Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik Disk Fren

...Peki siz haklısınız...

Haklıyı belirlemeye çalışmıyoruz ki, herkes kendi düşündüğünü yazıyor. Forumun mantığı bu.

...gönderirken içinden düşmüş, ya da üretimde atlanmış, belki de ürün BOM u hatalıymış ve eksik gönderilmiş. ...

Epey alışverişimde eksik ürün konusu yaşadım. Çamurluk gibi kutusuz, montaj parçaları ek olarak poşette gönderilen ürünlerde unutma, kartona cırtla takılı ürünlerde koparak kaybolma, dış jelatini olmayan kutulu ürünlerde açıklıktan ya da kontrol sırasında düşme v.b. bir çok sebeple ürün eksik gönderilebiliyor. Böyle bir durum yaşandığında hep firmayla iletişime geçiyorum, çoğunda "pardon, hemen gönderiyoruz" diyorlar. Hatta bir kere Özceylan'dan fotoğraf istediler, zannettiğimden fazla eksik parça varmış, onları da gönderdiler. Sadece bir defa bir firma "parça çalacak halimiz yok" dedi, "ne demek, olur mu öyle şey" demedim, öyle düşünmememe rağmen "onu siz bilirsiniz, benim bildiğim parçanın eksik olduğu" dedim, çünkü gereksiz alınganlıkla yükselen satıcıları sevmem. Önce "iade edin o zaman" dediler, sonra tekrar arayıp "gönderiyoruz" dediler. Birkaç kere de "ürün size geldiği gibi, isterseniz iade edebilirsiniz" dediler, hepsinde iade ettim.

...Gerçi "Tam gönderimi" tanımlayan bir kutu içeriği listesi olmaması "eksik gönderim" terimini de havada bırakıyor...

Fotoğrafta görünüyor olması müşteri açısından yeterli. Fotoğraf ürünü tam karşılamıyorsa "fotoğraf temsilidir" yazmaları ya da daha iyisi nelerin dahil olduğunu/hangi parçanın dahil olmadığını yazmaları lazım. Uzaktan satışta ürün içeriği belirtilmediğinde fotoğraf hem platform, hem THH açısından taahhüt. Fotoğraftakinden farklı geldi ya da eksik geldi dendiğinde ürün eksik ya da hatalı sayılıyor.
 
Scudo
Olsa iyi olurmuş tabi :)

Merak ettim tam olarak kaç mm hortum kullandınız?
2000 mm hortum aldım. Yaklaşık 10 cm civarı kısalttım. Yeterli geldi. Gidonu yükselttim ve enine genişledi gidon. 660 mm'den 800 mm'ye yükseldi. O sebeple kadrodaki hortumlar zaten kısa kalmıştı.

20240207_191922.jpg

Aradaki boşluğa da çanta yerleştirmeyi düşünüyorum. O sebeple biraz bol bıraktım.

set olarak alıp ekstra yanında uzun hortum alsanız nasıl olurdu peki? Bir de takip ettiğim kadarı ile size bir şey sormak istiyorum, bunu ben arabaya ekstra bir şeyler alanlara da sormak isterim hep, acaba satıp üst seri bir bisiklet alsanız nasıl olurdu? yoksa bu parçaları değiştirmek mi size iyi geliyor, maliyetinden bağımsız.
Set olarak da yoktu işte sıkıntı orada. Stok yoktu. Ayrı ayrı satıcıdan almam gerekti.

Bisikleti alırken aklımda şu fikir vardı.

"Kadro sağlam olsun. Geri kalanı bütçem oldukça geliştiririm."

Ben bisikleti satın alırken fx2'nin bir üst modeli fx3 vardı. Fx4 zaten karbon sanırım. Ağır biriyim. Karbona güvenemiyorum. Şu bisikleti bile 136 kilo bisiklet dahil limitine dayanarak kullanıyorum 😀 fx 2 ve 3'ün kadroları tamamen aynı. Sadece bileşenlerde değişiklik var ve fx 3'te karbon maşa var. Karbon maşa ile işim yoktu. Fx 3'te 1x aynakol vardı. 1x10 kullanıyordu ve açıkçası çok radikal buluyorum o sebeple denemek istemedim. Alsam 2x9'a geri dönerdim. Saçma olurdu. Sadece frenler istediğim gibi değildi. Onu da alırken dedim ki ne kadar kötü olabilir ki? Gerçekten kötüymüş. Ne ayar tutuyor. Ne ayar vidasına kadrodan yetişilebiliyor. Fren performansı çok kötü. Beni durdurmuyor vs. Uzun lafın kısası hem bütçe hem de mantık diyelim.

Arada 19 bin lira fark varken 3 bin liraya işi çözdüm. Ihtiyacım olmayan yükseltmeler yerine ihtiyacım olanlara aktarıyorum parayı. Mesela uzun turlarda ellerim ağrıdığı için gidonu ve gidon boğazını değiştirdim.

Parçaları değistirmek bana iyi geliyor mu? Evet aslında geliyor. Hem hobi olmuş oluyor hem de tamirdeyken kafa dinliyorum. İşin ekonomi boyutu da var. Geçen senelerde bisiklete komple bakım
yaptırırken çıkan tutar arabamın yıllık bakımından fazla çıkmıştı. Bisiklet de ucuzdu ayrıca 😀 Dedim bu böyle olmaz. Kendi kendimi idare edecek kadar öğrenmeye çalışıyorum. Ama acayip detay varmış.

Bu biraz da online alışverişin cilvesi. Mağazadan alınıyor olsa hortumu satan, özellikle de ucuna gelecek parçalardan en az biri daha kendisinden alındığında "böyle bir parça daha lazım, sizde var mı" diye sorar.
Abi hata bendeymiş. Dün gece 4'e kadar kablolama ile uğraşırken uyku sersemi görmemişim. Kutulardan birinin iç kısmına girmiş iki adet parca. Erdoğanlar zeytinlerle birlikte aldığım ekstra kablonun yanında iki tane göndermiş meğerse. Yarın arayıp yeni gönderdiklerinin parasını göndermeyi teklif edeceğim. Acayip mahçup oldum ya. Buradan Erdoganlarbisiklete ve Shimanoya özürlerimi iletiyorum 😀
 
Haklıyı belirlemeye çalışmıyoruz ki, herkes kendi düşündüğünü yazıyor. Forumun mantığı bu.



Epey alışverişimde eksik ürün konusu yaşadım. Çamurluk gibi kutusuz, montaj parçaları ek olarak poşette gönderilen ürünlerde unutma, kartona cırtla takılı ürünlerde koparak kaybolma, dış jelatini olmayan kutulu ürünlerde açıklıktan ya da kontrol sırasında düşme v.b. bir çok sebeple ürün eksik gönderilebiliyor. Böyle bir durum yaşandığında hep firmayla iletişime geçiyorum, çoğunda "pardon, hemen gönderiyoruz" diyorlar. Hatta bir kere Özceylan'dan fotoğraf istediler, zannettiğimden fazla eksik parça varmış, onları da gönderdiler. Sadece bir defa bir firma "parça çalacak halimiz yok" dedi, "ne demek, olur mu öyle şey" demedim, öyle düşünmememe rağmen "onu siz bilirsiniz, benim bildiğim parçanın eksik olduğu" dedim, çünkü gereksiz alınganlıkla yükselen satıcıları sevmem. Önce "iade edin o zaman" dediler, sonra tekrar arayıp "gönderiyoruz" dediler. Birkaç kere de "ürün size geldiği gibi, isterseniz iade edebilirsiniz" dediler, hepsinde iade ettim.



Fotoğrafta görünüyor olması müşteri açısından yeterli. Fotoğraf ürünü tam karşılamıyorsa "fotoğraf temsilidir" yazmaları ya da daha iyisi nelerin dahil olduğunu/hangi parçanın dahil olmadığını yazmaları lazım. Uzaktan satışta ürün içeriği belirtilmediğinde fotoğraf hem platform, hem THH açısından taahhüt. Fotoğraftakinden farklı geldi ya da eksik geldi dendiğinde ürün eksik ya da hatalı sayılıyor.

Hangisine inanıyorlarsa artık, tanrısı o fotoğrafı çekenin de çektirenin de binbir türlü belasını versin. İnanmıyorsa da gün yüzü göremesin :)

Ben forumun mantığına hakimim , sizi de çok iyi anlıyorum. Tekrar tekrar yazıyoruz, yorumunuza katılıyorum fotoğraf yanıltıcı. Ama satıcının eksik gönderdiği birşey yok, verdiğiniz örnekler de konunun özü ile ilgisiz.Benim söylediğim bunlardan bağımsız bir durum, hortum montajı ile ilgili bağlantı elemanları hortum setlerinde bulunuyor ya da tekil alınıyor. Fren kolu ya da kaliperin tekli alımlarında kutu içeriğinde yoklar, olan varsa da ben görmedim ama konumuz UR300 ve BL MT200/201 olduğuna göre bunlarda yok diyorum, "eksik gönderim" değil.O somun kutuda yok, hiç dahil olmadı. Söylediğiniz gibi Erdoğanlar teslimat kapsamını açık açık yazmış bu kaliper için. Listelenen 3 parça içerisinde flare/compression nut bulunmuyor. Tabi bunun da fotoğrafta kaliperin parçası olduğunu iddia edebilir, iade edip Shimano'nun bu parçayı kutuya dahil etmesini bekleyebiliriz. Tüketici olarak bu hakkımız elbette var.

Hatta farklı bir örnek vereyim BR MT200 kaliperde ucu nereye gittiği belli olmayan bir hortum da bulunuyor katalog fotoğrafında. :)

Teslimat kapsamı:

1 adet Shimano Hidrolik Disk Fren Kalıperi BR-UR300 Ön
1 adet Fren Balatası B01S
2 adet Fren kaliperi için vidalar


*Katalogta "belirtmesi lazım" diye teyit ettiğiniz durumu en baştaki mesajımda yazdım, burada da bir fikir ayrılığımız yok.



@-Deniz- Düşünüp , göndermiş olmalarına sevindim. Sıkarken dikkat et, çok abartılı sıkmaya gerek yok zeytini ezip, içerdeki pimi sıkıştıracak. Fazla sıkarsan diş kaptırabilirsin. Kaliper için 5-7NM , kol için 4-6NM değerleri öneriliyor.

(link) Sayfa #22 #26
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@-Deniz- Düşünüp , göndermiş olmalarına sevindim. Sıkarken dikkat et, çok abartılı sıkmaya gerek yok zeytini ezip, içerdeki pimi sıkıştıracak. Fazla sıkarsan diş kaptırabilirsin. Kaliper için 5-7NM , kol için 4-6NM değerleri öneriliyor.

(link) Sayfa #22 #26

Teşekkür ederim. Vites telleri ile işim yeni bitti. Tork anahtarıyla o değerlerde sıkarım. Sadece merak ettiğim bir şey var. Trek kablo bağlantılarını kadro içinden geçirmiş. Bu beni acayip zorladı. Vites tellerinden biri aşağıdaki fotograftaki gibi neredeyse boydan boya bir koruma plastiği ile kaplı (adı ne bilmiyorum)

20240207_220633.jpg

Bu kısa olan da vardı ama sabitleyemedim ve o yüzden takmadım. Yani bu korumayı taksam da biri boydan boya diğeri sadece bu kadar. Aynı yerden hidrolik hortumu da geçiyor. Çıkışları şu şekilde

20240207_220514.jpg

Acaba vites kabloları içeride çalışırken kadroya veya hidrolik kablosuna zarar verir mi?

20240207_220438.jpg

Hidroliği soldan geçirdim ama belki iceride hafif kavislenmiştir. Kılavuz bir parça zaten hepsini kadroya temasını kesiyor gibi geldi bana. Ama içeride bir sıkıntı olur mu emin olamadım. O uzun korumayı arka vites teline taktım. O daha fazla çalışır ve daha gergin olur diye düşündüm.
 
Teşekkür ederim. Vites telleri ile işim yeni bitti. Tork anahtarıyla o değerlerde sıkarım. Sadece merak ettiğim bir şey var. Trek kablo bağlantılarını kadro içinden geçirmiş. Bu beni acayip zorladı. Vites tellerinden biri aşağıdaki fotograftaki gibi neredeyse boydan boya bir koruma plastiği ile kaplı (adı ne bilmiyorum)

314493 dosyayı görüntüle

Bu kısa olan da vardı ama sabitleyemedim ve o yüzden takmadım. Yani bu korumayı taksam da biri boydan boya diğeri sadece bu kadar. Aynı yerden hidrolik hortumu da geçiyor. Çıkışları şu şekilde

314494 dosyayı görüntüle

Acaba vites kabloları içeride çalışırken kadroya veya hidrolik kablosuna zarar verir mi?

314495 dosyayı görüntüle

Hidroliği soldan geçirdim ama belki iceride hafif kavislenmiştir. Kılavuz bir parça zaten hepsini kadroya temasını kesiyor gibi geldi bana. Ama içeride bir sıkıntı olur mu emin olamadım. O uzun korumayı arka vites teline taktım. O daha fazla çalışır ve daha gergin olur diye düşündüm.

Cable sleeve diye geçen parça muhtemelen.
(link)

Arık geç ama hidrolik hortumu dışına , bozuk yullarda ya da eski tip asfalt gibi pürüzlü yollarda kadroya vurarak ses yapmasını engelleyen süngerimsi bir kıkıf da uygulanabiliyor.

Küçük parça telin sürtünerek gromete zarar vermesini engellemek için olabilir. Dış kablo ucuna takılan sonlandırıcının içinde geçip kadro içinde kalıyordur belki. Sadece fikir yürütüyorum, fx için yok ama diğer modellerin servis kitapçıklarında vardır muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Cable sleeve diye geçen parça muhtemelen.
(link)

Arık geç ama hidrolik hortumu dışına , bozuk yullarda ya da eski tip asfalt gibi pürüzlü yollarda kadroya vurarak ses yapmasını engelleyen süngerimsi bir kıkıf da uygulanabiliyor.

Küçük parça telin sürtünerek gromete zarar vermesini engellemek için olabilir. Dış kablo ucuna takılan sonlandırıcının içinde geçip kadro içinde kalıyordur belki. Sadece fikir yürütüyorum, fx için yok ama diğer modellerin servis kitapçıklarında vardır muhtemelen.
İşte bu parça. Teşekkür ederim.
Sonunda bitti. Montaj tamam. Çok fazla sıkmadım. Hidrolik doldurduktan sonra sızıntı var mı diye kontrol de ettim sıkıntı yok şükür. Ezmtb hidrolik kiti ile dolumu yaptım. Youtube'ta bir arkadaş alttan dolum yapıyordu. Onun yöntem ile doldurdum. Sadece o kaliperin pistonlarını durduran parçayı kullanmıyordu. Ben tedbir olsun diye onunla bastım.

Bu arada şu alet acayip iş görüyor. Her türlü kabloyu birbiri içine sokma ve düz bir şekilde kesme konusunda çok beğendim. Iyi ki almışım.

20240208_000608.jpg

Artık fren sistemi ile alakalı mantığı kavradım. Zeytin nedir, civata ne işe yarar, yağ nereden basılır, hava nereden alınır vs vs...

Geç olduğu için sürüş yapamadım. Daha sabah 7.30'da kalkıp işe gitmem gerek. Sadece sevincimi paylaşayım dedim. Korkulacak bir olay değilmiş.
 
Son düzenleme:
Bu arada şu alet acayip iş görüyor. Her türlü kabloyu birbiri içine sokma ve düz bir şekilde kesme konusunda çok beğendim. Iyi ki almışım.

314519 dosyayı görüntüle

Alet çok güzel görünüyor. V fren kullanıyorum 3 farklı bisiketimde ama yine de sipariş verip alacağım. Bir gün belki lazım olur :) Hiç olmazsa bile kablo keserken işe yarar.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Alet çok güzel görünüyor. V fren kullanıyorum 3 farklı bisiketimde ama yine de sipariş verip alacağım. Bir gün belki lazım olur :) Hiç olmazsa bile kablo keserken işe yarar.
Normalde hidrolik hortumu yandaki jilet ile giyotin mantığında kesip düzleyip sonra da hortum ucuna vidayı sürmek için tasarlamışlar. Ben hidrolik dolum kitinin başlıklarını da kendi hortumunun içine sürmede de kullandım. Denemedim ama bir ihtimal belki V frendeki telin girdiği kablonun ucunu açmada da iş görebilir. Çinden aldığım en işlevsel şey çıktı diyebilirim. 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Bisan mtx 7050hd 27.5 jant kullanıyorum daha 1 ay olmadı alalı 100km kadar yol yapmışımdır ilk 1 hafta fren mükemmelken (sıktığım gibi kitliyor kaydırip lastiği yemeye başlıyordu)yağa benzer derin bi su birikintisi girdikten sonra fren tutmamaya başladı sıkıyorum sadece yavaşlatıyor kitlemiyor neden olabilir diski kuru bezle defalarca temizledim bulabilirsem bi balata temizleyici denicem
 
Bisan mtx 7050hd 27.5 jant kullanıyorum daha 1 ay olmadı alalı 100km kadar yol yapmışımdır ilk 1 hafta fren mükemmelken (sıktığım gibi kitliyor kaydırip lastiği yemeye başlıyordu)yağa benzer derin bi su birikintisi girdikten sonra fren tutmamaya başladı sıkıyorum sadece yavaşlatıyor kitlemiyor neden olabilir diski kuru bezle defalarca temizledim bulabilirsem bi balata temizleyici denicem

Yağa benzer şeye girdiğinizde balatalara bulaştığı için tutmuyor. Balatalar resin ise boşuna uğraşmayın , tavada ısıtma, yakma, deterjanda bekletme zımparalama gibi birçok yöntem deneyebilirsiniz ama gözenekli yapısı sebebiyle yabancı maddeyi emiyor ve asla eski performansına gelmiyor. Yenisini alıp değiştirin.

Metal ise sprey ile temizleme ve biraz zımparalama ile düzelir.

Ayrıca rotorları söküp iyice temizleyin, son işlem olarak Ipa ile silebilirsiniz, üzerinde kalan bir bulaşı varsa onu da alıp uçar zaten.


Geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: drkemankesh
Yağa benzer şeye girdiğinizde balatalara bulaştığı için tutmuyor. Balatalar resin ise boşuna uğraşmayın , tavada ısıtma, yakma, deterjanda bekletme zımparalama gibi birçok yöntem deneyebilirsiniz ama gözenekli yapısı sebebiyle yabancı maddeyi emiyor ve asla eski performansına gelmiyor. Yenisini alıp değiştirin.

Metal ise sprey ile temizleme ve biraz zımparalama ile düzelir.

Ayrıca rotorları söküp iyice temizleyin, son işlem olarak Ipa ile silebilirsiniz, üzerinde kalan bir bulaşı varsa onu da alıp uçar zaten.


Geçmiş olsun.
Bisiklet tamamiyle orjinal 2023 haziran üretimli sanırsam ve rezin gibi görünüyor
Yağa benzer şeye girdiğinizde balatalara bulaştığı için tutmuyor. Balatalar resin ise boşuna uğraşmayın , tavada ısıtma, yakma, deterjanda bekletme zımparalama gibi birçok yöntem deneyebilirsiniz ama gözenekli yapısı sebebiyle yabancı maddeyi emiyor ve asla eski performansına gelmiyor. Yenisini alıp değiştirin.

Metal ise sprey ile temizleme ve biraz zımparalama ile düzelir.

Ayrıca rotorları söküp iyice temizleyin, son işlem olarak Ipa ile silebilirsiniz, üzerinde kalan bir bulaşı varsa onu da alıp uçar zaten.


Geçmiş olsun.
Galiba rezin balata var birde ıslanma durumundan beri bazen gıcırtı yapıyor felaket şekilde
 
Son düzenleme:
siringa.pngxlc.png

uste 20 tl maliyetle yaptigim yag dolum seti alta 550 tl lik yag dolum seti yarin denicem bakalim 20 tl lik olan ayni performansi vercek mi.
 
314848 dosyayı görüntüle314849 dosyayı görüntüle

uste 20 tl maliyetle yaptigim yag dolum seti alta 550 tl lik yag dolum seti yarin denicem bakalim 20 tl lik olan ayni performansi vercek mi.
ucuz setlerin ömrü birkaç dolumluk oluyor genellikle, en kötü şırınga çöp oluyor. hava kaçıracak yerleri düzgünce takarsanız ikinci sete göre belki daha verimli bile olabilir.

bende iki tane ucuz yollu set vardı, şırınga iki kullanımda çöp oluyordu. fotoğraftaki küçük şırınga çok iyi hava tahliyesi sunuyor, setin yanından gelen şırıngaya göre çok daha hassas. bir tık sert olsa da sistemin içindeki havayı çıkarma konusunda çok iyi. elimde gelişmiş kit de var, kendi uydurduğum sistem ile çok rahat dolum yapabiliyorum. çin işi kitlerden çok daha iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan B.
Boşuna denemeyin. Yağı bastığınız an şırınga kaliperden atacak ortalığın mahvolduğuyla kalacaksınız.
 
Boşuna denemeyin. Yağı bastığınız an şırınga kaliperden atacak ortalığın mahvolduğuyla kalacaksınız.
sistemi ilk yaptigimda ortadaki hortum sıkıstırma aparatini sıkıstırdıktan sonra siringayi sıktım ve hortum yerinden ati.Benede karga burnu penseyle hortumu dibe kadar
itirdim sonra ustune plastik cirt kelepce bagladim.bu sefer icin hava degil su ile doldurdum siringayi var gucumle sıktım hata isaret ve yusuk parmagimiz geldi destek noktalari varya oralari bayagi bir esnedi ama hortum atmadi . bir kerede denemdim 3 4 kere denedim.dolum esnasinda zaten bu kadar basin uygulamiyoruz bile.
 
Selam,

Hidrolik disk frenli sistemde balata değişimi için (ve/veya tekerleri çıkarmak için) bisikleti tamir stand'ına almak yerine ters çevirmenin sakıncası var mıdır? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
Hayır bir sakıncası yok fakat balatayı çıkardıktan sonra pistonları geri itmeniz gerekiyor. Bisikleti ters çevirdikten sonra fren kollarını yanlışlıkla sıkmayın.
 
Teşekkürler.
 
Pedler ustten takildigi icin bisikleti ters cevirmek isi zorlastirabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Teşekkürler, dikkate alacağım.
 
Geri