sıra oluyor sadece geçen hafta biraz fazla oldu ve ara verdim 5-6 gün. sizce tutuşta gidonda vs. de bi sorun var mı?

dirseklerimi galiba biraz az kırdım bu fotolarda duvara yaslandığım için birazda
Biraz fazla eğilmişsiniz gibi geldi bana. Uzanma mesafesi fazla sanırım. Kadro bir tık büyük gibi. Carraroların üst borusu bir nebze uzun.
herkese selamlar, sağlıklı günler.başlık açmayı beceremedim ama fotoğraftaki taşıyıcısı yapmayı becerdim...
inşaat işiyle ilgilenmekte olduğumdan zaman zaman malzeme numuneleri üreticiler tarafından getirilmekte.
bu geomembran hdpe olarak bilinen türden. plastik gibi gevrek değil, elastik gibi de esnek değil. gayet sağlam malzemedir. A4 boyutundaki bu malzemenin yarısını kullandım.
bu malzemeden çatal bagaj tutucu yapmaya karar verdim. tasarım üzerinde pek düşünmeden uygulamaya koyuldum. kesme delme işleri haricinde pek zaman almadı.
delme kesme işlerinde maket bıçağı, hobi matkabı kullandım. bıçağı ısıtarak da bu işlemi yapabilirsiniz. maket bıçağı ile keserken çok dikkatli olun. maket bıçağı kırılabilir.
şekil vermek için pürmüzle ısıtıp termosun üstüne koydum ve bir miktar ovallik kazanmasını sağladım.
civataların geçeceği deliklerin iki tarafına da pul koydum. pul koymak yerine başka çözümler geliştirilebilir.
sıkıştırma perlonlarının genişliğine göre açtığım boşluklar ihtiyaca göre düzenlenebilir halde.
4,5 lt boyutundaki uyku tulumunu yerleştirip deneme yaptım. sonucu gayet tatmin edici. sallanma yoktu. görece hacimli fakat ağır olmayan eşyaları koyacağım düşünülürse, çok sağlam iş oldu. bagaj deliği olmayan bisikletler için kelepçe ile kullanılabilir.
Mükemmel bir çalışma. Ellerinize sağlık. Alt taban kısmını nasıl büktünüx. Ve dikey duran bölüme monte ettiniz. Sanırım eritip yapıştırmışsınız gibi geldi bana.
 
Son düzenleme:
Ben 29 jant MTB ile 1800km Akdeniz turu yaptım 2021de . Bikepackingle yeter ki istek ve kondisyon olsun. Aydın'dan hataya kadar. Mtbnin avantajı her yola girmenize izin veriyor ve arka rubleyi büyütme seçeneğiniz daha fazla olduğu için MTB ağır olsada rampalarda daha az yoruyor tabi bunu gravel ilede yapabilirsiniz. Ve gravel asfalt yolda dah hızlı ve akıcı olmasının avantajınıda unutmamak lazım. Şu an gravel alma hevesi sardı beni. Yol bisikletimde var. Yolu mu satsam yoksa MTB yi mi satsam karar kılamadım. Ama birisini satıp gravel alasım var. Bakalım zaman ne gösterecek

Boruların kalınlığında bariz fark var. Bence faturanız varsa direk kadro değişimi isteyin. Büyük bir hata çünkü bu.
Bisikletine bayıldım. 🧿🧿🧿Böyle bir yakışıklı satışa gelmemeli. Grawel alacaksan lütfen yol bisikletini sat. :)
Kesinlikle yatırım tavsiyedir. Yol bisikletlerine ayar oluyorum.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Asivemavi09
Boyumuz aynı sayılır. Almayı düşündüğünüz bisikletin 22 vitesli olanını kullanıyorum. Vites dişli oranları yokuşta harika. 50cm kadro aldım. Gravel olduğu için 50 kadro bile büyük gibi ve uzanma mesafesi fazla. Deneyip alın derim. Satın aldığım yerde 47 kadro olsa onu da denemek isterdim. Seleyi öne çektim, gidon boğazını değiştirmedim ama söküp ters çevirdim. 10 cm gidon boğazı var. Ellere omuzlara uzanma mesafesinden dolayı ciddi yük bindiriyor, yorulduğumda dinlenmek için aerobar aldım. Bu durum haricinde bisikletin konforu 10 numara oldu ama ağırlığı arttı, 11,3 kg'dan 14e çıktı. 2 suluk, 2 suluk kafesi adaptörü, 1 alet kutusu, zil, telefon ve telefon tutucu, ayna, ön arka aydınlatma, kilitli pedallar ile bu ağırlığa ulaştı tabiki. Ama bisiklet tam da istediğim gibi oldu. Yol bisikletinden çekindiğim için, geniş lastikli - konforlu - hidrolik disk frenli - vites dişli oranları fazla ve grx setli olduğu için bu modeli tercih etmiştim. 11 vitesli olan size yeter mi, karar sizin.
Boy ve iç bacak boyunuz kaç acaba. 50 kadroda dahi uzanma mesafesi Uzun yazmışsınız merak ettim. Benim boy 173 bacak boyu 76.
Bisikletine bayıldım. 🧿🧿🧿Böyle bir yakışıklı satışa gelmemeli. Grawel alacaksan lütfen yol bisikletini sat. :)
Kesinlikle yatırım tavsiyedir. Yol bisikletlerine ayar oluyorum.:harika:
Tercih meselesi tâbi. Mtbmde iyi marka. KTM ultra fun 29, turdan sonra yükseltmede yaptım maşayı rockshox xc32 havalı maşa ve rubleyidr 11/42 ye çıkardım. İnişlerde süspansiyon çok fark yaratıyor. Rublenin büyümesi de rampalarda iyi. Milletin boş çıkamadığı rampaya ben arkamda oğlumla çıkıyordum. arkamda kalanlar oluyordu. Ama yolun tadıda başka ondanda vazgeçemiyorum hızlı yol almak güzel birşey kısıtlı zamanda daha çok yer görmek gerekiyor. O yüzden bikepacking tarzı tur seviyorum, öyle bagaj takıp 30 kilo yükle ızdırap dolu ve Yavaş gitmek pek ilgimi çekmiyor. O yüzden gravel alma taraftarıyım, yoksa Uzun tur tur bisikleti ilede MTB ilede hayli hayli yapılıyor. Paylaştığım fotolardn anlaşılıyordr. Beni gravele iten şeyzamn buldukça daha hızlı tur yapmak ama bikepacking turculuğu yapacağım için carraro 053 tarzı bisikletlere de aklım kayıyor. Ne yapacağımı şaşırdım.
 

Dosyalar

  • IMG_20221120_154355.jpg
    IMG_20221120_154355.jpg
    169,7 KB · Okunma: 46
  • IMG_20221120_112227.jpg
    IMG_20221120_112227.jpg
    107,8 KB · Okunma: 46
  • IMG_20221120_152301.jpg
    IMG_20221120_152301.jpg
    105,1 KB · Okunma: 42
Son düzenleme:
Aaa Afyonlu hemşehrim. Hocam merhabalar Afyonlu olarak sizi forumda görmekten çok mutlu oldum :) Afyon PAB Whatsapp grubuna ekli misiniz acaba? Merkez civarında geziyorsanız karşılaşmışızdır belki
Merhabalar ben de memnun oldum. Herhangi bir gruba dahil değilim bu arada
 
Arkadaşlar merhaba Bisan All Trail Eco Sora modelini kullanıyorum bu modeli satıp GRX setlisine geçmek mantıklı mı ?
 
arkadaşlar bende gravel arayışındayım sora setli 54cm mosso cavalier var elimde gravel ile takas olur aklınızda bulunsun soran arkadaşlarınıza iletebilirsiniz
 
Arkadaşlar merhaba Bisan All Trail Eco Sora modelini kullanıyorum bu modeli satıp GRX setlisine geçmek mantıklı mı ?
Kadro aynı maşa karbon. Aradaki fiyat farkı fazla olmasa gecılırde bence çok gerekli değil. Frenler biraz değişebilir hissiyat olarak gerisi çok farkedılmıyor.
 
Selamlar g0 kullanan arkadaşlar 178/78 iç bacak ile 52 kadro nasıl olur?
13 civarına temiz bir tane buldum sizce alınır mı ?
 
selamlar, foruma yeni katılmış bulunmaktayım, bu sene başına kadar dağ bisikleti kullanıyordum, ilkbaharda gravela geçiş yaptım, herhalde artık başka bi yere geçmem çok daha iyi oldu. Şuan Carraro Gravel G2 kullanıyorum 6 aydır. Ama ilk bahar gibi Polonyaya taşınma durumum var o yüzden satacağım, örneğin polonyada, fiyat performans olarak nasıl bir marka önerilir? gördüğüm kadarıyla burada yurtdışında yaşayan arkadaşlarımız var ve çok sayıda değişik marka var pek çoğunu duymadım desem yeridir. Şimdiden teşekkürler
Uzun turlarda aero bar ile dırseklerden yaslanıp dınlenenler oluyor +150 gibi tek seferlıj rotalarda. Bende de vardı merıda speeder için almıştım ama işimden dolayı o mesafeler yılda 1-2 ya giderim ya gitmem diyerek sattım. Kokpıtıde çok dolduruyor telefonu lambası saati derden rahatsız edecek kadar dolmuş oluyor
Aurobar benim vazgeçilmezim oldu desem yeridir. 30-40 km de bile pozisyon değiştirmek rahatlatıyor, zaten hız maksatlı kullanmadığım için kendi ağırlığını pek dert etmiyorum.
arkadaşlar gravel bisiklet tavsiyenize ihtiyacım var bütçem 21bin Mosso GVL 700 grx600 22 vitesli olanı düşünüyordum fakat önde kullanılan aynakolun 11-42 rubleye uyumsuz olması beni düşündürüyor.Tek aynakollu versiyonu mevcut tek aynakol olan bir bisiklet kullanmadım daha önce yeterli olurmu diye düşünmekteyim.Aradığım özellikler arka rublenin yüksek dişli olması gerektiğinde yokuşları tırmanmak istiyorum eğer karbon maşa olursa iyi olabilir.Arka ve ön kısımda çamurluk ve gerektiğinde bagaj takmak istiyorum.Sürüş rahatlığıda önemli faktörlerim arasında boyum 168 50 kadro uygun sanırım.
İncelediğim bazı bisikletler triban gravel 520,peugeot gr14 ve carraro modelleri bütçem 21 bin bu fiyat aralığında uygun modeller var ise gönderebilirseniz fikir alışverişi yapmak isterim.
Bende şuanda Carraro Gravel G2 var, satıyorum eğer ilgilenirsen yazabilirsin. Aliminyum kadro gerçi karbon bakıyorsan sanırım carraroda g4 ve sonrası karbon onların ikinci ellerine bakabilirsin,
Merhaba carraro g2 bisikletimde 11-34t ruble mevcut. Bunu 11-46t veya 11-50t ruble ile değiştirebilir miyim? 295854 dosyayı görüntüle295855 dosyayı görüntüle
aynı bisiklet bende de var, çantalar son derece uyumlu olmuş, markalarını paylaşabilir misin?
 
Son düzenleme:
Herkese selamlar arkadaşlar. Claris ya da sora setli gravel almayı düşünüyorum öneriniz ne olur? Mesela ikinci el Mosso Monza buldum ancak cyclo-cross geometrili bisikletler çok tavsiye edilmiyor diye almayı düşünmüyorum
 
Geri