Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

DSCF2665.jpeg
Canyondan sonra tekrardan pembe bir bisiklet. Cinellitürkiye sayesinde nemo tige geçiş yaptım. Bisiklet çelik ama özel kaynak işçiliği sayesinde kaynak izi yok. Aynı zamanda maşa üzerindeki gizli amatisor ile arazide müthiş bir konfor sunuyor.

Eski bisikletten çıkan GRX grup seti de uygun fiyata satışa koyacağım. İlgilenenler yazabilir.
 
Scudo
Sqlab sitesinde 16 derece gidon tavsiye etmişler. Eskisi de fazla düz oluyor. 3 derece 5 derece ne kadar pimpirikli diyecek millet şimdi de cidden farkediyor. Benim kolda hareket kısıtlılığı da olduğu için zaten ayrıca dikkat etmem gerekiyor. Yoksa böyle ağrı çekiyorum. Düz gidonda denediğimde fazla düz geldi. Tüm sürüşü bununla geçiriyorum aslında çok rahat. O yüzden hoodlar acaba dedirtti?

Bu gidon-tutuş nasıl?


1721754449724.png
1721754470448.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve -Deniz-
  • Beğen
Tepkiler: iwanthidan
Surly corner bar değil mi bu abi? Bendeki gidonu almadan önce bayağı bir düşünmüştüm bundan mı alsam diye. Ama yine çok popüler olmayan bir tercih gibi. Böyle olunca da acaba dedirtiyor.

Tura çıktığımız abilerden biri çelik bisikleti için almış bundan. İncelemiştim aslında fena durmuyordu.

Bugün 3 restorasyon projesi izledim, 3/3 gidon bu. Ondan sordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bugün 3 restorasyon projesi izledim, 3/3 gidon bu. Ondan sordum.
O kadar tutmuş mu ya 😀 hayatta diğer şeylerde olduğu gibi yine yanlış yatırım yapmışım
 
  • Üzgün
Tepkiler: Spartiat
Surly corner bar değil mi bu abi? Bendeki gidonu almadan önce bayağı bir düşünmüştüm bundan mı alsam diye. Ama yine çok popüler olmayan bir tercih gibi. Böyle olunca da acaba dedirtiyor.

Tura çıktığımız abilerden biri çelik bisikleti için almış bundan. İncelemiştim aslında fena durmuyordu.
Türkiye'de kullanan var mı bilemiyorum ama özellikle Amerika'da kullanan sayısı oldukça fazla bir gidon. Zaten surly cornerbarı Türkiye'de almak isterseniz yüksek bir maliyetle karşılaşma ihtimaliniz var. Daha önce bir konu da yine bahsi geçmiş ve link atmıştım. Satrai firması tahminimce uzak doğu ülkelerinin birinden bundan ithal ediyor 2000 liraya satışını yapıyor. Sonrasında en iyi seçenek aliexpress geliyor. Keza her şeyi taklit yetenekleri sayelerinde direkt karbonunu bile yapmışlar.

(link)

(link) ilgili facebook grubundan bazı örnekler. Mevcut kullandığım dağ bisikleti tek yaprak ve 32T üzeri desteklemediği için tercih etmiyorum. En azından bir 38T'ye kadar destekliyor olsa geçiş yapmayı düşünüyordum. Vaktiyle bu sayfada defalarca yazıldı dropbar taktığınız her bisiklet gravel olmuyor diye ama dönüp dolaşıp iş artık mtbye drop bar takmaya kadar geldi. En büyük örnekleri ise TCR, Tour Divide, Atlas veya Silroad Mountain Race gibi ultra yarışlarda bu kombinasyonu kullanan kişiler ile görmemizdir. Bize maliyetli gelse de wireless sistemli grupsetler ile mümkün oldu. Onun da örnekleri görsellerde mevcut.
Önceki senenin TCR birincisi Ulrich Bartolmoes (link)
 

Dosyalar

  • 451798344_794932899502353_2479214258473819098_n.jpg
    451798344_794932899502353_2479214258473819098_n.jpg
    264,1 KB · Okunma: 31
  • 449616330_3405859316382121_2873488316869996228_n.jpg
    449616330_3405859316382121_2873488316869996228_n.jpg
    258,8 KB · Okunma: 29
  • 448535694_1004029778394852_5596122223355576068_n.jpg
    448535694_1004029778394852_5596122223355576068_n.jpg
    161,7 KB · Okunma: 24
  • drop bars & knobbies.JPG
    drop bars & knobbies.JPG
    28,3 KB · Okunma: 24
  • 367682443_1685529135207213_8661326011569061461_n.jpg
    367682443_1685529135207213_8661326011569061461_n.jpg
    120,7 KB · Okunma: 25
  • 336373261_168948972735601_8174272069436429797_n.jpg
    336373261_168948972735601_8174272069436429797_n.jpg
    173,4 KB · Okunma: 22
  • 336162543_223024113738584_7217009913779890853_n.jpg
    336162543_223024113738584_7217009913779890853_n.jpg
    152,7 KB · Okunma: 20
  • 287159940_10227517029139495_6752035308479770663_n.jpg
    287159940_10227517029139495_6752035308479770663_n.jpg
    288,6 KB · Okunma: 21
  • 275802439_7069419359766881_8548833518718588495_n.jpg
    275802439_7069419359766881_8548833518718588495_n.jpg
    229,5 KB · Okunma: 23
  • 245771321_1541101799579977_1279442849517571561_n.jpg
    245771321_1541101799579977_1279442849517571561_n.jpg
    151 KB · Okunma: 26
Ben sevemedim görüntüsünü, bence çirkin görünüyor bu gidon :uzgnm:.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Türkiye'de kullanan var mı bilemiyorum ama özellikle Amerika'da kullanan sayısı oldukça fazla bir gidon. Zaten surly cornerbarı Türkiye'de almak isterseniz yüksek bir maliyetle karşılaşma ihtimaliniz var. Daha önce bir konu da yine bahsi geçmiş ve link atmıştım. Satrai firması tahminimce uzak doğu ülkelerinin birinden bundan ithal ediyor 2000 liraya satışını yapıyor. Sonrasında en iyi seçenek aliexpress geliyor. Keza her şeyi taklit yetenekleri sayelerinde direkt karbonunu bile yapmışlar.

(link)

(link) ilgili facebook grubundan bazı örnekler. Mevcut kullandığım dağ bisikleti tek yaprak ve 32T üzeri desteklemediği için tercih etmiyorum. En azından bir 38T'ye kadar destekliyor olsa geçiş yapmayı düşünüyordum. Vaktiyle bu sayfada defalarca yazıldı dropbar taktığınız her bisiklet gravel olmuyor diye ama dönüp dolaşıp iş artık mtbye drop bar takmaya kadar geldi. En büyük örnekleri ise TCR, Tour Divide, Atlas veya Silroad Mountain Race gibi ultra yarışlarda bu kombinasyonu kullanan kişiler ile görmemizdir. Bize maliyetli gelse de wireless sistemli grupsetler ile mümkün oldu. Onun da örnekleri görsellerde mevcut.
Önceki senenin TCR birincisi Ulrich Bartolmoes (link)
Dropbar takılan her bisiklet tabii ki bir gravel olmuyor o konunun farkındayım aslında ama bazı trekking bisikletlerin geometrisi oldukça benziyor. Cannondale'in bir trekking bisikletini birim grupta biri dropbara çevirdi. Gayet akıcı bir sürüşü de var. O sebeple marka model verip sordum acaba fx2 uygun olur mu diye :)

Açıkçası ben yüksek bir maliyet çıkarmadan alışıp alışamayacağımı denemek istemiştim ama aradığım şey tam olarak Corner bar değilmiş ona dün gece tekrar araştırırken emin oldum. Çünkü bu gidonda dropbardaki gibi bir hood tutuşu mümkün değil. Fren kolları alt kısımda kalıyor. Üstten tutulsa frene erişim zor oluyor. Bir çok yorumda insanlar bundan bahsetmişler. Benim amacım sürüşün büyük kısmını hood üzerinde geçirmekti. O sebeple şuan eledim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
arkadaslar merhaba bir suredir gravel bisiklet bakıyorum . 178 boy ,81 cm içbacak . carraro gravel g4 pro 52 kadro için uygun mu sizce
 
Son düzenleme:
arkadaslar merhaba bir suredir gravel bisiklet bakıyorum . 178 boy ,81 cm içbacak . carraro gravel g4 pro 52 kadro için uygun mu sizce
Hocam selamlar, hem boyumuz hem de iç bacak boyumuz sizinle aynı. Nacizane ben de sizin gibi uzun süre karar almakta zorlandım ve başka bir markanın üst boru uzunluğu 56 cm olan bir kadrosunu tercih ettim. Bu durumda üst boru uzunluğu 56 cm olan kadro da Carraro'da sanırım 52'ye denk geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: absurdismanx
merhabalar. forum sayesinde kısa süre önce şehir bisikletimi aldım ondan yol bisikleti La Pierre sensium 2.0 a geçiş yaptım ve çok memnunum. Erzurum da yaşadığımdan işe gidiş gelişlerde yol bisikletini kullanıyorum düz sayılabilecek gidiş geliş güzergahımda. ama hafta sonları eğimli ve hafif bozuk soğuk asfalt yollarda ya da bazı ara köy yollarında kullanabileceğim, rakım alırken beni çok zorlamayacak, maksimum 100-1200 km'lik turlar için nispeten hafif 30k ile 50k ya kadar gravel bisiklet almak istesem tavsiyeniz ne olur acaba.eğimde çıkarken zorlanmamak adına ideal aynakol oranı ne olmalı? bu konuda maalesef pek bilgim yok.
 
merhabalar. forum sayesinde kısa süre önce şehir bisikletimi aldım ondan yol bisikleti La Pierre sensium 2.0 a geçiş yaptım ve çok memnunum. Erzurum da yaşadığımdan işe gidiş gelişlerde yol bisikletini kullanıyorum düz sayılabilecek gidiş geliş güzergahımda. ama hafta sonları eğimli ve hafif bozuk soğuk asfalt yollarda ya da bazı ara köy yollarında kullanabileceğim, rakım alırken beni çok zorlamayacak, maksimum 100-1200 km'lik turlar için nispeten hafif 30k ile 50k ya kadar gravel bisiklet almak istesem tavsiyeniz ne olur acaba.eğimde çıkarken zorlanmamak adına ideal aynakol oranı ne olmalı? bu konuda maalesef pek bilgim yok.

Yokuş çıkmak için uygun dişli oranında temel faktörler yokuşu çıkan kişinin kondisyonu ve yokuşun eğim seviyesidir.

Aslında soğuk asfalt ve köy yolları için ayrı bisiklet almaya gerek yok, 32-35mm lastik takılmış bir yol bisikleti gayet iş görür. Ancak Sensium 2.0 bildiğim kadarıyla kumpas frenli olduğu için teoride en fazla 28mm lastiği destekleyecektir.

Gerçekten çakıllı gravel yollara girmeyecekseniz, kondisyonunuz da fena değilse elinizdeki bisikleti kullanabilirsiniz. Yok bikepacking için her tarafına çantalar asıp ilave yükle dağ keçisi gibi yokuş çıkacaksanız önde 30-46 arkada 11-40 gibi oranlara sahip gerçek bir gravel ihtiyaç olabilir. Bu tip bir bisiklet genellikle 40mm ve üzeri lastik desteklediği için mıcırlı, stabilize ve toprak yollarda da sorunsuz kullanılır.

Bütçenize uygun örnek bir model şurada: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
açıklayıcı cevabınız için çok teşekkür ederim...
 
Geçen hafta yağmur yağdığında 3 4 kere bisikletten düşüyordum hepsinde de lastikler çok kaydığı için bu sorunu yaşadım. 700x35 Kenda var üzerinde bisikletin. Aslında kuru zeminde performansı gayet iyi ama azıcık su görmesin... Sorum şu ki yine aynı ölçüde lastik almak istiyorum, fiyat çok önemli değil önceliğim performansı. Sürekli şehir içinde kullanıyorum diyebilirim. Gravel performansı da çok önemli değil yani benim için. Islak zeminde kullanabileceğim bir lastik öneriniz var mı?
 
Geçen hafta yağmur yağdığında 3 4 kere bisikletten düşüyordum hepsinde de lastikler çok kaydığı için bu sorunu yaşadım. 700x35 Kenda var üzerinde bisikletin. Aslında kuru zeminde performansı gayet iyi ama azıcık su görmesin... Sorum şu ki yine aynı ölçüde lastik almak istiyorum, fiyat çok önemli değil önceliğim performansı. Sürekli şehir içinde kullanıyorum diyebilirim. Gravel performansı da çok önemli değil yani benim için. Islak zeminde kullanabileceğim bir lastik öneriniz var mı?
Yağmurlu havalarda ıslak zemin için normalde bastığınız havadan daha düşük hava basmak yol tutuşunu arttırır.

Çoğunlukla asfaltta sürüyorsun değil mi? Bütçen ne kadar maximum? ve iç lastikle mi kullanıyorsun tubeless mı?

Tam yol bisikleti lastiği aramıyorsan ve bütçen yetiyorsa bunlar asfaltta da oldukça iyi gidiyor düz sırt deseni sayesinde ama dediğim gibi yağmurlu havalarda lastik basıncını kilona göre çekebileceğin en düşük seviyeye çek.

(link)

Yada artık sadece asfaltta süreceğim ve az bozuk ÇAMURSUZ yollara arada girerim diyorsan gp5000 alıp geç derim bütçen yeterse.

(link)
 
Son düzenleme:
Yağmurlu havalarda ıslak zemin için normalde bastığınız havadan daha düşük hava basmak yol tutuşunu arttırır.

Çoğunlukla asfaltta sürüyorsun değil mi? Bütçen ne kadar maximum? ve iç lastikle mi kullanıyorsun tubeless mı?

Tam yol bisikleti lastiği aramıyorsan ve bütçen yetiyorsa bunlar asfaltta da oldukça iyi gidiyor düz sırt deseni sayesinde ama dediğim gibi yağmurlu havalarda lastik basıncını kilona göre çekebileceğin en düşük seviyeye çek.

(link)

Yada artık sadece asfaltta süreceğim ve az bozuk ÇAMURSUZ yollara arada girerim diyorsan gp5000 alıp geç derim bütçen yeterse.

(link)
İç lastikle kullanıyorum, bütçede bir sınırım yok. Ailemin yanına gittiğimde biraz daha toprak yollar/bozuk yollara gidiyorum. Genelde asfaltta sürüyorum o yüzden asfalta uygun bir lastik istiyorum.
 
Geri